Чи варто зрікатися себе і своїх принципів заради примарних цілей?
Важливо створити умови, за яких учні будуть самостійно працювати і обмінюватимуться зібраною інформацією. Завдання вчителя – контролювати в цілому виконання роботи і оцінити її результати.
Ролі та функції учасників проєкту можуть змінюватися відповідно до того, в якому класі проводиться робота. Проєкт може бути реалізований в 11 класі. У такому випадку всі ролі будуть розподілені між одинадцятикласниками. Якщо ж у дослідженні братимуть участь учні 10 або 8 класу, старшокласники можуть стати організаторами дослідження і наставниками, які допоможуть виконати завдання.
У 10 класі можна дослідити тільки твори Мольєра та Карпенка-Карого.
А у 8 – запросити для участі в уроці 10- та 11-класників, які допоможуть детально розібратися із темою.
Укажіть, хто саме увійшов до складу кожної з груп?
Завдання для істориків: доберіть в інтернеті матеріали, які, на вашу думку, допоможуть зрозуміти особливості суспільних відносин того часу, коли відбуваються події творів. Матеріали можуть бути представлені як у текстовому вигляді, так і у вигляді фото або відео. Сформуйте перелік посилань і проконсультуйтеся з учителем щодо доцільності його використання.
Завдання для літературознавців: доберіть основні визначення, що допоможуть зрозуміти особливості творів, які вивчаються (наприклад, що таке драма, комедія, трагедія, трагікомедія та ін.).
Завдання для мистецтвознавців: доберіть в інтернеті матеріали, які, на вашу думку, допоможуть зрозуміти основні мистецькі тенденції того часу, коли відбуваються події творів. Матеріали можуть бути представлені як у текстовому вигляді, так і у вигляді фото або відео. Сформуйте перелік посилань і проконсультуйтеся із учителем щодо доцільності його використання.
Дайте відповідь на запитання: чи достатньо обраних ресурсів для того, щоб виконати поставлене завдання? чи усі ресурси необхідні? можливо, деякі треба прибрати?
Завдання для істориків: проаналізуйте дібрані матеріали і сформулюйте відповідь на запитання: які історичні події стали причиною тих процесів, які описані у творах?
Завдання для літературознавців: визначте тему та ідею кожного твору.
Завдання для мистецтвознавців: проаналізуйте дібрані матеріали і сформулюйте відповідь на запитання: які тенденції в мистецтві були актуальні в період, коли було написано твори?
Сформулюйте відповідь на запитання і запишіть у зошит. Проконсультуйтеся з учителем щодо правильності тверджень і формулювань.
Завдання для істориків: визначте, які основні проблеми тогочасного суспільства зображує автор у творі.
Завдання для літературознавців: порівняйте мотивацію і поведінку головних персонажів, визначте спільне та відмінне; сформулюйте відповідь на запитання: що змушує головного героя так поводитися?
Завдання для мистецтвознавців: визначте, які тенденції тогочасного мистецтва позначилися на творах авторів.
Сформулюйте відповідь на запитання і запишіть у зошит. Проконсультуйтеся з учителем щодо правильності тверджень і формулювань.
Варіант 1. Презентація результатів пошукової роботи відбувається у формі уроку-розповіді. Всі виконавці презентують свій матеріал і відповідають на запитання слухачів.
Варіант 2. Під час уроку вчитель, розповідаючи про історію створення і особливості творів, ставить послідовно запитання, відповіді на які учні шукали самостійно (аналітичний та практичний етап роботи), отримуючи відповідь, коментує її, а за потреби й корегує.
Варіант 3. Учасники проєкту створюють буктрейлер до твору (або творів), що вивчається і презентують його на уроці відповідно до теми.
Варіант 4. Учасники проєкту створюють лепбук, де презентують усі зібрані матеріали і відповіді на поставлені запитання.
Чи варто зрікатися себе і своїх принципів заради примарних цілей?
Дізнайтеся у вчителя оцінку за виконану роботу.