Опис досвіду « Національно-патріотичне виховання засобами декоративно-прикладного та образотворчого мистецтва у закладі позашкільної освіти через реалізацію проєкту «Оберіг»»

Про матеріал
В матеріалі представлено опис досвіду реалізації проєкту національно-патріотичного виховання засобами декоративного і образотворчого мистецтва в ЗПО
Перегляд файлу

 

Тернопільський обласний комунальний інститут

післядипломної педагогічної освіти

 

 

 

 

 

 

Опис досвіду на тему   «  Національно-патріотичне виховання засобами декоративно-прикладного та образотворчого мистецтва у закладі позашкільної освіти через реалізацію проєкту «Оберіг»»

 

 

                                                                                              Слухача групи курсів підвищення кваліфікації

Кватири Інни Павлівни

 методиста

КЗ ТМР «Центр творчості дітей та юнацтва»

 

 

Науковий керівник

Брик Роман Степанович

 доцент кафедри менеджменту і методології освіти, кандидат педагогічних наук, доцент

 

 

 

 

 

 

 

Тернопіль 2025

 

 

Зміст

Анотація

Вступ

Теоретична частина

Практична частина

Висновки

Додатки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В описі досвіду представлено теоретичні засади та практичні заходи з реалізації проєкту національно-патріотичного виховання «Оберіг» у відділі декоративно-прикладного мистецтва КЗ ТМР «Центру творчості дітей та юнацтва».

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

       Сьогодні Україна переживає найбільше випробування у своїй боротьбі за незалежність і територіальну цілісність. Тому зараз, як ніколи, важливе та актуальне питання формування громадянина-патріота України, захисника Вітчизни.

Формування патріотизму в  сучасних реаліях залишається першочерговим  не тільки для системи освіти, а й для Української держави в цілому, тому національно-патріотичне виховання належить до пріоритетних напрямів національної системи виховання.

Серед виховних напрямів сьогодні найбільш актуальними виступають патріотичне, громадянське виховання як стрижневі, основоположні, що відповідають як нагальним вимогам і викликам сучасності, так і закладають підвалини для формування свідомості нинішніх і прийдешніх поколінь, які розглядатимуть державу як запоруку власного особистісного розвитку, що спирається на ідеї гуманізму, соціального добробуту, демократії, свободи, толерантності, виваженості, відповідальності, здорового способу життя, готовності до змін.

 

1.Теоретична частина

Метою національно - патріотичного виховання є становлення громадянина-патріота України, готового самовіддано будувати її як суверенну, незалежну, демократичну, правову, соціальну державу; забезпечувати її національну безпеку, знати свої права та обов’язки, цивілізовано відстоювати їх, сприяти єднанню українського народу, громадянському миру і злагоді в суспільстві.

Завдання  національно - патріотичного виховання:

– забезпечення сприятливих умов для самореалізації особистості в Україні відповідно до її інтересів та можливостей; 

– виховання правової культури, поваги до Конституції України, Законів України, державної символіки – Герба, Прапора, Гімну України та історичних святинь;

 – сприяння набуттю молоддю соціального досвіду, успадкування духовних та культурних надбань українського народу;

 – формування мовної культури, оволодіння та вживання української мови як духовного коду нації;

 – формування духовних цінностей українського патріота: почуття патріотизму, національної свідомості, любові до українського народу, його історії, Української Держави, рідної землі, родини, гордості за минуле і сучасне на прикладах героїчної історії українського народу та кращих зразків культурної спадщини; 

– відновлення та вшанування національної пам'яті; – утвердження в свідомості громадян об'єктивної оцінки ролі українського війська в українській історії, спадкоємності розвитку Збройних Сил у відстоюванні ідеалів свободи та державності України, її громадян від княжої доби, Гетьманського козацького війська, військ Української народної республіки, Січових стрільців, Української повстанської армії до часів незалежності;

– формування психологічної та фізичної готовності молоді до виконання громадянського та конституційного обов'язку щодо відстоювання національних інтересів та незалежності держави, підвищення престижу, розвиток мотивації молоді до державної та військової служби;

 – відродження, розвиток українського козацтва як важливої громадської сили військово-патріотичного виховання молоді; – забезпечення духовної єдності поколінь, виховання поваги до батьків, людей похилого віку, турбота про молодших та людей з особливими потребами;

 – консолідація діяльності органів державного управління та місцевого самоврядування, навчальних закладів, громадських організацій щодо національно-патріотичного виховання; 

– підтримання кращих рис української нації – працелюбності, прагнення до свободи, любові до природи та мистецтва, поваги до батьків та родини; 

– створення умов для розвитку громадянської активності, професіоналізму, високої мотивації до праці як основи конкурентоспроможності громадянина, держави;

 – виховання здатності протидіяти проявам аморальності, правопорушень, бездуховності, антигромадської діяльності;

– створення умов для посилення патріотичної спрямованості телерадіомовлення та інших засобів масової інформації під час висвітлення подій та явищ суспільного життя.

Патріотичне виховання має охоплювати всіх учасників навчально-виховного процесу, сприяти формуванню у дітей та утвердженню у педагогів і батьків національних та загальнолюдських цінностей, особистісних якостей, що притаманні громадянину України.

 Саме позашкільна освіта може бути тим джерелом, з якого дитина найбільше черпатиме досвіду  для національного самовизначення, розвитку соціальної активності і формування патріотичних почуттів.

Творчий потенціал учнів найбільш реалізовується у гуртках за інтересами, провідними завданнями яких є: виховання фізично й морально здорової людини; засвоєння моральних цінностей, ідеалів, культурних традицій, етичних норм; формування естетичних смаків; створення атмосфери емоційної захищеності, любові; збереження родинних традицій, сімейних реліквій, вивчення родоводу, звичаїв, обрядів свого народу й народів, що населяють Україну; вивчення мови й шанування культури, національної літератури, мистецтва, преси, радіо, телебачення.

Вивчення передового досвіду кращих представників педагогічних колективів України дає змогу ознайомитись з формами та методами виховної роботи, збагатитись практичними методичними розробками.

 

 Мети національно - патріотичного виховання в освітньому закладі можна досягнути тільки  шляхом реалізації таких завдань:

  • вдосконалення взаємодії науки та практики в організації виховного процесу, вироблення методичних засад сучасного виховного процесу, зорієнтованих на пріоритет національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді;
  •  впровадження сучасних форм та методів національно - патріотичного виховання у педагогічну практику;
  • системний аналіз практики національно-патріотичного виховання в закладах загальної середньої та позашкільної освіти;
  • створення інформаційного банку методичних моделей закладів загальної середньої та позашкільної освіти з національно-патріотичного виховання дітей та молоді;
  •  підвищення професійної компетентності педагогів з організації виховного процесу;
  • підтримка інноваційної діяльності педагогів у галузі національно-патріотичного виховання.

З метою підвищення професійної компетентності педагогів  в нашому закладі позашкільної освіти  реалізуються завдання:

  • Надання методичної, практичної допомоги педагогічним працівникам  що до організації  системи національно-патріотичного виховання, 
  • Ознайомлення педагогів із нормативними документами щодо національно-патріотичного виховання учнівської молоді. Додаток 1.
  • Формування й удосконалення в педагогів системи знань із теорії патріотичного виховання (методологічних, теоретичних, методичных).
  • Організація проблемних семінарів, тренінгів з питань організації патріотичного виховання в освітньому процесі закладу.  (Тренінги "З Україною в серці",  «Громадянська освіта крізь призму впровадження УХВЛ в освітній процес».
  •  Організація і проведення заходів за різними напрямами національно-патріотичного виховання .
  • Залучення педагогів і здобувачів освіти до активної участі у Всеукраїнських громадянсько-патріотичних акціях.
  • Розширення активної сфери діяльності  педагогів щодо пошуково-дослідницької роботи в галузі краєзнавства, тощо.

