Чи збереглася б державність Київської Русі, якби не було золотоординського панування?
Ви можете додати або прибрати конкретні пункти чи кроки, відповідно до вікових та індивідуальних характеристик учнів.
Визначте ролі та функції дітей або дайте їм можливість зробити це самостійно.
Перевірте, чи зрозуміли діти критерії оцінювання.
Поясніть учням конкретні вимоги щодо готового продукту та його презентації.
Укажіть ролі та функції кожного з учасників роботи над проєктом.
Укажіть назви джерел інформації, які учні мають знайти.
Укажіть назви інформаційних джерел, які ви знайшли та збираєтеся використовувати
Опишіть, як учні мають використовувати зібрану інформацію.
Укажіть, як зібрані джерела інформації можуть допомогти вам у роботі?
Укажіть, чи доповнили ви перелік інформаційних джерел?
Перелік завдань не є вичерпним і може доповнюватися учнями.
Визначте та поясніть суть понять «феодальна роздробленість», «вотчинне землеволодіння», «іноземна експансія», «монгольське нашестя».
Порівняйте перебіг історії Київської Русі (від часу її розквіту до припинення існування у 1240 році) та однієї з тогочасний європейських держав (наприклад, Польщі).
Дослідіть взаємозв’язок феодальної роздробленості Русі та її поступового занепаду.
Відслідкуйте активність сусідніх держав (Угорщини, Польщі тощо) щодо українських земель, яка мала місце до монгольської навали.
Змоделюйте проблемну ситуацію на основі зібраних та проаналізованих даних (наприклад, подальший розвиток держави без монгольського іга).
Використайте інтелект-карти для візуалізації важливих подій (точок біфуркації).
Підбийте підсумки, сформулюйте висновки та підготуйте завершений проєкт.
Намагайтеся дізнатися більше думок дітей щодо їхньої роботи над проєктом. Звертайте увагу на їхні емоції.
Сформулюйте загальні висновки та визначте уроки історії, які ви засвоїли під час виконання проєкту.
Обміняйтеся враженнями від виконаної роботи та підбийте підсумки роботи кожного учасника групи.