УРОК 14. Роздивляємося павутиння.
Що зробити, аби подорож запам’яталася?
Мета
ХІД УРОКУ
1. Емоційне налаштування
1 |
Психогімнастика. Діти виконують дії, які називає вчитель.
|
2 |
Вправа “Павутинка”. Діти в колі по черзі передають одне одному клубочок зі словами-побажаннями, називаючи імена. Не відпускаючи нитку, передають клубок далі. Так утворюється павутинка.
|
|
2. Повідомлення теми і мотивація
|
Сьогодні ми знову будемо подорожувати і відкривати світ разом із павучком. |
1 |
Вправа “Очікування”.
|
|
|
3. Проблемне запитання
|
Як ви думаєте, чи слід боятися павуків? Багато людей побоюються павуків. Звичайно, швидкість, з якою пересуваються павуки, вигляд їхніх довгих, вкритих волосками ніг, можуть здатися страшними. Більшість павуків, які мешкають на території України не несуть шкоди, а навпаки — знищують шкідливих комах. Проте, у зв’язку з кліматичними змінами, у деяких регіонах України почали з’являтися тарантули, а на півдні України можна зустріти каракуртів. За оцінкою фахівців, павуки ніколи не нападають першими й без причини. Тому боятися їх немає підстав, просто треба бути уважними та обережними. |
4. Визначення групи, до якої належать павуки
1 |
Розподіл тварин по групах (див. роздруківку “Групи тварин”).
|
2 |
Словник Павукоподібні — група тварин, до якої належать павуки, кліщі, скорпіони тощо. Вони відрізняються від інших подібних тварин поділом тіла на: головогруди і черевце. Зазвичай вони мають 8 кінцівок. |
Методичні поради |
3 |
Розповідь вчителя. У природі існує близько 30 тисяч видів павуків, в Україні — майже 1000. Павуки живуть не тільки на суші, але й у воді. Вони плетуть великі сітки з павутини, яку самі й виробляють. Павутиння в павуків кожного виду дещо різне. Між нитками павутинки є довга липка срібляста речовина, до якої прилипають комахи. Сам павук ховається поблизу сітки у своєму гніздечку і чекає на свою жертву. Вчені довели, що павутинка — найміцніший природний матеріал. Нитка павутинки може витримати вагу до 260 кг. Живуть павуки не більше одного року. |
5. Фізкультхвилинка
|
Порухайтеся ритмічно разом із маршмеллоу. Деякі рухи нагадуватимуть рухи павучка. |
6. Дослідження “Павутинка на шкільному подвір’ї”
|
|
Методичні поради |
2 |
Дослідження на шкільному подвір’ї (підр. с. 20).
Щоб перевірити міцність павутиння, нам потрібно відшукати на шкільному подвір’ї павутиння і провести дослідження. |
Методичні поради |
3 |
Алгоритм виконання дослідження. Крок 1. Відшукайте на шкільному подвір’ї павутиння. Упевніться, що воно без павучка. Крок 2. Обережно киньте одну кульку в центр павутиння і спостерігайте, що відбулося. Крок 3. Продовжуйте експеримент. По черзі кидайте по одній кульці. З’ясуйте, скільки кульок може витримати павутиння. Крок 4. Зверніть увагу, що відбувається з павутинням, коли кульок у ньому більшає. Крок 5. Зробіть висновки. |
5 |
Презентація результатів дослідження. |
Методичні поради |
7. Підсумок
1 |
Вправа “Чи правда, що …”. Підтвердіть або спростіть мої твердження. Чи правда, що…
|
2 |
Рефлексія.
|