8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Презентація з основ здоров'я "Обережно, комп'ютер!"

Про матеріал

Мета

познайомити з правилами безпечної та відповідальної поведінки в інформаційному середовищі, способах захисту в мережі Інтернет, шкідливими наслідками комп'ютерних ігор, дати поняття про Інтернет-залежність, кіберзалежність.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Обережно: комп’ютер! Підготувала вчитель основ здоров’я Сквирської ЗОШ І-ІІІ ст №2 Морковіна Н. В.

Номер слайду 2

Мета познайомити з правилами безпечної та відповідальної поведінки в інформаційному середовищі, способах захисту в мережі Інтернет, шкідливими наслідками комп'ютерних ігор, дати поняття про Інтернет-залежність, кіберзалежність.

Номер слайду 3

Майже 1,8 млрд. людей у світі підключені до Мережі. Щорічно зростає кількість користувачів, серед яких усе більше дітей та підлітків. Інтернет

Номер слайду 4

Раніше Інтернет асоціювався із джерелом, де діти могли знайти велику кількість корисної інформації. Відомо, що комп’ютер – пристрій більш швидкої та зручної передачі інформації, він дозволяє охопити нам більш широке коло людей. Інтернет

Номер слайду 5

Тепер усі плюси стали мінусами. Як показали досліди, діти дуже мало часу проводять в Інтернеті, навчаючись чому-небудь. В основному комп’ютер необхідний для ігор, Інтернет – для скачування музики та програм (безпосередньо тих самих ігор), а також для інтерактивного спілкування. Інтернет

Номер слайду 6

Більш того, Інтернет містить у собі багато небезпек: незаконний контент: “доросла” реклама тютюну, алкоголю, сексу, азартні ігри, порнографія; платні сервіси та послуги, які оплачуються окремо; заклики до асоціальної поведінки, насилля та жорстокості; Небезпеки Інтернету

Номер слайду 7

пропаганда сексуальної експлуатації та суїцидальної поведінки; спілкування на форумах і чатах із шахраями, аферистами та злочинцями під образом доброзичливих людей; вимагання представлення особистої інформації дитини чи його сім’ї, яка може бути використана у злочинних цілях; Інтернет-залежність. Небезпеки Інтернету

Номер слайду 8

Як стало відомо не так давно, залежність може бути не тільки наркотичною чи алкогольною, але й комп’ютерною. Спілкування у соцмережах замінюють дитині спілкування з батьками та ровесниками, рухливі ігри та фізичні заняття. Інтернет-залежність

Номер слайду 9

Діти втрачають комунікаційні навички та перестають відчувати потребу в нормальному спілкуванні. При комп’ютерній залежності людина занурюється у віртуальну реальність і дуже рідко повертаються в реальне життя. Інтернет-залежність

Номер слайду 10

Залежність від Інтернету призводить до розвитку неврозів, психозів і навіть шизофренії. Інтернет-залежність

Номер слайду 11

Інтернет приваблює підлітків соціальними мережами. В Інтернеті легко і просто завести нові контакти або припинити їх, якщо щось вийшло не так, як хотілось. Соціальні мережі

Номер слайду 12

При цьому не потрібно перейматися про те, яке враження ви справите на іншу людину. В Інтернеті можна представити себе таким, яким хочеться, і не потрібно намагатися змінитися зовнішньо або навчитися чому-небудь. У підлітка виникає ілюзія життя, наповненого емоціями, і при цьому не виникає яких-небудь складностей. Усе це дуже обманливо. Соціальні мережі

Номер слайду 13

Він витрачає час на пусте спілкування, і в реальному житті у нього може не бути друзів. За цими розвагами може критися одинокість, страх перед реальним спілкуванням, невпевненість у собі як в індивідуальності. Соціальні мережі

Номер слайду 14

У підлітка виникає ілюзія спілкування, в той час як він стає все більш одиноким та відвикає спілкуватися із живими людьми. Соціальні мережі Місяце, дозвольте додати Вас у список моїх друзів…

Номер слайду 15

Небезпека Інтернет-спілкування заключається також в тому, що можна придумати собі будь-який образ. У процесі переписки можна представити себе ким завгодно, навіть кіногероєм чи відомою людиною. Соціальні мережі

Номер слайду 16

Так думає більшість підлітків і помилково витрачають життя на Інтернет, наражаючи себе на ризик втратити своє Я. До того ж бажання видавати себе за іншу людину часто призводить до психічних розладів. Соціальні мережі НЕ СТАНЬ ОН-ЛАЙН ЇЖЕЮ УВАГА: ІНТЕРНЕТ ВЕДЕ ДО ВТРАТИ ОСОБИСТОСТІ

Номер слайду 17

Доки діти просиджують годинами в Інтернеті, їх ровесники встигають щось зробити, розвиваються як особистості, стають більш успішними в житті. Соціальні мережі

Номер слайду 18

Інтернет містить велику кількість спаму та дурощів. Деякі Інтернет-об’єднання (групи) сприяють розпалу міжнаціональних конфліктів, закликають курити, вживати алкоголь та наркотики, антисоціальній поведінці, суїциду. Соціальні мережі

Номер слайду 19

Не завжди підліток знає, яка реальна людина зараз пише їй листа, хто спілкується з нею в чаті. Це може бути злочинець. Адже подібний “хижак” має доступ до інформації про дитину, він отримує її з анкет, яку заповнюють підлітки. Злочинець може обережно випитати будь-які деталі під час розмови із дитиною, може призначити зустріч, завоювавши довіру розмовами… Соціальні мережі

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Пішов в Інтернет і не повернувся 12 років Шукаю друга 40 років 40 років 40 років Шукаю друга Шукаю друга ЗАХИСТИМО ДІТЕЙ ВІД ЗЛОЧИНЦІВ У МЕРЕЖІ!

Номер слайду 22

Популярні відеоігри категорії Е, рекомендовані для дітей старше шести років, виховують нахил до насилля та жорстокості. Там потрібно бити, стріляти та вбивати, і за це дається винагорода. Ігри

Номер слайду 23

В іграх типу “action” на насилля уходить 91% часу, при чому в 27% ігор насилля призводить до смерті. Незважаючи на те, що вбивство та самовбивство не справжнє – у підсвідомості ігроманів реальне життя змішується із віртуальним. Ігри

Номер слайду 24

Американська асоціація психологів АРА дійшла висновку, що “ігрове” насилля провокує “агресивні думки, агресивну поведінку та гнівні відчуття серед молоді” Ігри

Номер слайду 25

“Показуючи дії насильства без наслідків, ігри навчають молодь тому, що насильство являється ефективним засобом вирішення конфліктів”, - заявила психолог АРА Елізабет Карлл. По її словам “награвшись” в насильство, підлітки можуть захотіти продовжити екперимени з агресією в реальному житті. Ігри

Номер слайду 26

Але паралельно із прививанням жорстокості у комп’ютерного покоління відбувається спад розумових здібностей. Вчені університету Тохоку в Японії виявили, що комп’ютерні ігри стимулюють лише ті ділянки головного мозку, котрі відповідають за зір та рух, але не сприяють розвитку інших важливих його ділянок. Ігри

Номер слайду 27

Ігри зупиняють розвиток лобних долей мозку, що відповідають за поведінку людини, тренування пам’яті, емоції та навчання. Із-за поганого розвитку лобних долей мозку первісна людина була агресивна та злобна, не здатна жити в колективі. Ігри

Номер слайду 28

Отже, комп’ютерні ігри ведуть до деградації саме лобних долей. А ті діти, які займаються старою доброю арифметикою та розв’язують традиційні математичні задачі, навпаки розвивають лобні долі мозку. Ігри

Номер слайду 29

Більш того, коли гравець переживає за комп’ютерного героя, як за себе, в крові виділяється адреналін, активізуючи частини мозку, що відповідають за задоволення. Адреналін руйнується при русі, але так як гравець сидить без руху, то адреналін застоюється і руйнує нервову систему. У результаті цього розвивається неврастенія та виникають необоротні процеси у роботі головного мозку. Ігри

Номер слайду 30

Геймери та ігромани – це генії і таланти пустоти та нікчемності, це – нещасні й хворі люди. Ігри

Номер слайду 31

Дитина, занурившись у віртуальне спілкування, ігри, припиняє гуляти на вулиці, зустрічатися із друзями і мало рухається, як результат, наступають проблеми із зором, травлення, опорно-руховим апаратом, з’являється підвищена втомлюваність та головокружіння. Здоров’я

Номер слайду 32

Зниження імунітету Погіршення зору Остеохондрози, радикуліт та ін. Тунельний синдром Гіпотрофія м’язів Зайва вага Геморой

Номер слайду 33

Комп’ютер має зразу два джерела електромагнітного випромінювання (монітор та системний блок). Користувач ПК не має можливості працювати на безпечній відстані від них. Здоров’я

Номер слайду 34

Електромагнітне випромінювання найбільше впливає на імунну, нервову, ендокринну та полову систему. Імунна система зменшує викид у кров спеціальних ферментів, які виконують захисну функцію, тобто виникає послаблення системи кліткового імунітету. Ендокринна система починає викидати у кров більше адреналіну, і як наслідок, зростає навантаження на серцево-судинну систему організму. Виникає згущення крові, в результаті чого клітини недоотримують кисень. Здоров’я

Номер слайду 35

У результаті довготривалої роботи за комп’ютером протягом декількох днів людина почуває себе втомленою, стає вкрай роздратованою, часто відповідає на питання однозначними відповідями, їй хочеться прилягти. Така поведінка сьогодні має назву “синдром хронічної втоми”. Здоров’я

Номер слайду 36

Спілкування в Інтернеті серед підлітків проходить на особливій мові. Дорослим вона навіть не завжди зрозуміла. При спілкуванні за допомогою скорочених та перекручених слів, смайликів, словниковий запас та мовленнєві здібності підлітка зменшуються. Мова

Номер слайду 37

У компанії любителів Інтернету він виглядає своїм і може спілкуватися таким сленгом, але при цьому втрачає свою грамотність, здатність ясно висловлювати думки та почуття. Довготривале спілкування тільки в Інтернеті призводить до того, що здатність підтримати розмову із живою людиною значно знижується, навіть зникає. Мова

Номер слайду 38

Інтернет вміщує велику кількість рефератів та доповідей, які стають доступними для школярів після процедури скачування, яка займає не більше п’яти хвилин. Підлітки роздруковують потрібний реферат і здають вчителю, навіть не прочитавши його, звичайно, так ніяких знань учень не отримає. Навчання

Номер слайду 39

Крім рефератів. В Інтернеті легко можна знайти готові розв’язання домашніх завдань із будь-яких предметів, що чітко співпадають із завданнями та задачами стандартних підручників шкільної програми. Дитина, яка звикла регулярно списувати, самостійно перестає вчити,а значить, засвоювати матеріал та розвиватися. Навчання

Номер слайду 40

Встановити на ПК програми, які блокують доступ до небажаних сайтів, що мають негативну інформацію для дитячого сприйняття. Батькам користуватися журналом реєстрації перегляду веб-сторінок, який допоможе контролювати їх «мандри» в Інтернеті. Рекомендації

Номер слайду 41

Користуватися пошуковими програмами, щоб знаходити потрібну інформацію. Правильно оцінювати корисність сайтів. Користуватися паролем та ніком для спілкування в соцмережах. Давати мінімальну інформацію про себе при реєстрації на сайтах. “Відходити” від спілкування із занадто наполегливими віртуальними “приятелями”. Уникати “безкоштовних” акцій, лотерей та розіграшів. Рекомендації

Номер слайду 42

Переключіть свою увагу на інше заняття: непогано захопитися спортом, знайти собі яке-небудь рухливе хобі. Любителі комп’ютерних ігор повинні пам’ятати, що перед сном ці розваги взагалі повинні бути відсутніми! Рекомендації

Номер слайду 43

Дитині, так само як і дорослій людині, на комп’ютерні ігри можна витрачати не більше 1-2 години на добу. За цей час можна погратися, та отримати корисну інформацію, до того ж залишитися живою людиною в реальному світі. Рекомендації

Номер слайду 44

Дякую за увагу!

ppt
Додано
5 липня 2018
Переглядів
1250
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку