Презентація "Українська мова 5-7 класи НУШ: завдання до ГР № 4 або захід з позакласної роботи з предмета"

Про матеріал
Завдання, подані в презентації, можна використовувати як на уроках української мови у 5-7 класах НУШ, так і під час позакласного заходу з предмета "Українська мова"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Українська мова. Завдання для учнів 5–7-го класів НУШ, які можна використати на уроці при перевірці групи результатів № 4 «Досліджуємо мовлення» або при проведенні позакласного заходу з предмета «Українська мова»Підготувалаучителька української мови СЗШ № 253 Святошинського району м. Києва. ПІЗНЯХІВСЬКА Ірина

Номер слайду 2

Завдання 1: Розподіліть синоніми до слова «земля» згідно визначень: Синоніми: країна, ґрунт, суходіл, край, планета, суша, сторона, світ, материк, батьківщина, обшир (простір), цара (чужий край). Земля – територія, що становить єдність із погляду історії, природних умов, населення тощо. Земля – земна куля з усім, що на ній є. Земля – тверда частина земної поверхні, на відміну від водяного простору. Земля – верхній шар земної кори.

Номер слайду 3

Правильна відповідь на завдання 1: Земля – територія, що становить єдність із погляду історії, природних умов, населення тощо : КРАЙ, КРАЇНА, СТОРОНА, БАТЬКІВЩИНА, ОБШИР (простір), ЦАРА (чужий край). Земля – земна куля з усім, що на ній є: ПЛАНЕТА, СВІТ. Земля – тверда частина земної поверхні, на відміну від водяного простору: СУША, СУХОДІЛ, МАТЕРИК. Земля – верхній шар земної кори: ҐРУНТ.

Номер слайду 4

Завдання 2: Співвіднести фразеологізми із їх значенням. Фразеологізми1. Земля горить під ногами.2. Змітати з лиця землі.3. Зрівняти із землею.4. За тридев’ять земель.5. Не чути землю під ногами.6. Немов виринути з-під землі.7. Топтати землю.8. Земля обітована. Значення фразеологізмів. А. Знищити, розгромити, знешкодити. Б. Дуже далеко. В. Бути енергійним, у доброму настрої. Г. Несподівано з’явитись де-небудь.Ґ. Місце заповітної мрії. Д. Бути живим, жити. Е. Ненадійне, непевне, хитке становище.Є. Зруйнувати, повністю знищити.

Номер слайду 5

Правильна відповідь на завдання 2:1. Земля горить під ногами - ненадійне, непевне, хитке становище. (Е)2. Змітати з лиця землі – знищити, розгромити, знешкодити. (А)3. Зрівняти із землею - зруйнувати, повністю знищити. (Є)4. За тридев’ять земель - дуже далеко. (Б)5. Не чути землю під ногами - бути енергійним, у доброму настрої. (В)6. Немов виринути з-під землі - несподівано з’явитись де-небудь. (Г)7. Топтати землю - бути живим, жити. (Д)8. Земля обітована - місце заповітної мрії. (Ґ)КЛЮЧ: 1-Е, 2-А, 3-Є, 4-Б, 5-В, 6-Г, 7-Д, 8-Ґ.

Номер слайду 6

Завдання 3: Склади текст про землю у художньому стилі. Прислів’я для довідки:«Земля дає все і забирає все».«Про землю піклуйся – золотим зерном милуйся».«Чорна земля білий хліб родить».«Хто на землі сидить, той не боїться, що впаде».

Номер слайду 7

Завдання 4: Склади текст про землю в науковому стилі. Матеріал для довідки: Форма Землі – геоїд. Земля – третя планета від Сонця. Земля утворилася приблизно 4,7 млрд. років тому. Період обертання Землі навколо своєї осі називається доба і становить 24 години. Лінія, яка ділить Землю на Північну та Південну півкулі називається екватором.

Номер слайду 8

Завдання 5: Спробуй скласти вірш, розпочавши його фразою:«Мій рідний край - моя земля! Від краю і до краю!»

Номер слайду 9

Завдання 6: Складіть сенкан на тему «ЗЕМЛЯ»Зразок сенкану на тему «ХЛІБ»: Хліб. Запашний, духмяний. Печуть, смакують, шанують. Багато снігу – багато хліба. Святиня.

Номер слайду 10

Дякую за увагу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Наглюк Тетяна
    Підібраний матеріал дає можливість працювати як під час уроку, так і в позаурочний час. Дякую за розробку!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
19 січня
Переглядів
99
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку