Проект "Сучасний світ очима дітей"

Про матеріал

Матеріал містить виховний захід "Зростаємо добрими". Можна використовувати на уроках позакласного читання, при проведенні годин спілкування. Сприяє утвердженню принципів загальнолюдської моралі: правди, справедливості, доброти, краси. Ці моральні цінності споконвіку були притаманні українському народові. Добро і зло - основні поняття моральності. Вони відомі всім із раннього дитинства, коли дитина пізнає, що таке «добре» і «погане». Добро важливе і потрібне не для окремої людини, а для суспільства в цілому.

Перегляд файлу

ПРОЕКТ

Сучасний світ  очима дітей

   Актуальність: утвердження принципів загальнолюдської моралі:                                                                 правди, справедливості, доброти, краси.   Ці   моральні  цінності споконвіку були  притаманні   українському  народові.

      Мета: створити збірку  коротких  оповідань, казок, віршів  на  основі  реальних  подій; познайомити із творчістю  Василя  Сухомлинського. 

Етапи  роботи:

  • Знайомство  з  життєвим  шляхом і  творчістю видатного

     українського  педагога  В. Сухомлинського.

  • Проведення  відкритого  уроку,  присвяченого  творчості 

В. Сухомлинського.

  • Написання  повчальних  оповідань.
  • Створення  збірки  дитячих творів.

Очікувані  результати:

Реалізація  проекту  сприяла:

  • реалізації  творчого  потенціалу  учнів;
  • становленню  особистості  як  активного  творця  власної  життєвої  долі;
  • розвитку  світогляду  учнів.

Реалізація   проекту  забезпечувала:

  • вивчення  творчості   В. О.  Сухомлинського;
  • створення  порад  дітям   « Зростаємо  добрими»;
  • створення  збірки  дитячих  творів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Людина   починається  з  добра, а  добро відчиняє  засуви  будь-яких  дверей  чи  брам.

 

                                                                                                В.О.Сухомлинський

      Добро  і    зло -  основні  поняття   моральності.  Вони    відомі  всім  із   раннього   дитинства,  коли    дитина    пізнає,  що таке   «добре»  і   «погане».   Добро важливе і  потрібне    не   для    окремої   людини,  а  для суспільства  в  цілому.   

      Одним  із  ключових  завдань  громадянського  виховання  є  виховання  доброти,  чуйності,  готовності  допомогти  будь-якій  людині  у  біді,  здатність  співчувати.

      Ефективним є  таке   виховання,  що  не  лише  формує  в  учнів  моральні  якості,  а й  розуміння  їхньої   важливості  в  житті  людей,  необхідності  систематичного  дотримання  моральних  норм та правил.

      Вже в початкових   класах   важливо  так  будувати  навчально-виховний  процес, щоб  діти,  систематично  отримуючи  моральні  знання  та  уявлення,  опинялись  також  у життєвих  ситуаціях,  що  сприяють  емоційному  переживанню  отриманих  знань, а, отже -  їх  усвідомленню  і  закріпленню.

     У  своїх  педагогічних  творах  « Проблеми  виховання  всебічно  розвиненої  особистості»,  « Народження   громадянина»,   « Павлиська  середня  школа»  та  інших  В.Сухомлинський  виклав  свої   погляди  на   проблему  виховання   дітей.  На  його  думку,  моральне  виховання -  це  цілеспрямований  і  систематичний    вплив  на  свідомість  та поведінку  людей,  що  формує  у  них  моральні    якості  відповідно  до ідеалів  та принципів  моралі.  Виховання  дітей  молодшого     шкільного  віку  Сухомлинський  називав  « школою  сердечності».  Він радив  дорослим  навчати  дітей  добра, любові, милосердя.  Для  цього  потрібно,  щоб  діти  постійно бачили  гуманістичний  зміст  вчинків  і поведінки  тих,  хто їх  оточує.  Дитина  не  повинна  виростати  байдужою,  нечулою,  вона  має  зростати  у  постійному  піклуванні  про  навколишній  світ  рослин,  тварин,  людей,  доглядати  і  допомагати  їм.

      Працюючи  над  проектом   ми  проводили  заняття  в  «зелених  класах»,  складали  книжки-картинки  про природу, створювали  казки,  писали  оповідання, вірші,  вивчали  пісні  про  доброту,  дружбу,  читали  оповідання  В. О. Сухомлинського.  Ефективними  виявилися  бесіди  після  читання  оповідань,  під  час  яких  оцінювалися  вчинки  героїв.  Водночас  учні  не  лише  з’ясовували  причини  поведінки, а  й  навчалися  оцінювати  себе,  визначали  моральні   якості,  розвивали  їх,  а  також   вчилися  позбуватися  негативних.         

 

 

 

                                            Добра  не  та  людина,   яка  вміє  робити  добро,

                                            а  та,  яка  не  вміє  робити   зло.

 

                                                                                          В. О. Ключевський

 

                                                                                              

Правила   доброї   поведінки

 1.  Ти  живеш  серед  людей.  Знай,  що є чітка  межа  між  тим,  що  тобі хочеться,  і тим,  що  можна.  Роби  все  так,  щоб людям,  які  тебе  оточують,  було  добре.

 

2.  Ти  користуєшся  благами,  створеними  іншими  людьми.  Люди  дають  тобі  щастя  дитинства.  Плати  їм  за це  добром.

 

3.   Учіться  бути  милосердними ,  гуманними  людьми,  і  тоді зло  ніколи  не  зможе  перебороти  вас.

 

4.  Будь  працьовитим,  і  тоді  ти примножиш  честь своєї  сім’ї.

 

5.  Допомагай  слабким і  беззахисним,  а  також  товаришеві  в біді.

 

6.  Поважай та  шануй  матір  і  батька,  вони  дали  тобі  життя,  виховують  тебе  і хочуть,  щоб  ти  став  чесним  громадянином,  людиною   з  добрим  серцем  та  чистою  душею.

 

7.  Не  будь  байдужим до зла.

 

8.  Не  пам’ятай  зла,  сам  добрішим  будеш.

 

9.  Поспішай  до доброї  справи,  хоча  б і незначної,  тому  що  одна  добра  справа  спричинює  іншу.

 

10.  Запам’ятай!  На  добро  люди  відповідають  добром.  Той,  хто  робить  щось  добре,  не  повинен  чекати  за  це  винагороду.                                                                                       

 

 

 

 

 

 

Мета:  розширити  поняття   дітей  про  те,  що  таке  краса  людської  душі,  спираючись  на  твори  Василя  Сухомлинського;  розвивати  вміння  творити  добро  у повсякденному  житті;  виховувати  бажання  бути  добрим,  чуйним, відповідальним.

Хід уроку:

Клас  прибрано  квітами, повітряними  кульками,   плакатами  з  написами: 

« Доброму  завжди  добре», «Робиш  добро -  не  кайся,  а  робиш  зло -  на  зло й сподівайся»,  « Не  одежа  красить  людину,  а  добрі  діла».   Посередині  -  портрет  В.  Сухомлинського.

1-й  учень

Людина  починається  з добра,

Із  ласки  і  великої  любові,

Із  батьківської  хати  і  двора,

З  поваги, що звучить у кожнім  слові.

2-й  учень

Людина  починається  з добра,

З  уміння  співчувати, захистити.

Це  зрозуміти  всім  давно  пора,

Бо ми прийшли у  світ  добро  творити.

3-й  учень

Людина  починається з добра,

Із  світла, що  серця  переповняє.

Це істина, як світ,  така стара,

А й досі  на добро  нас  надихає.

Учитель.   Справжня  людина, за переконанням  мого народу, -  це  людина  добра і мудра,  щира і сердечна,  щедра і  світла, яка вміє  любити  та  співчувати,  захистити  і  приголубити,  поважати  та  радіти  за  тебе, людина  з добрим  серцем  і  світлою  душею.

1-й  учень

Ти добро лише  твори  повсюди.

Хай  тепло  твої  повнить  груди.

Ти посій  і  вирости  пшеницю,

Ти  викопай  і  почисть   криницю.

2-й  учень

Волю  дай,  нагодуй   пташину,

Приласкай  і  навчи  дитину.

Бо  людина у цьому  світі

Лиш  добро  повинна  творити!

Учитель.    Якою  має  бути  людина,  яким  повинне  бути  її  життя?  «Поводь  себе  з іншими  так,  як  хотів  би  щоб  інші  поводилися  з  тобою».  Завжди  дотримуйся  цього  принципу,  щоб  не  трапилася  з  вами  подібна  ситуація.

 

 

 

 ЗАБУДЬКУВАТИЙ   МИШКО

Мишко  не  вивчив  домашнього  завдання.  На  другий  день  він  одержав  двійку.  Дуже  не  хотілося   хлопцеві  мати  двійку,  і  він  витер  її  ластиком.  Другого  дня  хлопець  старанно  підготувався  до  уроку:

(вчителька  та  Мишко)

-  Молодець,  ставлю  тобі  п’ятірку,  давай  щоденник.

    А  де  ж  двійка, Мишко?

-   Яка  двійка?  Не  було  ніякої  двійки, ви  помилилися.

-   Гаразд,  не  було  так   не було,  мабуть  я  забула.

(автор)

Після  уроків  Мишко  заглянув  у  щоденник,  але  обіцяної  п’ятірки   не   побачив.

 (вчителька  та  Мишко)

-  Ірино  Петрівно,  а  де  моя  сьогоднішня  п’ятірка?

-  Яка  п’ятірка,  Мишко?  Ти  помилився,  не  було  ніякої  п’ятірки.

Учениця

-  Скажіть,  будь ласка,  а  доброта – це  тільки  людська риса  характеру?

Учень

Добро  творити  на  Землі

Людині  лиш  дано.

І навіть  діточки  малі

Всі  знають  це  давно.

Учень

Краса  і  море  доброти

Оточує    нас  всіх.

Подібним  будь  до  сонця  ти,

Щоб  зазвучав  твій  сміх.

Учень

Щоб  ти  освітлював  всім  шлях,

Як  сонце  з  висоти.

Хай  сяє  усмішка  в  очах.

Будь  завжди  добрим  ти.

Учитель.  Запам’ятай!  Будь  завжди  добрим,  носи у своїй  душі   світле  сонечко  любові  до всього  світу, адже  ти  - Людина!

   Таким   був       Василь    Сухомлинський -  великий    педагог,  мудрий  учитель,  чудова  людина.  В  його  палкому  серці  жила  велика  доброта  і  любов  до всього світу. Мудрий учитель  писав  для  дітей  чудові  твори.  Його  любов  до  дітей була   такою  великою, як сонце.  

( Оповідання  В. Сухомлинського  « Це горобці  плачуть від  холоду» )

Читає  учениця

     Зимового  ранку  пішла  маленька  Яринка  в сад.  Надворі  був  великий  мороз.  Ніде   не  видно  пташок.  Навіть  горобців  немає.

-  Де ж  горобці  поховалися?  -  подумала  Яринка.

      Прийшла  до  хати,  стала  під стріхою. Почула, як  там зацвірінчав  горобець.  А потім на землю впали  крижані крапельки, мов маленьке намисто.

-   Що воно таке? – подумала Яринка.

       І здогадалась: це плачуть  горобці  від холоду,  горобині  сльози  замерзають   і   падають додолу крижаним  намистом.

        Бідні  горобчики!

( До дошки виходить Доброта   в супроводі  дітей. На головах  у  дітей    віночки з написами: Ласка, Співчуття, Щирість, Щедрість, Чуйність, Прихильність, Любов.)

Доброта.

У нашому   чарівному  світі повинна правити  доброта, щоб  душі   дітей   були чистими і світлими. Щоб усі  люди були щасливими, а  світ  добрим, яскравим і кольоровим. Я  на свято  до вас прийшла не сама. Зі мною мої сестрички, без  яких не було б і мене.

( Звучить  тривожна  мелодія ).

( До дошки  вибігає Зло, все в чорному.  Разом з ним його друзі: Пустунці, Брехунці, Злючки, Сердючки, Лінивці, Забіяки, Задаваки…)

Зло.

Що це? Що це? Чому це ви тут без нас, та  й ще  підлещуєтеся до дітей?  Хто ви без нас?  Якби не було нас, ось таких поганеньких і чорненьких, то звідки б ви дізналися, що ви всі такі добрі, лагідні, щирі? Без нас нічого не буває. Так само, як не буває тепла без холоду, радості без смутку.  Ми хочемо, щоб всі були такими, як ми. І  жили з  нами, билися, кричали, ламали, розкидали, смітили і все нищили. Це ж так потішно!

Друзі Зла.

Ми зухвальці й забіяки,

Ми пихаті  задаваки.

Злі ми всі, ну просто злючки,

І сердиті всі -  сердючки.

Ми лінивці  й пустунці,

Ненаситні  брехунці.

Зло  ми любимо робити

І не вміємо дружити.

І не хочем жити в мирі,

Смітим в школі і в квартирі,

Все ми  нищимо повсюди.

Ми такі зухвалі люди.

Всіх запрошуєм до нас.

З нами жити – просто клас!

Всі такі ми від природи,

Війни любимо й незгоди,

Ще пітьму і темноту,

Ми не терпим доброту!

 

Доброта.

Зачекайте!  Зачекайте!  Я з вами не погоджуюсь. Якщо ви будете правити цим світом, то й самі пропадете, бо ж не буде  миру на  Землі, а лише руйнація, пітьма, морок, горе і біда.

Чуйність.

Я впевнена, якщо на світі  переважає чуйність, то немає  кривди і болю.

Любов.

Якщо у світі є любов, то немає війни. А діти ростуть  щасливі  і радісні.

Щедрість.

Якщо у світі переважає щедрість, то всі ситі і немає голоду, бо щедрий поділиться з усіма.

Щирість.

Якщо переважає    щирість, то немає брехні, є правда, і всі серця   відкриті і чесні.

Співчуття.

Якщо переважає  співчуття, то біда відходить геть, бо люди допомагають один одному.

Ласка.

Якщо переважає ласка, то не буде жодного черствого серця.

Доброта.

Тому ми не допустимо до наших дітей Зла.  Геть від нас, нам з вами не по дорозі. Для усіх в цьому залі добре ім’я -  найкраще  багатство! Бо хто людям добра бажає, той його і має.

Учитель.

А тепер давайте разом з вами складемо вірш про те, яким треба  бути в житті. Останнє слово кожного другого рядка    ви добиратимете  в риму самостійно.

Щедро ллє проміння сонце

У твоє й моє …(віконце),

Щоб в теплі ми виростали

Й світло людям … (дарували).

Й де б ми в світі не були,

Щоб завжди любов …(несли),

Щастя, радість і тепло,

Щоб чудово   всім …(було).

В світ прийшли  ми: я і ти –

Для любові й …(доброти)!

Будь привітним і прихильним,

Добрим, лагідним  і  …(сильним).

Вчися правдою прожити,

Теплим словом вмій …(зігріти).

Вчись завжди допомагати

І людині …(співчувати).

І   старайся  так прожити,

Щоб, як сонечко, …(світити)!

І в душі  завжди нести

Теплий промінь …(доброти)!

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
16 січня
Переглядів
235
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку