Нетрадиційні техніки малювання на уроках образотворчого мистецтва.Презентація

Про матеріал

Презентація містить інформацію про нетрадиційні техніки малювання та поетапне виконання робіт на уроках образотворчого мистецтва. Матеріал розраховано на учнів 1-4 класів.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Нетрадиційні техніки малювання на уроках образотворчого мистецтва З досвіду роботи вчителя-методиста образотворчого мистецтва Худлівської загальноосвітньої школи І –ІІІ ступенів Ужгородської РДАПовхан Маріанни Василівни2017 р.

Номер слайду 2

Особливості уроків образотворчого мистецтва в початкових класах У процесі виховання почуттів і творчого розвитку особистості урок образотворчого мистецтва відіграє незамінну роль. Він здатний увести маленьку людину у світ творчості, якоюсь мірою прилучити його до скарбів художньої культури. Урок може принести дитині перші творчі радощі, а радість творчості — одна з найбільших радощів на землі. Усі уроки, у тому числі й уроки образотворчого мистецтва, повинні проводитися з урахуванням вікових особливостей школярів. Відомо, що діти дошкільного і молодшого шкільного віку охоче беруться за малювання, користаються фарбами, із задоволенням ліплять. Роботи їх, сміливі, емоційні, але схематичні. Діти не передають об'ємність, реальні пропорції предметів, розташування їх у просторі. Однак їхні малюнки мають щирість, безпосередність і переконливість. Ці якості додають дитячій образотворчій творчості незвичайну принадність і дають підстави розцінювати роботи дітей, як своєрідні твори мистецтва.

Номер слайду 3

Серед дітей, що малюють, можна зустріти два типи малювальників: спостерігача і мрійника. Для творчості спостерігача характерні образи і сюжети, побачені в житті,для мрійника - образи казок, образи уяви. Одні малюють машини, будинку, події зі свого життя, інші - пальми, жирафів, крижані гори і північних оленів, космічні польоти і казкові сценки.  Дитина, малюючи, часто думкою діє серед зображуваних їм предметів, він тільки поступово стає стосовно свого малюнка стороннім глядачем, що знаходиться поза малюнком і дивиться на нього з визначеної точки зору, як дивимося ми.

Номер слайду 4

Нетрадиційні техніки малювання .1. Пуантилізм (малювання крапками).2. Гратаж (продряпування).3. Малювання на фользі.4. Малювання ватними паличками.5. Плямографія.6. Колаж.7. Монотипія.8. Малювання соломинкою.9. Малювання на склі.10. Малювання сіллю.11. Малювання жатим папірцем.12. Набризкування.13. Пластиліновий живопис. Тощо…..

Номер слайду 5

Досвід показує, що малювання нетрадиційними матеріалами дозволяє дитині:- отримувати незабутні позитивні емоції;-  активізувати художній потенціал;-  привчатися до творчості;-  розвивати думки (як ще можна зобразити? як інакше?);-  розвивати самостійність;-  розвивати уявлення;-  розвивати дрібну моторику рук;- проявити індивідуальність (немає однакових робіт);- позбутися психологічних меж, страхів (раптом не вийде так, як потрібно).

Номер слайду 6

Акватипія. Акватипія Послідовність виконання роботи. Для роботи тобі знадобляться: білий або кольоровий папір, фарби, пензлик, баночка з водою.

Номер слайду 7

2. На одну з половинок аркуша пензликом нанеси кольорову пляму. 3. Накрий другою половинкою і щільно притисни долонею.

Номер слайду 8

3. Розгорни папір, уважно придивись на що схожа кольорова пляма, віднайди образ, який заховався в плямі. Домалюй деякі деталі. Метод акватипії є найбільш ефективною зброєю в бротьбі з внутрішньою тривогою, апатією, негативними станами. З грецької «agua» – вода, «tupos» - відбиток .

Номер слайду 9

Малювання ватними паличками. Послідовність виконання роботи.1. Для роботи потрібно гуашеві фарби. Замість пензлика тобі знадобляться ватні палички. 2. Для кожного кольору тобі необхідна окрема паличка.

Номер слайду 10

3. В цій техніці ти можеш виконати орнамент або розфарбувати малюнок.

Номер слайду 11

Пуантилізм

Номер слайду 12

Від плями. Послідовність виконання роботи.1. Великим пензликом нанеси на аркуш паперу кольорову пляму акварельними фарбами.

Номер слайду 13

2. Через соломинку(трубочку) на краплю сильно подмухай. Крапля розпочне розтікатися цікавими струмочками.3. Спрямуй струмочки так, щоб утворилося зображення.

