"Національно - патріотичне виховання"

Про матеріал
У статті з досвіду виховної роботи з учнями представлена система роботи з національно - патріотичного виховання. Новітні підходи до організації виховної роботи з патріотичного виховання, які орієнтовані на духовну культуру, формування патріотичної свідомості, любові до Батьківщини, готовності до захисту національних інтересів.
Перегляд файлу

 

 

“Національно — патріотичне виховання”

 

     Сьогодні, країна проживає один із найсуворіших періодів становлення та розвитку. Відбувається випробування народу на стійкість, мужність, порядність. Загартовується сила і дух нації, викристалізовуються її цінності, торується нелегкий шлях до суверенності. Сучасна епоха з її суперечностями та альтернативами формує новий, неоднозначний та багатогранний облік патріотизму, а процес виховання набуває гостроти і особливої актуальності.

     Новітні підходи до організації виховної роботи з патріотичного виховання, вимагають враховувати широкий спектр регіонально-політичних та регіональнокультурних відмінностей, що склався в Україні історично. Також на сучасному етапі виховання важливу увагу при структуризації виховної діяльності  надавалась неоднозначному ставленню населення до багатьох подій минулого та сучасного. Важливо було передбачити орієнтацію на духовну культуру людини, адже тільки духовне може компенсувати вплив політичних конфліктів та соціальних суперечностей, єднати націю.

      Національно-патріотичне виховання дітей та молоді – це комплексна системна і цілеспрямована діяльність органів державної влади, громадських організацій, сім’ї, освітніх закладів, інших соціальних інститутів щодо формування у молодого покоління високої патріотичної свідомості, почуття вірності, любові до Батьківщини, турботи про благо свого народу, готовності до виконання громадянського і конституційного обов’язку із захисту національних інтересів, цілісності, незалежності України, сприяння становленню її як правової, демократичної, соціальної держави. Найважливішим пріоритетом національно-патріотичного виховання є формування ціннісного ставлення особистості до українського народу, Батьківщини, держави, нації.

      Патріотичне виховання – складова національного виховання, головною метою якого є становлення самодостатнього громадянина-патріота України, гуманіста і демократа, готового до виконання громадянських і конституційних обов’язків, до успадкування духовних і культурних надбань українського народу, досягнення високої культури взаємин. Воно сприяє єднанню українського народу, зміцненню соціально-економічних, духовних, культурних основ розвитку українського суспільства і держави.

      Мета патріотичного виховання конкретизувалася через систему таких виховних завдань:

утвердження в свідомості і почуттях особистості патріотичних цінностей, переконань і поваги до культурного та історичного минулого України;виховання поваги до Конституції України, Законів України, державної символіки;підвищення престижу військової служби, а звідси – культивування ставлення до солдата як до захисника вітчизни, героя; усвідомлення взаємозв’язку між індивідуальною свободою, правами людини та її патріотичною відповідальністю;сприяння набуттю дітьми та молоддю патріотичного досвіду на основі готовності до участі в процесах державотворення, уміння визначати форми та способи своєї участі в життєдіяльності громадянського суспільства, спілкуватися з соціальними інститутами, органами влади, спроможності дотримуватись законів та захищати права людини, готовності взяти на себе відповідальність, здатності розв’язувати конфлікти відповідно до демократичних принципів;формування толерантного ставлення до інших народів, культур і традицій;утвердження гуманістичної моральності як базової основи громадянського суспільства;культивування кращих рис української ментальності - працелюбності, свободи, справедливості, доброти, чесності, бережного ставлення до природи;формування мовленнєвої культури;спонукання зростаючої особистості до активної протидії українофобству, аморальності, сепаратизму, шовінізму, фашизму.

    У результаті впровадження системи національно-патріотичного виховання в школі очікувалося: забезпечення у молодого покоління розвинутої патріотичної свідомості і відповідальності, почуття вірності, любові до Батьківщини, турботи про спільне благо, збереження та шанування національної пам’яті;зацікавленість молоді щодо служби у Збройних силах України, готовність до захисту України та виконання громадянського і конституційного обов’язку із захисту національних інтересів, цілісності, незалежності України, з метою становлення її як правової, демократичної, соціальної держави;збереження стабільності в суспільстві, соціальному та економічному розвитку країни, зміцнення її обороноздатності та безпеки;створення ефективної виховної системи національно-патріотичного виховання молоді;консолідація зусиль суспільних інституцій у справі виховання підростаючого покоління.

     Як виховати патріота тепер, в умовах повномасштабної війни, яку розв’язала рф проти України, вже ні в кого не викликає сумнівів той факт, що зараз ми  приділяли особливу увагу національно-патріотичному вихованню.

      Форми й методи патріотичного виховання  були різноманітними:

1. Проводили заходи національно-патріотичної спрямованості.

2. Займалися волонтерською діяльністю: збирали теплі речі, одяг, продукти, солодощі, засоби гігієни тощо.

3. Розповідали учням про українську культуру.

4. Влаштовувати акції пам'яті.

5. Проводили години спілкування, присвячені війни рф проти України.

6. Створювали навчальні проєкти, присвячені борцям за незалежність та свободу нашої країни.

     З учнями 10 класу було проведено багато різноманітних заходів з національно — патріотичного виховання: урок мужності “Герої рідного краю”; вікторина “Ми за мир”; години спілкування: “День Соборності України”, “Чорнобиль — рана незагойна”, “Звільнення Снігурівки”, “Євроінтеграція України — реалії та перспективи”, “День Збройних Сил України”, “Пам’ятаємо Героїв Крут”, “День пам’чті та примирення”, “День Героїв Небесної Сотні”, “День єднання України”, до Міжнародного дня пам’ті жертв Голокосту.

Інформаційна година  - бесіда “Співпраця України та НАТО”, уроки пам’ті: “ А пам’ть священна” — до Дня визволення України від фашистських загарбників.

Учні брали активну участь у вікторині — презентації до Міжнародного дня рідної мови “Я люблю рідну мову”; у Всеукраїнській акції “Національний тиждень читання про Миколу Хвильового”.

Участь у фотоконкурсах: “Україна — це я”, “Звичаї та обряди укранського народу” — за що нагороджені Дипломами. Музична розвага “Віночок різдвяних свят” — вшанування традицій свого народу, та інші заходи.

   Попри найскладніші перешкоди українська нація не зламалася, а об'єдналася і з кожним днем стає ще міцнішою та непереможною. Ми захоплюємося рішучістю українців, які героїчно захищають Батьківщину: боронять свою свободу, евакуюють людей з гарячих точок, допомагають одне одному, розвінчують фейки та залучають свої знайомства для того, щоб голос України почула світова спільнота.

  Під час роботи з національно — патріотичного виховання використовувала у  роботі наступні матеріали:

Також на заходах, годинах спілкування проводилася загальнонаціональна хвилина мовчання за співвітчизниками, загиблими внаслідок збройної агресії російської федерації проти України.

  Перспективою  національно — патріотичного виховання є створення системи, яка б відповідала вимогам сьогодення та базувалася на принципах превенції, що є передумовою створення потужного соціального й громадянського стрижня у свідомості молоді, забезпечує піднесення рівня його духовної культури до готовності самостійно робити зважений вибір у всіх сферах життєдіяльності.


 

doc
Додано
13 січня
Переглядів
100
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку