Тема: Снігова баба. Викладання серветками.
Мета: Тренувати дітей у виконанні наклеювання грудочок із паперу; закріплювати уміння робити дрібні надрізи, розташовувати зображення в центрі аркуша. розвивати естетичний смак у малят, учити їх помічати красу зимової природи; вчити дітей малювати нетрадиційним методом тичкування, розширювати уявлення про властивості снігу, формувати вміння бачити в снігових кулях образ предмета; зацікавлювати дітей процесом і результатом конструювання; учити їх позитивно оцінювати результати своєї праці; стимулювати доброзичливе ставлення до дорослих та дітей під час цікавої спільної діяльності.
Техніка: тичкування
Матеріал та обладнання: тонований папір, фарба гуашева білого кольору, пензлики, зображення сніговика.
Попередня робота: малята ліплять сніговита на прогулянці.
Хід заняття
І. Організаційна частина.
Психогімнастика.
Етюд «Ми сніжинки»
ІІ. Робота над темою.
На дошці перед малятами — зображення сніговика.
Вихователь.
Малята, зараз у нас зима, і всюди багато білого А по снігу можна не тільки весело кататися на санчатах та лижах добре знаєте, що зі сніжку, коли він рихлий та вологий, добре лі все що завгодно. Але найчастіше із снігу діти ліплять... Кого? (Сніговиків )
Давайте пригадаємо, як ми ліпили казкову сніговика.
Скільки клубків снігу треба скачати? (Три.)
Якими повинні бути ці клубки? (Перший — великий, другий — меший, а третій — маленький.)
Який клубок стане нижньою частиною тулуба? (Найбільший, велкий.)
Який буде верхньою частиною тулуба? (Середній.) Який клубок стане
головою сніговика? (Найменший.) Як зробити обличчя сніговика: із чого йому можна зробити очі, ніс і рот? (Очі — з вуглинок, ґудзиків, ніс — із морквини, рот — з буряка ) Що буде за шапку сніговикові? (Відро чи старий капелюх.)
Педагог узагальнює відповіді малят.
ІІІ. Перегляд демонстраційного матеріалу
Вихователь. Ліпити снігову бабу — дуже цікава справа. Спочатку потрібно скачати три клубки снігу. Клубки повинні бути круглими, рівними. Один клубок має бути найбільшим, другий — трохи меншим, а третій — маленьким. Найбільший клубок ставлять на землю. Це — нижня частина тулуба снігової баби. Потім на нього встановлюють клубок, що трохи менший. Це — верхня частина тулуба. Найменший клубок ставлять зверху. Це — голова. Після цього роблять сніговій бабі обличчя: очі — із вуглинок, ніс — із морквинки, рот — із тріски або буряка. Можна на голову надіти сніговій бабі відро. Щоб снігова баба вийшла ще кращою, можна зробити їй руки з гілочок чи палиць, або поставити біля неї мітлу: хай прибирає в дворі та допомагає двірникові.
Вихователь пропонує бажаючим малятам переказати розповідь про те, як ліплять снігову бабу.
У виконанні цього завдання можуть взяти участь кілька вихованців: одна дитина починає розповідь, наступні — продовжують. Дорослий за необхідності допомагає малятам.
Вихователь: Послухайте вірш і відгадайте
А ви, діти, вмієте гратися в сніжки? (Так.) Давайте уявимо, що ми на прогулянці і граємося в сніжки.
Фізкультхвилинка «Гра в сніжки»
Діти імітують гру.
(Під час такої гри можна використати також імпромізовані сніжки з паперу чи вати, маленькі легкі м'ячики тощо.)
Вихователь просить вихованців зайняти свої місця.
ІV. Практична частина.
Вихователь. А зараз, малята, ми намалюємо сніговика.
Педагог роздає дітям приладдя для малювання і пояснює техніку виконання роботи «Сніговичок». Діти в супроводі аудіозапису спокійної музики виконують запропоновану образотворчу роботу. Наприкінці заняття діти влаштовують виставку своїх робіт. Заняття закінчується.
Підсумок заняття.
Колективна виставка.