З метою залучення педагогів і здобувачів освіти до організації та участі у заходах національно-патріотичного спрямування у відділі декоративно-прикладного мистецтва ВКЗ. ТМР «Центр творчості дітей та юнацтва» розроблено  і реалізується проєкт національно-патріотичного виховання «Оберіг». В основу  проєкту покладено  ідею  формування національної ідеї, національної самоідентичності засобами декоративно-прикладного і образотворчого мистецтва.

2. Проєкт національно-патріотичного виховання  «Оберіг»

відділу декоративно-прикладного мистецтва

        Проєкт «Оберіг» – комплексний та інтегрований: тут поєднано традиційні та інноваційні форми, методи  розвитку  особистості, завдання  яких пов’язані із вихованням національної,  громадянсько-патріотичної самосвідомості здобувачів освіти.  У змісті проєкту чітко простежується зв’язок з історією та етнографією, краєзнавством, народознавством, українським фольклором,  мовознавством; заходи, що пропонуються для проведення, передбачають залучення до участі в них  здобувачів освіти різних вікових категорій, представників громадськості, батьків, цікавих особистостей рідного Тернопілля тощо.

       Завдання проєкту:

  - ефективно використовувати національні традиції, сучасний світовий та вітчизняний педагогічний досвід та дослідження психолого-педагогічної науки у сфері патріотичного виховання;

  - зорієнтувати виховну систему відділу на визнання пріоритету патріотичного виховання особистості ;

   - розвивати систему патріотичного виховання  гуртків відділу з урахуванням територіальних, соціальних та національних особливостей засобами декоративно-ужиткового мистецтва;

   - посилити роль сім’ї у патріотичному вихованні дітей, зміцнити її взаємодію з позашкільним навчальним закладом;

   - сприяти зміцненню зв’язків із дитячими і молодіжними громадськими організаціями як центрами становлення патріотів України (Пласт, Молода Просвіта та інші);

     Термін реалізації проєкту: 2022-2026 рр.

    Учасники проєкту: педагоги відділу,  здобувачі освіти, батьки, громадські та державні організації тощо.

           Очікуваний результат:

   - утвердження патріотизму та національної самосвідомості молоді, поглиблення процесу формування основ гуманістичного світогляду;

   - пріоритетності високих моральних, культурних, національних та загальнолюдських цінностей, що сприятиме зміцненню духовної, моральної єдності суспільства;

   - формування в дітей та молоді характерних рис патріота: активна підтримка і розвиток Української державності, дотримання Конституції України;

  - дбайливе ставлення до національних багатств, рідної природи, готовність до захисту Батьківщини, пошана до історичної пам’яті, любові до рідної культури, мови, національних свят і традицій, збереження та зміцнення власного здоров’я;

  - вивчення культурної спадщини українців, пошана до історичної пам’яті, любові до рідної культури, мови, національних свят і традицій,  розширення кола знань про Україну і світ; 

  -  практична реалізація творчості та ініціативи кожної дитини;

  - підвищення зацікавленості молоді щодо її готовності  захисту України,     збереження та шанування національної пам’яті;

- створення ефективної виховної системи національно-патріотичного виховання молоді;

  - посилення  ролі сім’ї у патріотичному вихованні дітей, зміцнення  взаємодії сім’ї  з навчальними позашкільними закладами.

                                         

                    

 

              3.  Структура проєкту

           Загальна мета проєкту чітко конкретизується у трьох блоках визначених для подальшої реалізації.

  1.                Блок 1. «Громадянсько-патріотичне виховання»

      передбачає реалізацію таких завдань:

     - спрямований на    формування в особистості української національної та громадянської ідентичності, основ морально-духовного розвитку особистості, ціннісного ставлення до  сім'ї, родини; основ національних та загальнолюдських цінностей: милосердя, толерантності, поваги;

       - формування ціннісного ставлення особистості до суспільства і держави, формування активної громадянської позиції, відповідальності за долю України, виховання почуття патріотизму;

        - любові до рідного краю та національної гордості за свій народ, прагнення презентувати себе як представників великої нації, зберігати історичну пам’ять, бути готовим до активної національної творчості, участі в розвитку рідної культури, духовності;

      - формування у дітей художньо-естетичної культури почуттів; популяризації давніх та сучасних видів українського мистецтва; вироблення у дітей практичних умінь і потреби   примножувати культурно-мистецьке надбання народу, відчувати і відтворювати прекрасне у повсякденному житті.

Блок 2. «Героїко-патріотичне виховання»

            передбачає реалізацію таких завдань:

     -  формування патріотичних почуттів, вироблення високого ідеалу служіння народові, готовності до трудового та героїчного подвигу в ім'я процвітання української держави, вивчення бойових традицій та героїчних сторінок історії України, її Збройних Сил, поглиблення знань української молоді про героїчне минуле і теперішнє нашого народу, виховання у них високої патріотичної свідомості, почуття вірності Батьківщині.

 

Блок 3. «Духовно-патріотичне виховання»

             передбачає реалізацію таких завдань:

   -   формування основ морально-духовного розвитку особистості, ціннісного ставлення до народних традицій та обрядів,  сім'ї, родини, людей, основ національних та загальнолюдських цінностей: милосердя, толерантності, поваги тощо.

               4. Шляхи реалізації проєкту «Оберіг» відділу декоративно-прикладного мистецтва

Блок 1. Громадянсько-патріотичне виховання

  1. Формування  ціннісного ставлення особистості до суспільства і держави, формування активної громадянської позиції, відповідальності за долю України, виховання почуття патріотизму.

з/п

Назва заходу

 

 

Форма проведення

Дата проведення

Відповідальні

  1.  

«Моя країна -Україна»

 

тематична виставка

серпень

 

зав. відділом, методисти

 

  1.  

«Україна — єдина країна»

 

 віртуальна подорож

 

вересень

 

педагоги відділу

 

  1.  

«Я гордий тим, що Українець»

 

круглий стіл

 

вересень

 

методисти, педагоги відділу

  1.  

«Державний прапор України – святиня нашого народу»

 

розповідь з елементами наочності, конкурс колажів, малюнків, плакатів

вересень

 

педагоги відділу

 

  1.  

« Моя родина  –  це вся Україна» »

 

година спілкування

 

жовтень

зав. відділом, педагоги

 

  1.  

«З Україною в серці»

 

виставка дитячих малюнків

 

жовтень

 

педагоги

 

  1.  

«Свята Покрова»

 

 конкурс - виставка малюнків, поезії

 

жовтень

 

зав. відділом,

педагоги

 

  1.  

«Барви мальовничої України»

 

конкурс малюнків

листопад

 

педагоги

 

  1.  

«Жнива скорботи»

уроки пам’яті жертв Голодомору

 

листопад

 

педагоги

 

  1.  

«Символи України»

пізнавальна година

 

листопад

 

педагоги

 

  1.  

«Сто чудес України»

 

конкурс малюнків

листопад

 

педагоги

 

  1.  

«Мої права», «Я і закон»

 

галерея творчих робіт вихованців відділу

 

грудень

 

зав. відділом, педагоги

 

  1.  

«Напиши листи воїнам-захисникам» , «Оберіг для воїна»

благодійна акція

грудень-січень

зав. відділом, педагоги

 

  1.  

«Шевченко – художник, Шевченко – поет»

цикл інформаційно-пізнавальних

годин

березень

методисти, педагоги

  1.  

«Така краса висока і нетлінна, усе моє, все зветься Україна!»

 

участь у міській

виставці-конкурсі

березень

 

зав. відділом

  1.  

«Знай і люби свій рідний край!»

 

участь у міській

виставці-конкурсі

 

березень

 

зав. відділом, педагоги

  1.  

«Боже, Україну бережи»

 

Благодійний ярмарок  у рамках заходу ЦТДЮ у ТРЦ «Подоляни»

 

березень -

квітень

 

зав. відділом, методисти, педагоги

  1.  

Благодійна акція «Писанка як сонечко сяє!»

 

Майстер-класи з писанкарства для дітей-переселенців із сімей ВПО

квітень

 

педагоги

 

  1.  

«Україна - європейська держава!»

 

виставка-конкурс

 

травень

 

зав. відділом, методисти, педагоги

  1.  

«Оберіг для воїна»

 

акція (виготовлення сувенірів для воїнів ЗСУ)

протягом року

педагоги

 

  1.  

«Ми родом з дитинства»

вистава робіт, майстер-класи

червень

 

зав. відділом, методисти, педагоги

 

 

Інформаційно-методичне забезпечення

 

  1.  

«Виховуємо національно свідому особистість»

Ярмарок педагогічних ідей 

жовтень

методисти

  1.  

«Національно-патріотичне виховання як фактор цілісного формування особистості    у ПНЗ»

 

круглий стіл за участю педагогів позашкільних навчальних закладів, викладачів ТНПУ ім. Володимира Гнатюка

травень

 

методисти

  1.  

«Українське декоративне мистецтво як чинник формування особистості учня», майстер класи з традиційних видів українських народних ремесел»

 

участь у семінарі для вчителів художньої культури

 

вересень

 

зав. відділом, методисти

 

  1.  

«Вивчення народних традицій та ремесел як чинник формування духовно-патріотичних цінностей  гуртківців ПНЗ»

 

методичні рекомендації

 

вересень

 

методисти (згідно інд. плану)

 

  1.  

«Декоративно-ужиткове мистецтво як чинник формування художнього смаку, збереження та відродження української  культури»

інформаційно-методичні матеріали

жовтень

Методисти (згідно індив. плану)

 

  1.  

«Формування національно-громадянської свідомості вихованців ПНЗ  засобами декоративно-ужиткового мистецтва»

методичне об’єднання

 

листопад

 

методисти

 

 

  1. Блок 2. Героїко-патріотичне виховання

         Формування патріотичних почуттів, вироблення високого ідеалу служіння народові, готовності до трудового та героїчного подвигу в ім'я процвітання української держави, вивчення бойових традицій та героїчних сторінок історії України, її Збройних Сил, поглиблення знань української молоді про героїчне минуле нашого народу, виховання у них високої патріотичної свідомості, почуття вірності Батьківщині.

 

Назва заходу

 

Форма проведення

Дата проведення

Відповідальні

  1.  

Вшанування пам'яті ,,Небесної сотні” 

 

Бесіди, тематична виставка

 

січень

 

зав. відділом,

методисти

 

  1.  

Акції «Підтримай наших захисників!»

 

Виготовлення сувенірів, збір допомоги,  написання листів воїнам-захисникам

 

постійно

 

педагоги відділу

 

  1.  

«Ой, у лузі червона калина...» - пам’яті воїнів УПА

 

 година спілкування та вшанування героїв

 

жовтень

 

педагоги відділу

 

  1.  

«Козацькі забави»

 

участь у міському святі

 

жовтень

 

педагоги відділу

 

 

Інформаційно-методичне забезпечення

  1.  

«Пам’ятаємо-перемагаємо!»

 

інформаційні матеріали

 

квітень

 

методисти

 

  1.  

Гра  «Відун»

 

матеріали до вікторини

березень

методисти (згідно індивід. плану)

 

Блок 3.  Духовно-патріотичне виховання

       Формування основ морально-духовного розвитку особистості, ціннісного ставлення до народних традицій та обрядів,сім'ї, родини, людей, основ національних та загальнолюдських цінностей: милосердя, толерантності, поваги тощо.

 

Назва заходу

Форма проведення

Дата проведення

Відповідальні

1.

 

 

2.

 

 

 

 

 

3.

 

 

4.

 

 

5.

 

 

6.

 

7.

 

 

 

 

 

 

 

8.

 

 

9.

 

 

10.

 

 

11.

 

 

12.

 

 

13.

 

 

 

 

 

 

14.

 

 

 

15.

 

 

 

16.

«Чи знаємо ми своє коріння»

 

«Азбука здоров’я»

 

 

 

 

 

«Даруймо радість людям»

 

 

 «Витинанкові візерунки»

 

 

«Вчимося бути добрими людьми»

 

 «Люби ближнього»

 

Фестиваль прикладних мистецтв «Вечорниці у Катерини» для учнів та їх батьків

 

 

 

 

«Замість ялинки – зимовий букет»

 

«Молодь обирає  здоров’я»

 

«Традиції святкування Різдва у нашій родині»

 

«Краса в довкіллі»

 

 

«Школа писанкарства»

 

 

«Яйце-райце»

 

 

 

 

 

 

«Від матері доні добро передать» 

 

 

«Це червоне і чорне  для мене – немов одкровення…»

 

«Почути, зрозуміти, допомогти»

 

 

 

година спілкування

 

 

виставка  дитячих малюнків, колажів виробів з підручного матеріалу

 

Бесіда, тематична виставка

 

Фестиваль дитячої творчості

 

круглий стіл

 

 

година спілкування

 

майстер класи з традиційних та сучасних технік декоративно-прикладного мистецтва(зимовий цикл)

 

участь у

конкурсі-виставці

 

конкурс плакатів

 

 

година спілкування

 

 

конкурс малюнків

 

 

майстер-класи

 

 

фестиваль прикладних мистецтв,

майстер- класи з традиційних та сучасних технік

 декоративно-ужиткового мистецтва

(весняний цикл)

 

Виставка творчих робіт до Дня Матері

зустріч із майстром народної вишивки

тренінг для батьків гуртківців по філіалах

жовтень

 

 

жовтень

 

 

 

 

 

вересень

  

 

  листопад

 

 

грудень

 

 

грудень

 

грудень

 

 

 

 

 

 

 

грудень

 

 

грудень

 

 

січень

 

 

березень

 

 

березень-квітень

 

березень-квітень

 

 

 

 

 

травень

 

 

 

травень

 

 

 

травень

 

педагоги

 

 

зав. відділом, педагоги

 

 

 

 

зав. відділом, педагоги

 

зав. відділом, методисти

 

педагоги

 

 

педагоги

 

зав. відділом, методисти

 

 

 

 

 

 

зав.відділом

 

 

зав.відділом, педагоги

 

педагоги

 

 

зав.відділом, педагоги

 

зав.відділом,

педагоги

 

зав.відділом, методисти

 

 

 

 

 

зав.відділом,

педагоги

 

 

зав.відділом, методисти

 

 

зав. відділом, методисти

 

Інформаційно-методичне забезпечення

 

 

 

1.

 

 

 

2.

 

 

 

3.

 

 

 

4.

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

7.

 

«Витинанкові візерунки»

 

 

«Духовне виховання дошкільника, як чинник формування особистості

 

«Яйце-райце»

 

 

 

«Спілкування в сім’ї»

 

 

 

«Народна іграшка, етнографія та театральне мистецтво України»

 

 

 

 

 

 

«Український  народний костюм Тернопільщини»

 

 

«Спільна діяльність ПНЗ та батьків як запорука  розвитку творчості дітей»

 

 

положення, сценарій, підбір матеріалів

 

 методична розробка

 

 

положення, сценарій, підбір матеріалів

 

інформаційні матеріали для батьків

 

матеріали до циклу інтегрованих занять у гуртках декоративно-прикладного та художньо-естетичного профілю

інформаційно-методичні матеріали

 

 

батьківські збори

 

жовтень

 

 

 

січень

 

 

 

березень-квітень

 

 

квітень

 

 

 

протягом року

 

 

 

 

 

 

 

травень

 

 

 

 

вересень

 

методисти

(згідно інд. плану)

 

методисти

(згідно інд. плану)

 

методисти

(згідно інд. плану)

 

методисти

(згідно інд. плану)

 

 

Методисти

(згідно інд. плану)

 

 

 

 

 

методисти

(згідно інд. плану)

 

 

педагоги відділу

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновки

Мета патріотичного виховання переплітається із завданнями соціалізації й індивідуалізації особистості, які на сьогодні полягають у тому, щоб розвивати у здобувачів освіти позитивні загальнолюдські якості, сприяти адаптації в суспільному житті, розкривати творчі здібності і мотивувати до самореалізації як громадянин, патріот.

На позашкільні заклади освіти покладається ключова роль у реалізації завдань національно-патріотичного виховання. Єдність у досягненні мети патріотичного виховання забезпечується спільними зусиллями всіх учасників освітнього процесу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                           Список використаних джерел

 

  1. Бех, І. Програма патріотичного виховання дітей та учнівської молоді / І. Бех, К. Чорна // Світ виховання. – 2007. – № 1. – С. 23-34.
  2. Вдовенко Н. Національна культура як необхідна складова багатогалузевої системи патріотичного виховання студентів // Коледжанин. – 2004. – №4. – С. 18-21.
  3. Виховання громадянина: Сутність громадянського виховання /П. Ігнатенко, В. Поплужний, Н. Косарєва, Л. Крицька // Шкільна бібліотека. – 2003. – №8. – С.3-19.
  4. Дубина М. Руденко Ю. Патріотичне виховання молоді // Освіта України. – 2006. – №8. – С. 5.
  5. Дудар, О. В. Залучення національних традицій до сучасної системи виховання / О. В. Дудар // Класний керівник. – 2012. – № 1/2. – С. 22-23.
  6. Івашковська В. Стратегія, методика та концептуальні засади військово-патріотичного виховання школярів // Рідна школа. – 2002. – № 11. – С. 26-30.
  7. Ігнатієва, А. В. Національні символи України : (усний журнал, 6-7 класи) / А. В. Ігнатієва // Виховна робота в школі. – 2012. – № 2. – С. 39-42.
  8. Марушій О. Шляхи активізації військово-патріотичного виховання в школі //Рідна школа. – 2001.– №5.– С.22-24.

 

  1. http://cpo-mriia.edu.kh.ua/nacionaljno-patriotichne_vihovannya_ditej_ta_molodi/normativno-pravova_baza_z_pitanj_nacionaljno-patriotichnogo_vihovannya/

 

  1. https://naurok.com.ua/prezentaciya-nacionalno---patriotichne-vihovannya-z-dosvidu-roboti-9396.html

 

 

 

 

Додаток 1

  • Стратегічні підходи до національно-патріотичного виховання дітей та молоді , визначені в Указі Президента України від 18.05.2019 № 286/219 «Про Стратегію національно-патріотичного виховання»;
  • Постанова Кабінету Міністрів України від 09.10.2020 № 932, якою затверджено План дій щодо реалізації Стратегії національно-патріотичного виховання на 2020-2025 роки;
  • Постанова Кабінету Міністрів України від 30.06.2021 № 673, якою затверджено Державну цільову соціальну програму національно-патріотичного виховання на період до 2025 року.
  • Наказ МОН від 06.06.2022 № 527 «Про деякі питання національно-патріотичного виховання в закладах освіти України та визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 №641». Ресурс доступу: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-deyaki-pitannya-nacionalnopatriotichnogo-vihovannya-v-zakladah-osviti-ukrayini-ta-viznannya-takim-shovtrativ-chinnist-nakazu-ministerstva-osviti-i-nauki-ukrayini-vid-16062015-641
  • Лист МОН від 10.06.2022 р. № 1/6267-22 «Про деякі питання національно-патріотичного виховання в закладах освіти України»
  •          Методичні рекомендації МОНУ від 03.08.2023
    № 1/11479-23 «Безпечне освітнє середовище: надання індивідуальної підтримки учням з ООП під  час підготовки до реагування на надзвичайні ситуації»
  •          Конвенція ООН про права дитини https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/789-12#
  •          Наказ Міністерства освіти і науки України від 15.05.2023 № 563 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо окремих питань здобуття освіти в закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні»
  •          «Безпечне освітнє середовище: нові виміри безпеки»  http://surl.li/jloju

 

 

 

 

docx
Додано
25 березня
Переглядів
221
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку