Тема уроку "Особливості виду Людина розумна (Homo sapiens)". Метою уроку провести порівняння людини й неандертальця; розібрати характерні риси людини, за якими її можна відрізнити від інших представників приматів; зосередити увагу на змінах в організмі, які відбулися в процесі пристосування до наземного способу життя внаслідок адаптації до прямоходіння та розвитку складної соціальної поведінки.
Тема уроку: Особливості виду Людина розумна (Homo sapiens).
Мета уроку: ознайомити учнів із найбільш характерними особливостями будови, фізіології, онтогенезу та поведінки Homo sapiens.
Тип уроку: Комбінований.
Методи: словесні, наочні.
Обладнання та матеріали: таблиці «Походження людини», «Скелет людини», «Будова головного мозку людини», малюнки представників родини Hominidae і роду Homo.
Поняття та терміни: людина, прямоходіння, мова, мозок, соціальна поведінка.
Концепція уроку: провести порівняння людини й неандертальця; розібрати характерні риси людини, за якими її можна відрізнити від інших представників приматів; зосередити увагу на змінах в організмі, які відбулися в процесі пристосування до наземного способу життя внаслідок адаптації до прямоходіння та розвитку складної соціальної поведінки.
Література:
Хід уроку.
Характерними особливостями виду Homo sapiens є:
Проблемні «точки» організму людини:
Людина залишилася трохи «незакінченою» в плані доведення своєї фізичної будови до досконалості.
Поясніть, яку роль відіграє мова в житті людини?
Спільні та відмінні ознаки між людиною і тваринами.
Ознаки |
Людина |
Тварини |
|
Спільні |
Клітинна будова, хімічний склад, процеси життєдіяльності, гетеротрофи, загальний план будови |
||
Відмінні |
Біологічні ознаки: S- подібний хребет (у результаті прямоходіння), добре розвинутий головний мозок , гнучкі кисті рук (забезпечують трудову діяльність), здатність до членороздільного мовлення, специфічне розміщення волосяного покриву тіла. |
Соціальних ознак немає |
|
Висновок:спільні ознаки засвідчують ймовірне спільне походження, а відмінні ознаки – докорінну відмінність людини як соціальної істоти від тварин.
Повторити параграф 1-4, заповнити словник біологічних термінів і підготуватись до самостійної роботи з теми «Походження людини».