Чи допоможе розуміння теплових процесів бути енергоефективним?
Виконуючи пропонований проєкт, школярі зможуть успішно поєднати вивчення важливих фізичних явищ та формування свідомого ставлення до довкілля. Ця робота охоплює знання з фізики, географії та основ здоров’я, що дозволяє поглянути на явища теплообміну, а також на значення тепла у житті людини з різних точок зору.
Визначте ролі та функції кожної дитини.
Уточніть, чи зрозуміли школярі правила та критерії оцінювання.
Деталізуйте вимоги до створення готового продукту та його презентації.
Укажіть, яку роль буде виконувати кожен учасник вашої групи.
Попросіть дітей не лише шукати інформацію в інтернеті та підручниках, а й запитати про проблему у дорослих (вчителів та батьків). Також учні можуть поцікавитися думкою представників місцевої влади.
Укажіть назви інформаційних джерел, які ви збираєтеся використовувати під час дослідження.
Чи вдалося вам знайти корисні візуальні матеріали з теми? Якщо так, то укажіть їх назви.
Перерахуйте основні загрози та небезпеки, які можуть виникнути через використання різних видів теплообміну.
Проаналізуйте рівень енергоефективності ваших родин. Укажіть, чи є вони енергоефективними? Якщо ні, то подумайте, які фактори заважають нам ефективно використовувати енергію і заощаджувати тепло.
Укажіть основні ідеї відеоролика та мультфільма.
Про що ви дізналися вперше? Чи погоджуєтеся ви з усіма вказаними тезами?
Яких із названих порад нам варто дотримуватися в повсякденному житті? Чому?
Дайте визначення поняттям «теплообмін», «теплопровідність», «конвекція», «випромінювання», «тепловіддача», «теплопередача». Спробуйте схематично зобразити їх (наприклад, на аккуші пареру, ватмані чи з допомогою спеціальної програми).
Укажіть, як саме сучасна людина може використовувати різні види теплообміну у своєму житті (для роботи чи навчання, у побуті, у промисловості тощо).
Розрахуйте, яка приблизна кількість теплоти потрібна протягом дня для життя однієї людини (для обігріву, приготування їжі, пересування тощо). Визначте, скільки для цього потрібно використати природних ресурсів (наприклад, кам'яного вугілля, природного газу тощо).
Скажіть, які небезпеки для навколишнього середовища приховує неефективне та непродумане використання тепла людиною.
Запропонуйте кілька дієвих порад, які допоможуть ефективніше використовувати різні види теплообміну.
Що таке енергоефективність? Опишіть взаємозв’язок теплових процесів, енергоефективності та охорони довкілля?
Чи існують програми енергоефективності в Україні? Які їх ідеї? Яка успішність таких програм?
Укажіть, чи відрізняються різні будівельні матеріали (дерево, цегла, бетон, металопластик) своєю теплопровідінстю? Використання якого з них є найбільш енергоефективним?
Створіть макет енергоефективного будинка (наприклад, із картону). Будьте готові під час презентації пояснити його планування, матеріали тощо.
Використайте зібрану інформацію для формулювання висновків та оформлення роботи.
Заздалегідь переконайеся, що результати роботи учнів відповідають умовам, про які було повідомлено на підготовчому етапі.
Запитайте, чи було дітям цікаво виконувати цей проєкт.
Чи виникали у них проблеми під час роботи?
Які завдання було легко виконувати, а які викликали проблеми?
Сформулюйте висновки щодо виконаної роботи.
Чи допоможуть вам отримані знання у повсякденному житті? Наведіть кілька прикладів.
Обміняйтеся враженнями від виконаної роботи. Скажіть, яку користь принесла для групи праця кожного з її учасників.