Розробка нестандартного уроку. Урок-подорож за темою "Звичайні дроби". Математика 6 клас.

Про матеріал
Пропонований матеріал містить розробку нестандартного уроку, урок-подорож, за темою"Звичайні дроби та дії над ними. Урок проходить у вигляді морської подорожі. Учні проходять через протоки і затоки, минують острові та півострови, долають прешкоди у морі дробів. Весь час їх супроводжують звичайні дроби. Застосовуються різні нестандартні методи перевірки знань учнів.
Перегляд файлу

Відділ освіти

Селидівської міської  ради

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка уроку- подорожі у 6 класі з  математики за темою

"Звичайні дроби".

 

 

 

 

 

                                Хістева Лариса Олексіївна

                    учитель математики

                                         вищої  кваліфікаційної  категорії

                                             Гірницької ЗОШ І-ІІІ ступенів№ 17

 

 

Тема.   Розв'язування задач на всі  дії над звичайними дробами

Мета: узагальнити та систематизувати  уміння та навички  учнів за темою «Дії над звичайними дробами». Активізувати логічне мислення та розумову діяльність учнів.Сприяти розвитку фантазії, гнучкості мислення, умінню аналізувати, розвиввати волю та наполегливість у навчанні.

Девіз уроку: «Боротися й шукати,  знайти і не здаватися»

 

  1.                Вступна частина. Організаційний момент.

Б. Паскаль сказав: «Предмет математики настільки серйозний і сухий, що можна  пропускати нагоди, щоб зробити його привабливішим». И наш сьогодняшній урок ми проведемо у вигляді  кругосвітної подорожі у країну під назвою «Дроби». Ви дізнаєтеся  як довго і старанно готувалися експедиції до  плавання, как готували оснащення, старанно підбирали команди. Перед виходом у море ще раз перевіряли работу узлів та механізмів корабля, заправку. Екипаж екзаменували.

А у нас - це перевірка засвоєного. Вдало завершивши подорож, ми повинні узагальнити та систематизувати наші знання з даної теми.

А для нашего корабля потрібен капітан, надійний  та знаючий  свою справу (діти пропонують) і 2 лоцмана.

Капітану пропонується відповісти  на питання:

  1.              Який дріб називається правильним?
  2.              Як перетворити  дробове число у неправильний дріб?
  3.              Навести приклади взаємно-обернених чисел.

А теперь проекзаменуємо команду

1. Як додати дробові числа?

2. Як відняти, помножити, розділити дробові числа?

3. Розв'язати,  записані на дошці приклади.

      

І, нарешті, перевіримо готовність екіпажу (перфокарти)

(працюють на місцях по перфокарткам 6 учнів),

перевірити допомагають боцмани. За правильні відповіді отримують рятівні  круги (по числу балівв).

Поки частина екипажу складає екзамени решта членів екіпажу готується  до відплиття. Розв'язують на дошці записані приклади" Знайди помилку!».

    

     

Отже, екіпаж готовий, перша зміна може заступити на вахту. Ми вирушаємо у морську подорож. Залишається тільки побажати  «Сімь футів під кілем».

А в бортових журналах запишемо дату відправлення, маршрут подорожі (число та тема).                                                                                                                                            10 хвилин

Ми  наближаємося до  мису «Обчислювальний». У незнайомих бухтах викликають лоцмана. Завдання лоцмана (2 приклади по 2 дії)

  5 хвилин


1.

2.

3.

4.


  потім лоцмани їх перевіряють

1.

2.

3.


 


Ми вдало обігнули мис «Обчислювальний» і входимо в затоку «Озадачена» і знову нам потрібні лоцманы, які проведуть наш  корабель мимо рифів.

(5 учнів біля дошки розв'язують задачі)


3 бали

6 балів

9 балів

9 балів

12 балів

На одному автомобилі 3 1/8т вантажу. А на другому на 5/8 т більше. Скільки тон вантажу на другій машині?

В одному пакеті 2 3/4кг цукерок, а в другому на 1 1/5кг менше. Скольки всього цукерок в 2х пакетах?

Від мотка проволоки 58 4/5м відрізали спочатку 13 2/3м, а потім на 7 3/10м більше, ніж спочатку. На скілько метрів більше відрізали, ніж залишилось у мотку?

Криголам 3 дня пробивався крізь крижане поле. За перший день він пройшов ½ всего шляху, а за другий – 2/3 всього, що залишилось. І за третій день – рещту 24км. Знайдіть довжину всього шляху.

Трьохсерійна кінокартина тривала 5ч. Тривалість 1ї  та 2ї серій– 3 9/20год. А 2ї и 3ї – 3 1/12год. Скільки часу тривала кожна серія?

На шляху руху корабля маяк «Рівняння».

Розв'язати рівняння:

      

Узагальнити умову рівності добутку нулю.

Маяк правильно вказав нам курс, і ми зайшли у вузьку протоку «Геометрична».

(Розв'язати задачі стор.26 В-2 3б, 6б, 9б, 12б (ліва)).

3 бали

6 балів

9 балів

12 балів

Ширина прямокутника 5 1/3м, а довжина на 1 1/3 більше. Знайти периметр прямокутника

Периметр прямокутника АВС дорівнює 24/25м. довжина сторони АС 2/5м, а ВС на 1/25м меньше довжини АС. Знайти довжину сторони АВ.

Периметр трикутника дорівнює Р. Одна сторона трикутника – 12 3/5дм, що на 2 3/20дм більше другої. Складіть вираз для обчислення третьої сторони та знайдіть її довжину, якщо РО=28 13/20дм

Периметр трикутника 13дм. Довжина першої та другої сторін 10 1/3дм, а другої та третьої – 9 3/14дм. Знайти довжину кожної сторони.

 

Попередньо повторивши периметр і площу прямокутника і трикутника.



 

 III

 I

  II

Посля зміни команда зібралася у кают-компанії. Розминка - ерудит.

Що означають слова або вирази?

  1.              Ватерлінія
  2.              Ескадра рухається у кільватерній колоні
  3.              В чому вимірюється відстань на морі (1 міля  – 1852м.)
  4.              В чому вимірюється швидкість? (вузли, міля/год)
  5.              Як на морській термінології звучать слова: кухня – камбуз, вікно – ілюмінатор, верьовка – трос, стілець, лавка –банка. колокол –ринда, жила кімната – каюта, месце збору екіпажу -  кают-компанія, каюта – кубрик.
  6.              Розгадайте загадку: «Коли потрібен, викидають, а як не потрібний – піднімають» (якор)
  7.              В якій  професії  передбачено кожну годину-- 6 хвилин мовчання? (радист)

Друзі,  нам залишилось обігнути півострів «Дружний». Тут  дружно живуть та товаришують десяткові дроби  та звичайні дроби.

Виразити: - десятковим  дробом.

0,4; 0,6; 1,25; 2,56 – звичайним дробом.

Капітан: «Увага! Я бачу землю. Справа по борту остров «Дробовий». Віддати швартови!!»

Учитель: «Наша подорож підходить до кінця . Подводячи підсумки, хочеться відмітити участь всіх членів екіпажу. Особливо ( оцінити работу учнів на уроці ). У кого, скільки рятівних кругів? Полічити та оцінити.

Дорогі друзі! Наша подорож  закінчилась, але з  дробами ми не прощаємося. На острові живуть аборигени – раціональні дроби, алгебраічні дроби. Ми ж узагальнили  тільки відомості про звичайні дроби.

А на останок я хочу  сказати: «Не зупиняйтеся на досягнутому, не бійтеся. не лякайтеся труднощів, не сподівайтеся на чужий рятувальний круг».

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Хистева Лариса
Додано
5 грудня 2019
Переглядів
598
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку