План «Маршала»
«Якщо на Заході вважають помилкою нашу відмову, значить, ми зробили правильно»(Міністр закордонних справ СРСР В.Молотов).
«Завдання полягало в тім, щоб відкрити перед Росією двері, в які – Вашингтон був упевнений – вона не зайде»(«Нью-Йорк таймс», 18 червня 1947).
Відділ освіти Покровської міської ради
навчально-виховний комплекс № 1
ПЛАН – КОНСПЕКТ
УРОКУ З ВСЕСВІТНЬОЇ ІСТОРІЇ У 11 КЛАСІ
ЗА ТЕМОЮ
“ НАСЛІДКИ
ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ
ДЛЯ
ПРОВІДНИХ КРАЇН ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ”
Підготувала:
Мордвинова Тетяна
Володимирівна
вчитель історії
навчально – виховного
комплексу № 1 Покровської міської
ради
м. Покровськ, 2017
Клас 11
Тема. НАСЛІДКИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ ДЛЯ
ПРОВІДНИХ КРАЇН ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ
«Без американської допомоги і
керівництва Європа не зможе ні
зберегти свою незалежність, ні
підтримати незалежність інших»
(Д.Адчесон)
ДИДАКТИЧНІ ЗАДАЧІ УРОКУ:
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ ДЛЯ УЧНІВ :
ТИП УРОКУ : урок вивчення нового матеріалу
ОБЛАДНАННЯ :
ОСНОВНІ ТЕРМІНИ ТА ПОНЯТТЯ :
Структура уроку
І. Організаційний момент……………………………………………………..2хв.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів…………………………........................7хв.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності…………………………........................2хв.
ІV. Вивчення нового матеріалу…………………………………………..20-22хв.
План
1. «План Маршалла». Його роль у відбудові країн Західної Європи.
2. Наслідки Другої Світової війни для країн Західної Європи:
а) Великобританія;
б) Франція
в) Італія
3. Інтеграційні процеси в Європі в другій половині ХХ ст.
V. Узагальнення та систематизація, знань і вмінь…….………………….5-6 хв.
VІ. Підведення підсумків уроку……………………………………………...3хв.
VІІ. Домашнє завдання……………………………………………..................3 хв.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, ВМІНЬ ТА УЯВЛЕНЬ УЧНІВ,
ПІДГОТОВКА ДО СПРИЙНЯТТЯ НОВОЇ ТЕМИ
Бесіда за запитаннями вчителя.
Учитель. Визначте дати Другої Світової війни.
Учень. (орієнтована відповідь) 01.09.1939- 02.09.1945 рр.
Робота з політичною картою світу за питанням «США. Країни Європи після Другої Світової війни».
Учитель.
Які зміни відбулися в світі після Другої Світової війни? Учні. (орієнтована відповідь)
ЗМІНИ В СВІТІ ПІСЛЯ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ
|
Прагнення СРСР збільшити свій вплів на Далекому Сході, особливо в Китаї, Північній Кореї, В’єтнамі, Лаосі, Камбоджі |
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
Учитель.(цитата)
«Без американської допомоги і керівництва Європа не зможе ні
зберегти свою незалежність, ні підтримати незалежність інших»
(Д.Адчесон)
ІV . ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ
Тема. Наслідки Другої Світової війни для провідних країн Західної
Європи.
.
Дидактичні задачі уроку:
План уроку
1. «План Маршала». Його роль у відбудові країн Західної Європи.
2. Наслідки Другої Світової війни для країн Західної Європи:
а) Великобританія;
б) Франція;
в) Італія;
г) Німеччина
3. Інтеграційні процеси в Європі в другій половині ХХ ст.
Бесіда з учнями про очікувані результати від вивчення нової теми за методом «Знаємо – Хочемо дізнатися – Дізналися» :
Учитель:
- називає тему і просить учнів подумати, що вони вже знають із цієї теми
(учні можуть об’єднатися в парах і скласти список ідей);
- креслить таблицю на великому аркуші паперу або дошці:
Що знаємо? |
Про що хочемо дізнатися? |
Про що дізналися? |
|
|
|
- просить учнів висловитись і назвати те, що їм відомо з цієї теми (записує
ідеї учнів у колонку «Що знаємо?»);
- просить учнів проаналізувати вже відоме та відзначити, де їхні знання є
неповними;
- пропонує учням висловитись, які запитання з цієї теми вони мають;
- записує запитання учнів до таблиці у стовпчик «Про що хочемо дізнатися?»
(при необхідності він додає кілька своїх запитань).
V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.План «Маршала»
Учитель:
Під час Другої світової війни економіка багатьох європейських країн, особливо Німеччини, була зруйнована, було знищено цілі міста з їх виробничими потужностями.
За цих умов 5 червня 1947 р. Державний Секретар США Дж. Маршалл виступив у Гарвардському університеті з програмою відновлення та розвитку Європи. Ця програма дістала назву «план Маршалла».
(робота з таблицею, роздатковим матеріалом, політичною картою світу)
Запитання до класу
1. Назвіть позитивні і негативні наслідки прийняття країнами Західної Європи допомоги за планом Маршалла.
2. Ознайомтеся з таблицею і скажіть, які умови надання допомоги за планом Маршалла були неприйнятні для країн Східної Європи і чому.
Автор - державний секретар, начальник Генштабу США Дж. Маршалл |
Дата - 5 червня 1947 року(виступ в Гарвардському університеті), - 2 квітня 1948 року Конгрес США прийняв закон № 472 |
Мета - надання допомоги потерпілим від війни іноземним державам
|
Взяли участь – 16 країн: Велика Британія, Франція, Італія, Португалія, Греція, Ірландія, Нідерланди, Ісландія, Бельгія, Люксембург, Швейцарія, Туреччина, Австрія, Данія, Швеція, Норвегія |
Відмовилися – СРСР, Болгарія, Угорщина, Польща, Румунія, Чехословаччина, Фінляндія |
Умови: - відмова від націоналізації промисловості,
|
Наслідки – швидке відновлення економіки країн Західної Європи на принципах розвитку ринкових відносин,
|
Закріплення
Учитель.
Складіть структурно-логічну схему «План Маршалла»
Самостійна робота учнів з відповідним розділом теми і документами, що надані (роздатковий матеріал) (Всесвітня історія: підручник для 11-го кл. загальноосвітн. навч. закл./Т.В.Ладиченко. – К.: Грамота, 2011.) – «План «Маршалла»та відбудова економіки» с.76 – 78).
Очікувані відповіді
Учитель.
Чиї інтереси, на вашу думку, задовольняв «план Маршалла» в першу чергу?
Висновок:
Орієнтована відповідь (за методом « Прес») :
- Я вважаю, що…
- Тому що…
- Наприклад…
- Таким чином…
2. Наслідки Другої Світової війни для країн Західної Європи:
а) Великобританія;
б) Франція
в) Італія
г) Німеччина
Робота по створенню та захисту міні-презентацій ( робота учнів в групах використовуючи вправу «Карта ідей»).
(Учні створюють міні-презентації ( 3- 4 слайди), спираючись на знання, отримані при опрацюванні матеріалу підручника з зазначеної теми) (Всесвітня історія: підручник для 11-го кл. загальноосвітн. навч. закл. / Т.В.Ладиченко. – К.: Грамота, 2011.) – с. 54-55, 82- 83,89-90,101).
(презентація робіт на ІКТ).
Очікувані відповіді.
США
Політичні наслідки ДСВ |
Економічні наслідки ДСВ |
(12 березня 1947 р.)
|
|
ФРАНЦІЯ
Політичні наслідки ДСВ |
Економічні наслідки ДСВ |
|
|
ВЕЛИКА БРИТАНІЯ
Політичні наслідки ДСВ |
Економічні наслідки ДСВ |
1945-1951 – Климент Еттлі (лейборист) 1951-1955 – Вінстон Черчілль (консерватор) 1955-1957 – Антоні Іден (консерватор) |
|
НІМЕЧЧИНА
Політичні наслідки ДСВ |
Економічні наслідки ДСВ |
|
|
3. Інтеграційні процеси в Європі в другій половині ХХ ст.
Учитель.
Використовуючи матеріал підручника, скласти таблицю «Інтеграційні процеси в Європі» ( робота учнів на дошці синхронно з групами, що створюють міні- презентації) (Всесвітня історія: підручник для 11-го кл. загальноосвітн. навч. закл./Т.В.Ладиченко. – К.: Грамота, 2011.) – с. 78-81).
Назва організації |
Дата створення |
Країни |
Напрями діяльності |
Очікувані відповіді.
ВЧИТЕЛЬ.
Висновок. Таким чином…(див. таблицю)
VІ . УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
ВЧИТЕЛЬ.
Для узагальнення та систематизації знань пропоную виконати наступні завдання:
а) прийняли «план «Маршалла»
б) відмовилися від «плану «Маршалла»
Відповідь: а) Велика Британія, Франція, Італія, Португалія, Ірландія, Греція,
Нідерланди, Ісландія, Бельгія, Люксембург,Швейцарія,
Туреччина, Австрія, Данія, Швеція, Норвегія,
б) СРСР, Болгарія, Угорщина, Польща, Румунія,Чехословаччина,
Фінляндія
Орієнтована питання:
Висновок: За результатами повторення і узагальнення знань пропонується заповнити «Лист самооцінки».
Рівень засвоєння матеріалу |
12 |
11 |
10 |
9 |
8 |
7 |
6 |
5 |
4 |
3 |
2 |
1 |
1. «План Маршалла». Його роль у відбудові країн Західної Європи. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.Наслідки Другої Світової війни для країн Західної Європи: а) Великобританія; б) Франція в) Італія г) Німеччина |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Інтеграційні процеси в Європі в другій половині ХХ ст. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VІІ . ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
УЧИТЕЛЬ .
На заключному етапі уроку учитель пропонує учням назвати відповіді, які вони знайшли на свої запитання, а потім – усі цікаві або важливі ідеї, які виявили; учитель записує це до таблиці
Що знаємо? |
Про що хочемо дізнатися? |
Про що дізналися? |
|
|
|
в колонку «Про що дізналися?»
Очікувані відповіді:
VІІІ . ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Ознайомитися з відповідним параграфом підручника .
2. Використовуючи матеріал підручника, скласти (закінчити роботу) таблицю «Інтеграційні процеси в Європі».
Назва організації |
Дата створення |
Країни |
Напрями діяльності |
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Творчі завдання.
а) Підготувати мультимедійну презентацію за темою «Інтеграційні процеси в Європі».
б) Підготувати колаж за темою « Україна в ЄС: «за» та «проти».
ДОДАТКИ
Дж. Маршалл
Автор - державний секретар, начальник Генштабу США Дж. Маршалл |
Дата - 5 червня 1947 року(виступ в Гарвардському університеті), - 2 квітня 1948 року Конгрес США прийняв закон № 472 |
Мета - надання допомоги потерпілим від війни іноземним державам
|
Взяли участь – 16 країн: Велика Британія, Франція, Італія, Португалія, Ірландія, Греція, Нідерланди, Ісландія, Бельгія, Люксембург, Швейцарія, Туреччина, Австрія, Данія, Швеція, Норвегія |
Відмовилися – СРСР, Болгарія, Угорщина, Польща, Румунія, Чехословаччина, Фінляндія |
Умови: - відмова від націоналізації промисловості
|
Наслідки – швидке відновлення економіки країн Західної Європи на принципах розвитку ринкових відносин
Європи
|
Рівень засвоєння матеріалу |
12 |
11 |
10 |
9 |
8 |
7 |
6 |
5 |
4 |
3 |
2 |
1 |
1. «План Маршала». Його роль у відбудові країн Західної Європи.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.Наслідки Другої Світової війни для країн Західної Європи: а) Великобританія; б) Франція в) Італія
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Інтеграційні процеси в Європі в другій половині ХХ ст.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|