Ранкова зустріч "Як розмовляти, щоб тебе розуміли"

Про матеріал

Нашому спілкуванню чогось бракуватиме, якщо ми не будемо посміхатися своїм друзям, співрозмовни­кам під час бесіди. Тому я пропоную додати до нашого списку ще одне правило — «Пам'ятай про посмішку». Якщо співбесідники в гарному настрої, то й розмова їхня злагоджена, культурна. З привітною, усміхненою людиною завжди приємно поділитися своїми удача­ми, успіхами, про щось порадитись

Перегляд файлу

                                            

Тема. Як розмовляти, щоб тебе розуміли

Мета: ознайомити дітей з основними правилами спілкування; вчити застосовувати їх у житті; залуча­ти учнів до рольового моделювання з метою набуття власного досвіду; розвивати увагу, спостережливість, культуру мовлення; виховувати культуру спілкування, повагу до співрозмовника.

ХІД ЗАНЯТТЯ

I.  Привітання

  • Вітаю вас на ранковій  зустрічі. Привітайтесь і ви одне з одним, вико­ристовуючи різні форми вітання.
  • Сьогодні ми з вами поговоримо про те, без чого неможливо уявити світ людини. А про що саме йти­меться на занятті, визначимо разом.

Ігрова вправа «Усмішка по колу».

 Розпочнемо заняття з усмішки по колу.

Учні стають у коло і, повертаючи голову до това­ришів, які стоять поруч, усміхаються.

 Чи покращили ваш настрій посмішки?

  • Що може викликати посмішку? (Слово, дія, жести, міміка.)
  • І все це ми можемо назвати одним словом — спілкування.
  1. Робота з календарем погоди. Ранкові повідомлення                                (Підсумок і результат своїх спос­тережень та повідомлень чергові заносять у «Календар погоди» і «Ранкові повідомлення».)

ІІІ. Повідомлення теми і мети заняття.

Вчитель.

  • Здавалося б, спілкування — це природна річ, якої не треба вчитися. А як ви гадаєте, чи існують правила спілкування? Можливо, хтось уже здогадав­ся, яка тема години спілкування?
  • Так, тема нашого заняття — «Як розмовляти, щоб тебе розуміли». Отже, з'ясуємо, що таке спілку­вання, ознайомимося з основними правилами спіл­кування, будемо вчитися вести розмову так, щоб нас розуміли, складемо пам'ятку з культури спілкування. Адже ви вже учні, коло друзів розширилося, ми спіл­куємося з однокласниками, вчителями і маємо до­тримуватися певних правил, аби наше спілкування з іншими людьми було гармонійним.

Вивчення правил спілкування.

  • Чи відоме вам значення слова спілкування! Як ми можемо з'ясувати, уточнити значення цього слова?
  • Звичайно, слід звернутися до словника. Сьогодні черговий «Довідкового бюро» зачитає нам уголос, що таке спілкування. Можна також звернутися до книг, які ознайомлять вас із правилами ведення розмови.

 

І\/. Групові заняття.

 «Зустріч звіряток».

 А зараз прослухаємо розмову двох звіряток.

Будьте уважні, спробуйте визначити, чи правильно вони розмовляли між собою.

Двоє учнів, що готувалися заздалегідь, розігрують сценку.

Ведмідь. Привіт, лисичко!

Лисичка. О, яка в тебе шубка тепла, ведмедику!

Ведмідь. Ось вийшов пройтися, може, де медку знайду.

Лисичка. Я щойно повернулась із полювання. Ой, щось мені заважає!

Лисичка починає чухати за вухом, витрушувати щось із черевичка, виймати скалку з лапи.

  • Чи сподобалась вам розмова? Чи уважною була лисичка?
  • Чи ввічливою? (Ні. Вона не привіталася, не ди­вилася на ведмедика під час розмови.)
  • А треба було?
  • Отже, які правила можна скласти?

Учень дістає  табличку, діти читають і повторюють правило.

При спілкуванні дивись співрозмовнику в очі.
Уважно слухай.

Конкурс «Чи знаєш ти ввічливі слова?».

Учитель об'єднує дітей у три команди по п 'ять учнів і роздає їм картки, на кожній з яких записані слова ві­тання, прощання, подяки (по одному на картці).

— Виберіть картки зі словами вітання, прощан­ня, подяки.

Представники команд зачитують відібрані слова, а решта учнів міркують над тим, чи правильно команди виконали своє завдання.

 

Колективне складання правила.

Вживай у розмові ввічливі слова.

Сценка «Зустріч друзів»

  • Привіт, Васю. Давненько тебе не бачив (стукає  товариша по плечі).
  • Здрастуй, Миколко.
  • Дуже радий тебе бачити.
  • І я теж.
  • А ти, Васю, підріс, вже до школи ходиш. Незаба­ром і пізнавати не схочеш. Ну чого стоїш і мовчиш?                                                                                                                                          Які помилки були допущені у спілкуванні?
    Діти висловлюють свої думки.
    Колективне складання правила.

Жестикулюй стримано. Не розмахуй руками,  коли розмовляєш.

— А як ви повелися б, зустрівши товариша? (Мо­делювання учнями ситуації.)

Сценка «Про Петрика і Вову»

  •   Здрастуй, Петю!
  •   Здрастуй, Вово!
  •   А знаєш, я вчора...
  •   Що, дивився бокс?
  •   Ні, я...
  •   Ага, то це ти у футбол грав з Максимом! А я су­мував. Негарно так з товаришем...
  •   Та ні, я...
  •   Що, ходив до річки купатися?
  •   Ні. Дзвонив тобі кілька разів, але так ніхто і не взяв слухавку.
  •   Які помилки були допущені у спілкуванні хлоп­чиків?

 Поведінка якого співрозмовника може стати
причиною сварки? Чому?

Складання правила учнями.

Не перебивай співрозмовника. Говори чітко, зрозуміло.

  • А зараз послухайте пісню «Якщо хочеш друзів мать» у виконанні своїх однокласників. Ваше за­вдання — визначити, про які поради розповідається
    в пісні.

 

Якщо хочеш друзів мать

 

Якщо хочеш друзів мать,

Слід тобі запам'ятать,

 Що потрібно буть                            

культурним,

Любий друже!

Інших не перебивай,

Не кричи, не обзивай

 Пам'ятай: уважним бути —

/     Двічі                     

Добре дуже.

Не принижуй друзів ти,

Поважай людей завжди

І конфліктів уникати намагайся.

Якщо просять — поможи.

Як щось хочеш —

попроси.

/      Двічі

І привітним бути всюди

Ти старайся.

 

  •      Чи сподобалася вам пісня?

 

  • Нашому спілкуванню чогось бракуватиме, якщо ми не будемо посміхатися своїм друзям, співрозмовни­кам під час бесіди. Тому я пропоную додати до нашого списку ще одне правило — «Пам'ятай про посмішку». Якщо співбесідники в гарному настрої, то й розмова їхня злагоджена, культурна. З привітною, усміхненою людиною завжди приємно поділитися своїми удача­ми, успіхами, про щось порадитись. А зараз давайте подаруємо нашим гостям посмішки.

 

Ігрова вправа «Подаруй радість».

 Поверніться в коло, скажіть один одному кілька слів, не забуваючи про правила спілкування, і обмі­няйтесь кульками. Подаруйте товаришу радість.

III. Підсумок заняття. Метод «Мікрофон».

  • Про що ви дізналися на занятті?
  • Які правила запам'ятали?

 Чи необхідно дотримуватись цих правил у житті?

 

docx
Додано
19 липня 2018
Переглядів
2426
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку