Чому потрібно знати українські зимові пісні?
Пропонований проєкт є не лише міждисциплінарним дослідженням, а й дозволяє створити якісний та інформативний доробок, який можна використовувати у виховній та позакласній роботі.
Крім того, зібрана та опрацьована школярами інформація неодмінно стане у пригоді вичителю під час проведення новорічних і різдвяних святкових заходів.
Визначте ролі та функції всіх учасників роботи над проєктом або дайте їм можливість зробити це самостійно.
Перевірте, чи зрозуміли школярі критерії оцінювання своєї роботи.
Поясніть учням вимоги до створення готового продукту та його презентації.
Команда дослідників-меломанів має детально проаналізувати інформацію про найвідоміші українські зимові пісні, а також популярні музичні твори своєї місцевості. Тож учасники вашої групи будуть виконувати такі ролі:
1. Керівника проєкту, який буде координувати роботу всіх інших учасників групи, постійно тримати зв’язок із учителем та слідкувати за дотриманням термінів виконання роботи. Крім того, керівник може виконувати й додаткові функції.
2. Інші члени групи мають займатися збором інформації та її аналізом, пошуком візуальних та звукових матеріалів (пісні, відео, мультфільми), аналізом інформаційних джерел та виконанням практичної роботи, розучуванням кількох зимових пісень та їх представленням.
Школярі можуть розділити обов’язки за:
Питання щодо розподілу обов’язків спробуйте вирішити самостійно самостійно.
Підготовка готового продукту та його презентація має проводитися спільно всіма учасниками роботи над проєктом.
Зазначте, за яким принципом ви вирішили розподілити роботу над проєктом (за ролями чи за тематикою). Також укажіть ролі та функції кожного з учасників проєктної роботи.
Попросіть дітей не просто шукати інформацію в інтернеті та підручниках, а й поцікавитися думкою дорослих (вчителів, батьків, старших родичів).
Укажіть назви інформаційних джерел, які ви збираєтеся використовувати під час дослідження.
Укажіть назви зимових музичних композицій, які ви обрали для вивчення. Чому саме їх?
Які зимові пісні є найпопулярнішими у вашій місцевості?
Укажіть, чи дозволяє зібрана інформація знайти відповіді на проблемне запитання?
Якщо ви зібралися використовувати нові інформаційні джерела, то укажіть їх назви.
Зверніть увагу дітей на те, що вони можуть виконувати й додаткові завдання (якщо це допоможе їм зробити роботу ще кращою).
Допоможіть учням знайти приміщення для проведення репетицій зі співу зимових пісень.
Укажіть, що таке зимові пісні? Опишіть їх особливості та назвіть кілька прикладів.
Чи змінилося сприйняття українських зимових пісень сьогодні, порівнюючи з минулими століттями? Якщо так, то чому?
Опишіть мистецьку та культурну цінність зимових пісень. Укажіть, чи знають про них за кордоном?
Чи пов’язані українські зимові пісні з іншими видами мистецтва (літературою, театром, кіно тощо)?
Які емоції можуть викликати ці пісні? Чи залежить їх сприйняття від етнічної та релігійної належності громадян України?
Оберіть кілька зимових пісень та проаналізуйте їх зміст. Розучіть їх напам’ять.
Використайте зібрану інформацію для формулювання відповідей та підготовки доповіді.
За бажанням підготуйте прості костюми для презентації досліджених вами пісень на святковому заході.
Запитайте, чи було дітям цікаво виконувати цей проєкт?
Чи виникали у них проблеми під час роботи?
Які завдання було легко виконувати, а які викликали проблеми?
Сформулюйте висновки щодо виконання роботи.
Чи допоможуть вам отримані знання у повсякденному житті? Наведіть приклади.
Обміняйтеся враженнями від виконаної роботи. Скажіть, яку користь принесла для групи саме ваша праця.