Презентація на тему "Інноваційні технології навчання дітей з особливими потребами"

Про матеріал
Використання інноваційних технологій спрямовано на розвиток вміння мотивувати дії, самостійне орієнтування в інформації, яку отримують, формування творчого, нешаблонного мислення, розвиток дітей за рахунок максимального розкриття їх природних здібностей.
Перегляд файлу

image

image

Використання інноваційних технологій  в роботі з дітьми з особливими потребами

image«Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу й чую, я трохи пам’ятаю. Те, що я чую, бачу й обговорюю - я розумію »

imageКонфуцій

“ТЕХНОЛОГІЯ”

n  Чіткість

n  Конкретність

n  Діагностичність мети

n  Алгоритмізованість та керованість процесу

n  Незалежність від суб’єктивних чинників

n  imageГарантованість досягнення поставленої мети

“ІННОВАЦІЯ” (від гр. “оновлення”)

n  Цілеспрямований процес

n  Нововведення, новий підхід до процесу

n  imageРезультат творчого пошуку оригінальних, нестандартних рішень різноманітних проблем

image

Інноваційні технології навчання дітей з особливими освітніми потребами

1.                              Інтерактивні методи – простір     для саморегуляції.

2.                              Диференційоване навчання.

3.                              Методи арт-терапії.

4.                              Методика Марії Монтессорі.

5.                              Комп’ютерні технології.

imagen Інтерактивні методи

Ці методи найбільш відповідають компетентнісному підходу до навчання і виховання дітей з особливими освітніми потребами. Вони не змушують учнів виконувати ті чи інші вимоги, а дають простір для саморегуляції, створюють умови для того, щоб школяр сам прийшов до виконання поставлених завдань. Тому актуальними для інклюзивного навчання серед інтерактивних методів є імітаційні, а саме дидактичні ігри, робота в малих групах, технології «портфоліо».

Серед них можна назвати такі дидактичні ігри:

n  image"Знайди пару" – учні групують друковані букви, добирають відповідні рукописні літери. Називають букви, звуки, які вони позначають, складають з ними слова.

n  скласти слово із запропонованих букв.


image


Диференційоване навчання

                    n «Школа враховує        n Зважаючи на це,

здібності, потреби та   технології викладання і інтереси кожної   навчання в корекційному

середовищі мають бути

                                             дитини. Буде придатні та ефективні для

                                               забезпечено                  задоволення

                                   неупереджене та   різноманітних освітніх

                  справедливе ставлення        потреб усього

                               до кожного учня».            багатоманітного

image(Концепція Нової контингенту учнів, а одна української школи) з —найдієвішихдиференційованетехнологій

викладання.

imageДиференційоване викладання передбачає, що всі учні різні, тож необхідно: виявити ці відмінності, створити відповідне освітнє середовище та організувати навчальний процес таким чином, аби забезпечити ефективний навчальний досвід для кожного з них. Диференційоване навчання має забезпечити доступність освітньої програми для учнів з особливими освітніми потребами, необхідну підтримку, успішне опанування змісту навчання і досягнення максимально можливих для кожного з них результатів.


image

image

image


Арт-терапія (реабілітація шляхом творчості). Це лікування за допомогою залучення дітей з особливими освітніми потребами до мистецтва

n   imageМетоди арт-терапії . Лікувальна педагогіка – це галузь соціальної педагогіки,  яка межує із знаннями медицини, педагогіки і психології. Проблемами лікувальної педагогіки займалися зарубіжні та вітчизняні вчені Д. Виготський, А. Дубровський, В. Кащенко, Я. Корчак, В. Сухомлинський та ін.

n   Поняття „лікування” з грецької означає терапія. Метою лікувальної педагогіки є виховання дітей з відхиленнями у здоров'ї, тобто їх оздоровлення інтелектуальної, духовної, душевної, фізичної та соціальної сфери, розвиток соціальних навичок, ціннісних орієнтацій, спрямування соціальних установок у конструктивному напрямі.

n   Завдання лікувальної педагогіки в діяльності вчителя початкових класів полягає у подоланні соціально-педагогічної дезадаптації дитини, оздоровлення міжособистісних стосунків, корекція поведінки, реабілітація здоров'я, здійснення домедичної допомоги у ставленні до себе, до інших і до реального життя.

Зокрема з метою розв'язання проблем адаптації:

1.   Ігрова терапія .

2.   Бібліотекотерапія.

З метою терапії фізичної активності використовується:

1.Психогімнастика.

2.   Музикотерапія.

3.   Зоотерапія.

4.   Іпотерапія.

5.   Лікувальна гімнастика.

6.   Аромотерапія.

З метою соціалізації дітей з особливими освітніми потребами:

1.        Казкова імідж-терапія.

2.        Лялькотерапія.

3.        Фотографування.

Методика Марії Монтессорі

n   imageМетод Монтессорі заснований на спостереженні за дитиною у природних умовах та прийнятті її такою, якою вона є. У групах Монтессорі дитина навчається самостійно за допомогою спеціально розробленого навколишнього середовища – Монтессорі-матеріалів, маючи можливість самоконтролю; дитина сама бачить свої помилки, дорослому не потрібно вказувати на них. Роль вчителя полягає у керуванні самостійною діяльністю дитини, а не в її навчанні.

n   Методи, які використовуються, залежать від проблеми у дітей, індивідуальних особливостей, середовища, рівня соціальної адаптації, можливостей самого спеціаліста.

Комп'ютерні технології

imagen Комп'ютерні ігри - це потужний резерв в ігротерапії. Ігри повинні бути не тільки елементом розваги, а й тренуванням ряду емоційних, психічних і моторних функцій. Вони дозволяють моделювати різні стани, як сенсорні, так і емоційні, тренують координацію, рух, включають механізм «окорука». Ігри сприяють формуванню таких якостей, як ухвалення рішення, подолання страху перед непередбаченими обставинами.

image


Кінезіологічні вправи

imagen Кінезіологічні вправи дають можливість задіяти ті ділянки мозку, які раніше не брали участі в навчанні. Цікаво відзначити, що людина може мислити, сидячи нерухомо. Однак для закріплення думки слід рухатися.


image


Картки PECS

n   Оскільки діти з особливими освітніми потребами мають проблеми з навичками комунікації, хотілося б звернути особливу увагу на технологію оптимізації навичок спілкування, зокрема на методику альтернативної комунікації PECS у навчанні дітей, які не розмовляють. Цю методику використовують як для дітей, які взагалі не розмовляють так і з дітьми із розумовою відсталістю, з дітьми із розладу спектру аутизму.

n   imageКартки PECS – це комунікаційна система обміну зображеннями, розроблена в США, мета якої навчити ініціювати комунікацію. Їх поділяють на тематичні розділи. Вони є ефективними в роботі з дітьми різних вікових категорій, які мають труднощі в комунікативній, пізнавальній і моторній сферах. Система PECS була створена педагогами на основі поведінкових підходів, для її впровадження не потрібно використовувати дорогі або складні матеріали, але необхідно проходження спеціального навчання.


image

image


ВИСНОВКИ:

Інноваційні технології:

n   imageдозволяють розв'язати одразу кілька завдань: розвивають комунікативні вміння й навички, допомагають встановленню емоційних контактів між учасниками процесу;

n   забезпечують виховне завдання, оскільки змушують працювати в команді, прислухатися до думки кожного;

n   знімають нервове напруження, дають можливість змінювати форми діяльності, переключати увагу на основні питання.

image


imageКожен, хто вміє згуртувати навколо себе людей із різними характерами, різними

інтересами, може привести

їх до успіху і є справжній

Майстер

pdf
Додано
7 грудня
Переглядів
35
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку