Проект освітньо-виховної роботи «Добро починається з тебе»

Про матеріал
Формувати моральні основи дитячої особистості засобами слова; сприяти вихованню міцної внутрішньої опори людини, що знаходить своє втілення в доброті, чуйності, лагідності; розвивати вміння творити добро у повсякденному житті; викликати бажання діяти за принципом моралі «Твори добро, красу і радість».
Перегляд файлу

Дошкільний навчальний заклад

(ясла-садок) № 25 «Зірочка» загального розвитку дітей

Ніжинської міської ради Чернігівської області

 

Проект

освітньо-виховної роботи

 

 

«Добро починається з тебе»

Описание: Похожее изображение 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

вихователь ДНЗ № 25 «Зірочка»

Линник Діна Василівна

 

 

 

Тема: «Добро починається з тебе»

Тривалість проекту: 10 днів.

Характеристика проекту

Тип проекту

  • Учасники та співучасники проекту: діти, вихователі, батьки.
  • За домінуючою діяльністю: творчо-інформаційний.
  • За тривалістю: середньої тривалості.
  • За кількістю учасників: колективний.
  • За характером контактів: у межах групи.
  • База реалізації: дитячий навчальний заклад (ясла-садок) № 25 «Зірочка».

Мета проекту: формувати моральні основи дитячої особистості засобами слова; сприяти вихованню міцної внутрішньої опори людини, що знаходить своє втілення в доброті, чуйності, лагідності; розвивати вміння творити добро у повсякденному житті; викликати бажання діяти за принципом моралі «Твори добро, красу і радість».

Прогнозовані результати

пізнавальна сфера:

сприймає і адекватно оцінює емоційні стани: радість, смуток, гнів, подив, страх;

порівнює за емоційним станом довколишніх людей, робить елементарні узагальнення;

уміє здійснити пошук відмінностей у міміці, позах, що вказують на подальші дії і характеризують ознаки моральної поведінки;

емоційна сфера:

обізнана зі способами вираження емоційного стану (радість, смуток, гнів, подив та ін.);

 уміє розповісти про свій настрій;

знає способи вираження та зміни емоційних станів;

володіє навичками позитивного емоційного ставлення до себе, до своїх близьких;

уміє на початковому рівні розпізнавати та визначати емоційний стан інших людей;

комунікативна сфера:

виявляє навички навченості елементарних правил спілкування; сприймає позитивну мотивацію на спілкування; розуміє і проявляє під час спілкування спрямованість на взаємодопомогу та взаємопідтримку;

здатна враховувати емоційний стан іншої людини у процесі спілкування; володіє навичками спільної діяльності в групі однолітків, вміє домовлятися з ними (вміє співпрацювати в парі з однолітками, виконуючи завдання дорослого), вибирати роль у грі тощо; уміє слухати іншу людину і висловлювати власні думки;

особистісна сфера:

виявляє розвиток моральних уявлень про справедливість, доброту, дружбу, чуйність на основі аналізу повсякденних життєвих ситуацій і змісту деяких літературних творів; уміє помічати і розповідати про радісні події свого життя, які мали моральне “забарвлення” (допоміг, поспівчував, розділив тощо);

володіє на початковому рівні ознаками формування адекватної самооцінки (здійснює за схемою-інструкцією, запропонованою дорослими);

проявляє елементарні форми розвитку самосвідомості

вольова сфера:

уміє діяти за встановленими правилами під час ігрової діяльності;

володіє елементарними навичками довільної поведінки (відстежується під час ігор з правилами, може чітко дотримуватися встановлених трьох правил);

здатна діяти відповідно до слухової і зорової інструкції, що подається дорослим.

Показники моральної компетенції дитини

  •              Виявляє прагнення до позитивних форм поведінки (зберігає життєрадісний, дружелюбний стан).
  •              Орієнтується в моральних людських взаєминах (“добре” – “погано”).
  •              Розуміє значення моральних норм і дотримує їх, оминає спокусу порушити норму в природних ситуаціях вибору.
  •              Знає правила правильної поведінки, поводиться стримано і виважено.
  •              Усвідомлює, що до конфліктів призводять непередбачувані вчинки, небажання дійти згоди, порушення моральних норм.
  •              Помічає зміни настрою, емоційного стану близьких дорослих, однолітків.
  •              Охоче спілкується, дотримує правил ввічливості: вітається, прощається, говорить “чарівні слова”.
  •              Уважна до висловлювань і прохань дорослих.
  •              Уміє проявляти увагу і співчуття на доступному її віку рівні, поважно ставиться до старших, чемна у поводженні з однолітками.
  •              Ділиться з ровесниками іграшками, солодощами тощо.
  •              Уміє розділити їхню радість, проявляє порозуміння з ними, за потреби приходить на допомогу.
  •              Відчуває і усвідомлює доброзичливе та недобре ставлення до себе тих, хто оточує.
  •              Має деякий позитивний досвід добрих вчинків, почуттів та взаємин.
  •              Створює й розігрує ситуації, де продукується досвід дружнього спілкування, уваги до однолітків, турботи про інших.
  •              Розрізняє та передає емоції, настрій і характер (переважно через персонаж в іграх-імітаціях, театралізованих, сюжетно-рольових іграх) за допомогою рухів, міміки, мовлення та ін. засобів виразності.
  •              Уміє керувати своєю поведінкою і контролює її, коли дорослий виступає як “індикатор”; проявляє перші ознаки усвідомленої відповідальності.
  •         Адекватно сприймає оцінку власної поведінки з боку дорослого.
  •         Самостійно оцінює дії та вчинки інших людей з позиції відомих моральних правил та оцінок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І етап

Мотиваційний етап

Перший день

Проектне заняття (ознайомлення з довкіллям)

Тема: Серденько добра

Мета: залучення дітей до соціокультурних норм і цінностей за допомогою ігрової діяльності.

Психогімнастика «Серденько добра»

(діти передають одне одному «серденько добра», говорячи добрі слова, отримуючи за це від товариша частинку добра, тепла («маленьке серденько»))

 

Діточки, у нас на обличчі з'явилась посмішка, а це значить, що у наші серця завітала радість, ніжність, щирість, життєдайність. Тепер ми сильні, сповнені енергії і готові долати будь-які перешкоди, перемагаючи зло, творити добро!

Хвилинка милування «Сад Добра»

Добрі серця – це сади.

Добрі слова – це корні

Добрі думки – це квіти.

Добрі справи – це плоди.

Сюжетно-рольова гра «Збираємось у подорож»

  • навчити дітей розподіляти ролі, грати спільно, використовуючи відповідний дидактичний матеріал.

Інтерактивна вправа «Потяг»

 

Вихователь дитині, що стоїть поруч, вручає «Серденько добра»,

говорячи,

«Серденько добра» тримай,

водієм «чарівного потяга» ставай

і у світ добра з діточками вирушай.

 

Зустріч хлопчика та дівчинки, що заблукали. Включення їх у свою команду.

 

Ми зібралися з вами, щоб поговорити про найважливіші  якості людини.

 

Наші гості підготували для нас два букети: з ромашок і гілок акації.

Що ж він цим нам хоче сказати?

                           Яка ромашка?                                     А гілочки акації?

                   (ніжна, гарна, скромна...)                             ( темні, колючі....)

                                                       Що вони вам нагадали?

                                                             ( на що схожі?)

  • сонечко, зірочки, око людини;  квітка радує красою, сонечко гріє, око людини теж випромінює світ.  
  • кігті  хижака, гачкуваті пальці Баби-Яги, Кощія  Безсмертного, колючки залишають подряпини на тілі, а брутальні слова - подряпини  на душі і на  серці.

 

Хто здогадався, про які якості людини ми будемо говорити?

 

  • Добро і зло.

 

Перегляд мультфільму «Просто так»

 

  • Чому вчить нас побачене? ( безкорисливості, щирості почуттів, відкритості, бажанні дарувати радість ближньому)

 

Описание: LANDS027Запрошую всіх вас у подорож навколо дуже цікавої Землі.

  • крутиться куля Землі і розсипається карта.

Д/г «Збери маршрут»

Описание: LANDS125Познайомимося з маршрутом:

 

 

 

Описание: j0431532 

 

Описание: j0397486 

Описание: nat004 

 

 

Описание: LANDS126 

 

           

 

                   5. Річка           

Якщо ми виконаємо всі завдання, то дізнаємося, що за таємнича земля лежить у центрі .

Пропоную нашому маршруту надати міцності.

Інтерактивна вправа «Павутиння добра»

(діти передають одне одному клубок з нитками, проговорюючи:

«Ти і я, я і ти – всі ми друзі назавжди.

Посміхнись і павутинку дружби сплети»)

 

Самостійна художня діяльність: «Теплі долоньки»

Мета: розвивати фантазію у дітей. Формувати вміння ставити перед собою мету. Закріпити навички вирізання,викладання та наклеювання робіт. Виховувати старанність, акуратність під час роботи.

Матеріал: шаблони раніше приготовлених відбитків долоньок дітей, ножиці, клей, пензлик для клею, серветка, клейонка.

Індивідуальна робота: продовжувати з’ясування знань з даної теми.

Робота з батьками: повідомити батьків про початок опрацювання нової теми. У батьківському куточку помістити папку «Людина починається з добра».

Домашнє завдання: поспілкуватися з дітьми, що нового вони відкрили для себе цього дня. Розучити тематичні вірші. Підготувати ілюстрації до віршів або самостійно складених роздумів «Мої добрі справи…»

 

 

 

 

 

 

ІІ етап

Інформаційний

Другий день

Мовленнєва діяльність

Вступна бесіда з хвилинкою поезії.

У місті Добра ми з вами більше дізнаємось про цю таємничу землю.

- Що таке доброта? Що ховається за цим словом? Яка схованка людської душі відкривається цим ключем?

Дидактична гра «Де заховалося добро»

Добро ………………..

Добродушний

Доброта

Добросердечний

Добросовісний

Доброго здоров’я

Доброта - це ліки від багатьох хвороб. Ця чудесна, світла властивість допомагає людям жити, творити, робити життя гарним та прекрасним.

Як же воно виникає? Адже в серце людини не заглянеш. Немає приладу, що міг би визначити - чого там більше, зла або добра. Добро починається з любові до всього живого. Добра людина - та, хто поважає людей, допомагає їм; вона любить та охороняє природу. А якщо людина добра, вона спокійна, весела, від неї відходить тепло.

За легендою, коли народжується дитина, Бог запалює на небі нову зірку і посилає до дитини ангела - охоронця. Уві сні ангел цілує дитину тричі:  в чоло — аби вона зростала розумною; в личкощоб була красивою; в груди — аби здоров'я, любов та доброта вселилися в її тіло, серце та душу.

Читання віршів

Людина починається з добра,

Із ласки і великої любові,

Із батьківської хати і двора,

З поваги, що звучить у кожнім слові.

Дитина

Людина починається з добра,

Із світла, що серця переповняє,

Ця істина, як світ, така стара,

А й досі на добро нас надихає.

Дитина

Людина починається з добра,

З уміння співчувати, захистити —

Це зрозуміти всім давно пора,

Бо ми прийшли у Світ добро творити.

Дитина

Від рідної хати дитину

Веде у широкій світ

Ота єдина стегна,

Що дарує красу і цвіт.

Іди по тій стежці, дитино,

Даруй любов і тепло,

І пам'ятай, ти — людина!

Вчись, думай, твори добро.

- Яким робить людину доброта?

Чарівним, гарним.

Людина, у душі якого доброта, приємно виглядає, у нього вираження радості й спокою на лиці, мила посмішка грає на його губах.

- Яка людина може бути доброю?

Добрим може бути тільки той, хто завжди доброзичливий до людей, хто думає не тільки про себе, але й про інших. Добра людина завжди враховує інтереси інших людей.

- Як ви вважаєте, які правила доброти необхідно виконувати, щоб бути добрими?

Любити людей знайомих і незнайомих, призивати людей до гарних взаємовідносин, робити добро для близьких, друзів, бути добрими, допомагати в біді, залишати після себе лиш добрий слід.

Народна мудрість

- А що гласить про доброту народна мудрість?

  • Доброта без розуму порожня.
  • Хто любить добрі справи, тому й життя миле.
  • Роби іншим добро - будеш і сам без лиха.
  • Добра справа харчує і душу і тіло.
  • Добра людина в добрі живе століття.
  • Погано тому, хто добра не творить нікому.
  • Чого не зробиш силоміць, того доб'єшся добром.
  • Доброта ніде не губить свого достоїнства.
  • Добре слово лікує - зле калічить.
  • Добра слава лежить, а худа - біжить.

Розгляд сюжетних картинок: «Добре-погано», «Добрий вчинок»

Мета: пояснити дітям, що добрі справи приносять радість, звернути увагу дітей на те, що ввічливі слова допомагають людям підтримувати добрі відносини; виховання позитивних рис характеру, спонукання до добрих справ і вчинків людини.

 

 

Час проблемних запитань

Найдорожчий  скарб людини - її "золоті" або "чарівні" слова. Якщо людина їх вживає в мові, то можна сказати, що це багата людина. Відшукаємо ці слова на острові Скарбів:

- З якими словами вранці варто звернутися до рідних, сусідів, вихователів, знайомих?

- Ви ненавмисно штовхнули товариша.

- Як попросити продавця показати іграшку?

- Що ви повинні сказати, коли ви отримали подарунок?

- Що потрібно відповісти, якщо ви не можете виконати чиєсь прохання?

- Якими словами можна підтримати товариша, якщо в нього щось трапилося?

- Якими словами можна запропонувати своє місце?

- Якими словами потрібно звернутися до вихователя, якщо він розмовляє з іншою дорослою людиною?

- Як подякувати за обід або вечерю?

- Якими словами прощаються?

Дидактична гра: " Я скажу, а ти продовж"

Тане навіть крижана брила

від слова теплого .............. (Спасибі)

Зеленіє старий пень,

почує тільки ..............   ( Добрий день)

Якщо більше їсти не в силах,

скажемо кухареві ....... ( Спасибі)

Коли нас сварять за витівки

говоримо: .............. ( Пробачте, будь ласка)

І у Франції і у Данії

На прощання говорять:............... (До побачення)

 

 

Підсумки:

 - Чарівні слова - це добрі слова.

- Яким вони роблять наше життя? Ці слова поєднують людей, зближають, роблять добріше.

- Тільки по словам можна судити про те, що людина добра? (ще й по вчинкам)

Ігрова ситуація «Допомагаємо помічнику вихователя»

Мета: розвивати увагу, посидючість; формувати вміння висловлювати ясно свою думку, оцінювати вчинок, проектувати свою поведінку в даній ситуації. Розвивати зв’язне мовлення дітей. Виховувати дружні взаємини з однолітками, бажання створити радісний настрій оточуючим, ставитися один до одного доброзичливо.

Рухливі ігри:  «Склади квітку добра», «Знайди свій будиночок».

Індивідуальна робота: розучування з дітьми пісні «Якщо добрий ти»

Якщо добрий ти
(муз. Б.Савельєва, сл..М.Пляцковського,
Переклад О.Лобової)

1) Дощик босоніж по землі пробіг,
Клени по плечах плескав.
 

Якщо день ясний – то лунає сміх, )
А коли все навпаки – кепсько. ) 2 р.
 

2) Чуєш, як дзвенять в небі промінці –
Сонячні ясні струни.
 

Якщо добрий ти – хороше усім, )
А коли все навпаки – сумно. ) 2 р.
 

3) Кожному свою усмішку лиши,
Радість – тим, кому тяжко,
 

Якщо заспівать – легко на душі, )
А коли все навпаки – важко. ) 2 р.

 

Третій день

Фантастичне проектування

Ми продовжуємо свою подорож. На нашому шляху озеро Фантастичне. Тут зустрічають нас екскурсоводи.  На цьому озері ми можемо тільки чинити корисні і добрі діла.

Дитина

Проганяй мерщій дрімоту –

І рукам давай роботу.

І роби невтомно, вміло,

Хоч мале, та добре діло.

Дитина

Ти добро лиш твори повсюди,

Хай тепло твої повнить груди,

Ти посій і доглянь пшеницю,

Ти вкопай і почисть криницю.

Дитина

Волю дай, нагодуй пташину,

Приласкай і навчи дитину,

Бо людина у цьому світі

Лиш добро повинна творити!

 

Прослуховування музичного твору «Є у сонечка дружок» сл. Е. Карганова, муз. Е. Тілічєєвой.

 

Психогімнастика  Закрийте очі і уявіть собі: « Що було б, якби зникла доброта?» (відповіді дітей).

 

Логіко-математична діяльність

Всі ми з вами є творцями Розумного, Доброго, Вічного.

Пропоную на мить стати кухарями, лікарями та будівельниками.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Спостереження за працею фахівців садочку (кухарі, медична сестра, будівельник) – за їх сумлінним виконанням обов’язків, добросовісністю, вкладанням душі у свою працю.

Рухливі ігри. «Посварились - помирились», «Відгадай за голосом»

Гра-емпатія «Добрики й Добринки»

 

 

 

Театралізована діяльність

Тема «Ми маленькі Добрики»

Мета: розвивати креативність, фантазію, артистизм. Вчити виконувати ролі. Виховувати доброзичливе ставлення до оточуючих.

Індивідуальна робота

  •                                                                                                        Розучити прислів’я про добро.
  •                                                                                                        Повторити вірші, пісню
  •                                                                                                        Розглянути ілюстрації із зображенням ситуацій «Добре - погано»

ІІІ етап

Репродуктивний

Четвертий  день

Ранкова зустріч «Слово привітне взяти не забудь»

Спостереження «Коло добрих справ»

Художньо-мовленнєва діяльність

Описание: C:\Users\Администратор\Desktop\ПРОЕЕЕЕЕКТ\20.jpgТема «Читання і обговорення казок В. Сухомлинського «Добре слово» (казка) і «Як важко бути людиною» (казка)»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Описание: C:\Users\Администратор\Desktop\ПРОЕЕЕЕЕКТ\21.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Описание: C:\Users\Администратор\Desktop\ПРОЕЕЕЕЕКТ\22.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Описание: C:\Users\Администратор\Desktop\ПРОЕЕЕЕЕКТ\23.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Описание: C:\Users\Администратор\Desktop\ПРОЕЕЕЕЕКТ\24.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Описание: C:\Users\Администратор\Desktop\ПРОЕЕЕЕЕКТ\25.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Описание: C:\Users\Администратор\Desktop\ПРОЕЕЕЕЕКТ\26.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Описание: C:\Users\Администратор\Desktop\ПРОЕЕЕЕЕКТ\27.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •            Чого не вистачило Олі? (Любові, доброго слова, уваги)
  •            Чого вчить ця казка? (Бути уваж­ним, турботливим для хворих, близь­ких, батьків; вміти співчувати)

Важко бути людиною

 

 (Вдячність)

Діти поверталися з лісу. Вони сьогодні ходили в далекий похід. Шлях додому пролягав через невеликий хутірець, що лежав у долині за кілька кілометрів до села. Втомлені, знесилені діти ледве дійшли до хутірця. Зайшли в крайню хату, попросили води. З хати вийшла жінка, за нею вибіг маленький хлопчик. Жінка витягла з колодязя води, поставила на стіл серед двору, а сама пішла до хати. Діти напилися, відпочили на траві. Де й узялися сили. Відійшли на кілометр від хутірця, Марійка тут і згадала:

— А ми ж не подякували жінці за воду.

Діти зупинилися. Справді, забули подякувати.

— Що ж... — каже Роман, — це не велика біда. Жінка вже й забула, мабуть. Хіба варто повертатися через таку дрібницю?

— Варто, — наполягає Марійка. — Хіба тобі самому не соромно перед собою, Романе?

Роман усміхнувся. Видно, що йому не соромно.

— Ви як хочете, — каже Марійка, — а я повернуся й подякую...

— Чому? Скажи, чи ж обов’язково це зробити? — питає Роман.., — Адже ми так потомилися...

— Бо ми люди... Якби ми були телята, можна було б і не вертатися...

Вона рушила до хутірця. За нею пішли всі.

Роман постояв хвилинку й, зітхнувши, теж поплівся за гуртом.

— Важко бути людиною... — сказав він.

 

 Чого вчить ця казка? (Ця казка вчить залишати після себе справжній слід.)

 Прослухавши ці казки, скажіть, будь ласка, чим збагатилася ваша думка? (Бути добрими, допомагати в біді, залишати після себе лише добрий слід.)

Музична діяльність

Виконання пісні «Якщо добрий ти»

Танець: «Подружилися» муз. Вількорейской

Сюжетно-рольова гра «Магазин подарунків» (обираємо подарунок для товариша)

Дидактичні ігри «Скажи лагідно», «Вгадай за описом»

Рухливі ігри «Якщо добре тобі - роби так», «Теплий дім»

Робота з батьками: підготовка малюнків «Добро – це…»

П’ятий день

Організація виставки робіт

Психогімнастика «Мій день – мій настрій»

Бесіда «Що для мене добро» (на основі ілюстрацій самостійно розроблених разом з батьками)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Художньо-естетична діяльність. Малювання з елементами аплікування

Тема «Серденька Добра»

Мета: розвивати відчуття кольору, ритму, вміння прикрашати нетрадиційним методом (відбитки паличками). Вчити обережно розмальовувати, не виходячи за контур малюнку. Вирізати готовий виріб. Сприяти розумінню дітьми сутності Добра. Виховувати гуманні почуття, любов до прекрасного.

Дидактична гра «Квіти доброти»

Мета: вчити дітей говорити компліменти, створювати приємний настрій, позитивний емоційний стан.

У вихователя у руках квіти доброти. Хто хоче сказати комплімент, той бере квітку, говорить приємні слова і дарує. квітку.

Цільова прогулянка  «Добрі справи творити і завжди їм радіти»

Виховувати у дітей потребу поводитись у групі, на вулиці і в громадських місцях відповідно до встановлених правил культурної поведінки: бути привітним з дорослими, ровесниками. Привчати хлопчиків проявляти елементарні форми “джентльменства”: першим вітатися, подавати руку, пропускати вперед себе, відчиняти двері, поступатися місцем, підіймати предмет, що впав та ін.

 

Дидактична гра «Калейдоскоп емоцій»

 

Мета: вчити дітей зображати емоції, які викликані певними життєвими ситуаціями, вміти їх передавати, розуміти емоційний стан інших, реагувати на нього, вчити виражати співчуття, радість, горе, сум і т.д.

 

Вихователь задає ситуації, на які діти повинні відреагувати відповідною емоцією на обличчі:

 

– день народження друга;

 

– бабуся себе погано почуває;

 

– хлопчик ламає гілочку дерева…………

 

Рухлива  гра «Раз, два, три – повернись і товаришу посміхнись», «Звуки настрою»

 

Конструктивно-будівельна гра «Будинок добра»

 

Гра на розвиток психічних процесів «Знайди свою половинку»

 

Етюд «Подаруй радість»

 

Розвага «Свято бантика» (створення позитивного мікроклімату, налагодження дружніх відносин, формування бажання дарувати гарний настрій, отримуючи задоволення від того, що зробив комусь приємне)

 

Домашнє завдання Вивчити слова виступу. Підготовка костюмів до театралізованого дійства.

 

 

 

ІV етап

Шостий день

Узагальнення, аналіз, систематизація отриманих знань

Ознайомлення з довкіллям. Художньо-продуктивна діяльність

Привал Долоньок

Немає на світі двох однакових людей. Кожна людина — індивідуальність. Навіть близнюки, ззовні подібні, як дві краплини води, різняться між собою своїм характером, бажаннями, поглядами на життя. Люди відрізняються фізичними да­ними, розумовим розвитком, здіб­ностями, характером, смаками, упо­добаннями, темпераментом. У них різне ставлення до перемог і поразок, до знайомих, рідних, друзів. У кож­ного з людей своя біографія, свій сут­тєвий досвід. Щоб людині добре жи­лося, працювалося, щоб вона мала гарне самопочуття, й середовище має бути сприятливим, комфортним. У державі повинні панувати мир і процві­тання, у колективі — доброзичливі взаємовідносини, у сім'ї — добробут і любов.

Гарна людина, справжня людина — то сонечко, яке зігріває все довкола своїми лагідними промінцями, своїм гарячим серденьком. Ви ще зовсім малі, але сонце в вас може бути дуже велике. І я погоджусь зі словами В.Гюго «У внутрішньому світі людини доброта - це сонце».

Доброта роками не старіє,

Доброта від холоду зігріє.

І якщо вона, як сонце, світить,

То радіють і дорослі, й діти.

А зараз, на привалі  Долоньок, я хочу, щоб ви всі стали промінчиками цього сонця і на своїх долонях, ставлячи жовті краплинки, назвали хороші риси свого характеру.

Я тепер я хочу зібрати всі ваші долоньки - промінчики і випустити їх у вікно. Летіть, промінчики, поміж люди, не­сіть на крилах ці маленькі іскорки доброти, щоб всі, хто живе на цій прекрасній планеті Земля, жили ними кожен день із великою любов'ю в мирі і добрі.

 

А щоб ми не забували як треба жити, давайте всі разом уявимо себе авторами книги «Добрі поради», і створимо книгу. Які б правила ви до неї вписали?

 

Описание: brd_Backport_0074 

 

 

 

 

 

 

За девіз цієї книги можна взяти вислів:

«Поводьтесь з іншими так,

як ви хочете, щоб поводилися з вами».

Привал - Річка Дружби

Пісня  «Дружба».

- Хотіли би мати такого друга, про якого співається?

- Які риси вам сподобались?

Проблемне запитання:

- Сварка – це кінець дружби? (відповіді дітей)

Я  сьогодні пропоную поговорити про дружбу.

Дружба – яке дивовижне і чарівне це слово. Давайте всі разом промовимо це слово  - «Дружба».

-         А що ж таке дружба?

Відповіді дітей.

Вихователь:

Дружба – це коли люди хочуть бути разом, коли разом їм цікаво, весело і комфортно; коли люди не сваряться, не ображають один одного; коли завжди допомагають, особливо в біді,  вміють пробачати.

-         У вас є друзі?

Давайте пограємо з вами в гру «Квітка для друга».

(На підносі лежать квіти (серед них декілька зів’ялих, зламаних ), кожен повинен вибрати квітку, яку б подарував другові).

Діти обирають квітку. Говорять: «Ця квітка для мого друга …» і ставлять квітку у вазу.

Вихователь:

Всі ви вибрали яскраві, гарні квіти. Чому ніхто з вас не взяв ось таку квітку (Показує вихователь зів’ялу квітку)?

Відповіді дітей.

Вихователь:

Справді, друзям хочеться подарувати все найкраще. Погляньте, який у нас вийшов красивий букет!

Вихователь:

Вже ми знаємо, як звати ваших друзів. А ще хочеться дізнатись, які ж риси характеру у них. Тому давайте пограємо в гру «Розкажи про товариша».

Дидактична гра «Розкажи про товариша»:

(діти стоять в колі, вихователь посередині з м’ячем в руках)

-         твій друг жадібний,-

-         твій друг неслухняний,-

-         твій друг лінивий,-

-         твій друг щедрий,-

-         твій друг сумний,-

-         твій друг надійний,-

-         твій друг злий,-

-         твій друг талановитий,-

-         твій друг спокійний,-

 Діти дають стверджувальну або заперечну відповідь («Так, мій друг веселий», або «Ні, мій друг щедрий») .

Вихователь:

Дійсно, хороші у вас друзі. Але є люди, які не  вміють дружити.

Ось розгляньте картинки і скажіть, чи хотіли б ви мати собі таких друзів.

(Дидактична гра «Розкажи про вчинок»: діти розглядають картинки і оцінюють вчинки дітей. Потім говорять, як треба поводитись правильно).

 

Вихователь:

 А як ви гадаєте, легко знайти собі справжнього друга? Як стати справжнім другом?

Відповіді дітей.

Вихователь:

Щоб стати справжнім другом, потрібно дотримуватись певних правил:

-         бути добрим;

-         бути щедрим;

-         бути привітним і веселим;

-         нікого не ображати;

-         завжди допомагати.

 

Якщо ви будете дотримуватися цих правил, у вас буде багато друзів; вас будуть любити і поважати.

Всі хочуть мати справжніх  друзів і,  навіть, мультиплікаційні герої . Пригадайте свій улюблений  мультфільм. Виберіть головного героя.  А пам’ятаєте з ким він товаришував? Знайдіть тепер товариша для свого улюбленого героя.  (Дидактична гра «Хто з ким товаришує?»)

Вихователь:

Наразі, ви тільки вчитесь дружить. Що ж таке справжня дружба ви дізнаєтесь, як станете дорослими. Трапляється так, що друзі часто сваряться і перестають товаришувати, або не допомагають один одному і  дружба між цими людьми зникає.  Ви хочете перевірити чи міцна у вас дружба?

Фізкультхвилинка «Дружба»:

Діти стають парами, обличчям один до одного і промовляють:

Я- твій друг, і ти - мій друг (показують один на одного)

І навколо друзі (розводять руками)  !

В мене - ніс і в тебе -  ніс(торкаються спочатку свого носика,а потім товариша)

Плеснемо в долоні(плескають в долоні)!

В мене -  щічки, в тебе - щічки (погладжують щічки свої, а потім товариша)

Гарні та гладенькі!

Я – твій друг, і ти - мій друг!

Друзі ми рідненькі! (обіймаються)

Вихователь:

Тепер ми можемо розпочинати випробовування дружби.

Візьміть один одного за руку. Уявіть, що навкруг глибока річка…  Вам потрібно перевести свого товариша на інший берег цієї річки. Але є лише вузенький місточок. Добре подумайте, як ви виконаєте це завдання, адже  ви повинні йти разом із своїм товаришем і ваші руки не повинні роз’єднатися.

І от хто справиться із цим завданням, отримає символ дружби, адже в них справді міцна дружба.

Діти долають перешкоди і отримують серце.

     Ви добре справились із завданням. Ви справжні друзі!

Тому і надалі робіть все, щоб зберегти свої дружні, теплі стосунки. І навіть, якщо так станеться, що ви коли-небудь образите товариша, - знайдіть в собі сміливість вибачитись перед ним.

 

Індивідуальна робота

Запропонувати дітям пострибати у парі як одне ціле (стрибки на двох ногах з просуванням вперед)

Промовляння скоромовок про добро, дружбу; повторення прислів’я, визначення постулату добра

Думай добре!

Роби добре!

І буде добре!

 

Домашнє завдання Повторювати слова виступу, згідно отриманих ролей.

 

Сьомий день

 

Місток Згоди

Робота в парах. (Діти придумують поради для посварених друзів, проговорюють, тримаючи серденька і  опускають їх в «скриньку Згоди».)

Зберемо всі сердечка в скриньку, та якщо хтось забуде як треба миритися, і у нього не знайдеться доброго слова для товариша, хай він загляне в скриньку, і все пригадає.

Ви всі такі різні: волосся, очі, одяг. Все це можна побачити. Однак у кожному з нас є те, що неможливо побачити. Це ваш внутрішній світ: ваші бажання, настрої, любов до когось і чогось. Цей світ знаходиться всередині вас, близько до вашого серця. Якщо в цьому світі живе добро, радість, щастя, любов - людина здорова і сповнена енергії. А якщо у цей світ закралося зло, образа, заздрість - людина стає слабкою і починає хворіти.

Зараз ми познайомимося з внутрішнім світом кожного з вас. Сідайте в коло. Я тримаю в руках клубок. Я обмотаю кінчик нитки навколо пальця і задам питання комусь з вас, кинувши йому клубочок. Ця дитина повинна зловити клубок, обмотати навколо пальця, відповісти на моє запитання, а потім задати своє запитання іншому.

(Задаються питання, які з'ясовують, що любить дитина, які казки, мультфільми подобаються найбільше, кого любить і ін)

Подивіться, яка химерна павутинка у нас вийшла, сплетіння наших почуттів і любові. Опустіть її вниз, зніміть нитку з пальця і послухайте

Чарівне слово

Переклад з російської М. Познанська

  Маленький дідусь з довгою сивою бородою сидів на лавці і парасолькою креслив щось на піску.

— Посуньтесь, — сказав йому Павлик і сів скраєчку.

  Дідусь посунувся і, глянувши на червоне, сердите обличчя хлопчика, запитав:

— З тобою щось скоїлося?

— Ну й нехай! А вам хіба що? — покосився на нього Павлик.

— Мені то байдуже. А ось ти щойно галасував, плакав, сварився з кимось...

— Ще б пак! — сердито буркнув хлопчик. — Я скоро зовсім утечу з дому.

— Втечеш?

— Утечу! Через одну Оленку втечу. — Павлик стиснув кулаки. — Я зараз її мало не відлупцював. Жодної фарби не дає! А у самої он скільки!

— Не дає? Пусте, через це тікати не варто.

— Не лише через це. Бабуся за одну морквину з кухні мене прогнала... просто ганчіркою, ганчіркою...

— Дурниці! — сказав дідусь. — Один насварить, другий пожаліє.

— Ніхто мене не жаліє! — вигукнув Павлик. — Брат на човні їде кататися, а мене не бере. Я йому кажу: «Візьми краще, все одно я від тебе не відстану, весла поцуплю, сам у човен залізу!»

Павлик стукнув кулаком по лавці. І раптом замовк.

— Отже, не бере тебе брат?

— А чого це ви все питаєте?

Дідусь розгладив довгу бороду.

— Я хочу тобі допомогти. Є таке чарівне слово...

Павлик роззявив рота.

— Я скажу тобі це слово. Але запам'ятай: говорити його треба тихим голосом, дивлячись прямо у вічі тому, з ким розмовляєш. Запам'ятай —— А яке слово?

  Дідусь нахилився до самісінького вуха хлопчика. М'яка борода його торкнулася Павликової щоки. Він прошепотів щось і голосно додав:

— Це чарівне слово. Але ти не забудь, як треба говорити його.

— Я спробую, — усміхнувся Павлик, — я зараз же спробую. — Він схопився і побіг додому. Оленка сиділа за столом і малювала. Фарби — зелені, сині, червоні лежали перед нею. Побачивши Павлика, вона в цю ж мить згребла їх у купу й накрила рукою.

«Обдурив дідусь! — з досадою подучав хлопчик. — Хіба така розуміє чарівне слово! ..»

  Павлик боком підійшов до сестри і смикнув її за рукав. Сестра оглянулася. Тоді, дивлячись їй у вічі, тихим голосом хлопчик попросив:

— Оленко, дай мені одну фарбу... Будь ласка...

Оленка здивовано підвела на нього очі і збентежено промурмотіла:

— Я-ку тобі?

— Мені синю, — боязко сказав Павлик.

  Він узяв фарбу, потримав її в руках, походив з нею по кімнаті й віддав знову сестрі. Йому не потрібна була фарба. Він думав тепер тільки про чарівне слово.

«Піду ще до бабусі. Вона саме куховарить. Прожене чи ні?»

  Павлик відчинив двері в кухню. Бабуся знімала з дека гарячі пиріжки. Онук підбіг до неї, обома руками повернув до себе червоне, зморшкувате бабусине лице, подивився їй у вічі й прошепотів:

— Дай мені шматочок пиріжка... будь ласка.

  Бабуся випросталась. Чарівне слово так і засяяло в кожній її зморшці, очах, усмішці.

— Гаряченького... гаряченького захотів, голубе мій! — примовляла вона, вибираючи найкращого, рум'яного пиріжка.

Павлик підстрибнув на радощах і розцілував бабусю в обидві щоки.

«Чарівник! Чарівник!» — говорив сам до себе, згадуючи дідуся.

  За обідом Павлик сидів принишклий і прислухався до кожного братового слова. Коли брат сказав, що поїде кататися на човні, Павлик поклав руку йому на плече і тихо попросив:

— Візьми мене, будь ласка.

За столом одразу всі замовкли. Брат звів брови й усміхнувся.

— Візьми його, — раптом сказала сестра. — Хіба тобі важко?

— Та чому б і не взяти? — усміхнулась бабуся. — Авжеж візьми.

— Будь ласка, — повторив Павлик.

  Брат голосно засміявся, поплескав хлопчика по плечу, скуйовдив йому чуба.

— Ой ти, мандрівник! Ну, гаразд, збирайся! «Допомогло! Знову допомогло!»

Павлик вискочив з-за столу й побіг на вулицю.

  Та в сквері дідуся вже не було. Лавка була порожня, і тільки на піску лишилися накреслені парасолькою незрозумілі знаки.

Обговорення за змістом

Совість - це внутрішній голос людини, який допомагає розрізняти добро і зло, підказує, як правильно треба вчинити в тій чи іншій ситуації.

Послухайте розповідь В.О. Осєєвої.

Собака люто гавкав, припадаючи на передні лапи. Прямо перед ним, притулившись до паркана, сиділо маленьке скуйовджене кошеня. Воно широко розкривало рот і жалібно нявчало. Неподалік стояли два хлопчика і чекали, що буде.

У вікно виглянула жінка і квапливо вибігла на ганок. Вона відігнала собаку і сердито крикнула хлопчикам:

- Як вам не соромно!

- А що соромно? Ми нічого не робили! - здивувалися хлопці.

- От це й погано! - гнівно відповіла жінка.

Як ви думаєте, хлопці дійсно вчинили погано? Можливо дарма їх вилаяла жінка, адже вони не заподіяли ніякої шкоди кошеняті? (Міркування дітей).

Правильно, і я теж вважаю, що герої оповідання вчинили недобре. Вони не прийшли на допомогу до того, хто її потребував, не відгукнулися на його біду, не захистили слабкого. Тому вони вчинили погано. Валентина Осеева так і назвала свою розповідь «Погано».

Як  ви думаєте, що підказувала хлопчикам їх совість? (Відповіді дітей).

Звичайно, вони її просто не чули, інакше б вони прийшли на допомогу маленькому, беззахисному кошеняті. Я вам уже говорила, що совість - це внутрішній голос людини, і він є у кожного, але не кожен його чує. Якщо ж людина не прислухається до голосу совісті, то дуже скоро в ньому з'являється звичка не слухати її взагалі. І це призводить до біди.

Героїв цього оповідання можна назвати безсовісними? (Так.) А як би ви назвали їх по-іншому? (Байдужими, безжальними, бездушні, черствими.)

Проводиться фізкультхвилинка «Веселі вправи починай».

Виконання пісні «Якщо добрий ти»

Вправа «Перевтілення»

Настільно-друкована гра «Збери малюнок»

Хвилинка сюрпризів «Я хочу подарувати»

Малювання олівцями «Мій подарунок»

 

 

 

Восьмий день

Енциклопедичні знання «Прояви добра»

Логіко-математична діяльність «Будинок Злагоди  й Добра»

Мета: розвиток уваги, пам'яті, уяви, логічного мислення; формування вміння визначати геометричні фігури, називаючи їх сторони, кути, порівнюючи їх між собою, створювати за допомогою геометричних фігур будівлі, шляхом їх обведення на аркуші паперу, готуючи, таким чином, руку до письма, удосконалення навичок лічби та розв’язання логіко-математичних задач, оволодіння навиками користування перфокартами та коректурними таблицями; виховання пізнавальної активності, бажання знаходити шляхи розв’язання проблемних ситуацій, творячи Розумне, Добре, Вічне.

Дидактична гра «Предмет і форма» (створення проекту будівлі з геометричних фігур, шляхом обведення на аркуші паперу, попередньо визначивши їх ознаки)

Запрошую вас, діти, зайняти свої робочі місця. Кожен має набір геометричних фігур, які слугуватимуть для нас будівельним матеріалом. Як ви гадаєте, яку геометричну фігуру ми можемо використати для створення основи будинку?(квадрат) Для створення даху (трикутник), дверей (прямокутник), ручки (круг), димаря (прямокутник), вікна (квадрат).

А щоб Зло до будівлі не потрапило, слід повісити, що?

Діти. Замок.

Дидактична гра «Ключики-замочки»

(підбір відповідних ключів до певних замків,

використовуючи знання геометричних фігур)

 

Молодці, малята, багато ви вже добрих справ зробили! Та для того, щоб у нашій будівля панувала гармонія, необхідно наповнити її нашими серденьками любові.

Інтерактивна гра «Серденька любові» (використання перфокарток), (діти розкладають ту кількість сердець, яка вказана на картках)

Фізкультхвилинка «Подружись»

Подружись, подружись,

Ти зі мною подружись!

Плескай так, плескай так,

Ти зі мною плескай так!

Покружись, покружись,

Ти зі мною покружись.

Посміхнись, посміхнись

Веселенько посміхнись!

 

Малята, за вашу чуйність, прояв доброзичливості, хочу подарувати для вас всіх казочку «Те, що повертається»

Перегляд та обговорення казки, з'ясування чого вона нас навчає.

 

Конструктивно-будівельна гра «Замок добра»

 

Вправа «Добрі справи»

 

Домашнє завдання Повторювати слова виступу, згідно отриманих ролей.

 

V етап

Творчий

Дев’ятий день

Художньо-мовленнєва діяльність

 Фронтальне опитування.

 Що таке совість?

 Чому іноді говорять що «совість спить»?

 Що таке сором?

 Якщо людині притаманне почуття совісті, про що це говорить?

 Дидактична гра «Мені соромно…»

Закінчи речення: «Мені соромно за людину, яка…»

Ми продовжимо розмову про совість.  Довідаємося, чи можна совість лікувати.  Поговоримо про те,  що таке каяття.  І подумаємо, чи важливо просити вибачення і вміти вибачати інших.

Робота над загадками.

 Що їсть людину без зубів?  (Совість.)

 Хто далеко бачить?  (Розум.)

 Бесіда з елементами розповіді.

 Як пов’язані ці поняття – совість і розум?

 Чому люди відчувають іноді муки совісті?

 Поясніть вислів «чиста совість».

 Що розуміють під нечистою совістю?

Спокійна і щаслива та людина, яка живе у злагоді зі своєю совістю. Викликає жаль та людина,  яка розминулася з нею; поступилася совістю заради маленької вигоди або відмовилася від своєї совісті на користь особистого егоїзму.

Людина, якій притаманне почуття совісті, не збреше, не вкраде, не зрадить. Не залишить без допомоги й уваги, не образить, не принизить.

Совісна – це порядна, чесна людина, наділена почуттям гідності та справедливості. Вона є доброю людиною.

 Як переконатися, що перед тобою совісна, порядна людина? Адже ми дуже різні, зовсім не схожі один на одного.

Вправа «Піщинки обману – гори брехні»

Учитель проводить наочний показ:  на піднос кладе намистинку і насипає зверху горою пісок, демонструючи, як із піщинок обману утворюються гори брехні. Саме їх необхідно довго «розгрібати», щоб «розчистити свою совість».

 Слухання притчі.

 Знайдіть головну думку тексту.

Притча

Один чоловік поїхав на базар купувати овочі. Замість овочів нечесні торговці склали у візок камені.

Приїхав чоловік додому, побачив каміння, засмутився. Але не став повертатися на базар, викинув у яму каміння і продовжував своє життя.

Через багато років до оселі чоловіка прийшли старці – це були давні торговці, які пройшли пішки довгий шлях, щоб попросити вибачення за давню провину. Людина відповіла: «Я  й думати про це забув, як тільки приїхав з базару і викинув каміння у яму. А ви 40 років не мали спокою».

Значить, і людина, яка здійснила зло, яким би воно не було, не вільна від докорів совісті.

 Як ви гадаєте, чому?

Вправа «Сіль-цукор»

Вихователь  демонструє дослід:  розчиняє у різних склянках води сіль та цукор.  Пояснює:  сіль і цукор – це наші вчинки, слова, вони розчиняються  у воді і залишають по собі тільки присмак:  або солодкий – радості, або солоний -розчарування.

Отже,  не соромтеся просити пробачення,  подумавши та поговоривши зі своєю совістю, зробіть це сьогодні, завтра, не важливо коли,  але зробіть. І не соромтеся цього, бо слід  соромитися порожнечі душі, слабкої волі, байдужості, безвідповідальності, безкультур’я.

 

Світ стане добрішим, якщо ви навчитесь слухати інших, будете милими і товариськими, виявлятимете інтерес до інших людей та до їхніх справ, не будете злостивими і запальними. У стосунках з людьми навчитесь давати, а не лише брати. Вчіться говорити добре, підтримувати розмову.

 

- Так як же називається Земля, навколо якої ми з вами мандрували?

 

(Вихователь відкриває віконечко – ТОЛЕРАНТНІСТЬ)

 

Незнайоме й незрозуміле раннє слово стане вам ближче й зрозуміліше, якщо ми звернемося до таблиці. Адже саме про це і  був весь наш комплекс занять.

 

 

Описание: j0431532 

 уміння спілкуватися                                                         прагнення робити         

                                         Толерантність                    добрі справи

Описание: j0397486                              

 

 

                                         

                                  уміння прощати, терпимість

                                      до людей, їх думок

 

 

Підводяться підсумки заняття.

Дітки, що ви сьогодні дізналися? ( У кожній людині живе внутрішній голос - це його совість. Совість допомагає розрізняти добро і зло. Треба уважно слухати свою совість.)

Чому ви постаралися навчитися? (Слухати свою совість.)

Я бажаю вам бути добрими, чуйними, турботливими.

При прийнятті будь-яких рішень завжди прислухайтеся до свого внутрішнього голосу, до своєї совісті. Вона підкаже, як правильно вчинити.

 

- Що було самим цікавим на занятті?

- До чого повинна прагнути кожна людина?

 

Домашнє завдання.

Намалювати свій прапор. На ньому зобразити, що тобі дорожче в житті.

 

Театралізація (за оповіданням В. Сухомлинського)

«Дівчинка і ромашка» (Дружба)

«Іменинний обід» (Доброта)

«Скляний чоловічок» (Совість)

«А серце тобі нічого не підказало» (Співчуття)

«Добре слово» (Милосердя)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VI етап

Рефлексивно-оцінювальний

Десятий день

Спостереження

Пригадати з дітьми, за чим вони спостерігали протягом опрацювання теми, які досліди проводили, що цікавого дізналися.

Читання  уривка з  розповіді В.Осєєвої «Хто хазяїн?».

Переклад з російської М. Познанська

 

  Великого чорного собаку звали Жук. Два хлопчики, Коля й Ваня, підібрали Жука на вулиці. У нього була перебита нога. Коля й Ваня разом доглядали його, а коли Жук видужав, кожному з хлопчиків захотілося бути його хазяїном. Та хто хазяїн Жука, вони не могли вирішити, тому суперечка їхня завжди кінчалася сваркою.

 

  Одного разу йшли вони лісом. Жук біг попереду. Хлопчики палко сперечалися.

— Собака мій! — говорив Коля. — Я перший побачив Жука і підібрав його!

— Ні, мій, — сердився Ваня. — Я перев'язав йому лапу і носив для нього ласі шматочки!

Ніхто не хотів поступитися.

— Мій! Мій! — кричали обидва.

  Раптом  із двору лісника вискочили дві здоровенні вівчарки. Вони кинулися на Жука і повалили його на землю. Ваня швидко видряпався на дерево й крикнув товаришеві:

— Рятуйся!

  Але Коля ухопив палицю і кинувся на допомогу Жуку. Почувши галас, прибіг лісник і відігнав своїх вівчарок.

— Чий собака? — сердито запитав він.

— Мій, — сказав Коля.

  Ваня мовчав.

 

Художньо-продуктивна діяльність

Ой, діточки, ви лишень погляньте і до нас серденько повернулось, але вже яким?

Діти. Великим.

Так! Та я хочу вам сказати ще більше, воно з кожним разом від наших добрих вчинків більшатиме, битиметься частіш.

 

Малята, і на згадку про наші добрі діла, давайте створимо картину добра «Від серця до серця».

 

 

Елементи арттерапії «Від серця до серця»

(під музичний супровід діти, розфарбовуючи свої долоньки, залишають частинку свого «серденька», своїх добрих намірів, допомагаючи при цьому ближньому (за необхідності), зазначаючи, що корисного ними було здійснено)

Описание: I:\ДЕТКИ\Диана\SAM_0582.JPG 

 

Описание: I:\ДЕТКИ\Диана\SAM_0591.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Описание: I:\ДЕТКИ\Диана\SAM_0601.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Добрі діти! Заняття наше добігає кінця.

Зичу вам щастя і добра, всякого гаразду.

Щоб ви росли, як квіти,

щоб із вами поменше мали турбот,

бо із маленьких дітей виростає народ.

Ви, діточки, не скупіться на добрі слова,

тому що у світі так мало тепла.

Коли зміцніють крила, щоб літати,

не забувайте про рідних маму і про тата.

Та встигніть добре слово їм сказати,

допоки ви живете у рідній хаті.

 

Дитина

ЛЮДИНА ПОЧИНАЄТЬСЯ З ДОБРА

Сказав мудрець:

— Живи, добро звершай!

Та нагород за це не вимагай!

Лише в добро та в вищу правду віра

Людину відрізня

Від мавпи й звіра.

Хай оживає істина стара —

Людина починається з добра!

 

Дитина

Хай зникає сум і зло,

хай завжди в нас живе добро!

Люби усіх довкола

Удома і в садочку,

Описание: I:\ДЕТКИ\Диана\SAM_0605.JPGІ ця любов із неба

Повернеться до тебе!

 

 

 

doc
Додано
19 жовтня
Переглядів
139
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку