Розробка виховного заходу "Що таке толерантність"

Про матеріал

Розробка виховного заходу для учнів 5-6 класів по темі "Що таке толерантність". Сприяє усвідомленню учнями поняття толерантності, її важливості в сучасному суспільстві, засвоєнню якостей толерантної людини у процесі групової (переважно) роботи шляхом виконання ігрових, інтерактивних завдань, анкетування, моделювання життєвих ситуацій тощо.

Перегляд файлу

КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА СУМСЬКА СПЕЦІАЛІЗОВАНА ШКОЛА

І-ІІІ СТУПЕНІВ №29, М.СУМИ, СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка виховного заходу

Ананченко Тетяни Анатоліївни

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

Тема виховного заходу. Що таке толерантність

Мета   заходу:   ознайомити   з   поняттям   «толерантність»,   розкрити   ознаки толерантного ставлення до інших людей та його важливість у стосунках між людьми, вчити виявляти толерантність у повсякденному житті, сприяти розвитку вміння працювати   в   малій   групі,   творчості,   мислення,   усного   мовлення, виховуванню поважливого, терпимого ставлення до оточуючих.

Наочність: електронна презентація, плакати «Дерево очікувань», «Квітка толерантної поведінки», «Правила роботи в малій групі».

 

Перебіг виховного заходу

 

І. Організаційна частина

Вхід учнів до класу під музику. Привітання

Утворення малих груп.

Психологічне налаштування «Урок - ти сходинка у моєму житті»

II. Повідомлення теми, мети заходу. Мотивація діяльності учнів

1. Демонстрація наочності та її обговорення

 

Демонстрація слайду з зображенням сумуючих людей.

Обговорення побаченого:

  • діти, що, на вашу думку, відчувають ці люди?
  • чи може людина почуватися нещасною, розбитою, сумною через ставлення до неї інших людей? яке ставлення?
  • що ви відчуваєте до цих людей?

2. Розгадування ребусу. Повідомлення теми заходу

Співчуття, жалість, бажання допомогти, щирість є виявами добра у стосунках
між людьми. Серед них є й інший, якому ми присвячуємо наш сьогоднішній
захід. Відгадайте це слово: Т…Л…Р…НТН…СТЬ (Толерантність)

Повідомлення теми заходу 

3. Робота із плакатом «Дерево очікування»

 Кожна група «поливає»  дерево  -     зачитує  і  чіпляє  крапельку  із  записом очікуваного результату:

-   дізнатися і вміти пояснювати, що таке толерантність;

-   розрізняти толерантність у поведінці людей;

-   усвідомити важливість толерантного ставлення до інших людей;

-   знати, як виявляти толерантність у особистому повсякденному житті;

-   вміти виявляти повагу, терпіння по відношенню до учасників своєї та

інших малих груп.

4. Ознайомлення учнів із правилами роботи в малій групі (плакат на дошці):

1. Говорити по-черзі

2.   Терпляче, не перебиваючи, сприймати думки інших учасників групи

3.  Не критикувати, не сміятися над висловлюваннями однокласників

4.  Давати право висловлюватися усім бажаючим у групі, але і поважати право відмови від відповіді

5.  Точно, чітко, лаконічно виражати свої думки при обговоренні, а також під час виступу

6.  Бути активним

7.   Уважно, тихо слухати виступи учасників інших груп

5. Організація роботи малої групи

Обрання головуючого (приймає остаточне рішення), секретаря (веде записи),

виступаючого (презентує рішення групи).

 

ІІІ. Основна частина

1. Що таке толерантність

 

  • Гра «Добери найбільше прикладів»

 

Команди  отримують  по  одній  картці  зі  словом:   квіти,  спортивні  ігри,

кольори,  фрукти,  національності.  За  1  хвилину пригадати якомога більше прикладів.     

Обговорення результатів:

-   що допомогла зрозуміти ця гра про наш світ? (Наш світ розмаїтий у різних

проявах);

 

  • чи можемо ми говорити, що щось у ваших прикладах краще за інше (якась квітка краща за всі інші, або спортивна гра)? Чому? (Ні, кожний з прикладів особливий, неповторний, гарний по-своєму);
  •                      як цей принцип можна віднести до людей?
    • Гра «Збери визначення»

Команди отримують визначення понять «толерантність», «нетерпимість) у вигляді окремих аркушів з окремими словами. Необхідно за короткий час визначити почерговість слів у визначенні.

Толерантність - терпиме, поважливе ставлення до людей з несхожими або протилежними думками, інтересами, поглядами тощо

 

Нетерпимість - небажання, невміння визнавати індивідуальність інших людей

 

Представники малих груп зачитують визначення.

Бесіда з метою виявлення усвідомлення учнями змісту визначень, корекція

відповідей:

-   як ви розумієте ці визначення?

2. Ознаки толерантності

  • Гра «Доповни квітку»

Команди отримують пелюсточку із ознакою толерантності, доповнюють її

необхідним словом, приєднують до плакату «Квітка толерантної поведінки» на дошці:

1)  вміння знайти у будь-якій людині щось гарне, позитивне;

2)  вміння знаходити щось спільне у собі та іншій людині;

3)  здатність на допомогу, не зважаючи на несхожість людини у будь-чому;

4)  визнавати право іншої людини бути не схожим на інших;

5)  уміння поставити себе на місце іншої людини.

3. Як виявляти толерантність у особистому повсякденному житті

  • Вправа «Життєва ситуація»

 Команди отримують аркуші з описом життєвих ситуацій. Їх необхідно проаналізувати і визначити, у чому виявилася нетерпимість її учасників, запропонувати вирішення ситуації на користь толерантності.

Дівчатка перестали спілкуватися із подружкою,  бо тій не подобається новий модний серіал.

Хлопці насміхаються з однокласника, який захоплюється в’язанням спицями.

Однокласник демонструє байдужість до захоплюючої розповіді свого друга про Київ, бо сам там буває щоліта.

Однокласниці не хочуть спілкуватися із подружкою, яка багато часу проводить не на вулиці, а за заняттями із математики.

 Однокласники ведуть себе осторонь з новим хлопцем, який переїхав із села, вважаючи його немодним.

  • Вправа «Із заперечення на ствердження»

 Існують поради, як бути толерантним, але відомо, що, наш мозок не сприймає частку «Не». Переробіть твердження із заперечного на стверджувальне.

1. Не прискіпуйся - будь доброзичливим

2. Не критикуй - вмій промовчати

3. Не порівнюй із собою - поважай індивідуальність

4.  Не зосереджуйся на власному духовному світі - будь уважним до інших людей

5. Не намагайся переробити людину - знаходь в кожній людині щось гарне           

  • Вправа «Пошта»

Учні формулюють рекомендацію по толерантній поведінці і «надсилають» листа іншій групі (1-2, 2-3, 3-4, 4-5, 5-1). Групи по-черзі зачитують отриманого листа.

4. Важливість толерантності у нашому житті

1. Демонстрація наочності та її обговорення

Учні розглядають слайд із зображенням облич щасливих, радісних людей.

Обговорення побаченого:

  •                    що відчувають люди на слайді?
  •                    чи може почуття щастя, радості, задоволення людини залежати від ставлення до неї інших людей? якого ставлення?

-   що ви відчуваєте, дивлячись на цих людей?

2. Робота із висловлюваннями

Видатним людям належать такі слова:

Жодна зла людина не буває щасливою.


Ювенал, римський поет, 60 р. до н. є.

Людина, яка робить інших щасливими, не може сама бути нещасною.

Гельвецій, французький філософ XVIII ст.

Щаслива людина та, яка дарує щастя найбільшій кількості людей.

Дені Дідро, французький філософ XVIII ст. 

Яка головна думка об'єднує ці висловлювання?

IV. Підведення підсумків заходу

Робота з плакатом «Дерево очікування»

Представник кожної групи зачитує очікуваний результат з «краплі» на

вибір і пояснює його. Після відповіді прикрашає дерево плодом.

  1. Виступ учня з віршем

Людина починається з добра,

Із ласки і великої любові,

Із батьківської хати і двора;

З поваги, що звучить у кожнім слові.

Людина починається з добра,

З умінням співчувати, захистити.

Це зрозуміти всім давно пора,

Бо ми прийшли у світ добро творити.

Людина починається з добра,

Із світла, що серця переповняє

Ця істина, як світ, така стара,

А й досі на добро нас надихає.

Л. Забашта

V. Завершення заходу

Дякую за активну, ефективну роботу, зацікавленість на сьогоднішньому заході. Прагніть бути толерантними! До побачення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
30 червня 2018
Переглядів
595
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку