Розробка уроку всесвітньої історії 7 клас з теми "Індія.Японія"

Про матеріал
Розробка розширеного уроку з всесвітньої історії для учнів сьомого класу з теми "Індія та Японія". Потребує додаткового мультимедійного обладнання. Додаток до уроку- презентація. Для проведення уроку знадобляться шаблони та заготовки- європейський та японський-індійський одяг на наліпках, паперова лялька , приклади традиційних продуктів для вивчених країн. для конспектування та виконання завдань учням пропонується готовий шаблонний бланк
Перегляд файлу

ТЕМА  Індія,Японія у ХУІ ст.

На бланках теми немає,а є 5 фактів про кожну з країн. За цими фактами діти мають здогадатися,які це країни і яка тема уроку

ЗАВДАННЯ 1 (15 хв)

Індія

1.Приблизно 35% населення цієї країни нині проживають за межею бідності

2.Рік тут діляться на 6 сезонів- весна, літо, мусони, осінь, переддень зими і зима.

3.Ця країна- Батьківщина шахів

4.Корова тут- священні тварина

5.Невідмінною частиною релігійного життя є танці

Японія

1.Економіка цієї країни у сучасності є третьою за величиною і поступається лише Китаю і США

2.Столиця цієї країни є найдорожчим містом для життя

3.Єдина країна в світі,що пережила атаку ядерною зброєю

4. Найвідоміші  компанії: Toyota, Honda, Sony, Nintendo, Canon, Panasonic, Toshiba

2011121622030127.jpg5.Стародавні воїни цієї країни називалися самураями

 

МОТИВАЦІЯ І ПРОБЛЕМНЕ ПИТАННЯ  учні на стікерах пишуть відповідь на запитання «Чого ми не знаємо про історію Індії та Японії» . В кінці уроку учні мають зняти ці стікери ,якщо вони дізналися про ту інформацію,що писали на них. Стікери наклеюються на дракона на дошці.

Навіщо сучасним українцям знати історію Індії та Японії?

 

ПЛАН УРОКУ що в себе включає вивчення історії країни?

На дошці- листок,вчитель за підказками дітей заповнює схему: внутрішня політика,зовнішня політика,культура та релігія

 

ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

ІНДІЯ

1.Внутрішня політика Індії ЗАВДАННЯ 2 (15 хв)

На мм дошці - презентація,що коментується вчителем. За нею учні заповнюють таблицю у бланку. Також у бланках наведені приклади історичних джерел і карти до теми,за якими учні виконують завдання.

 

Держава Великих Моголів

1526-бл. 1680 рр.

 

Правління Акбара

1556-бл.1580 рр.

 

Правління Шах-Джахана 1605—1627 рр. та Аурангзеба

1658—1707 рр

 

 

2.Зовнішня політика Індії ЗАВДАННЯ 3 (10 хв)

У бланках – слова,склавши які у речення можна визначити зовнішню політику Індії. На презентації перевіряємо себе.

Індія- Франція-Голландія- Велика Британія-Португалія

1.Індія- Португалія -море-військові експедиції-Гоа-прянощі і тканини-експлуатація-насильство-християнство

2.Індія-Велика Британія-1600 р.-Ост-Індійська компанія-власне військо-власні монети-експедиції- Бомбей,Калькутта,Мадрас-торгівля-колоніальні загарбання

3.Індія-Франція-Голландія- суперництво з Англією- повернення земель Англії- 5 прибережних міст- активна торгівля- поступилися англійцям

 

 

3.Релігія та культура Індії ЗАВДАННЯ 4 (15хв)

В бланках є опис трьох релігій. Треба зєднати опис релігії з її назвою

Іслам  1

Сикхізм 2

Індуїзм 3

  1. Людину,що сповідує цю релігію,називають мусульманином,а сама назва релігії перекладається як «покірність». Віровчення можна коротко узагальнити як віру в Єдиного Бога, Його пророків, Його книги, Його ангелів, приречення і останній суд. Основи релігії  складаються зі сповідання віри (Немає Бога крім Аллага, і Мухаммад пророк Його), молитви (ритуальна молитва з поклонами, чинена п'ять разів на день в напрямку Мекки), милостині (в деяких мусульманських країнах прийнята як офіційний податок), піст (мусульмани постять протягом місяця Рамадана згідно з місячним календарем, і в цей період не приймають їжі і пиття протягом дня, але ця заборона знімається із заходом сонця), і паломництва (паломництво в Мекку, яке кожен мусульманин повинен здійснити хоча б раз протягом свого життя).

 

  1. У вченні Бог втілює в собі Творця, Охоронця і Руйнівника (якості, властиві Брахмі, Вішну та Шиві), він всемогутній і все знає; створений ним світ мінливий і не вічний, а Бог вічний, він існує в минулому, теперішньому та майбутньому сам по собі; він не має початку, існує поза часом, "ненароджений", "безсмертний". Він не має видимої форми, його неможливо описати, він перевершує можливості інтелекту, непізнаваний.Збагнути Бога та з'єднатися з ним можливо для кожної людини, що прямує шляхом любові, віри, відданості йому і розмірковує про його діяння. Служіння Богу ніяким чином не вказує на відхід від мирських справ, відлюдництво чи аскетизм, а навпаки, передбачає активне життя, сповнене працею, виконання дхарми (обов'язків) господаря. Неухильне дотримання цих принципів повинне привести, зрештою, до переривання ланцюга перевтілень і до злиття з божеством. Кожен може спілкуватися з Богом прямо, без посередників.
  2. Хоча він часто вважається політеїстичною релігією, що поклоняється близько 330 мільйонам богів, вона також має одного «верховного бога» – Брахму. За їхніми віруваннями, Брахма присутній у кожній частці дійсності та буття всього Всесвіту. Брахма є безособовим і непізнаваним та існує у трьох різних формах: Брахма-Творець, Вішну-Хранитель і Шива-Руйнівник. Духовна мета – стати єдиним цілим із Брахмою.Поки цього не досягнуто –люди повторно перевтілюватимуться,реінкарнують.Перевтілення людини визначається кармою.Вчинки, скоєні в минулому, впливають і відповідають тому, що станеться в майбутньому, тобто, минулі та майбутні життя є взаємопов’язаними.

НАУКА  ЗАВДАННЯ 5 (5 хв) у презентації вчитель показує малюнки,а діти вгадують ,яка це наука і записують у бланк.

Математика  астрономія   астрологія   хімія  медицина   інженерія   переклад книг  історія

 

ЛІТЕРАТУРА ЗАВДАННЯ 6(10 хв)

Файзі

Саїб Тебрізі

Абул Кадир

Беділ

Міра Баї

«Очі залиті сльозами,

Що робити й куди йти, подруго, кому повідати про свій біль.

Вкусила мене змія розлуки, йде життя хвиля за хвилею.»

Міра Баї

У бланку за заготовкою учні пробують скласти власний вірш у індійському стилі

---------------------------------йду я,

-------------------------------------- не бачу.

--------------------------------------хочу

-----------------------------------не плачу

 

АРХІТЕКТУРА на презентації- фото архітектурних обєктів Індії. Діти коментують побачене та заповнюють схему у бланку ЗАВДАННЯ 7 (5 хв)

Особливості індійської архітектури:

1.

2.

3,4,5

ЖИВОПИС мініатюра – приклад у презентації

 

МУЗИКА,ТАНЦІ,ПІСНІ перегляд відео https://www.youtube.com/watch?v=QK1f_MCDKMk (6 хв)

ОБГОВОРЕННЯ мене найбільше вразило у цьому танці….

 

ЇЖА на фото у бланках-традиційні індійські страви. Треба письмово описати кухню. ЗАВДАННЯ 8 (5 хв)

ЯПОНІЯ

4.Внутрішня політика Японії ЗАВДАННЯ 9 (20 хв)

На бланках учні отримують матеріал з теми і 8 запитань до нього,на які мають дати усні відповіді учителю.

У VI ст. в Японії тривав процес формування державності, який супроводжувався боротьбою кланів за лідерство. Тоді ж із Кореї стала поширюватися нова релігія — буддизм. Звісно, не всі клани прихильно поставилися до нової віри. Зрештою спалахнула відкрита ворожнеча між родом Сога, який підтримав буддизм, і кланами, що виступали проти запровадження нової релігії. У вирішальному збройному зіткненні здобули перемогу Сога, а їхній представник очолив уряд. Правитель отримав титул «небесного імператора» (тенно), а державу стали називати Ніппон (Ніхон), тобто «Корінь сонця». Звідси й походить європейська назва Японія, тобто Країна вранішнього сонця. Перша постійна столиця Японії — м. Нара. У середині VIII ст. в Японії спостерігається нове протистояння між кланами. У результаті в країні утвердився при владі клан Фудзівара, який позбавив імператора важелів правління. Така ситуація тривала до XI ст., коли в Японії стали формуватися клани військової аристократії — самураї. Між самурайськими угрупованнями, серед яких найбільший вплив мали Тайра й Мінамото. У 1192 р. Йорітомо Мінамото здобув титул верховного воєначальника (сьогуна) і став першим узаконеним військовим правителем Японії.

У 1467 р. за правління восьмого сьогуна Асікаги Йосімаси в Японії спалахнула громадянська війна. Вона поглибила політичну нестабільність у країні й спричинила безперервні війни в провінціях.

Процес національного об’єднання країни розпочав полководець Ода Нобунага (1534-1582).Він розпочав війну з войовничими конкурентами й могутніми буддійськими монастирями.Захоплюючи нові землі, Ода Нобунага наділяв ними відданих йому підлеглих, щоб зміцнити своє панування над підкореними територіями. Зростання могутності Оди Нобунаги викликало невдоволення серед частини самураїв. У 1582 р. вороги оточили його в одному з храмів м. Кіото, і він учинив самогубство.

Справу об’єднання Японії продовжив один із полководців Оди Нобунаги, колишній селянин Тойотомі Хідейосі (1536-1598). Задля зміцнення влади над країною Токугава Іеясу в 1603 р. проголосив себе сьогуном. Так було засновано сьогунат Токугава (1603-1867) зі столицею в м. Едо (нині — м. Токіо). Фактично Токугава та його послідовники відсторонили імператора від влади й політичного життя. Однак вони й надалі спиралися на його релігійний авторитет і постійно стверджували, що отримали санкцію на владу від самого імператора.

Однією з важливих складових внутрішньої політики сьогунату Токугава стало самозакриття країни, спричинене масовим припливом європейців, поширенням християнства й загрозою перетворення Японії на колонію. Ще наприкінці XVI ст. велике обурення в країні викликала практика португальських та іспанських місіонерів вивозити з Японії людей для продажу в рабство. Тож було видано кілька указів, спрямованих проти християнства. За межі Японії було вислано всіх англійців, іспанців і португальців. Станом на 1639 р. християнство було остаточно заборонено.

XVIII ст. Із твору «Записи про розквіт і падіння храму південних варварів» щодо гоніння на християн

(...) У третьому році Кан’єй [1626]... Переказували, що в провінціях знову з’явилася ця [християнська] секта, тому чиновники з адміністрацій провели ретельне слідство. Вони арештували тих, хто не змінив віру, запхали їх [по шию] у солом’яні мішки й склали горою по п’ятдесят осіб у трьох місцях. Той, хто бажав змінити віру, падаючи, виповзав з такої гори, і його бажання задовольняли. [Людину] питали про секту, до якої вона хотіла вступити, викликали ченця з монастиря цієї секти, і [змушували] подавати управителю посвідчення, що він буде прихожанином цього монастиря. Так було започатковано систему монастирських довідок. Мабуть, відтоді [християн], які змінили віру, почали називати коробі — «падаючі».

Запитання до тексту

1.Від якого слова походить сучасна назва «Японія»?

2.Чому чиновники нав᾽язували простим японцям твердження,що імператор - син неба та богів?

3.Хто такий сьогун?

4.Хронологічні рамки існування сьогунату Такугава

5.Чому імператор не зміг протидіяти сьогуну?

6.Чим було спричинене само закриття країни?

7.Що в політиці європейців викликало найбільше обурення в місцевих жителів?

8.Чому японські чиновники боролися проти християнства?

depositphotos_96836920-stock-illustration-black-and-white-sketch-of.jpg

5.Зовнішня політика Японії. ЗАВДАННЯ 10 (10 хв)

Самозакриття країни- обговорення значення терміну,запис його у бланк. Заповнити дерево - записати основні причини і наслідки для самоізоляції країни.

 

Самоізоляція- це політика не підтримання міжнародних відносин

 

6.Культура Японії ЗАВДАННЯ 11 5 СЛІВ ПРО ВІДМІННОСТІ КУЛЬТУР (23 хв)

Презентація з коментарями вчителя

ПОЕЗІЯ,ПРОЗА

ВІЙСЬКОВЕ МИСТЕЦТВО ЧЕРЕЗ ТАНЕЦЬ відео танцю. https://www.youtube.com/watch?v=L6cOJJlrEiA

54.jpgОбговорення - що незвичного для українців у цьому танці?

ТЕАТР

КАРТИНИ І СТАТУЕТКИ практичне завдання - з пластиліну спробуємо зліпити японську статуетку. Зразок у презентації

 

ОДЯГ- гра - одягни самурая. На дошці – чоловік та жінка-японці ,яких треба одягнути,взути та зробити зачіску у японському стилі за допомогою одягу на наліпках.

 

ЇЖА у корзині- набір продуктів,найбільш вживаних у Японії. У бланку маємо записати рецепт страви з них.

Рис,морська капуста,соя,квасоля,чай,лапша,м᾽ясо

 

KcnokRA9i.jpegПІДСУМОК УРОКУ ЗАВДАННЯ 12 (10 хв)

Учні мають час переглянути бланки з конспектом . У бланках- два рибячих скелети (фіш боун) . Заповнюємо- особливості розвитку Індії,особливості розвитку Японії.

 

ПОВЕРНЕННЯ ДО ЗАВДАННЯ УРОКУ якщо дізналися інформацію,якої не знали,знімаємо з дракона стікери.

 

ДОМАШНЯ РОБОТА  (4 хв)

Робота з контурною картою- позначте на карті місцезнаходження та підпишіть назви основних архітектурних та релігійних обєктів сучасних Індії та Японії. (Максимум-5 балів)

 

Додаткове завдання- Чайна церемонія – один з елементів культури вивчених сьогодні країн. Чи була в Європі подібна традиція? Опишіть її. (10 балів)

Картинки по запросу індія контурна картаКартинки по запросу японія контурна карта

 

 

 

 

Всесвітня історія, 8 клас

ТЕМА УРОКУ __________________________ та _______________________ у У-ХУІ століттях

І.Підпишіть країни,які ми будемо вивчати,вгадавши їх за наступними фактами: (2 бали)

1.Приблизно 35% населення цієї країни нині проживають за межею бідності

2.Рік тут діляться на 6 сезонів- весна, літо, мусони, осінь, переддень зими і зима.

3.Ця країна- Батьківщина шахів

4.Корова тут- священна тварина

5.Невідмінною частиною релігійного життя є танці

 

1.Економіка цієї країни у сучасності є третьою за величиною і поступається лише Китаю і США

2.Столиця цієї країни є найдорожчим містом для життя

3.Єдина країна в світі,що пережила атаку ядерною зброєю

4. Найвідоміші  компанії: Toyota, Honda, Sony, Nintendo, Canon, Panasonic, Toshiba

5.Стародавні воїни цієї країни називалися самураями

 

ІІ. Спираючись на матеріал з презентації та розповідь вчителя,заповніть таблицю (5 балів)

ВНУТРІШНЯ ПОЛІТИКА ІНДІЇ

Держава Великих Моголів

1526-бл. 1680 рр.

Картинки по запросу великих моголів Відомі очільники

 

 

 

 

 

 

 

 

Економічне життя

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Соціальне та релігійне життя

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Правління Акбара

1556-бл.1580 рр.

Картинки по запросу правління акбараОсновні реформи та їх значення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Правління Шах-Джахана 1605—1627 рр. та Аурангзеба

1658—1707 рр

Картинки по запросу індія в 16 стЗавоювання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зовнішня політика Індії

ІІІ. Опишіть зовнішню політику Індії,використовуючи всі слова у реченні (3 бали)

1.Індія- Португалія -море-військові експедиції-Гоа-прянощі і тканини-експлуатація-насильство-християнство

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2.Індія-Велика Британія-1600 р.-Ост-Індійська компанія-власне військо-власні монети-експедиції- Бомбей,Калькутта,Мадрас-торгівля-колоніальні загарбання

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3.Індія-Франція-Голландія- суперництво з Англією- повернення земель Англії- 5 прибережних міст- активна торгівля- поступилися англійцям

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Культура та релігія Індії

ІУ. У Індії були панівними три релігії. Вкажіть біля назви релігії номер її опису (3 бали)

Індуїзм-

Іслам -

Сикхізм-

 

  1. Людину,що сповідує цю релігію,називають мусульманином,а сама назва релігії перекладається як «покірність». Віровчення можна коротко узагальнити як віру в Єдиного Бога, Його пророків, Його книги, Його ангелів, приречення і останній суд. Основи релігії  складаються зі сповідання віри (Немає Бога крім Аллага, і Мухаммад пророк Його), молитви (ритуальна молитва з поклонами, чинена п'ять разів на день в напрямку Мекки), милостині (в деяких мусульманських країнах прийнята як офіційний податок), піст (мусульмани постять протягом місяця Рамадана згідно з місячним календарем, і в цей період не приймають їжі і пиття протягом дня, але ця заборона знімається із заходом сонця), і паломництва (паломництво в Мекку, яке кожен мусульманин повинен здійснити хоча б раз протягом свого життя).
  2. У вченні Бог втілює в собі Творця, Охоронця і Руйнівника (якості, властиві Брахмі, Вішну та Шиві), він всемогутній і все знає; створений ним світ мінливий і не вічний, а Бог вічний, він існує в минулому, теперішньому та майбутньому сам по собі; він не має початку, існує поза часом, "ненароджений", "безсмертний". Він не має видимої форми, його неможливо описати, він перевершує можливості інтелекту, непізнаваний.Збагнути Бога та з'єднатися з ним можливо для кожної людини, що прямує шляхом любові, віри, відданості йому і розмірковує про його діяння. Служіння Богу ніяким чином не вказує на відхід від мирських справ, відлюдництво чи аскетизм, а навпаки, передбачає активне життя, сповнене працею, виконання дхарми (обов'язків) господаря. Неухильне дотримання цих принципів повинне привести, зрештою, до переривання ланцюга перевтілень і до злиття з божеством. Кожен може спілкуватися з Богом прямо, без посередників.
  3. Хоча він часто вважається політеїстичною релігією, що поклоняється близько 330 мільйонам богів, вона також має одного «верховного бога» – Брахму. За їхніми віруваннями, Брахма присутній у кожній частці дійсності та буття всього Всесвіту. Брахма є безособовим і непізнаваним та існує у трьох різних формах: Брахма-Творець, Вішну-Хранитель і Шива-Руйнівник. Духовна мета – стати єдиним цілим із Брахмою.Поки цього не досягнуто –люди повторно перевтілюватимуться,реінкарнують.Перевтілення людини визначається кармою.Вчинки, скоєні в минулому, впливають і відповідають тому, що станеться в майбутньому, тобто, минулі та майбутні життя є взаємопов’язаними.

У.Підпишіть по фото з презентації науки,що вивчали індуси (1 бал)

______________,____________________,__________________,________________,_______________,_________,__________________,___________________

 

УІ. Спробуйте уявити себе індійським поетом і скласти власні рядки у індійському стилі , використовуючи поетичну заготовку. Для прикладу - вірш Міри Баї. (3 бали)

Файзі

Саїб Тебрізі

Абул Кадир

Беділ

Міра Баї

«Очі залиті сльозами,

Що робити й куди йти, подруго, кому повідати про свій біль.

Вкусила мене змія розлуки, йде життя хвиля за хвилею.»

Міра Баї

 

_________________________йду я,

 

-------------------------------------- не бачу.

 

--------------------------------------хочу

 

-----------------------------------не плачу

Поети Індії

Приклад ліричного індійського вірша

Ваш власний віршований шедевр

УІІ. Перегляньте в  презентації фото найвідоміших архітектурних об᾽єктів Індії . Вкажіть особливості індійської архітектури (2 бали)

1.­__________________________________________________________________________________________

2.__________________________________________________________________________________________

3.__________________________________________________________________________________________

4.__________________________________________________________________________________________

5.__________________________________________________________________________________________

 

УІІІ. Індуси - ще ті ласуни) Опишіть найбільш поширені продукти індійської кухні,аналізуючи фото традиційних індійських страв (3 бали)

 

Картинки по запросу індійська кухня Картинки по запросу індійська кухня Похожее изображение

 

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Внутрішня політика Японії

ІХ. Прочитайте матеріал про внутрішню політику Японії. Опрацюйте уривок з історичного джерела. Підготуйте усну відповідь на питання після тексту (5 балів)

 

У VI ст. в Японії тривав процес формування державності, який супроводжувався боротьбою кланів за лідерство. Тоді ж із Кореї стала поширюватися нова релігія — буддизм. Звісно, не всі клани прихильно поставилися до нової віри. Зрештою спалахнула відкрита ворожнеча між родом Сога, який підтримав буддизм, і кланами, що виступали проти запровадження нової релігії. У вирішальному збройному зіткненні здобули перемогу Сога, а їхній представник очолив уряд. Правитель отримав титул «небесного імператора» (тенно), а державу стали називати Ніппон (Ніхон), тобто «Корінь сонця». Звідси й походить європейська назва Японія, тобто Країна вранішнього сонця. Перша постійна столиця Японії — м. Нара. У середині VIII ст. в Японії спостерігається нове протистояння між кланами. У результаті в країні утвердився при владі клан Фудзівара, який позбавив імператора важелів правління. Така ситуація тривала до XI ст., коли в Японії стали формуватися клани військової аристократії — самураї. Між самурайськими угрупованнями, серед яких найбільший вплив мали Тайра й Мінамото. У 1192 р. Йорітомо Мінамото здобув титул верховного воєначальника (сьогуна) і став першим узаконеним військовим правителем Японії. У 1467 р. за правління восьмого сьогуна Асікаги Йосімаси в Японії спалахнула громадянська війна. Вона поглибила політичну нестабільність у країні й спричинила безперервні війни в провінціях. Процес національного об’єднання країни розпочав полководець Ода Нобунага (1534-1582).Він розпочав війну з войовничими конкурентами й могутніми буддійськими монастирями.Захоплюючи нові землі, Ода Нобунага наділяв ними відданих йому підлеглих, щоб зміцнити своє панування над підкореними територіями. Зростання могутності Оди Нобунаги викликало невдоволення серед частини самураїв. У 1582 р. вороги оточили його в одному з храмів м. Кіото, і він учинив самогубство.Справу об’єднання Японії продовжив один із полководців Оди Нобунаги, колишній селянин Тойотомі Хідейосі (1536-1598). Задля зміцнення влади над країною Токугава Іеясу в 1603 р. проголосив себе сьогуном. Так було засновано сьогунат Токугава (1603-1867) зі столицею в м. Едо (нині — м. Токіо). Фактично Токугава та його послідовники відсторонили імператора від влади й політичного життя. Однак вони й надалі спиралися на його релігійний авторитет і постійно стверджували, що отримали санкцію на владу від самого імператора.

Однією з важливих складових внутрішньої політики сьогунату Токугава стало самозакриття країни, спричинене масовим припливом європейців, поширенням християнства й загрозою перетворення Японії на колонію. Ще наприкінці XVI ст. велике обурення в країні викликала практика португальських та іспанських місіонерів вивозити з Японії людей для продажу в рабство. Тож було видано кілька указів, спрямованих проти християнства. За межі Японії було вислано всіх англійців, іспанців і португальців. Станом на 1639 р. християнство було остаточно заборонено.

 

XVIII ст. Із твору «Записи про розквіт і падіння храму південних варварів» щодо гоніння на християн

(...) У третьому році Кан’єй [1626]... Переказували, що в провінціях знову з’явилася ця [християнська] секта, тому чиновники з адміністрацій провели ретельне слідство. Вони арештували тих, хто не змінив віру, запхали їх [по шию] у солом’яні мішки й склали горою по п’ятдесят осіб у трьох місцях. Той, хто бажав змінити віру, падаючи, виповзав з такої гори, і його бажання задовольняли. [Людину] питали про секту, до якої вона хотіла вступити, викликали ченця з монастиря цієї секти, і [змушували] подавати управителю посвідчення, що він буде прихожанином цього монастиря. Так було започатковано систему монастирських довідок. Мабуть, відтоді [християн], які змінили віру, почали називати коробі — «падаючі».

 

Запитання до тексту

1.Від якого слова походить сучасна назва «Японія»?

2.Чому чиновники нав᾽язували простим японцям твердження,що імператор - син неба та богів?

3.Хто такий сьогун?

4.Хронологічні рамки існування сьогунату Такугава

5.Чому імператор не зміг протидіяти сьогуну?

6.Чим було спричинене само закриття країни?

7.Що в політиці європейців викликало найбільше обурення в місцевих жителів?

8.Чому японські чиновники боролися проти християнства?

 

Зовнішня політика Японії

Х. Сформуйте поняття «самозакриття,самоізоляція» (1 бал)

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________На гілочках дерева напишіть причини і наслідки політики самоізоляції для будь-якої країни (4 бали)

depositphotos_96836920-stock-illustration-black-and-white-sketch-of.jpgПричини                                                                                                          Наслідки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Культура та релігія Японії

ХІ. Переглядаючи матеріали презентації,ознайомтеся з культурою Японії. Запишіть по 5 слів,що відрізняють певне направлення культури Японії від культури України. (8 балів)

Картинки по запросу ХОКУ

Японці- талановитий культурний народ. В їх культурі мали широкий розвиток…

 

-ПОЕЗІЯ,ПРОЗА

____________________________________________________________________________________________________

 

-ВІЙСЬКОВЕ МИСТЕЦТВО ЧЕРЕЗ ТАНЕЦЬ

Перегляд відео-матеріалу  https://www.youtube.com/watch?v=L6cOJJlrEiA

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ТЕАТР______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

-КАРТИНИ І СТАТУЕТКИ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

-ОДЯГ  ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________                                                                            

 -ЇЖА

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Використовуючи  представлені продукти,що є основою традиційної японської кухні,складіть рецепт страви,що смакувала б японцям

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Підбиття підсумків уроку

ХІІ. Перегляньте свій робочий конспект та пригадайте матеріал,що розглядався на уроці. «Одягніть» рибку - запишіть на кісточках  чим же унікальна в своїй історії Японія та чим унікальна Індія. (4 балів)

 

Японія

 

 

 

 

 

KcnokRA9i.jpeg

 

 

 

 

Індія

 

 

Максимальна кількість балів за урок- 44

 

ДОМАШНЯ РОБОТА

Робота з контурною картою- позначте на карті місцезнаходження та підпишіть назви основних архітектурних та релігійних обєктів сучасних Індії та Японії. (максимум-5 балів)

 

Додаткове завдання- Чайна церемонія – один з елементів культури вивчених сьогодні країн. Чи була в Європі подібна традиція? Опишіть її. (10 балів)

 

 РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИКОНАННЯ ДОДАТКОВОГО ЗАВДАННЯ

  1. Поцікавтесь у Всесвітньої мережі,що собою являє чайна церемонія
  2. Визначте для себе країни,де такі церемонії проводилися
  3. Оберіть будь-яку країну з визначених вами
  4. Попрацюйте з додатковими джерелами в мережі Інтернет і ви впевнено зможете розказати своїм однокласникам про захоплюючий світ східних церемоній)

 

 

Картинки по запросу японія контурна картаЯпонія

Картинки по запросу індія контурна карта

Індія

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Таймінг уроку

 

Підтема, блок

Формат роботи / метод навчання

Завдання для учнів

Час виконання

Активність

Учні

Вчитель

В цьому блоці ми описуємо теми, які розбираємо

Обов’язково відзначити що Ви та учні будете робити.

Яке саме завдання виконують учні?

Скільки хвилин витрачаємо на блок роботи.

Скільки хвилин учні є активними учасниками процесу.

Скільки хвилин учні пасивні слухачі/триває бесіда з викладачем.

Оголошення теми,мети та завдань уроку,плану вивчення матеріалу

«Чистий листок»

«Мікрофон»

«Діаграма»

Визначаємо країну за 5 фактами.

Даємо відповідь на питання «Чого ми не знаємо про історію Індії та Японії» на стікерах,стікери приклеюються на дракона на дошці.

Обговорення- навіщо сучасним українцям знати про історію Індії та Японії.

Заповнюємо діаграму «Що включає в себе вивчення історії країни»

15 хв

11 хв

4 хв

Внутрішня політика Індії

Таблиця,

Презентація

Заповнення таблиці на основі презентації паралельно з поясненням вчителя

15 хв

15 хв

10 хв

Зовнішня політика Індії

Презентація,

«склади речення»

Складання речень із слів,що характеризують підтему. Перевіряємо результат по матер. презентації

10 хв

6 хв

4 хв

Релігія та культура Індії

Встанови відповідність

Ознайомлення з назвами релігій та їх характеристиками- треба встановити відповідність

15 хв завд 4

5 хв завд 5

10 хв завд 6

5 хв завд 7

6 хв відео

5 хв завд 8

 

13 хв

4 хв

9 хв

5 хв

 5 хв

4 хв

2 хв

1 хв

1 хв

5 хв

1 хв

1 хв

Внутрішня політика Японії

Робота з текстом та історичними джерелами , обговорення

Учні ознайомлюються з додатковим історичним матеріалом та дають усні відповіді на запитання до нього

20 хв

15 хв

5 хв

Зовнішня політика Японії

«Мікрофон»

«Дерево»

Обговорення визначення терміну «самоізоляція» , заповнення дерева- причини і наслідки ізоляції для країни

10 хв

5 хв

5 хв

Культура Японії

Презентація

«5 слів»

Відео

Робота з пластиліном

 

По матеріалам презентації учні записують по 5 слів по про напрямки культури.

Ліпимо статуетку з пластиліну в японському стилі

Гра «Одягаємо самурая»- знайомство з національним одягом японців за допомогою роздаткового матеріалу.

Записуємо рецепт японської страви , виходячи з демонстраційних продуктів.

23 хв

20 хв

3 хв

Підсумок уроку

«Fish-bown»

 

Заповнення риб᾽ячого скелету- особливості розвитку Індії,особливості розвитку Японії.

Повернення до проблемного питання- знімаємо стікери з дракона

10 хв

9 хв

1 хв

Домашня робота

Робота з контурною картою

Додаткове творче завдання

Акцентування уваги на домашньому завданні

4 хв

1 хв

3 хв

 

 

 

doc
Додано
22 травня
Переглядів
131
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку