26 вересня о 18:00Вебінар: Особливості статевого виховання у школах України

Презентація до уроку в 8 класі "Романтизм. Основні риси романтизму. Живопис і скульптура."

Про матеріал
Ознайомити учнів з характерними рисами стилю романтизм , різновидами живопису таскульптури , найвідомішими художниками та скульпторами доби романтизму.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Романтизм. Основні риси романтизму. Живопис і скульптура.

Номер слайду 2

   Велика французька буржуазна революція завершила епоху Просвітництва. Письменники, художники, музиканти стали свідками грандіозних історичних подій, революційних змін, що невпізнанно змінили життя. Багато з них привітали нове та були у захваті від ідей Свободи, Рівності та Братерства. Але час спливав, і митці помічали, що новий суспільний порядок далекий від омріяного суспільства, яке сподівалися побудувати, за яке боролися. На початку століття у філософії та мистецтві прозвучали трагічні ноти сумніву щодо перетворення світу на принципах Розуму. Наполеонівські війни та Французька буржуазна революція - це головні події , які сприяли виникненню нової системи – Романтизму.

Номер слайду 3

Романтизм (фр. romans) — ідейний рух у літературі й мистецтві, що виник наприкінці 18 століття у Німеччині, Великій Британії й Франції, поширився на початку 19 століття в Російській імперії, Польщі й Австрії, а з середини 19 століття охопив інші країни Європи, а також Північної та Південної Америки.

Номер слайду 4

Філософське підґрунтя романтизму Це філософські праці Фрідріха Вільгельма Йозефа фон Шеллінга (1775-1854) та Георга Вільгельма Фрідріха Гегеля ( 1770-1831), представників німецької класичної філософії. Головним поняттям філософії Шеллінга можна вважати ідею свободи, яку він послідовно протягом всього життя шукав у природі, у творчості , потім у природі божественного творіння. Мета мистецтва, за Шеллінгом, - не роздуми, а споглядання.

Номер слайду 5

Гегель висунув діалектичний метод, що пропонує вивчення навколишньої природи й людської історії у їхній динаміці й взаємному зв'язку. Філософ вважав, що свобода - фундаментальний початок духу.

Номер слайду 6

Характерні ознаки романтизму Заперечення раціоналізму, який переважав у добу Просвітництва, культ почуттів людини. Суб’єктивність мистецтва: акцент не на зображенні, а на вираженні почуттів, мрій, настроїв. Увага до особистості, її індивідуальних рис. Людина – найвища цінність. Увагу романтиків привертають насамперед виняткові події та вольові , героїчні, духовно прекрасні персонажі. Жак-Луї Давід. «Вартовий художника в ув'язненні»,  1794 рік.

Номер слайду 7

Неприйняття буденності («романтична іронія») та звеличення “життя духу”. Людина і світ сповнені нерозгаданих таємниць (захоплення містикою, ірраціональним). Провідні мотиви самотності, світової скорботи (національної туги) і романтичного бунту, нескореності. Історизм творів і захоплення фольклором. Утвердження високих ідеалів: гармонії з природою та людством, кохання. Характерні художні прийоми романтизму – символіка, контраст, іронія, алегорія, гротеск, антитеза. Яскрава, барвиста мова, що розкриває сильні пристрасті, могутні характери, драматичні конфлікти.

Номер слайду 8

Романтизм проголошує абсолютну свободу творчості. Поет та й взагалі митець для романтиків — це людина не лише вільна, а й цілком особлива та незвичайна, він є провидцем, талант його не підкоряється ніяким законам, встановленим звичайними людьми, — він вищий за них. В романтизмі завжди існує ідеал, що знаходить собі місце поряд з реальністю. Згідно з цим прийнято говори­ти про романтичні «два світи» — світ реальний, дійсний, та світ ідеальний, фантастичний. Романтики наголошували на первинності ідеалу, мрії.

Номер слайду 9

Романтизм у живописі

Номер слайду 10

В історії світового живопису романтизм склав яскраву і блискучу епоху. Вільні від усіляких догм, доктрин і шкіл, художники підкорялися тільки покликом власної душі, приділяли особливу увагу виразному зображенню почуттів і переживань людини. Дійсно, живопису романтизму була властива «страшна спрага творити всіма можливими способами».  Задля передачі почуттів живописці використовували соковиті фарби, яскраві мазки та спецефекти. Представники французької школи живопису об’єднували сюжети в єдиний динамічний клубок. Німецька школа наповнювала картини меланхолічністю, чуттєвістю у розмитих фарбах. Англійський та американський живопис вирізнялися надуманістю пейзажних сюжетів. У портреті головним стало зображення яскравих характерів, а в пейзажі — замилування могутністю природи. В образотворчому мистецтві для романтизму було характерним розкріпачення від академічних канонів: ліризм, героїчна піднесеність, емоційність, прагнення до кульмінаційних, драматичних моментів

Номер слайду 11

Улюбленими виразними засобами романтичного живопису стали: яскравий, насичений колорит; контрастне освітлення; емоційність манери мазка, фактури. Художники часто вдавалися до мови натяків і символів, запрошуючи глядачів домалювати в уяві все інше.

Номер слайду 12

Франсіско-Хосе де Гойя іспанський художник і гравер, один з перших і найбільш яскравих майстрів образотворчого мистецтва часів епохи романтизму. Гойя відрізняється сміливим художнім новаторством від прихильників академізму. 1746-1828

Номер слайду 13

Свята Трійця «Маха на прогулянці», 1777

Номер слайду 14

«Третє травня 1808 року»

Номер слайду 15

Сім*я Карла IV

Номер слайду 16

Ежен Делакруа (1798-1830)  французький художник-романтик . Картини Делакруа розкривають тему боротьби за свободу й показують сильну особистість у момент найвищого напруження духовних сил.

Номер слайду 17

Полювання на левів

Номер слайду 18

Е.Делакруа “Свобода” Свобода, що веде народ 1830

Номер слайду 19

Гораціо на кладовищі, 1828

Номер слайду 20

Жан Луї Андре Теодор Жеріко (1791- 1824) французький живописець і графік, першим у французькому живописі висловив властиве романтизму гостре почуття конфліктності світу, прагнення до втілення драматичних явищ сучасності та сильних пристрастей.

Номер слайду 21

 Пліт Медузи. 1818 - 1819 рр.

Номер слайду 22

Портрет божевільної 1822

Номер слайду 23

Поранений кірасир 1814

Номер слайду 24

Каспар Давид Фрідріх (1774-1828) німецький художник, яскравий представник романтизму. Підпорядковуючи пейзажні мотиви ефектам розсіяного, таємничого освітлення (частіше місячного, ніж сонячного), втілював стихійну міць, грізну і майже містичну безмежність всесвіту, тонке співзвуччя сил природи рухам людської душі, почуттям прориву в невідоме.

Номер слайду 25

«Розбита надія» (сучасна назва «Північний Льодовитий океан»),

Номер слайду 26

«Прогулянка в сутінках»

Номер слайду 27

«Одинак-мандрівник над морем туману»

Номер слайду 28

Брюллов Карл Павлович (1799-1852)  російський художник, професор Петербурзької академії мистецтв (з 1836). Походив з французької родини Брюлло. Брат скульптора Олександра Брюллова. Автор картин на історичні теми, жанрових акварелей і портретів діячів культури.

Номер слайду 29

Останній день Помпеї 1833

Номер слайду 30

Портрет поета Василя Жуковського  1937 Вершниця  1832

Номер слайду 31

Айвазовський (Гайвазовський) Іван Константинович (1817-1900)   видатний український і російський художник-мариніст та баталіст вірменського походження. Окрім морської тематики працював також і в інших жанрах живопису: від анімалізму та портрету (автопортрету) до релігійного та міфологічного живопису. Айвазовський є автором понад 6000 різних творів

Номер слайду 32

Дев'ятий вал

Номер слайду 33

Синопський бій. Ніч після бою.

Номер слайду 34

Весілля в Україні

Номер слайду 35

Джон Констебл (1776-1837) Англійський живописець, один з найталановитіших пейзажистів Англії та Західної Європи. Відмовившись від багатьох умовностей, властивих пейзажного живопису 18 століття, англійський художник звернувся до безпосереднього спостереження природи, першим з європейських майстрів став писати пейзажі повністю з натури.

Номер слайду 36

Детхемська долина, 1828

Номер слайду 37

Шлюз в Детхемі 1820

Номер слайду 38

скульптура доби романтизму

Номер слайду 39

Для скульптури доби романтизму характерними є емоційна напруженість, пошуки нових засобів виразності. Найбільш значного розвитку вона досягла у Франції. Поштовхом для цього були кампанія з будівництва тріумфальних і суспільно значущих споруд, бурхливий розвиток торгівлі попри війни і революції, практика всесвітніх виставок, на які зважилась буржуазія, переконана у власній могутності.

Номер слайду 40

Характерні риси скульптури: емоційна напруженість пошуки нових засобів виразності реалістичні картини. Різновиди скульптури романтизму: скульптурний портрет, статуя (пам’ятник), рельєфи (барельєф, контррельєф), скульптурне оформлення будівель та замків.

Номер слайду 41

Скульптура Франції 19 ст. носила відчутний цензурний і політичний тиск. На зламі XVIII ст. Особливе місце посідав скульптор жан-Антуан Гудон, який працював на замовлення і аристократів, і деяких діячів революції та нової військової аристократії Наполеона І. На початку XIX ст. в скульптурі запроваджено наполеонівський ампір — жорсткий, пафосний і холодний, офіційний і більш символічний стиль. Скульптори отримують замовлення на створення тріумфальних арок, бюстів військової аристократії і числених офіційних портретів диктатора наполеона

Номер слайду 42

Жан-Антуан Гудон ( 1741- 1828)  французький скульптор 

Номер слайду 43

Роберт Фултон, 1803 Алегорія зими  або «Мерзлячка»

Номер слайду 44

Антуан Дені Шоде (1763-1810) - французький скульптор.

Номер слайду 45

«Гомер» Наполеон-законодавець

Номер слайду 46

У перелік видатних скульптур потрапила і «Марсельєза» Франсуа Рюда. Опинившись у центрі аристократичного району Парижа, вона витримала іспит і парадним місцем французької столиці, і часом. Рельеф став головним твором як самого скульптора, так і значним монументальним твором французької пластики всього XIX століття. Виступ добровольців на захист батьківщини (Марсельєза). Бронза. 1833-1836 рр. Тріумфальна арка на площі Етуаль

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Судавцова Світлана Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
До підручника
Мистецтво 8 клас (Гайдамака О.В.)
Додано
24 березня
Переглядів
780
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку