Як зробити схематичну карту місцевості чи шкільного майданчика? Що необхідно для того, щоб знайти час, за який ми здолаємо певну відстань?
Слідкуйте за тим, щоб діти правильно визначили довжину кроку, швидкість руху, а також перетворювали швидкість із метрів за секунду у кілометри за годину. Також стежте, щоб учні дотримувалися правильного масштабу під час створення своїх карт (наприклад, якщо масштаб 1 клітинка = 1 метру, то ширина воріт 2,5 метри має дорівнювати 2,5 клітинкам).
Порахуй кількість пройдених кроків самостійно чи використай сучасні технології (розумні годинники, додатки на смартфоні тощо).
Знайди час проходження відомої відстані.
Обчисли довжину кроку L0 (відстань/кількість кроків), а також подай її у сантиметрах та метрах.
Обчисли швидкість руху (відстань/час), а також подай її у м/с та км/год.
Уважно поглянь на реальність отриманих результатів! Наприклад, якщо довжина твого кроку склала 5-10 сантиметрів чи 1,5-2 метри, то це має викликати сумніви у правильності твоїх підрахунків. Важливо знайти правильний результат, бо від цього буде залежати наступний етап. Також під час визначення швидкості руху, потрібно оцінити, з якою швидкістю може рухатись людина.
Укажи, які результати ти отримав? Чи правильні вони, на твою думку?
Визнач розміри футбольного майданчика своєї школи. Використовуючи власні кроки, знайди:
Якщо є ще й інші спортивні споруди, то можна за бажанням знаходити відстані до них.
Таким чином ти отримаєш відстані у кроках N1, N2, N3…
Обчисли довжину відповідних ділянок L1, L2, L3… (L=L0*N).
Самостійно обери масштаб (наприклад, 1 клітинка дорівнює 1 метру) і зображ відповідну карту.
Знайди час, за який ти пройдеш навколо майданчика (згідно обчислень). Перевір ці дані дослідним шляхом.
Покажи свою карту іншим школярам. Розкажи слухачам про свої розрахунки.
Відома відстань складає 500 метрів. Визнач:
1.Кількість кроків, які необхідні тобі для її подолання.
2.Час руху, який ти витратиш щоб пройти цю ділянку.
Чи потребував ти допомоги під час виконання проєкту? Що було для тебе найлегше?
Що казали батьки (вчителі), коли ти ходив по кімнаті (у класі) та майданчику, рахуючи кроки?
Чому ти обрав той чи інший спосіб вимірювання?
З яким настроєм ти ходив по майданчику, коли вимірював його своїми кроками? Чи хотів би ти виконувати подібні проєкти?