Презентація уроку інтегрованого курсу «Пізнаємо природу» для 6 класу на тему: «Взаємозв’язки в прісній водоймі, морі чи океані»

Про матеріал
Дев'ятий урок з теми «Пізнаємо взаємозв’язки в природі» до підручника Л. Мідак, Н. Кокар, В. Кравець, Н. Фоменко, І. Кравець, Г. Жирська, «Пізнаємо природу. 6 клас» 2023р., за модельною навчальною програмою «Пізнаємо природу». 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (автори: Д. Біда, Т. Гільберг, Я. Колісник). Розроблений ресурс можна використовувати для підготовки вчителів до уроків, проведення самих уроків, а в учнів формування навичок самостійного опрацювання теми та повторення, або дистанційному навчанні.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Марцін Інна Миколаївнавчитель біології вищої категорії, вчитель – методист. Калинопільського ліцею № 1 Звенигородського району. Черкаської області ВЗАЄМОЗВ’ЯЗКИ В ПРІСНІЙ ВОДОЙМІ, МОРІ ЧИ ОКЕАНІ

Номер слайду 2

Які є угрупованя природні та створені людиною? Назвіть приклади організмів, що належать до різних природних систем. Типи різних природних систем

Номер слайду 3

Вода є основною умовою формування життя

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Водні тварини

Номер слайду 6

Тунець має здатність підтримувати температуру тіла вищу, ніж водного середовища. Завдяки цьому може розвивати велику швидкість та пристосовуватися до різних умов середовища

Номер слайду 7

Розгляньте різноманіття живих організмів озера. Складіть кілька ланцюгів живлення та поміркуйте над тим, які види використовує людина для власних потреб. Різноманіття живих організмів озера

Номер слайду 8

А що таке дельти?У місцях впадіння великих річок у моря часто утворюються дельти. Різноманіття рослинних і тваринних організмів у дельті настільки велике, що часто такі території охороняються законами. Одним із таких заповідних об’єктів в Україні є Дунайський біосферний заповідник. Це територія, де сформувалися складні трофічні ланцюги між десятками тисяч видів рослин, комах, риб, земноводних та плазунів, птахів і ссавців. Панорама Дунайського біосферного заповідника. Тут проживають два види пеліканів, занесених до Червоної книги України

Номер слайду 9

Підсумки. Водне середовище утворює систему взаємозв’язків між організмами, основними групами з яких є фітопланктон, зоопланктон, дрібна риба та великі хижаки. Водні системи дуже зручні для облаштування гнізд птахів, які використовують водне середовище для харчування. Місця розселення рідкісних видів рослин і тварин охороняються законом.

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Перевірте себе. Тести с. 196

Номер слайду 12

Перевірте себе – тести с. 196 Як називають дрібних рослин-мешканців водойм, що вільно плавають?а) зоопланктон б) фітопланктон в) гідрофіти г) зообентос2. Якого представника бракує у ланцюгу живлення: латаття жовте жук жаба ...?а) чапля б) качка в) п’явка г) бітинія3. Як називають місця впадіння великих річок у моря?а) тераса б) гирло в) витік г) дельта

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Чи згідні ви з тезою: «Кількість особин фітопланктону і зоопланктону значно переважає кількість особин дрібної риби і великих хижаків»? Поміркуйте, чи може бути чисельність дрібної риби і хижаків більшою від чисельності фітопланктону і зоопланктону? Чому? Оцініть відповіді ваших однокласників. Підготуйте лепбук на тему: «Рослини і тварини Дунайського біосферного заповідника». Зверніть увагу на ті види рослин і тварин, що перебувають під охороною держави

Номер слайду 15

pptx
Додано
26 березня
Переглядів
193
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку