Роздивляємося павутиння. Що зробити, аби подорож запам’яталася?

Про матеріал
• ознайомити дітей з класом “павукоподібні”; • збагачувати активний словник відповідно до тематики тижня; • активізувати пізнавальну діяльність дітей; • розвивати самостійне мислення, уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам'ять, увагу, дрібну моторику, критичне мислення, навички вільного спілкування; • виховувати бережливе ставлення до тварин, естетичний смак.
Перегляд файлу

УРОК 14. Роздивляємося павутиння.
Що зробити, аби подорож запам’яталася?

Мета

  • ознайомити дітей з класом “павукоподібні”;
  • збагачувати активний словник відповідно до тематики тижня;
  • активізувати пізнавальну діяльність дітей;
  • розвивати самостійне мислення, уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам'ять, увагу, дрібну моторику, критичне мислення, навички вільного спілкування;
  • виховувати бережливе ставлення до тварин, естетичний смак.

ХІД УРОКУ

1. Емоційне налаштування

1

Психогімнастика.

Діти виконують дії, які називає вчитель.

  • Усміхніться, “зніміть” усмішку зі свого обличчя долонькою та “киньте” своєму сусідові. “Спіймайте” усмішку, “прикрасьте” нею своє обличчя.
  • Зобразіть на обличчі радість, “подаруйте” її другові/подрузі.

 

2

Вправа “Павутинка”.

Діти в колі по черзі передають одне одному клубочок зі словами-побажаннями, називаючи імена. Не відпускаючи нитку, передають клубок далі. Так утворюється павутинка.

  • Що в нас утворилося?
  • Які геометричні фігури утворилися всередині павутинки?
  • А хто в природі плете павутиння? Для чого? Що цікавого знаєте про павука?

 

2. Повідомлення теми і мотивація

 

Сьогодні ми знову будемо подорожувати і відкривати світ разом із павучком.

 

1

Вправа “Очікування”.

  • Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
  • А що потрібно, щоб наші очікування справдилися?
  • Отже, сподіваюся, ми разом проведемо цікавий, творчий, корисний урок, на якому кожен з вас відкриє для себе багато нового.

 

 

 

3. Проблемне запитання

 

Як ви думаєте, чи слід боятися павуків?

Багато людей побоюються павуків. Звичайно, швидкість, з якою пересуваються павуки, вигляд їхніх довгих, вкритих волосками ніг, можуть здатися страшними. Більшість павуків, які мешкають на території України не несуть шкоди, а навпаки — знищують шкідливих комах. Проте, у зв’язку з кліматичними змінами, у деяких регіонах України почали з’являтися тарантули, а на півдні України можна зустріти каракуртів. За оцінкою фахівців, павуки ніколи не нападають першими й без причини. Тому боятися їх немає підстав, просто треба бути уважними та обережними.

4. Визначення групи, до якої належать павуки

1

Розподіл тварин по групах (див. роздруківку “Групи тварин”).

  • Розподіліть цих тварин по групах. Обґрунтуйте свій вибір.
  • До якої групи тварин належить миша? Чому?
  • Які тварини належать до групи комах? Чому?
  • До якої групи тварин належить павук? Чому?

 

2

Словник

Павукоподібні — група тварин, до якої належать павуки, кліщі, скорпіони тощо. Вони відрізняються від інших подібних тварин поділом тіла на: головогруди і черевце. Зазвичай вони мають 8 кінцівок.

Методичні порадиhttps://svitdovkola.org/images/spoiler_show.png

 

3

Розповідь вчителя.

У природі існує близько 30 тисяч видів павуків, в Україні — майже 1000. Павуки живуть не тільки на суші, але й у воді. Вони плетуть великі сітки з павутини, яку самі й виробляють. Павутиння в павуків кожного виду дещо різне. Між нитками павутинки є довга липка срібляста речовина, до якої прилипають комахи. Сам павук ховається поблизу сітки у своєму гніздечку і чекає на свою жертву. Вчені довели, що павутинка — найміцніший природний матеріал. Нитка павутинки може витримати вагу до 260 кг. Живуть павуки не більше одного року.

5. Фізкультхвилинка

 

Порухайтеся ритмічно разом із маршмеллоу. Деякі рухи нагадуватимуть рухи павучка.

6. Дослідження “Павутинка на шкільному подвір’ї”

 

 

Методичні порадиhttps://svitdovkola.org/images/spoiler_show.png

 

2

Дослідження на шкільному подвір’ї (підр. с. 20).

 

Щоб перевірити міцність павутиння, нам потрібно відшукати на шкільному подвір’ї павутиння і провести дослідження.

Методичні порадиhttps://svitdovkola.org/images/spoiler_show.png

 

3

Алгоритм виконання дослідження.

Крок 1. Відшукайте на шкільному подвір’ї павутиння. Упевніться, що воно без павучка.

Крок 2. Обережно киньте одну кульку в центр павутиння і спостерігайте, що відбулося.

Крок 3. Продовжуйте експеримент. По черзі кидайте по одній кульці. З’ясуйте, скільки кульок може витримати павутиння.

Крок 4. Зверніть увагу, що відбувається з павутинням, коли кульок у ньому більшає.

Крок 5. Зробіть висновки.

 

5

Презентація результатів дослідження.

Методичні порадиhttps://svitdovkola.org/images/spoiler_show.png

7. Підсумок

1

Вправа “Чи правда, що …”.

Підтвердіть або спростіть мої твердження. Чи правда, що…

  •  павутиння — найміцніший природний матеріал.
  •  павуки живуть тільки на суші.
  •  павуки — це не комахи.
  •  в лабораторних умовах вдалося відтворити павутинку.

 

2

Рефлексія.

 

  • З яким настроєм закінчуєте урок?
  • Що нового ви дізналися?
  • Чи змінилося ваше ставлення до павучків? Чому?

 

docx
Додав(-ла)
Мельник Оксана
Додано
11 грудня
Переглядів
17
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку