Як допомогти дітям із порушеннями розвитку навчитися піклуватися про своє здоров’я та долати бар'єри на шляху до повноцінної соціалізації?
Укажіть, які ролі та функції буде виконувати кожен член вашої команди. Також конкретизуйте склад робочих груп (пошукової, аналітичної, дослідницької).
Укажіть назви інформаційних джерел, які ви збираєтеся використовувати під час роботи над проєктом.
Назвіть три основні проблеми зі здоров’ям дітей із порушеннями розвитку, які вказали вам дорослі.
Що таке інвалідність? Як вона може вплинути на життя дитини? Чому у дитини може виникнути порушення розвитку?
Опишіть основні способи підтримки здорового розвитку дитини.
Дослідіть способи підтримки батьків та сім’ї у наданні догляду за дитиною з інвалідністю: здоров’я, належне харчування, дбайливий догляд, безпека та можливості для раннього навчання.
Що таке «здоров’я», «складові здоров’я», «дитина з порушеннями розвитку», «особа з інвалідністю», «профілактика», соціально-психологічні послуги, медичні послуги?
На основі поданих нижче ситуацій поміркуйте, як інвалідність дітей може вплинути на їхнє життя.
Джастін. Джастінові шість років. Він живе в передмісті Чикаго в США (країна з високим рівнем доходу) з батьками та двома старшими братами. У дитинстві він захворів на краснуху, яка викликала помірну втрату слуху в обох вухах. Сім'я Джастіна має медичне страхування, і Джастін отримав слухові апарати незабаром після встановлення діагнозу. Він має змогу отримувати логопедичну та мовленнєву терапію. Хлопець любить їсти піцу і танцювати.
Танді. Танді три роки. Вона живе в сільській Малаві (країна з низьким рівнем доходу) зі своєю матір'ю, тіткою, дядьком та трьома двоюрідними братами. Мати Танді досить рано помітила, що дівчинка не розвивається так само, як інші діти. Лікарі нещодавно поставили Танді діагноз ДЦП. Мати дівчини перебуває вдома і не працює. Їх підтримують тітка і дядько Танді. Мама була в скруті, коли їй сказали про стан дочки, і коли лікарі пояснили, що її неможливо вилікувати. Вона платить народним цілителям, щоб спробувати вилікувати Танді. Дівчинка любить слухати музику та співи своєї тітки.
Май. Май дев'ять років. Вона народилася з синдромом Дауна. Дівчинка живе на півночі В'єтнаму (країна з рівнем доходу нижче середнього) разом із матір'ю, батьком та молодшою сестрою. Вона веде активне життя та любить грати у футбол. Нещодавно мати та батько почали відвідувати групу підтримки батьків, де вони отримують поради та підтримку інших батьків. Крім футболу, Май любить малювати разом зі своєю сестрою.
Лукас. Лукасу сімнадцять років. Йому поставили діагноз аутизм ще в ранньому дитинстві (батьки помітили, що хлопець дивно поводиться з іншими дітьми). Зараз він живе у Ріо-де-Жанейро у Бразилії (країна із середнім рівнем доходу) разом із бабусею. Він сором’язливий і тихий юнак, але схильний до гіперактивності та агресії. Його бабуся дуже покладалася на місцеву громадську організацію, щоб допомогти підтримати Лукаса. Ця організація надає низку послуг для дітей з аутизмом, включаючи групи для підтримки однолітків та навчання життєвих навичок. Лукас любить допомагати бабусі плести та куховарити.
1. Джастін нещодавно заразився інфекцією грудної клітки. Йому потрібно відвідати місцевого лікаря первинної медичної допомоги. Батьки Джастіна зацікавлені, щоб він зрозумів, що відбувається під час візиту.
2. Танді потребує фізіотерапії та трудотерапії, але обидві служби знаходяться далеко і розташовані у столиці. Пошук грошей на оплату поїздки на зустрічі – справжній виклик для матері Танді.
2. Нещодавно у Май діагностовано епілепсію. Їй призначили ліки, щоб допомогти впоратися з цим станом. Дівчинка та її батьки хотіли б отримати поради спеціалістів про те, як вона може змінити спосіб життя, щоб продовжувати контролювати епілепсією.
4. У Лукаса болить зуб, і незабаром хлопчик уперше відвідає нового стоматолога. Він нервує перед зустріччю з кимось новим і не знає, що буде відбуватися перед стоматологічним оглядом.
Визначте, які аспекти проблеми потребують більш детального дослідження.
Чи вдається вам дотримуватись визначеного плану роботи?
Чому рання діагностика та втручання є важливими чинниками профілактики порушень розвитку дитини?
Як можна покращити рівень піклування про здоров’я дітей із порушеннями розвитку на державному рівні?
Використовуючи приклади та інформацію, яка була розглянута на попередніх етапах роботи, визначте труднощі, які можуть виникнути у знайомих вам дітей (Джастіна, Танді, Май та Лукаса) у:
Як саме кожна проблема пов'язана зі здоров’ям та добробутом дітей із порушеннями розвитку? Які види втручань можуть допомогти покращити життя цих дітей?
Які бар’єри виникають у батьків та інших родичів на шляху збереження здоров’я дітей із порушеннями розвитку (фінансові, інформаційні, фізичні, комунікаційні, бар’єри стосунків)?
Розгляньте ситуації та укажіть правильний варіант:
Як технології можуть допомогти дітям із порушеннями розвитку? Наведіть конкретні приклади.
Які спеціалізовані медичні послуги для дітей із порушеннями розвитку доступні в Україні? Чи є послуги, які не доступні в нашій країні? Спробуйте пояснити чому.
З’ясуйте та укажіть, яку підтримку можуть отримувати батьки та родичі дитини з порушеннями розвитку.
Створіть пам’ятку, інтелект-карту чи мотиваційний відеоролик про правила піклування про здоров’я дітей із порушеннями розвитку в Ураїні та інших країнах світу.
Спільно з аналітичною групою представте презентацію для інших учасників проєкту. Усією командою підготуйтеся до фінальної дискусії.
Визначте, що нового ви дізналися та чому навчилися за час виконання проєкту?
Чи справедливу оцінку ви отримали за роботу на презентаційному етапі? Кожен член групи має кількома словами відповісти на це запитання.
Обміняйтеся враженнями від виконаної роботи. Скажіть, яку користь принесла для групи праця кожного з учасників команди.