Чи існує влада золота над людиною у сучасному світі?
Цей проєкт не має сприйматися дітьми як моралізаторство чи нав'язування своїє думки. Завдяки йому діти повинні навчитися порівнювати та співставляти знання з літератури (зарубіжної та української), історичний контекст та реалії сучасності. Тож саме на ці моменти варто акцентувати увагу.
Опиши історичний контекст, за якого було створено повість «Гобсек».
Як саме ти будеш ознайомлюватися зі змістом повісті «Гобсек» (прочитаєш повний текст, використаєш уривки з хрестоматії, скористаєшся аудіокнигою)?
Укажи назви джерел та літературних творів, які ти будеш використовувати.
Проаналізуй зібрану інформацію. За потреби добери додаткові джерела інформації.
Укажи, яким чином ти збираєшся використовувати зібрані матеріали для виконання пропонованого проєкту.
Дізнайся у дорослих або старшокласників, чи читали вони «Гобсека» та чи знають сюжет твору. Зафіксуй їхні відповіді.
Обери твір української літератури, з яким ти будеш порівнювати повість Оноре де Бальзака «Гобсек». Укажи назву цього твору.
Підготуй невеликий (до двох сторінок) історичний портрет Гобсека. У ньому потрібно розглянути такі аспекти:
Укажи, чи був Гобсек типовим образом для тогочасного французького суспільства?
Пригадай пройдений матеріал з української літератури та історії України та укажи, чи описувалися подібні персонажі на українських землях. Якщо так, назви їх.
Порівняй образи Гобсека та Герасима Калитки. Чи можна називати їх тотожними? У чому вони схожі, а чим кардинально відрізняються?
Коротко опиши інших героїв твору (обери три найяскравіші, на твою думку, образи). Чи мають вони щось спільне з Гобсеком?
Роздуми Гобсека часто називають філософськими. Як ти гадаєш, чому?
Які пороки тогочасного та сучасного суспільства викриває Оноре де Бальзак у своєму творі? Чи існує влада грошей сьогодні?
У чому проявляється влада грошей? Це добре чи погано?
Зроби висновки. Створи презентацію та підготуй доповідь.
Розкажи, чи сподобалося тобі виконувати цей проєкт?
Що нового ти дізнався?
Оціни свої старання. Укажи, що тобі вдалося зробити добре, а що потребує доопрацювання?