Психологічні прийоми створення сприятливого клімату на уроках

Про матеріал

Рекомендовано учителям та класним керівникам загальноосвітніх шкіл

Важливою умовою розвитку особистості школяра є психологічний комфорт на уроці. Наявність чи його відсутність впливає на стан психіки школяра, його бажання вчитися , а в підсумку – на його успішність.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Психологічні прийоми створення сприятливого клімату на уроках Вчитель Кузьменко Світлана Іванівна

Номер слайду 2

Школу школою робить учитель Важливою умовою розвитку особистості школяра є психологічний комфорт на уроці. Наявність чи його відсутність впливає на стан психіки школяра, його бажання вчитися , а в підсумку – на його успішність.

Номер слайду 3

Психологічний клімат умови життя , за яких дитина відчуває себе спокійною , немає необхідності захищатися

Номер слайду 4

Комфорт – дискомфорт?

Номер слайду 5

Поза вчителя

Номер слайду 6

Жести вчителя Роль жестів учителя 1.Засіб вираження почуттів , ставлення вчителя до оточуючих, навчального матеріалу. 2.Засіб посилення емоційної виразності слів вчителя. 3.Показник психічного стану, самопочуття вчителя. 4.Засіб конкретизації, уточнення слів Вимоги до жестів вчителя 1.Не вигадувати жести штучно. 2.Не жестикулювати безперервно. 3.Зробити жести різноманітні, оскільки різні слова вимагають різних жестів. 4.Співставляти жести зі змістом сказаного. 5.Не застосовувати неетичних і грубих жестів.

Номер слайду 7

У якому настрої сьогодні вчитель ? Жест № 1 Багаторазові, короткі та різкі кивки говорять про те, що вчитель надає великого значення словам .

Номер слайду 8

У якому настрої сьогодні вчитель ? Жест № 2 Руки закладені за спину – ознака бездіяльності. Вчитель про щось задумався і зовсім не помічає того, що відбувається.

Номер слайду 9

У якому настрої сьогодні вчитель ? Жест № 3 Вказівний палець піднятий вгору – спроба зацікавити, привернути увагу.

Номер слайду 10

У якому настрої сьогодні вчитель ? Жест № 4 Постукування пальцем по столу - ознака гніву, роздратування.

Номер слайду 11

У якому настрої сьогодні вчитель ? Жест № 5 У якому настрої сьогодні вчитель ? Почухування потилиці – обдумування важливої інформації.

Номер слайду 12

У якому настрої сьогодні вчитель ? Жест № 6 Долоні повернуті до співрозмовника – прихильності та доброзичливого ставлення.

Номер слайду 13

Фізичний бар'єр •Інтимна зона (15см – 45 см); Особиста зона (45 см – 1,2 м) •Соціальна зона (1,2 м – 3,6 м)

Номер слайду 14

Соціальний бар'єр ЗНАЮ КРАЩЕ ВАС!!!

Номер слайду 15

Термінологічний бар'єр

Номер слайду 16

Встановлення особистого контакту: •Вербально •Візуально •Тактильно

Номер слайду 17

Арсенал вчителя доброзичлива атмосфера на уроці; спокійна бесіда; увага до кожного вислову учня; позитивна реакція вчителя на бажання учня висловити свою точку зору, тактовне виправлення допущених помилок, заохочення до самостійної розумової діяльності, доречний гумор або невелике історичний (ліричний) відступ.

Номер слайду 18

Вправи та ігри для уроків Поміняйся місцем з тим, хто… Учитель називає якусь ознаку, учні міняються місцями. Наприклад: хтось любить апельсини, хто одягнений у червоне, хто вміє грати на гітарі і т.д. Дозволяє отримати інформацію одне про одного, формує згуртованість, активну увагу

Номер слайду 19

Вправи та ігри для уроків Вікно Вчитель кожній групі дає якийсь матеріал по темі уроку. Потім дітям пропонується розділитися по парам і стати одне проти одного. Дається завдання: «Уявіть, що вас з партнером розділяє вікно з товстим склом, таким, що кричати марно, вас все одно не почують. Однак вам необхідно повідомити через скло те, що вам потрібно і отримати відповіді. Після передачі повідомлень партнери обмінюються інформацією про те, що повідомлялося і що було прийнято. Розвиває спостережливість, увагу і здатність розуміти одне одного

Номер слайду 20

Повідомлення Учням пропонується встати в коло. Задача: по колу передати повідомлення, якомога скоріше і без спотворення (наприклад, тему уроку, новий термін і т.п.) (Формує почуття приналежності до групи ) Парний малюнок Учасники розбиваються на пари і за допомогою малюнків, знаків, символів «розмовляють» одне з одним на задану тему вчителем. Потім обговорюють чи вийшла розмова, зрозуміли партнери одне одного (Формує навички взаєморозуміння і взаємодії ) Якщо б я був … Уявіть себе якоюсь відомою людиною, або людиною якоїсь професії і скажіть, щоб ви зробили якщо б опинилися в якійсь ситуації (Дозволяє розвинути фантазії , програти ситуацію і спрогнозувати результати своїх вчинків)

Номер слайду 21

Вправа «Настрій» • Кілька хвилин тому ви почули погану новину чи закінчилася неприємна розмова… •Як зняти неприємний осад? Візьміть фломастери. Розслаблено, лівою рукою намалюйте абстрактний малюнок: кольорові нитки, лінії-сюжети, фігури. Важливо при цьому повністю зануритись у свої переживання, вибрати колір і провести лінії так, як вам хотілося б, щоб вони цілком збігалися з вашим настроєм. •Намагайтеся уявити собі, що ви переносите свій сумний настрій на папір. Закінчили малюнок? А тепер перегорніть аркуш і на звороті напишіть 5—7 слів, які відображають ваш настрій, ваші почуття. Довго не думайте і не намагайтеся бути ввічливими: необхідно, щоб слова виникали спонтанно, без спеціального контролю. •Після цього ще раз продивіться ваш малюнок, ніби заново переживаючи свій настрій, перечитайте слова, і з задоволенням, емоційно, розірвіть аркуш, викиньте його в кошик. •Ви помітили? Всього 5 хв, а ваш зіпсований настрій уже зник, він перейшов у малюнок і був знищений.

Номер слайду 22

Вправа «Ритмічне дихання» Помітивши, що ви починаєте хвилюватися, напружуватися, обурюватися, починайте дихати за таким принципом: вдихаючи, рахуйте до трьох, видихаючи, також рахуйте до трьох. Потім спробуйте зробити видих іще тривалішим: видихаючи, рахуйте до п’яти, до семи тощо.

Номер слайду 23

Вправа «Ворона на шафі» Якщо певна людина викликає у вас негативні емоції, а вам доводиться взаємодіяти з нею, можна зменшити своє напруження, подумки домальовуючи реальну картину ситуації. Наприклад, уявіть цю людину дуже маленькою, у смішному вбранні або розташуйте її на значній відстані від себе, у дивному місці, змініть в уяві тембр її голосу тощо. Тобто віднайдіть такі доповнення до психотравмувальної ситуації, що зроблять її кумедною або незначущою для вас.

Номер слайду 24

Так говорити не варто А ось так потрібно Ти якийсь нервовий, не врівноважений! Мені здається, ти був схвильований, коли відповідав на уроці Ти чого кричиш, думаєш, що я не справедливо оцінила тебе? Зараз ти дуже голосно говориш Тільки нероби та дурні списують контрольну роботу Мені неприємно бачити, що ти списуєш Ти ніколи не вмів пояснити матеріал, знову тебе ніхто не зрозумів Я думаю, що ти використовував занадто складні фрази Знову ти обзиваєшся? То вчора Сашка обзивав, на минулому тижні Євгена, а зі мною, як розмовляєш! Зараз ти ведеш себе не зовсім коректно (некрасиво) Я тут цілих півгодини розпинаюсь, а ти мене не слухаєш. Як можна з тобою розмовляти Для мене важливо, щоб ти мене вислухав Ти повинен віднестися серйозніше до уроків Можливо, в наступний раз треба більш приділити уваги підготовці домашнього завдання Так відволічись ти, я хочу тобі сказати… Коли закінчиш свої справи, дай мені знати. Мені хотілося б з тобою поговорити Ти, звичайно, молодець, але в тебе багато помилок, поганий почерк Ти дійсно добре розкрив питання, однак над граматикою слід ще попрацювати

Номер слайду 25

Можна використовувати градусник температурний, за допомогою якого оцінити настрій і свою працездатність на різних етапах уроку: •а) байдуже ; •б) сподобалось, але..; •в) дуже сподобалось.

Номер слайду 26

Заповіді вчителю Поважайте дітей. •Не нашкодьте, шукайте в дітях гарне. •Помічайте і відмічайте найменший успіх учня, від постійних невдач учень озлоблюється. •Не приписуйте успіх собі, а вину - учневі. •Помилились – вибачтеся, але помиляйтеся якомога рідше. Будьте великодушні, вмійте прощати . •На уроці завжди створюйте ситуацію успіху. •Не кричіть, не озлоблюйтеся ні за яких обставин . •Хваліть учня в присутності всього колективу, а вибачайте на одинці •Тільки наблизивши дитину до себе можна впливати на розвиток його духовного світу. •Не шукайте в особі батьків засіб розправи за власне безсилля в спілкуванні з дітьми. •Оцінюйте вчинок, а не особистість. •Дайте дитині відчути, що їй співчувають, вірять в неї, мають про неї гарну думку, не дивлячись на її необачність.

ppt
Додано
29 серпня 2018
Переглядів
1172
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку