Конфліктні ситуації на уроці не можна лишати поза увагою. Особливо, якщо ображають вас. Ми розкажемо, як правильно зреагувати на образу та запобігти повторенню інциденту.

Образливі слова від учня неодмінно зачеплять за живе. Вчитель ображається на них. І це цілком нормально! Так само як і є нормальною реакцією бажання поставити на місце хулігана. Проте це серйозна помилка. Досвідчені вчителі, як правило, знають, що робити у такій ситуації, але їх молодші колеги часто губляться.

Якщо ви неправильно зреагуєте на образу від учня, ви можете суттєво погіршити ситуацію. Більш того, ваш авторитет та вплив на клас можуть похитнутися. Якщо ви не стримуєте власних емоцій, вам не вдасться втримати і клас. Пропонуємо до вашої уваги просту схему дій на випадок агресивної поведінки учня, його лайки у вашу адресу. Це допоможе гідно вийти із ситуації.

Програйте битву
Будьте готовими програти битву. Але виграти війну. Іншими словами, необхідно втриматися від того, щоб повчати, лаяти, читати моралі, намагатися поставити учня на місце зразу ж після інциденту.

Не приймайте негатив на свій рахунок
Часто трапляється так, що прояви неповаги йдуть від дитини, яка особисто проти вас нічого не має, проблема значно глибша. Ваше завдання – допомогти учневі побачити свою помилку, щоб такого більше не повторилося.

Заспокойтесь
Глибоко вдихніть, аби зняти напругу та бажання поставити школяра на місце. Нагадайте собі, що ситуація буде виграшною для вас лише тоді, коли ви втримаєте власні емоції під контролем.

Витримайте паузу
У першу мить після події не говоріть жодного слова, підтримуйте зоровий контакт з учнем та чекайте. Нехай слова висять у повітрі протягом декількох секунд, щоб стали зрозумілими такі моменти: що сказано, як сказано і хто несе за це відповідальність.

Залиште за собою останнє слово
Не ескалуйте конфлікт. Навпаки, постарайтесь його якомога швидше звести нанівець. Ваша добре витримана пауза, ймовірно, засмутить учня, який очікував на бурхливу реакцію. Як тільки ви припините зоровий контакт та повернетесь до своїх справ, інцидент буде вичерпано.

Йдіть далі
Проводьте урок далі, не коментуйте конфлікт саме зараз. Повертайтесь до нормального життя якомога швидше заради інших учнів.

Нічого не робіть
Продовжуйте свій день, наче нічого не сталося. Не підходьте до учня та не пробуйте поговорити з ним про те, що сталося. Не робіть нічого, доки не будете впевнені в тому, що учень відійшов від ситуації.

Говоріть
Щойно ви зрозуміли, що учень заспокоївся, а інцидент забувся, підходьте з пропозицією поговорити. Якщо у вас були наперед розроблені правила поведінки на ваших уроках, говоріть прямо, який пункт було порушено. Відповідно до цього передбачено покарання. Якщо ви досі не маєте таких чітко прописаних правил, рекомендуємо створити їх.

Доведіть до відома
Повідомте батьків чи класного керівника про поведінку дитини. Тим паче, якщо це нетипово для учня, батьки неодмінно мають знати про конфлікт, адже це може бути тривожний сигнал.

Дочекайтесь покаяння
Якщо ви впорались із ситуацією таким чином (не лаяли, не читали моралі тощо), навіть найбільш впертий та складний учень відчує провину. Є велика ймовірність, що у вас щиро попросять вибачення.

Урок, який треба засвоїти всім

Треба пам'ятати, що у подібних ситуаціях вкрай важлива тактика.Такий метод є дієвим, бо уся відповідальність за вчинок покладається на школяра, у якого тепер ще менше шансів знайти причину образи чи гніву на вас. Ви не опустилися до рівня образ та з’ясовування стосунків. Ви не виграли ту битву, але, ймовірно, виграєте війну.

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter