Ранкове коло. Тема тижня: "Народи світу. Тварини різних широт"

Про матеріал
Дана розробка містить різноманітні форми роботи з дітьми, які педагог може використати під час організації ранкового кола протягом тематичного тижня "Народи світу. Тварини різних широт". Матеріал містить ігри, завдання та заходи, під час яких діти дізнаються що на нашій планеті є різні країни, їх населяють люди різних національностей; що люди в різних країнах розмовляють на різних мовах, але мають однакові права; навчаться порівнювати, чим схожі та чим відрізняються народи світу. Отримають знання про тварин різних країн, їх назви, особливості, відмінність від тварин, що живуть в Україні. Допоможе згуртувати та налаштувати дітей на активну роботу. Забезпечити грухову активність, створити позитивний настрій дітей на весь день.
Перегляд файлу

Тема тижня: "Народи світу. Тварини різних широт"

 

 

Мета: згуртувати та налаштувати дітей на активну роботу. Забезпечити групову та індивідуальну можливості для участі дітей. Підтримувати рухову активність, створити позитивний настрій на весь день, атмосферу радості і задоволення. Дати дітям уявлення про те, що на нашій планеті є різні країни, їх населяють люди різних національностей; що люди в різних країнах розмовляють на різних мовах, але мають однакові права; порівнювати, чим схожі та чим відрізняються народи світу. Формувати знання про тварин різних країн, їх назви, особливості, відмінність від тварин, що живуть в Україні. Розвивати пізнавальний інтерес, увагу, допитливість, активізувати словник. Виховувати позитивне ставлення до людей різних національностей, повагу до культури народів світу, національних традицій, звичаїв та обрядів інших народів світу, бажання пізнавати світ, культуру спілкування.

   

 

                                                                   Понеділок

Ранок

Ранкове коло.

 І. Вітання.

Різні в світі є країни,                                            Різні в світі є країни,

Різні люди є у світі,                                              Гарні і багаті,

Різні гори, полонини,                                           І сьогодні усі разом

Різні трави, різні квіти.                                        Будем їх вивчати. 

 

ІІ. Обмін інформацією. Інтерв´ ю:

- Як називається наша планета? 

- Як називається наша країна?

- Які іще країни ви знаєте?

- Як називається наше місто?

- Що таке глобус?  

- Якого кольору багато на глобусі?

- Яку форму має Земля?

- Як називаються мешканці Землі?

- Як називаються мешканці України? 

- Мешканців яких країн ви знаєте? Назвіть.

ІІІ. Групова діяльність:

  Розглядання дітьми карти із зображенням 5 континентів та їх мешканців.

  - Подивиться на людей,які живуть у Європі. Чи схожі ці люди на нас? Зверніть увагу на їхні костюми. Чи є щось спільне в жіночих костюмах ? А в чоловічих? Є мова, яка зрозуміла всім народам - це мова танцю.

Фізхвилинка: 

 Під українську музику діти виконують рухи – елементи українського народного танцю.

 - Ось Азія. Тут також живуть люди багатьох національностей.

  Діти розглядають картинки із зображенням  мешканців Азії.

 - В одних людей шкіра темніша, а в інших вона жовтого кольору, й форма очей інша, ніж у нас. Одяг вони носять інший.

 - Африка. Чим різняться мешканці Африки від нас?

  Ви побачили, які люди населяють нашу планету. Всім дуже добре жити в нашому спільному домі – на  Землі, якщо буде мир, дружба, злагода. А дружба починається з усмішки.

  - Діти, а ви умієте дружити? Чи вмієте приязно всміхатися один одному? (Діти всміхаються) Якби всі люди на Землі дружили, то ніколи не було б війн. А ми дуже хочемо миру. Так, діти?

ІV. Щоденні новини:

  Розглядання глобусу.

 Мета: закріпити знання дітей про те, що глобус це модель Землі, ознайомлюва-ти з частинами світу, запам’ятовувати їх назви; розвивати пізнавальну активність, бажання пізнати світ.

 

 

 

 

 

                                                                     Вівторок                                                                                                                                                                  

Ранок

Ранкове коло.

I. 1. Вітання:

В нашій групі друзі всі!                                    Руку дай тому, хто зліва.

Я, і ти, і ми, і ви.                                                Руку дай тому, хто справа.

Посміхнись тому, хто зліва,                             Ми – одна сім'я!

посміхнись тому, хто справа.                           Обніми того хто зліва.

Ми – одна сім'я.                                                 Обніми того, хто справа.

                                                                             Ми – одна сім'я!

 II. Обмін інформацією:

 а) Вихователь: - Ви вже знаєте, що в світі існує багато різних країн, які зовсім не схожі на нашу країну. Напевно, хтось з вас вже подорожував з родиною в інші країни. Розкажіть, який колір шкіри (колір волосся, форма очей, тощо...) в мешканців тієї де ви були, якою мовою вони розмовляють, чим відрізняються від нас.

   б) Вправа «Чи ми схожі?»

   Діти сідають по колу. Вихователь обирає одного з кола дітей за якоюсь реальною чи уявною схожою зі своєю рисою та запрошує його до центра кола. Обрана дитина звертається до кого-небудь з інших дітей у такий же спосіб, але за іншою рисою.

Наприклад: "Я обираю тебе тому, що і в тебе і в мене темне волосся. (тощо...)

 III. Щоденні новини:

   а)  Вправа "Рожеві окуляри"

   Вихователь  пропонує дітям по черзі надягати рожеві окуляри, які пропускають тільки позитивні враження, і розповісти про когось з дітей щось гарне, хороше, сказати про них щось позитивне.

б) Заповнення календаря природи:

    - Який сьогодні день тижня? Яке число? Який місяць? Пора року?

    - Яка погода: чи є вітер, сніг, сонячно чи похмуро?

 IV. Групова діяльність:

   Дидактична гра «Хто де живе?»

  Мета: формувати уявлення про людей інших народів; розвивати вміння називати одним словом людей відповідного народу; знаходити їх серед малюнків та розповідати про особливості їхнього зовнішнього вигляду; виховувати повагу до людей інших народів.

Матеріали та обладнання: картинки з зображенням людей різних народів.

Хід гри: Діти мають по черзі обрати малюнок із зображення млюдини, назвати,  до якого народу вона належить та що в зовнішньому вигляді її відрізняє від решти.

Бесіда про тварин Півночі (особливості життя)

Мета: закріпити знання про диких тварин, їх спосіб життя та їжу, якою вони живляться.

Запитання: Які тварини живуть на півночі? (Показ ілюстрацій.) Яке повинно бути хутро у північних тварин? Чим живляться ці тварини?

Хід гри: Вихователь пропонує допомогти звірям пережити холодну зиму і запропонувати для них гостинці. Діти дістають із кошика продукти харчування і пояснюють, кого чим можна пригостити.

 

 

 

 

 

                                                Середа  

Ранок

Ранкове коло.

1. Вітання:

            Я скажу привіт тобі,

 Твій привіт летить мені!

 Ми – хороші друзі,

 Обіймемось друже!

 

  Вітання дітей: "Подаруй друзям маленьке сонечко"

Мета: створити гарний настрій, викликати позитивні емоції, вчити ділитися ними з    іншими однолітками.

  2. Обмін інформацією:

   Діти, як ви гадаєте, що було б, якби наша Україна була  лише однією країною  на планеті Земля?

   Сьогодні ми з вами помандруємо різними країнами нашої планети. Скільки країн є на Землі? Про яку країну ви можете розказати? А де ви б хотіли побувати? Чому?

     Послухайте віршик.

Країн у світі є чимало:                                 Італія, Канада, Куба,

Одні великі. Інші – ні.                                  Бразилія, Китай, Алжир,

В одних буяє ліс красивий,                         Єгипет, Греція і Чилі,

А в інших -  лиш жаркі  піски.                    Німеччина і Казахстан.

 

3. Групова діяльність:

 1. Перегляд фотографій дітей з різних країн планети.

2. Австрійська гра „КІТ-СМІШКО”

   Проказавши лічилку, визначте, хто буде за кота. Кіт ходить між гурту й намагається кожного розсмі­шити. Він кумедно нявчить, облизується, підстрибує, виставляє пазурі, вдає із себе грізного звіра. Той, кого кіт смішить, має бути незворушним. Ну, а хто не втримався, засміявся, чи бодай усміхнувся — сам стає котом.

4. Щоденні новини:

Є чудова новина:

Україна в світі не одна!

Всім потрібно в мирі жити

І країнами дружити.

Бесіда «Дикі тварини інших країн». Розгляд ілюстрацій на дану тему.

 Мета: розвивати вагу, допитливість, пізнавальний інтерес, память, мову; виховувати любов до тварин, дбайливе ставлення до них. Вдосконалювати уміння слухати і розуміти співрозмовника.

 

 

                                                               

 

 

                                                                    Четвер                                                                                             

Ранок

Ранкове коло.

1. Привітання:

Доброго ранку, доброго дня

Вітає усіх мала дітвора.

Здоров'я бажаємо всім і добра,

Доброго ранку, доброго дня!

 

Діти вітаються імітуючи рухи різних тварин. Називать тваринку і показують.

2. Групова діяльність:

   Гра «Зоопарк»

   - У вигляді якого звіра, птаха, риби чи комахи ти себе уявляєш?

Вправа «Посели тваринку у будинок!»

    Групують тварин:

1-ша група (дикі тварини України)

2-га група (дикі тварини жарких країн)

3-тя група ( дикі тварини півночі)

3. Обмін інформацією.

   Відгадування загадок:

Дуже товсті ноги маю,                                             Така велика, довгошия,

Ледве їх переставляю.                                              І вища за найвищу шафу,

Став високий я на зріст,                                          Така розумна і красива

Замість носа в мене хвіст (Слон).                           У зоопарку є … (Жирафа).       

 

 Пазуристий він, гривастий,                                    Він такий смугастий,

Як збирається напасти,                                            Він такий кликастий,

Рявкне – Ох, і лютий рев,                                        Як роззявить пащу: Г-р-р!

Відгадали? Так, це … (Лев).                                     Називають звіра … (Тигр).

 

На дереві грається,

Вгору піднімається,

На хвості гойдається,

І зветься це малятко

Веселе … (Мавпенятко).

4. Щоденні новини:

Сьогодні: (день, число, місяць)

Погода:

Дитина дня:…(перемоги дитини)

Сьогодні ми будемо…

Теми для щоденника вражень:

  - Якою я себе уявляю тваринкою…

  - Мені подобається…

Бесіда «Подібність та відмінність між тваринами».

 Мета: закріпити знання дітей про особливості зовнішнього вигляду та умови життя деяких диких тварин що мешкають в Україні та в інших країнах; розвивати увагу, пам’ять; виховувати бережливе ставлення до природи.

 

 

                                                       П`ятниця                                                                         

Ранок

Ранкове коло.

1. Вітання у колі друзів:

Промінь сонця візьми у долоньку маленьку

Й до грудей своїх ніжно його притули.

Хай любов з добротою цвітуть у серденьку,

А тоді їх до іншого серця пошли.

Подаруй всім тепло свого серця, дитино,

І ніколи не кидай нікого в біді.

Прийде щастя до тебе тоді неодмінно,

Світла доленька буде у тебе тоді.

 

   (Діти стоять у колі, передаючи рухами слова вірша.)

 

Вправа «Обійми»

    Запропонувати дітям привітатися за допомогою обіймів.

2. Обмін інформацією.

  Тема дня «Чи має людина коріння?».

У всіх людей — одна святиня.

Куди не глянь, де не спитай,

Рідніша їм своя пустиня,

Аніж земний в чужині рай.

Їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батьківщини.

 

— Яке значення для рослини має коріння?

— Чи має людина коріння?

— Що можна назвати людським корінням?

Вправа «Приємні побажання»

   Усі учасники зустрічі знаходячись у коло, сильно труть свої руки, потім «віддають» тепло своїх долонь сусідам ліворуч і праворуч, посміхаються і говорять компліменти.

    Обговорення:  — Кому було важко сказати товаришеві комплімент?

   — Кому було приємно чути гарні слова на свою адресу?

Вправа «Все одно ти молодець!»

   Вихователь пропонує дітям об’єднатися у групи по двоє, за ознакою «день» і «ніч». Один учасник говорить про свій недолік : «Мене не люблять за те, що…», а інший відповідає: «Ну і що, все одно ти молодець, тому що...».

  Обговорення: — Які відчуття викликала вправа?

   — Чи легко було знайти слова підтримки?

3.Щоденні новини:

   Вправа«Букет»
- Діти, візьміть у руки квіточку. Кожну квітку легко переламати і викинути, а якщо я зберу і спробую переламати всі разом, то мені це не вдасться. Ось так і в житті. Кожного з вас окремо легко скривдити, образити, а якщо ви будете разом, у гурті, то ніякі вороги вас не здолають, усі негаразди легко подолаєте. Ми з вами зберемо ці квіти у букет, і це буде букет нашої єдності.

 

docx
Додано
24 березня
Переглядів
145
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку