Мотивація – це певна сила , що змушує людей діяти і досягати поставлених цілей. Це стимул , який змушує нас наполегливо працювати та підштовхує до успіху. Розроблено тренінгове заняття для викладачів.
Матеріали тренінгу Мотивація - рушійна сила. МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИВСП «Компаніївський фаховий коледж ветеринарної медицини БНАУ»Підготувала Алла КВАШУК,практичний психолог коледжу
Номер слайду 2
Мотивація – це певна сила , що змушує людей діяти і досягати поставлених цілей. Це стимул , який змушує нас наполегливо працювати та підштовхує до успіху.
Номер слайду 3
Внутрішня. Зовнішня. ВИДИ МОТИВАЦІЇ
Номер слайду 4
Внутрішня мотивація. ВИДИ МОТИВАЦІЇЦе мотивація, яка виникає зсередини самої людини. Це може бути бажання здійснювати дії для задоволення внутрішніх потреб та цінностей.
Номер слайду 5
Задоволення. Людина відчуває задоволення від виконання дії та отримання результату. Самодостатність. Особистість відчуває, що її дії є важливими та самодостатніми.Інтроспекція Людина зосереджується на своїх внутрішніх цінностях та мотиваціях, а не на зовнішніх стимулах. Основні ознаки внутрішньої мотиваціїВнутрішня мотивація є важливим елементом у виконанні завдань, особливо тих, які потребують креативності та творчості. Наприклад, коли людина пише книгу чи малює картину, вона може бути внутрішньо мотивованою, бажаючи висловити свої ідеї та емоції, а не тому, що вона отримає винагороду за це.
Номер слайду 6
Зовнішня мотивація. ВИДИ МОТИВАЦІЇЦе мотивація, яка виникає від зовнішніх стимулів та регулюється зовнішніми чинниками. Це може бути бажання отримати винагороду, уникнути покарання,здобути соціальний статус або задовольнити очікування інших людей.
Номер слайду 7
Винагорода. Людина отримує винагороду за виконання дії, наприклад, гроші, медалі, похвали. Контроль. Особа виконує дію, щоб уникнути покарання або негативних наслідків, наприклад, втрати роботи або погіршення стосунків. Зовнішня орієнтація. Людина зосереджується на зовнішніх чинниках, які впливають на виконання дії, наприклад, очікування інших людей. Основні ознаки зовнішньої мотиваціїЗовнішня мотивація може бути корисною для досягнення мети, особливо якщо ціль стосується зовнішніх винагород або соціального статусу. Проте, вона може також призвести до падіння мотивації та невдачі, якщо зовнішній стимул відсутній чи неефективний.
Номер слайду 8
Встановлення мети. Важливо визначити, що саме необхідно досягнути, і як це буде допомагати отримати зовнішній стимул, наприклад, високу зарплату або престижну посаду. Чітко сформульована мета стимулює зусилля для її досягнення. Пошук інформаціїНеобхідно знати, що саме потрібно для отримання зовнішнього стимулу, і які кроки потрібно підняти, щоб його досягти. Це може включати дослідження вимог до посади або освіти. Використання зовнішніх стимулів. Важливо знайти спосіб отримання зовнішнього стимулу, наприклад, шляхом укладання договору з роботодавцем на отримання бонусу за досягнення певних цілей або встановлення своїх власних нагород за досягнення мети. Розвиток зовнішньої мотивації
Номер слайду 9
Розвиток самосвідомостіВажливо знати свої цінності та інтереси, що допоможе знайти задоволення в тому, що ви робите. Наприклад, якщо ви цінуєте спілкування з людьми, ви можете шукати можливості для спілкування з колегами або клієнтами. Розвиток внутрішньої мотивації
Номер слайду 10
Розвиток уяви. Уява може допомогти утворити внутрішній стимул до досягнення мети. Наприклад, якщо ви уявляєте себе успішним у своїй роботі або досягли мети, яку хотіли, це може збільшити вашу мотивацію до досягнення цієї мети. Розвиток уяви може бути досягнутий шляхом використання візуалізації, медитації та інших технік, що сприяють зосередженню на меті та створенню відповідної образної уяви.
Номер слайду 11
Використання позитивного підсилення. Внутрішній стимул може бути зміцнений, якщо використовувати позитивне підсилення. Наприклад, можна нагороджувати себе за досягнення маленьких кроків на шляху до мети, зокрема, дозволяючи собі перерву на улюблену діяльність або вечерю у ресторані після важкого робочого дня.
Номер слайду 12
Розвиток творчостіВнутрішній стимул може бути підсилено, якщо робота є цікавою та стимулюючою. Творча робота може дати змогу знайти задоволення в тому, що робите, і заохочувати до розвитку своїх навичок та знань.
Номер слайду 13
Розвиток самоконтролю. Самоконтроль є ключовим чинником в досягненні мети. Це означає, що потрібно мати дисципліну та самоконтроль, щоб дотримуватись плану і виконувати необхідні кроки для досягнення мети. Розвиток самоконтролю може знадобитись для зміцнення внутрішнього стимулу до досягнення мети.
Номер слайду 14
Створення сприятливого середовища. Може допомогти зберегти мотивацію до досягнення мети. Наприклад, створення комфортного робочого місця або забезпечення необхідних інструментів для виконання завдання може допомогти зосереджувати на мету та збільшувати мотивацію.
Номер слайду 15
САМОАНАЛІЗ СТИМУЛІВ І ПЕРЕШКОДАнкетування. Оцініть за п’ятибальною системою чинники, які стимулюють розвиток Вашої професійної майстерності, мотивують до нього або перешкоджають йому: 5 – так (перешкоджають або стимулюють); 4 – скоріше так, ніж ні; 3 – і так, і ні; 2 – скоріше ні; 1 – ніhttps://docs.google.com/forms/d/e/1 FAIp. QLScpliany. JSEg. AM4a. U9 W0 FSQ9hpl. Cx. FGytfu. JZg. Uj32 Yb. Nj3 EA/viewform
Номер слайду 16
Мета: усвідомлення своєї важливості в житті студентів. Хід вправи. Вам потрібно уявити,що через 10 років ви отримали листа від свого студента. ВПРАВА « ЛИСТ ВІД СТУДЕНТА»Завдання. Напишіть цей лист від імені студента, що він пам’ятає про вчителя, за що вдячний, як уроки вплинули на його життя. Після написання можна прочитати листи.
Номер слайду 17
ТЕСТ ДЕЛІНГЕРА «Пізнай себе»Геометричні фігури можуть розповісти про ваші певні риси характеру. Подивіться на п’ять фігур: квадрат, трикутник, прямокутник, круг, зигзаг. Оберіть з них ту, яка першою привабила Вас. Запишіть її назву під № 1. Тепер проранжуйте чотири фігури, що залишилися, в порядку переваги і запишіть їх назви під відповідними номерами1543215432
Номер слайду 18
Скажи мені, і я забуду, покажи мені, і я запам’ятаю, дай мені діяти самому, і я навчусь. ДЯКУЮ ЗА СПІВПРАЦЮ!