23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Презентація "22 способа актуалізації знань учнів на уроці"

Про матеріал

Актуалізація знань - один із таких етапів сучасного уроку, его мета - підготуваті учнів до роботи, сприйняття нового матеріалу, нагадати дітям раніше вивчені теми, актуалізувати їх вміння і навички. На цьому етапі вчитель спрямовує роботу учнів таким чином, щоб вони згадали (актуалізували) необхідні знання, вміння та навички для сприйняття (відкриття) нової інформації. Також на етапі актуалізації знань контролюються завдання, які викликають труднощі у учнів

Зміст слайдів
Номер слайду 1

22 способа актуалізації знань учнів на уроці математики Амеліна Л.І., вчитель математики ІІ-Іванівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Барвінківської районної ради Харківської області

Номер слайду 2

Актуалізація знань - один із таких етапів сучасного уроку, его мета - підготуваті учнів до роботи, сприйняття нового матеріалу, нагадати дітям раніше вивчені теми, актуалізувати їх вміння і навички. На цьому етапі вчитель спрямовує роботу учнів таким чином, щоб вони згадали (актуалізували) необхідні знання, вміння та навички для сприйняття (відкриття) нової інформації. Також на етапі актуалізації знань контролюються завдання, які викликають труднощі у учнів.

Номер слайду 3

Для досягнення поставлених завдань вчителю необхідно орієнтуватися на деякі умови: обрані навчальні завдання повинні забезпечити ті способи роботи, які будуть потрібні дітям при сприйнятті нового матеріалу; підбирається приблизно 2-3 завдання, щоб увагу дітей не розсіюється; актуалізація знань проводиться протягом 5-7 хвилин - цього часу цілком достатньо для досягнення дидактичних завдань цього етапу уроку. На цьому етапі уроку діти чітко зрозуміти, навіщо їм займатися вивченням нової теми, що конкретно буде освоюватися, які основні цілі заняття, які необхідно буде досягти. Учні, що направляються вчителем, з'ясовують, чи підготовлені вони до сприйняття нового матеріалу, чи достатньо володіють знаннями, вміннями і навичками, необхідними для засвоєння нової інформації, а також, що їм необхідно зробити, щоб успішно все виконати. Етап актуалізації знань включає в себе наступні складові. Моделювання навчально-проблемної ситуації, яка підводить дітей до питань, майбутнім до вивчення. Формулювання основної навчальної задачі, яку треба буде розв'язати на уроці. Планування навчальної діяльності на урок, самоаналіз і самоконтроль. Як провести актуалізацію знань на уроці?

Номер слайду 4

Спосіб 1. Так - Ні Цей спосіб дозволить учням швидше включитися у розумовий процес. При його використанні формуються навики ОЦІНКИ ситуації, фактичність даних, аналізу наявної інформації; формулювання і вираження своєї точки зору. Для організації роботи вчитель готує кілька висловлювань по темі уроку і пропонує дітям висловити до них своє ставлення по категорії «так-ні», а також роз'яснити, чому вони так думають.

Номер слайду 5

Спосіб 2. Кошик ідей Цей спосіб застосовується як індивідуально, так і фронтально. З його допомогою вчитель може дізнатися, що відомо учням по темі, яка буде обговорюватися на занятті, або їх припущення з цього приводу. На дошці малюється або прикріплюється макет кошика, в яку діти помістять все, що класу відомо з обговорюваного питання. Збір інформації відбувається за планом. Учитель задає дітям пряме запитання по темі уроку, просить згадати все, що їм відомо з цього приводу (або висловити свої припущення). Учні фіксують в робочих зошитах відомі їм відомості в короткій формі. Попарно або в міні-групах діти обговорюють свої записи. Всю отриману інформацію учитель в короткій формі записує в «кошик ідей» на дошці. Цей прийом можна позначити так само, як корзина понять, фактів, термінів тощо.

Номер слайду 6

Спосіб 3. Визнач логічний зв’язок Дітям називають три слова, два з яких якимось чином між собою пов'язані логічно. Завдання учням: підібрати четверте слово, яке перебуває з третім в аналогічній зв'язку.

Номер слайду 7

Спосіб 4. Бліц Учитель готує для дітей картки з усними завданнями. Учням пропонується за обмежений час (30 секунд-1 хвилина) дати правильні відповіді.

Номер слайду 8

Спосіб 5. Ми крокуємо Діти шикуються на певній відстані від дошки, крокують вперед, називаючи на кожен крок слово або правильну відповідь, пов'язане із завданням з досліджуваної темою.

Номер слайду 9

Спосіб 6. Відеозамальовка Учням пропонується до перегляду відеозамальовка, після перегляду якої вони повинні сформулювати тему, яка буде обговорюватися на уроці, а також відповісти, яким чином переглянуте відео співвідноситься з досліджуваним питанням. Можна підібрати відео так, воно впливало на емоції дітей, залучала їх в нову тему.

Номер слайду 10

Спосіб 7. Чорний ящик За аналогією з передачею « Що? Де? Коли?» вчитель просить дітей припустити, що знаходиться в чорному ящику і яке відношення цей предмет має до теми заняття. Підготувати саме завдання можна запропонувати більш «просунутим» учням.

Номер слайду 11

Спосіб 8. Чарівна коробка У красиво оформлену коробку поміщається кілька предметів, які необхідні дітям для вивчення нового матеріалу. Учні пояснюють зв'язок цих предметів з новою темою, формулюють її.

Номер слайду 12

Спосіб 9. Портрет відомої людини Використовується портрет відомої людини, яка має відношення до предметного змісту уроку. Також учитель розповідає деякі біографічні відомості про нього, пропонує дітям відповісти, чий портрет вони бачать перед собою.

Номер слайду 13

Спосіб 10. Візуальний ряд На екрані або дошці демонструються зображення, які допоможуть дітям з'ясувати тему майбутнього уроку.

Номер слайду 14

Спосіб 11.Асоціації На екран проектується зображення різних предметів, портрети відомих особистостей тощо; учні відповідають, які асоціації виникають у них в зв'язку з цими зображеннями і висловлюють свої припущення з приводу теми майбутнього уроку. Другий варіант проведення етапу актуалізації знань на уроці за способом асоціацій передбачає, що діти малюють асоціативні малюнки на задану тему.

Номер слайду 15

Спосіб 12. Екскурс в майбутнє Вчитель записує на дошці будь-яку майбутню інформацію і пропонує дітям пофантазувати з цього приводу, зрозуміти, чи буде актуальною обговорювана на уроці тема в зазначений час з обґрунтуванням своєї позиції.

Номер слайду 16

Спосіб 13. Зміна соціальної ролі Учитель пропонує учням уявити себе самих у недалекому майбутньому, коли вони вже стануть батьками дітей їхнього віку. Дає завдання: пояснити своїм уявним дітям тему, обговорювану на уроці і донести до них необхідність і важливість її вивчення.

Номер слайду 17

Спосіб 14. Цікавий гість Діти із задоволенням спілкуються з людьми, які прийшли на урок людьми, які можуть цікаво піднести інформацію по темі уроку. Це можуть бути не тільки фахівці в якійсь галузі, але також і батьки, учні іншого віку.

Номер слайду 18

Спосіб 15. Завдання на випередження Учитель заздалегідь повідомляє дітям (всім або індивідуально) тему, яка буде розглядатися на уроці і дає завдання приготувати невелику повідомлення, що пояснює, чому вона актуальна.

Номер слайду 19

Спосіб 16. Незакінчена розповідь Учитель починає розповідати дітям якийсь цікавий науковий факт, сюжет і перериває свою розповідь в певний момент. Далі дітям пропонується закінчити розпочату розповідь, придумати продовження, зробивши записи в зошитах, а потім прочитати вголос, що вийшло. Потім всі разом діти обговорюють почуте.

Номер слайду 20

Спосіб 17. Продовження речень Учитель просить дітей продовжити незакінчені пропозиції. Сьогодні ми поговоримо про ... По темі нашого уроку я знаю, що ... Я думаю ...

Номер слайду 21

Спосіб 18. Тема уроку як звичайний предмет Учитель просить учнів уявити тему, розглянуту на уроці, як звичайний предмет і представити свій варіант, як вчинити з цією темою. Наприклад, прибрати в сторону, розглянути з різних сторін, перефарбувати в незвичайний колір, уявити, як рослина, тварина, популярна людина і т.д.

Номер слайду 22

Спосіб 19. Завдання - загадки З метою актуалізувати знання учнів їм пропонуються різні варіанти завдань на кмітливість: шаради, ребуси, кросворди, загадки, завдання-жарти, піктограми тощо.

Номер слайду 23

Спосіб 20. Пряме запитанння Учитель оголошує тему уроку і пропонує дітям написати, як мінімум, по три докази, які аргументують важливість і необхідність вивчення цього матеріалу.

Номер слайду 24

Спосіб 21. Загальне - різне Розглядаються кілька предметів (з точки зору, що їх об'єднує і розрізняє), які мають відношення до питань, що розглядаються на уроці.

Номер слайду 25

Спосіб 22. Вікторина Діти по черзі відповідають на питання, пов'язані з темою уроку. Кожен із запропонованих прийомів можна модифікувати. Наповнити змістом, необхідним учителю для роботи на конкретному уроці з конкретним класом. У будь-якому випадку, вони вирішують головне завдання - актуалізують наявні у дітей знання, мотивують їх на вивчення нового матеріалу.

ppt
Додано
24 жовтня 2018
Переглядів
159
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку