Пошук інформації в Інтернеті. Безпечне користування Інтетрнетом

Про матеріал
Конспект уроку інформатики для 5 класу з теми "Мережеві технології та Інтернет"
Перегляд файлу

Тема. Пошук інформації в Інтернеті. Безпечне користування Інтернетом

Мета.

Навчальна: сформувати поняття про мережу Інтернет, ознайомити учнів з основними службами Інтернету, поняттям WWW, Всесвітнє павутиння, веб-сайт, веб-сторінка; сформувати навички безпечної роботи в мережі Інтернет з веб-ресурсами.

Розвивальна: розвивати творчий потенціал та світогляд, виховувати пізнавальний інтерес до предмета, вдосконалювати вміння учнів слухати і поважати думки інших, бути комунікабельними, вміння порівнювати, аналізувати, робити висновки.

Виховна: виховувати інформаційно освічену людину, бажання самостійно здобувати знання, ефективно організовувати власну роботу в мережі Інтерент, відповідальність, дисциплінованість під час роботи з ПК.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: комп’ютери, доступ до мережі Інтернет, мультимедійна презентація.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Перед початком уроку на всіх учнівських комп’ютерах завантажити браузер і перейти за адресою informblog1.blogspot.com на сторінку 5 клас блогу вчителя інформатики.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань

Інструктаж з техніки безпеки.

Вправа 1. «Закінчіть речення»

1. Сукупність комп’ютерів та інших пристроїв, з’єднаних каналами передавання даних, - це … (комп’ютерна мережа)

2. Комп’ютери та інші пристрої, що розташовані на порівняно невеликій відстані один від одного, об’єднуються в … (локальну мережу)

3. Мережа, яка об’єднує комп’ютерні мережі та окремі комп’ютери, що розміщені в різних частинах світу, називається … (глобальною)

4. Взаємодія, яка полягає у надсиланні запитів від одних комп’ютерів мережі іншим комп’ютерам і пристроям та отриманні у відповідь доступу до певних ресурсів мережі, називається … (мережною)

5. Комп’ютер, який надає послуги з доступу до власних та мережних ресурсів іншим комп’ютерам, - це … (сервер)

6. Комп’ютер, який користується послугами сервера, - це … (клієнт)

7. Сукупність користувачів, що мають загальні дані, периферійні пристрої, а також права на їх використання, - це … (робоча група)

8. Сукупність відомостей про користувача та його права при роботі з об’єктами операційної системи й мережі – це … (обліковий запис користувача).

9. Право на використання деякого ресурсу – це … (доступ).

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

На попередньому уроці ми навчилися користуватися інформацією, яка розміщена на сусідньому комп’ютері. Що робити, якщо необхідна інформація розміщена на комп’ютері, який знаходиться в іншій країні, на іншому материку?

(Учні висловлюють власні думки – скористатися Інтернетом)

Усі вже не раз чули про існування глобальної мережі Інтернет.

Які можливості надає Інтернет?

Яка роль Інтернету в житті людини?

 

IV. Оголошення теми, мети та завдань уроку

 

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

Пояснення вчителя, яке супроводжується демонструванням презентації.

План вивчення теми

1. Глобальна мережа Інтернет.

2. Служби Інтернету.

3. Комунікаційні служби.

4. Всесвітнє павутиння.

5. Правила безпечної роботи в мережі Інтернет.(Роздати учням пам’ятку «Безпека дітей в Інтернеті»).

VI. Фізкультхвилинка

 

VIІ. Осмислення й узагальнення нових знань і вмінь

Виконання усних вправ 

1. Укажіть деякі напрямки використання Інтернету в таких галузях людської діяльності:

а) навчання;

б) торгівля;

в) пасажирські перевезення;

г) спілкування людей.

2. Назвіть об’єкти, позначені на схематичному зображенні Всесвітнього павутиння:

 

 

 

 

 

3. Яким стає зображення вказівника після наведення на гіперпосилання:

 

VІІІ. Формування практичних вмінь та навичок

Інструктаж з техніки безпеки

Вправи і посилання на ресурси Інтернету, необхідні для виконання практичних вправ, розміщені на сторінці 5 клас блогу вчителя інформатики за адресою informblog1.blogspot.com.

G:\знімо3.png1. Виконати інтерактивну вправу «Установіть відповідність», розміщену на блозі.

 

2.Виконати інтерактивну вправу «Кросворд», розміщену на блозі.

G:\знімок2.png

3. Навігація між веб-документами за допомогою текстових посилань

1) За гіперпосиланням Український правопис на сторінці 6 клас блогу вчителя перейти на відповідну веб-сторінку.

2) Навести вказівник миші на посилання Географічні назви та клацнути лівою кнопкою миші на ньому. Переглянути інформацію, наведену на цій веб-сторінці.

3) Закрити вікно сайту Український правопис.

4. Навігація між веб-документами за допомогою гіперпосилань у вигляді зображень.

1) За гіперпосиланням 7 чудес України на сторінці 5 клас блогу вчителя перейти на відповідну веб-сторінку.

2) Навести вказівник миші на зображення 7 чудес України історико-архітектурних та клацнути лівою кнопкою миші.

Використовуючи список історико-архітектурних об’єктів, які увійшли до першої сімки цієї категорії, з’ясувати, які з них розташовані на території Чернігівської області.

3) Перейти за потрібним гіперпосиланням та встановити, у якому році було відкрито Музей історії запорозького козацтва на острові Хортиця.

4) Закрити вікно сайту 7 чудес України

Релаксація (виконання комплексу вправ для знаття втоми очей).

ІХ. Підсумок уроку

Проходження тесту для учнів 11-14 років, розміщеного в розділі Контрольні запитання сайту On-ляндія – безпечна веб країна (disted.edu.vn.ua/media/bp/html/etusivu.htm)

 

Х. Домашнє завдання

1. Опрацювати п.28.

2. Підготувати повідомлення, реферат (хронологічну таблицю) «Історія Інтернету»

1

 

docx
Додано
13 лютого 2021
Переглядів
1070
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку