20 вересня о 18:00Вебінар: Numicon (Нумікон): проста математика для всіх

Презентація до уроку в 10 класі "Театральне мистецтво далекосхідного культурного регіону"

Про матеріал
ознайомити учнів із особливостями та основними елементи художньо-образної мови танцювального та театрального мистецтва Далекого Сходу, історією розвитку театрів Но та Кабукі, навчити аналізувати театр як виразник складних почуттів людини;розвивати вміння аналізувати твори театрального мистецтва; виховувати повагу та інтерес до світової театральної спадщини, збагачувати емоційний досвід учнів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Танцювальні традиції народів Далекого Сходу. Театр далекосхідного регіону: драматичний, ляльковий, тіньовий. Японський театр Но. Японський театр Кабукі.

Номер слайду 2

Найдавніші китайські танці«Танець лева» визнаний запозиченим, оскільки в Китаї не водяться леви. Танцюристи одягають костюм царя звірів.«Танець дракона» входив у ритуал закликання дощу.

Номер слайду 3

Китай населяють представники 57 різних етнічних груп. Кожна з них має свої танці. Спочатку народні танці виконувались з метою прохання у богів вдалого врожаю або полювання. Згодом стали демонструватися: особливості релігії, історії та культури окремого народу, загальні для кожної людини теми (любов, добро, ревнощі, війни , материнська турбота і сімейні відносини).

Номер слайду 4

Китайський танець «Тисячорука Гуаньінь»

Номер слайду 5

В кожній провінції обов'язково є танець, в якому використовується такий атрибут, як віяло. Практично на кожному фестивалі можна побачити народний китайський танець з цим предметом. Танцюристи в яскравих барвистих костюмах витончено рухаються, як у балеті, підкреслюючи свої рухи мініатюрним віялом. Святково оформлене віяло може складатися і розкриватися, робити великі помахи і ледь тремтіти, переливаючись своїми візерунками, повітряною облямівкою по верхньому краю. Танець з віялами

Номер слайду 6

Корейські танціБеруть початок з шаманських ритуалів 5-тисячолітньої давнини. Атрибути танців теж прийшли крізь століття: довгий хвилястий шовковий шарф сніжно-білого кольору, барабани, капелюхи, мечі.

Номер слайду 7

Корейский танец "Пучхечхум"Це танець з віялами. Походить від ритуальних дій шаманів, під час яких ті використовували листя дерев.

Номер слайду 8

Японський танець. Ніхон буйо - традиційний японський танець, група різновидів сценічного танцю, поширених в Японії. Поняття «буйо» об'єднує два жанри танцю: танці, що виросли з сценічних вистав Кабукі, і танці, що з'явилися з уявлень Но і виконувались в закритих приміщеннях.

Номер слайду 9

      Виконання танцю складається з прийняття безлічі заздалегідь відомих поз. При цьому більшість танців не мають на увазі різких рухів і можуть бути виконані на 1,5 квадратних метра підлоги.       Сцена, на якій виконується ніхон-буйо, повинна бути слизька, тому для танцю необхідна або кімната, вистелена татамі, або підготовлена сцена.      У ніхон-буйо використовується техніка «дзе-ха-кю». Частини не повинні бути рівними по тривалості: зазвичай «кю» - найкоротша, а «ха» - найдовша.

Номер слайду 10

Театральне мистецтво

Номер слайду 11

Театр тіней. Театр тіней — форма візуального мистецтва, що зародилася в Азії більш як 1500 років тому. Театр тіней використовує великий напівпрозорий екран і кольорові плоскі маріонетки, якими керують на тонких паличках. Маріонеток доторкають до екрану ззаду і вони стають видимими для глядача. Маріонетки традиційно виготовляють з тонкої прозорої шкіри (наприклад, козлиної чи верблюжої), паперу чи картону. Можуть бути як твердими цілісними, так і гнучкими, що складаються з декількох частин, рухомо або нерухомо з'єднаних між собою. Фігурками керують за допомогою бамбукових, дерев'яних чи металевих паличок.

Номер слайду 12

Бунраку. Бунраку— традиційний японський ляльковий театр. Традиційна назва японського лялькового театру  — нінґьо дзьорурі. Виник на межі 16 — 17 століття. Вистави бунраку виконуються з використанням ляльок-маріонеток, під речитативний спів-читання дзьорурі та награш триструнника сямісена. Основну частину репертуару театру складають ліричні п'єси, написані драматургом Тікамацу Мондзаемоном. На відміну від лялькових театрі світу, які є переважно бутафоно-комічними, в бунраку надається перевага реалістичності та трагізму.

Номер слайду 13

Театр Но. Традиційний театр в Японії. Словом «но» позначали будь-який танок з піснею. Сучасних рис театр набув у 18 ст. У кожній виставі но беруть участь: актори, співаки та музики. У давні часи вважалось, що хороша акторська гра сприяє процвітанню країни. Це призвело до створення унікальної акторської техніки: повільний темп реплік, плавні рухи.

Номер слайду 14

Сцена театру Но. Виготовляється з нефарбованого японського кіпариса. На стовпи спирається вигнутий дах, що нагадує верхівки японських храмів. Бамбукові рами, обтягнуті тканиною, слугують декорацією. На ній зображена зелена розлога стилізована сосна (символ довголіття й доброзичливе привітання глядачам).

Номер слайду 15

Повільні рухи і жести акторів багатозначні: стрибок з підставки на підлогу означає, що героїня кинулась у річку, змах батогом – рух вершника, віяло – меч або чарівний жезл.

Номер слайду 16

Історія театру КабукіПоява театру пов'язана з ім'ям храмової танцівниці і дочки коваля Окуні. Їй вдалося поєднати у виступах танці, балади, вірші в єдине ціле, створивши японський театр кабукі. На цей момент у виставах брали участь лише дівчата.

Номер слайду 17

Типи вистав театру КабукіСева-моно— «простонародніДзідаі-моно— «історичні» п'єси. Сьоаґото— танцювально-драматичні п'єси.

Номер слайду 18

Грим в театрі КабукіОбличчя акторів вибілюються рисовою пудрою, після чого наноситься безпосередньо грим. Якщо актор грає чоловічого персонажа, на його обличчі малюються кольорові смуги, кожна з яких має своє особливе значення і служить уособленням тієї чи іншої риси характеру персонажа. Для жіночих ролей грим не використовується, хіба що наноситься макіяж, як у гейш, тільки перебільшений. Велику роль в Кабукі грають і пози.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Єрмак Марина
    Чудова презентація. Дякую.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
До підручника
Мистецтво 9 клас (Масол Л.М.)
Додано
14 лютого
Переглядів
1174
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку