Модифікована програма
з математики
для учнів з особливими освітніми потребами
для 6 класу
Розроблено на основі навчальної програми з математики, яка складена відповідно модельної навчальної програми «Математика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автор Н.А. Тарасенкова), рекомендованої Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 26.04.2022 № 383)
Пропонований зміст навчального предмета |
Форма\темп засвоєння матеріалу |
Очікувані результати навчання навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Тема 1. Узагальнення та систематизація вивченого у 5-му класі
|
Денна форма (очна) або з використанням технологій дистанційного навчання. Урок 5 годин
|
Учениця: Розпізнає на роздаткових картках натуральні числа і число нуль; розрізняє на схемі за зразком пряму, промінь, координатний промінь читає та записує, користуючись опорною схемою, натуральні числа в межах 100; визначає за зразком класи та розряди натурального числа; подає за зразком з допомогою вчителя натуральні числа у вигляді суми розрядних доданків; знаходить на малюнках з допомогою вчителя: відрізок даної довжини порівнює з допомогою вчителя натуральні числа за схемою з різною і однаковою кількістю цифр; орієнтується з допомогою вчителя в одиницях вимірювання довжини відрізка знаходить з допомогою вчителя значення величин за показаннями шкал різних вимірювальних приладів (термометра, спідометра в автомобілі)
|
Тема Тема 2. Подільність натуральних чисел
|
Денна форма (очна) або з використанням технологій дистанційного навчання. Урок 24 годин |
Учениця розрізняє з допомогою вчителя і користуючись опорною схемою, дільники і кратні натурального числа; парні і непарні числа; числа, які кратні 3, 5, 2, 9, 10; використовує з допомогою вчителя і користуючись опорною схемою, ознаки подільності для розв’язування простих задач, зокрема задач на реальні ситуації; розрізняє з допомогою і користуючись картками – підказками прості і складені числа; володіє з допомогою вчителя і опорних схем алгоритмом розкладання чисел на прості множники, знаходження НСД і НСК чисел в межах 100.
|
Те Тема 3. Звичайні дроби та дії з ними |
Денна форма (очна) або з використанням технологій дистанційного навчання. Урок 31 годин
|
Учениця: використовує з допомогою вчителя і користуючись опорною схемою основну властивість дробу для виконання вправ на скорочення дробів і зведення до спільного знаменника; ознайомлюється з допомогою асистента, що таке найменший спільний знаменник дробів; володіє за допомогою карток підказок алгоритмом зведен- ня дробів до спільного зна- менника; розуміє на картці-підказці правило порівняння звичайних дробів; з допомогою вчителя застосовує правило порів- няння звичайних дробів застосовує, користуючись опорними схемами зведення дробів до спільного знаменника для порівняння дробів; користуючись схемами-підказками, розуміє правила додавання, віднімання, множення і ділення звичайних дробів; застосовує із допомогою вчителя арифметичні дії зі звичайними дробами під час розв’язування задач та вправ; з допомогою вчителя перетворює звичай- ний дріб у десятковий та розрізняє скінченні десяткові і нескінченні періодичні десяткові дроби; читає та записує нескінченні періодичні десяткові дроби; з допомогою вчителя знаходить період нескінченного періодичного десяткового дробу
|
Тема 4. Відношення та пропорції |
Денна форма (очна) або з використанням технологій дистанційного навчання. Урок 20 годин
|
Учениця: Ознайомлюється з допомогою асистента, що таке відношення, що показує відношення двох чисел; наводить приклади з допомогою асистента величин, які є відношенням двох інших величин; користується розумінням сутності поняття масштабу для розв’язування задач практичного змісту; Ознайомлюється з допомогою асистента, що таке відсоткове відношення; що показує відсоткове відношення двох чисел; наводить приклади з допомогою асистента зв’язків між величинами, прямо і обернено пропорційних величин; використовує зв’язки між відповідними значеннями прямо пропорційних і обернено пропорційних величин для розв’язування задач практичного змісту. |
Тема 5. Раціональні числа та дії з ними |
Денна форма (очна) або з використанням технологій дистанційного навчання. Урок 39 годин |
Учениця: Розрізняє з допомогою асистента додатні та від’ємні числа за їх істотними ознаками; Розміщує з допомогою асистента на прямій додатні та від’ємні числа відносно числа 0; знає, що будь-яке натуральне число є додатним; називає з допомогою асистента, що число нуль не є ані додатним, ані від’ємним; застосовує з допомогою асистента додатні та від’ємні числа для опису життєвих ситуацій; будує з допомогою асистента координатну пряму; знаходить з допомогою асистента модуль числа; розрізняє з допомогою асистента цілі числа й раціональні числа; порівнює з допомогою асистента раціональні числа за допомогою координатної прямої; застосовує з допомогою асистента для обчислень правила додавання, віднімання, множення і ділення чисел з однаковими знаками, з різними знаками; застосовує з допомогою асистента вивчене до розв’язування задач; використовує з допомогою асистента координатну пряму для додавання і віднімання раціональних чисел; пояснює з допомогою асистента властивості множення раціональних чисел на 0, 1, –1; пояснює з допомогою асистента властивості ділення раціональних чисел, коли одним із компонентів дії є число 0, 1, –1.
|
Тема 6 Вирази і рівняння |
Денна форма (очна) або з використанням технологій дистанційного навчання. Урок 30 годин |
Учениця: Означає з допомогою асистента, що означає спростити буквений вираз; Пояснює з допомогою асистента, що таке коефіцієнт буквеного виразу; Знаходить з допомогою асистента коефіцієнт буквеного виразу; Зводить з допомогою асистента подібні доданки; Виносить з допомогою асистента спільний множник за дужки у напростіших випадках; Пояснює з допомогою асистента, які властивості множення використовують під час розкриття дужок; розкриває дужки у буквених виразах з допомогою асистента знаходить з допомогою асистента значення буквеного виразу на всі дії з раціональними числами
|
Тема 7. Повторення
|
Денна форма (очна) або з використанням технологій дистанційного навчання. Урок 11 годин
|
Учениця: застосовує вивчене в 6 класі до розв’язування вправ і задач на подільність натуральних чисел, відношення і пропорції, вирази і рівняння. |