Чому полімери називають «безсмертними мешканцями» Землі?
Глобальна мета проєкту – підвищення екологічної свідомості учнів та зосередження їхньої уваги на актуальних проблемах екологічних катастроф.
Пропонований проєкт стане у пригоді вчителю під час вивчення тем екологічного спрямування на уроках хімії, біології та екології. Також він буде корисним для вчителя у межах виховної та позакласної роботи. Під час роботи над проєктом педагог можете ставити власні акценти, адаптувати завдання для своїх учнів, а також розширювати межі практичного використання результатів проєктної роботи. Створюючи його, учні зможуть познайомитись з темою «Синтетичні полімери» та дослідити її. Також вони матимуть змогу сформувати уявлення про загрози екологічній безпеці, що виникають внаслідок використання синтетичних полімерів.
Вивчення тем, що запропоновані в проєкті, також дозволить учням поглибити знання з теми екологічної безпеки, антропогенних факторів впливу на екологічний стан на планеті, а також його наслідків.
На підготовчому етапі проєкту вчитель має допомогти учням об'єднатися у 5 груп. Також йому необхідно ознайомитися з програмами Linoit, Padlet, Sway та Trello, а також презентувати їх виконавцям проєкту.
Дайте визначення поняттю «синтетичні полімери».
Опишіть хімічні властивості синтетичних полімерів.
Скільки поліетиленових пакетів використовується у світі за рік ?
З яких матеріалів виготовляють поліетиленові пакети?
Скільки часу потрібно для розкладання поліетиленових пакетів?
Яку загрозу становлять поліетиленові пакети для тварин? Яким чином це відбувається?
Які небезпечні хімічні речовини утворюються при спалюванні поліетилену? Які загрози для здоров’я людини вони становлять?
Група 1
Група 2
Група 3
Група 4
Група 5
Група 1
На підставі яких фізичних властивостей пластмаси так широко увійшли до нашого побуту?
Група 2
На підставі яких хімічних властивостей пластмаси так широко увійшли до нашого побуту?
Група 3
Визначте, яким чином створюються вироби із пластмас (пластикові пляшки, лінолеум, поролон, пінопласт).
Група 4
Визначте, як переробляються видані вам вироби із пластмас (пластикові пляшки, лінолеум, поролон, пінопласт).
Група 5
Визначте, яким буває маркування синтетичних полімерів та їх вплив на організм людини.
На цьому етапі ви маєте виконати 2 види завдань: виготовлення поробки з метою втілення на практиці ідей повторного використання пластику (самостійне виконання в позаурочний час) та проведення досліду. Експеримент має проходити на уроці під наглядом вчителя.
Група 1
Виготовлення корзинки з пластикової пляшки.
Група 2
Виготовлення подарункової коробочки з пластикової пляшки.
Група 3
Виготовлення підставки для олівців із пластикової пляшки.
Група 4
Виготовлення голкотримача з пластикової пляшки.
Група 5
Виготовлення прикраси з пластикової пляшки.
Група 1
За допомогою наявних на вашому столі приладів і матеріалів (хімічна склянка з водою, зразки пластмас) продемонструйте деякі фізичні властивості полімерів.
Група 2
За допомогою наявних на вашому столі приладів і матеріалів (пробірки, розчини сульфатної кислоти, натрій гідроксиду, зразки пластмас) продемонструйте деякі хімічні властивості пластмас.
Група 3
За допомогою альгінату натрію проведіть дослід із виготовлення «полімерних хробаків».
Група 4
Перевірте відношення виданих вам полімерів до нагрівання.
Група 5
Дослідіть пластиковий посуд за маркуванням. Дізнайтеся, з якого саме посуду можна вживати гарячу їжу.
На основі отриманої інформації виготовте, перейшовши за посиланням, електронну газету Linoit, оформіть онлайн-дошку у Padlet чи презентацію у Sway (одне завдання на вибір). Якщо немає можливості, то оформіть презентацію в PowerPoint.
Для того, щоб формити результати роботи у середовищі Linoit, Padlet, Sway зробіть наступне:
Під час презентації вам потрібно перейти за своїм посиланням чи відкрити презентацію. Після цього варто здійснити доповідь за темою дослідження, даючи відповіді на поставлені запитання, презентуючи поробку та результати досліду.
Я вірю в те що…
Можна зробити висновок, що….
Я зрозумів/зрозуміла, що…
Не потрібно забувати про…
Для мене стало відкриттям, що…