Номер слайду 14

Гратографія Послідовність виконання роботи 1. Ретельно натри білий папір парафіновою свічкою.

Номер слайду 15

2. Цю поверхню покрий чорним чорнилом або тушшю. Щоб фарба покрила поверхню, час від часу вмочуй пензлик у мильний розчин.3. Коли фарба висохне, голкою або шпилькою продряпай задуманий малюнок.

Номер слайду 16

Гратографія (кольоровий фон) Послідовність виконання роботи. 1. Нанеси на поверхню аркуша фарби різних тонів.

Номер слайду 17

Щільно натри кольорове тло парафіновою свічкою.2. Потім поверхню покрий чорним чорнилом або тушшю. 3. Щоб фарба покрила поверхню, час від часу вмочуй пензлик у мильний розчин.

Номер слайду 18

4 . Коли фарба висохне, голкою або шпилькою продряпай задуманий малюнок.

Номер слайду 19

Естамп. Послідовність виконання роботи.1. Розріж картоплину посередині. На одній із площинок продряпай лінійний малюнок будь-якої форми.

Номер слайду 20

2. Ножем вибери фонові фрагменти малюнку, щоб зображення стало випуклим. 3. На випуклу частину нанеси густу гуаш.

Номер слайду 21

4. Кількаразово виконай відбиток на папері. При потребі домалюй дрібні деталі.

Номер слайду 22

Малювання нитками. Послідовність виконання роботи1. Для роботи потрібно: аркуш паперу, зігнутий навпіл, нитка, блюдце, фарби, пензлик та баночка з водою.

Номер слайду 23

2. Поклади нитку на блюдце і зафарбуй її в бажаний колір так, щоб кінці приблизно 5см були чистими. 3. Поклади зафарбовану нитку на одну половину аркуша так, щоб обидва кінці звисали з однієї сторони.

Номер слайду 24

4. Прикрий другою половиною аркуша та притисни долонею. Обережно другою рукою витягни нитки. 5-6. Розгорни малюнок. Знайди в ньому образи. Домалюй деталі.

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Малювання мильними бульбашками. Послідовність виконання роботи1. Для роботи приготуй: невеличку склянку, чайну ложечку, папір(білий або кольоровий), гуаш або акварель, рідкий мильний засіб, соломинка(трубочка).

Номер слайду 29

2. Змішай у склянці одну чайну ложку мильного засобу й води та добав трішечки гуаші. 3. Опусти суміш в трубочку й легенько дмухни.

Номер слайду 30

4. Коли бульки піднімуться приблизно 2,5 см від краю скляночки, піднеси до неї аркуш паперу й охайно торкнися бульок його площиною. Стеж за тим, щоб папір не торкався країв скляночки. Час від часу піднімай аркуш, щоб поглянути на малюнок із мильних бульок.5. Зачекай, поки витвір підсохне, якщо треба, можна накласти елементи малюнка бульками іншого кольору. Домалюй деталі.(Якщо з утвореної кольорової суміші не виходять бульки, додай мильного засобу або води. Якщо колір бульок не насичений, додай у суміш трохи фарби).

Номер слайду 31

Монотипія (виконана акварельними фарбами) Послідовність виконання роботи.1. Для роботи потрібно: акварельні фарби, мило, пензлик, прозора пластикова плівка та гладенький папір.

Номер слайду 32

2. Пензликом нанеси на плівку розчин мила. Утвори густу піну. 3. Розфарбуй намилений «аркуш» згідно із задумом. Для зображення зимового пейзажу використовуй блакитну, фіолетову та білу фарбу. Для осіннього – жовту, червону, оранжеву.

Номер слайду 33

4. Коли «малюнок» підсихатиме, накрий його другим зволоженим аркушем паперу і притисни. 5. Повільно зніми плівку з паперу. Підсохле зображення доповни пензликом або чорним фломастером.

Номер слайду 34

Монотипія – унікальна нетиражна техніка , яка поєднує у собі якості есампу і живопису. В перекладі з грецької «monos» – один, «tupos» - відбиток

Номер слайду 35

Монотипія (виконана олійними фарбами) Послідовність виконання роботи. 1. Для цього потрібно олійну фарбу чорного або будь-якого кольору, яку потрібно знежирити. З цією метою видушують її на газетний папір. Коли папір вбере жир, знімаємо фарбу, готову до вжитку. Нанеси рівномірно шар олійної фарби на гладку поверхню скла тонким шаром.

Номер слайду 36

2. На аркуші паперу створи малюнок і розфарбуй його. 3. Візьми аркуш з виконаною композицією і приклади на скло чи на вікно і обведи контур з іншого боку.

Номер слайду 37

4. Поклади аркуш малюнком донизу на підготовлену поверхню. Притисни в бажаних місцях, де повинен залишитися відбиток. Разом з тим обережно обведи малюнок на звороті. Можна провести гребінцем, за допомогою якого утвориться фактура.

Номер слайду 38

Набризк Послідовність виконання роботи.1. Виріж шаблон майбутньої композиції.

Номер слайду 39

2. Застели стола газетою (щоб не забруднити). Вирізану деталь поклади на аркуш,де має бути композиція. Можна також використати різні предмети.3. Візьми стару зубну щітку. Вмочи у фарбу та тримай її щетинками вверх. В іншу руку візьми паличку чи олівця та проведи по щетинках у напрямку до себе, щоб розбризкати малюнок.

Номер слайду 40

14. Розбризкуй доти, поки не заповниться малюнок. Охайно забери шаблон. Якщо потрібно, домалюй дрібні деталі.

Номер слайду 41

Номер слайду 42

Малювання пластиліном

Номер слайду 43

По-вологому Послідовність виконання роботи. 1. Простим олівцем наміть зображення.

Номер слайду 44

2. М’яким пензликом зволож аркуш паперу з добавленням блакитного кольору. 3. Коли робота висохне, далі акварельними фарбами розфарбуй малюнок за задумом.

Номер слайду 45

4. Коли малюнок висохне, легенько знову зволож малюнок. 5. Тонким фломастером або гелевою ручкою обведи зображення. Лінії, змочені водою стануть пухнастими. (Ефект буде кращим, якщо скористуватися плакатним тонким пером і чорною тушшю. Але треба бути дуже обережним, бо туш може розтектися.)

Номер слайду 46

Резервування свічкою Послідовність виконання роботи 1. Створи олівцем попередній начерк.

Номер слайду 47

2. Нанеси свічку на ті місця, які мають бути білими.3. Розфарбуй малюнок. Поверхня паперу, де пописала свічка, залишиться білою.

Номер слайду 48

Малювання сухим пензлем Послідовність виконання роботи. 1. Простим олівцем легенько наміть контур фігури.

Номер слайду 49

2. Для роботи потрібно взяти жорсткий пензлик. Сухий пензлик вмочи у густу гуашеву фарбу. Впевнено прикладай до паперу так, щоб виходили невеличкі мазки. Нерівний контур фігури буде схожий на пух пташенят, хутро тварин. 3. Щоб передати предмету об’єм, сухим пензликом нанеси білі мазки.

Номер слайду 50

4. Тоненьким м’яким пензликом намалюй очі та інші дрібні деталі.

Номер слайду 51

Номер слайду 52

Колаж

Номер слайду 53

Головним смисловим засобом у творчому розвитку молодших школярів є комунікативна функція образотворчого мистецтва, завдяки якій реалізується виховання через мистецтво і виховання у мистецтві. Структурними компонентами засобів образотворчого мистецтва є: малюнок, лінія, колір, форма. Стрижнем цієї структури є композиція художнього твору. Творчо-розвивальні можливості засобів образотворчого мистецтва у дитячій діяльності полягають у функції відтворення зовнішніх ознак об’єкта, у вираженні ставлення до переданого змісту.

Номер слайду 54

ВИСНОВКИОтже, можна зробити наступні висновки: - Образотворче мистецтво знайомить учнів не тільки з живописом, графікою і скульптурою, що складають групу образотворчих мистецтв, але також з архітектурою і декоративним мистецтвом. Серед існуючих мистецтв п'ять перерахованих займають особливе місце. - У зміст предмета «Образотворче мистецтво» вводиться одночасні сприйняття і вивчення творів образотворчого мистецтва, освоєння образотворчої грамоти, розвиток творчого відношення до дійсності і дитяча художня творчість.  - Заняття образотворчим мистецтвом розвивають уміння бачити,спостерігати, диференціювати, аналізувати і класифікувати естетичніявища дійсності. Вони формують розумове почуття, уміння любуватисякрасою реальної дійсності і творів мистецтва. Вони роблять людинухудожником. 

pptx
До підручника
Образотворче мистецтво 3 клас (Резніченко М. І., Трач С. К.)
Додано
1 жовтня 2018
Переглядів
3998
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку