Тема: Іменник як частина.
Мета уроку: ознайомити учнів із поняттям «іменник», його роллю в мовленні; формувати вміння визначати іменники в тексті та розрізняти їх серед інших частин мови; розвивати мовлення, увагу, вміння працювати в групах; виховувати повагу до рідної мови.
Обладнання: підручник Н. Кравцової, картки. ілюстрації предметів, тварин, людей, роздруківки з текстами.
Хід уроку:
I. Організаційний момент (2 хв)
1. Привітання.
2. Перевірка готовності до уроку.
3. Позитивний настрій:
- Сьогодні ми з вами будемо відкривати нові знання. Тому будьте уважні та активні на уроці.
II. Мотивація навчальної діяльності (5 хв)
Показ картинок (собака, книжка, дівчинка, сонце) і задаю питання:
2. Обговорення:
- Як можна назвати все, що нас оточує?
- Чи знаєте ви, як називаються слова, які означають назви предметів, людей, тварин?
III. Повідомлення теми уроку (3 хв)
IV. Вивчення нового матеріалу (10 хв)
1. Пояснення:
Іменник – це частина мови, яка називає предмети, істот, явища та відповідає на питання хто? або що?
2. Приклади:
Хто? – учень, мама, птах.
Що? – книга, сонце, вода.
3. Робота за підручником (Кравцова):
- Прочитайте визначення іменника.
- Знайдіть с. 54 впр. 153. Спишіть три прислів’я, підкресліть іменники.
V. Закріплення матеріалу (15 хв)
1. Гра «Знайди іменник»:
- Послухайте слова і плесніть у долоні, якщо почуєте іменник.
2. Практичні завдання:
- Записати три групи іменників (на вибір) впр. 152
3. Творча робота в парах.
VI. Підсумок уроку (5 хв)
1. Обговорення:
- Що таке іменник?
- На які питання відповідає іменник?
2. Вправа «Мікрофон»:
Учні по черзі називають слова-іменники, які запам’ятали.
VII. Домашнє завдання (2 хв)
Вивчити правило у підручнику про іменник.
Написати 5 речень, використовуючи іменники.