Добірка найбільш цікавих занять, які проводяться в різних школах світу в якості повсякденних уроків.

Фізика, хімія, алгебра та інше і великі домашні завдання — реалії життя українських школярів. Не складно уявити типове домашнє завдання сьогодні: прочитати параграф, завчити купу історичних фактів про династію Мін, розв`язати приклади за формулами, які навряд чи можна застосувати у реальному житті. Здебільшого такі домашки нудні, а час, витрачений на них, кожному старшокласнику здається вирваним із життя.

А як би змінилося ставлення до навчання, якщо б домашні завдання передбачали реалізацію… особистої мрії! Або ще і розповідали у школі про те, чим цікавиться кожен підліток, але про це з дорослими у нас — ні-ні!

Як готують школярів до дорослого життя у різних школах світу — підбірка найбільш цікавих шкільних дисциплін:

Урок 1. Кібербезпека у школах Ізраїлю
Ізраїльскі педагоги розуміють важливість для учнів отримання навичок ефективного використання інтернет-ресурсів! Тому в цій країні на спеціальному уроці вчать, як орієнтуватися у «всесвітньому павутинні», як спілкуватися в соціальних мережах та адекватно реагувати на різні коментарі.

Окрім того, на таких заняттях вчителі знайомлять дітей з ризиками ігроманії. Усе це відбувається у межах спеціальної дисципліни – кібербезпеки. Погодьтесь, такий урок був би пізнавальним і для українських школярів! А ще й корисним! 

Урок 2. Виклик до дошки по-гавайські


Урок серфінгу в австралійській школі

Уявіть українських школярів, які б приходили на урок з дошкою для серфінгу! Мабуть, діти б йшли до школи з більшим натхненням! У розкладі навчальних закладів Австралії та Гаваїв це типовий урок за шкільною програмою.

Урок 3. Просте німецьке щастя
Домашнє завдання на уроках щастя — один з ефективних прийомів виховання гармонійної особистості. Така дисципліна передбачена школами міста Гейдельберга у Німеччині.

Погодьтеся, кожен учень виконував би із захопленням домашнє завдання, сенс якого полягає у створенні чогось нового за власною ідеєю. Все залежить виключно від особистих уподобань учня: створити іграшку, зняти фільм, вигадати гру — будь-що!

Урок 4. Справжні наукові відкриття в межах звичайної домашнього завдання


Школярі США в процесі наукових досліджень на уроці

Часто наші школярі навіть не уявляють, де, окрім успішної здачі ЗНО, можна в житті застосувати кіпу теоретичних знань, отриманих в школі. А програмою США для цього передбачений спеціальний предмет — «наукові відкриття».

Так, в рамках домашнього завдання, на виконання якого дається цілий рік, кожен школяр створює власний винахід на основі отриманих раніше теоретичних знань. Під час презентації своїх доробків учні класу разом обговорюють актуальність винаходу та успішність його реалізації автором проекту.

Урок 5. Екзамен з «милування природою»
Більшість наукових досягнень в галузі робототехніки належить саме японцям. Але це зовсім не означає, що вся увага у шкільному навчанні приділяється лише математиці, інформатиці чи фізиці. Так, шкільною програмою Японії передбачений навчальний курс «милування природою». І це зовсім не прості прогулянки, як могло б здатися на перший погляд! На цих уроках діти вчаться бути уважними, терплячими та спостережливими. Головна задача цієї дисципліни – навчити підмічати і цінувати естетичну складову навколишнього світу. Успішність учня оцінюється вчителями відповідними поточними та навіть екзаменаційними оцінками!

В рамках освітньої реформи України було б не зайвим скористатися японським досвідом. На жаль, все частіше у нашому суспільстві можна побачити молодих людей, які цілком поглинені власним гаджетом, не помічаючи нічого навкруги.

Урок 6. Про фінансові махінації з першого класу
Курс фінансової грамотності, який започаткований в якості факультативу у школах Росії, передбачає набуття учнями навичок ефективного розпорядження грошима. На уроках школярам просто і зрозуміло пояснюють такі складні речі, як кредитування та його умови, вигідність інвестивуваня, корисність цінних паперів, які бувають фінансові махінації та як їх уникнути.

Знання, отримані на таких уроках, стовідсотково стануть у пригоді в дорослому житті! Шкільний предмет передбачений для учнів з 1 по 11 класи.

Урок 7. «Тобі — мат»
В республіці Калмикія Російської Федерації була введена обов’язкова шкільна дисципліна — «шахи». На думку спеціалістів, діти, які грають саме в шахи, більш зосереджені, стримані, мають краще розвинене логічне мислення та пам’ять у порівнянні з однолітками. Це підтверджено результатами Єдиного Державного Екзамену. Так, бали з математики та фізики калмикійских випускників найвищі у РФ.

Гіперактивність школярів все частіше постає проблемою для українських педагогів, можливо, приділення уваги в межах навчання шахам дозволило б її вирішити найбільш ефективно.

Урок 8. Про «це» з 8 років
В державних школах на території пострадянського простору слово «секс» — переважно табу. А ось норвезькі вчителі в межах загальнодержавної освіти викладають окремий предмет, присвячений питанням сексу. Цей урок викладається учням віком від 8 років.

На жаль, в українському суспільстві досі не прийнято обговорювати цю сферу особистого життя в школі, не всі батьки можуть говорити про це з дітьми і вдома. Тому наші школярі переважно самопросвітлюються в мережі інтернет з відповідними наслідками…

Урок 9. Замість гаджетів поза лотоса
В межах шкільної програми в’єтнамські школярі міста Хошимін щодня відвідують уроки йоги. Такі заняття, на відміну від більшості уроків в українських школах, починаються не з фрази «відкрили зошити і записали сьогоднішнє число», а з пози лотоса. Потім вчитель не читає нотації, а розповідає притчі.

Обов’язковий урок триває годину, але бажаючі мають змогу відвідувати йогу ще і факультативно. Ця дисципліна користується попитом. Так, батьки зазначають, що йога дозволяє зменшити дитячу залежність від гаджетів, а спеціалісти констатують зниження рівня стресу та підвищення загальної успішності у навчанні.

Урок 10. Хакатони для програмістів у звичайній українській школі
Реалізувати проект будиночку з відеоспостереженням через власний iPhone, створити нашийник з вбудованими камерами, проект дорожньої зебри з підсвіткою чи власний 3D-мультфільм — все це можна просто на уроках. Київський навчально-виховний комплекс "ОРТ" №141 займається за власною програмою, а на звичайних уроках тут викладається веб-дизайн, мікроелектроніка, 3D-моделювання і робототехніка. На базі ліцею проходять навіть хакатони — справжні форуми з програмування, в яких беруть участь школярі з України та інших країн.


Винахід, створений на уроці робототехніки у Київському НВК №141, Україна

Прагнучи підтримати національні традиції, в Бутані на окремих уроках вчаться стріляти з луку, в Башкирії — поратися на пасіці з бджолами, а в Техасі і Австралії існують цілі фермерські школи. Так, головна задача навчальних дисциплін у будь-якій школі світу, перш за все, пристосувати маленьку людину до дорослого життя.

В українських школах поки що теорія переважає над практикою. Чи зможе змінити ставлення до навчання учнів українських шкіл освітня реформа?..

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter
Коментарі

Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.