Презентація до уроку надає можливість здобувачам освіти як повторити попередній матеріал (Сортування), так і ознайомитися з новим. Тему уроку здобувачі освіти формулюють самостійно, спираючись на матеріалі презентації. У презентаці закладено матеріали на розвиток компетенцій: суспільної, загальнокультурної, здоров'язберігаючої, соціальної, громадянської, уміння вчитись. Середовище роботи здобувачів освіти - табличний процесор (Calc).
Мета уроку. Навчальна: ознайомити здобувачів освіти з поняттям фільтрів у середовищі табличного процесора, видами та методами фільтрування, навчити використовувати відповідні інструменти в електронних таблицях; показати приклади фільтрування даних за певними умовами. Розвивальна: розвивати пізнавальний інтерес до предмету, поглиблювати навички роботи з комп’ютером; розвивати компетенції: суспільну , загальнокультурну, здоров'язберігаючу, соціальну, громадянську, уміння вчитись. Виховна: виховувати інформаційну культуру здобувачів освіти, дисциплінованість, сприяти розумінню того, що інформатика потрібна людям для практичних потреб. Тип уроку: комбінований (урок засвоєння знань). Обладнання: дошка, комп’ютери, проектор, презентація до уроку, завдання до роботи за комп’ютером, картки. Програмне забезпечення: табличний процесор.2 Горбачова І. О.
Фільтрування — це вибір даних у електронній таблиці, що відповідають певним умовам. У переважній більшості випадків користувача цікавлять дані, що відповідають певному набору умов. Електронні таблиці надають користувачу можливість приховати ті області таблиці, дані в яких цим умовам не відповідають. Такий споcіб відображення даних в електронній таблиці називають фільтруванням. Фільтрація - це процес пошуку і вибору записів відповідно до встановлених критеріїв.12 Горбачова І. О.
Фільтрування — це вибір даних у електронній таблиці, що відповідають певним умовам. В електронних таблицях Libre. Office Calc можна обрати один з запропонованих способів фільтрування, наприклад, через вказівку меню Дані / Фільтр / … .13 Горбачова І. О. Фільтри• Автофільтр• Стандартний• Розширений
Розширений фільтр. Алгоритм застосування розширеного фільтру1. Скопіювати заголовки рядків, за даними яких проводять фільтрування2. Записати умови фільтрування в комірках під заголовками. Якщо кілька умови застосовують для одного стовпчика, його заголовок копіюють потрібну кількість разів в одному рядку. Якщо умови для кількох стовпчиків застосовують одночасно (логічне «i»), їх розташовують у першому під заголовками, рядку. Якщо з умов фільтрування має справджуватися хоча б одна (логічне «або»), їх розташовують у другому рядку під заголовками.3. Вказати діапазон даних для фільтрування, тобто зробити поточною будь-яку комірку з діапазону, шо фільтрують, або виділити його в цілому.4. Застосувати вказівку меню Дані / Фільтр / Розширений фільтр.5. У вікні діалогу Розширений фільтр вказати діапазон умов (крітеріїв) 6. Натиснути кнопку Гаразд і отримати відфільтровану таблицю.16 Горбачова І. О.
Робота за комп’ютером1. Робочий стіл – Практика 9 клас 2. Копіювати Завдання до уроку 20 у свою папку.3. Відкрити у своїй папці Завдання до уроку 20, Аркуш1 Середній рівень4. Віконати завдання 5. Перейти на Аркуш 2. Достатній рівень6. Виконати завдання.7. Перейти на Аркуш 3. Високий рівень.8. Виконати завдання.9. Зберегти завдання у своїй папці Урок 20.10. Надіслати учителю за адресою.11. Перейти на Аркуш 4. Творче завдання – за можливістю20 Горбачова І. О.
Рефлексія. Як ви зрозуміли, що таке фільтрування у табличному процесорі? Фільтрація - це процес пошуку і вибору записів відповідно до встановлених критеріїв.2. Які види фільтрів у табличному процесорі ви запам’ятали? Автофільтр, Стандартний, Розширений3. Де в житті ви зустрічали фільтри?4. Чи існує відповідальність за недотримання правил фільтрації води, відходів на виробництві? За забруднення і засмічення вод планується накладати штраф на громадян у розмірі до 1,7 тис. грн. Верховна Рада ухвалила в першому читанні проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо охорони водних біоресурсів та середовища їх існування (№ 2765).5. Що було складно на уроці?22 Горбачова І. О.
Ресурси1. вікіпедія https://uk.wikipedia.org/wiki 2. Картинки, фото https://mandry.club/mista/zheneva 3. https://exceltable.com/funkcii-excel/logicheskie-funkcii 4. Табличний процесор Microsoft Excel. http://rodak.if.ua/komptech/lection3.htm 5. Робота Ради України по водним ресурсам на УНІАН: https://www.unian.ua/ecology/zakon-pro-zahist-vodnih-resursiv-shtrafi-za-zabrudnennya-ta-brakonyerstvo-pidvishchat-11038271.html 25 Горбачова І. О.