Оскap Вaйлд. «Хлопчик- Зipкa». Знaйомство зі змістом кaзки. Символічний зміст нaзви твору.

Про матеріал

Ця презентація допоможе познайомитися з життєвим шляхом Оскара Уайльда, поглибити розуміння особливостей народної та літературної казки, навчитися аналізувати характери героїв, визначати головну ідею твору та формувати власне ставлення до прочитаного. Мета уроку – розвинути в учнів критичне мислення, естетичний смак та посилити їхню любов до літератури.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Oскap Вaйлд. «Хлопчик- Зipкa». Знaйомство зі змістом кaзки. Символічний зміст нaзви твору.

Номер слайду 2

ВИЗНАЧЕННЯ ЕМОЦІЙНОГО СТАНУУЧНІВ НА ПОЧАТКУ УРОКУ

Номер слайду 3

Мета: продовжити вивчення життя і творчості Оскара Уайльда; ознайомитися зі змістом літературної казки «Хлопчик-зірка»; висловити враження і власне ставлення до подій казки; розвивати навички сприйняття інформації на слух, виокремлення головного; виховувати високі моральні якості, естетичні смаки.

Номер слайду 4

Шукай краси, добра шукай!Вони є все, вони є всюди. Не йди в чужий за ними край,Найперш найди їх в своїй груди. І. Франко.

Номер слайду 5

- Як ви розумієте слова українського поета І. Франка?- Якої краси треба шукати? - Як можна пов’язати слова епіграфа з літературними казками, які ми вивчаємо?

Номер слайду 6

Мозковий штурм.- Що таке казка? - Які бувають казки? - Народні казки яких країн ви знаєте ? - Чим відрізняється літературна казка від народної казки? - Які літературні казки ви знаєте? - Чим об’єднані всі ці казки?

Номер слайду 7

У казках О. Уайльда перед нами відкривається дивовижний, прекрасний світ, наповнений коштовностями, незвичними речами, екзотичними квітами. О. Уайльд був нестямно закоханий у все вишукане і прекрасне. Потяг до прекрасного виник в Оскара Уайльда ще в дитинстві. Народився він в Ірландії, в Дубліні, столиці Ірландії, в чудовій сім’ї, де все дихало любов’ю до науки та мистецтва.

Номер слайду 8

Батько, Вільям Роберт, був лікарем – окулістом, лікував очі, повертав слух, займався дослідженням історії Ірландії, збирав національний фольклор, писав книжки про видатних ірландців. Мати, Франческо Оскар, писала вірші, перекладала художні твори, володіла багатьма європейськими мовами. Їхній будинок був найкращим у місті, в них була чудова бібліотека. Коли хлопчик підріс, батьки брали його у подорож по Ірландії, де він зачаровано слухав легенди про привидів.

Номер слайду 9

До дев’яти років Оскар навчався дома, потім навчався в Королівській школі. Закінчивши школу добре, отримав Королівську стипендію на навчання в Трівіті-коледжі, який закінчив з золотою медаллю за знання давньогрецької літератури. Вступив у найкращий заклад Європи – Оксфордський університет. Неважко помітити, що письменника з юних літ оточувало все витончене і красиве. Оскар понад усе цінував красу, вважаючи, що краса здатна облагородити життя. У 1878 році в 24 роки , отримавши ступінь бакалавра мистецтв, він почав самостійне життя в Лондоні.

Номер слайду 10

Після розмови з сином Оскар Уайльд створив ряд казок, мета яких – розвивати естетичний смак і мораль дітей. В своїх дорослих казках письменник намагався пояснити важливі істини: життя кожної людини має сенс ;краса має бути не тільки зовнішньою, а й внутрішньою;люди повинні любити і поважати одне одного.

Номер слайду 11

Ви, діти, скажете, що це дуже складно і не для казок. Так, Оскар Уайльд писав, що його книжки призначені для дорослих дітей віком від 18 до 80 років. Він писав, що всі його казкові твори є повчальними. Не всі вони мають щасливий кінець, як і у житті. Його казкові герої борються не з чудовиськами , а зі своїми внутрішніми ворогами: жорстокістю, гордістю.

Номер слайду 12

Дотепник і жартівник зазнав у своєму житті найвищого злету і найбільшого падіння. Відомий поет, блискучий драматург і багатий аристократ був засуджений за «непристойну поведінку» і провів два роки у в’язниці, а майно його без усяких сумлінь розтягли кредитори. Ім’я нещодавнього кумира було зганьблено, навіть згадка про Оскара Уайльда в манірному англійському суспільстві вважалася непристойною. За три роки після повернення з в’язниці витончений естет, зірковий Оскар помер у безпросвітних злиднях і цілковитій самотності. Однак стражі моральних устоїв не змогли викреслити з літератури ім’я автора казок «Щасливий принц», «Соловей і троянда», «Велетень-егоїст», «Молодий король», «Кентервільський привид», «Хлопчик–зірка».

Номер слайду 13

Може для вас, учнів 5го класу, філософія О. Уайльда занадто складна. Ми це зараз перевіримо. Як ви гадаєте, чи можна вважати красивою людину зовні прекрасну, а вчинками – потворну?Як ви розумієте, що таке духовна краса? Наведіть приклади .

Номер слайду 14

Фізкультхвилинка

Номер слайду 15

Казка О. Вайлда має дещо незвичну назву «Хлопчик-зірка». Спробуємо розгадати, чому автор саме так назвав свою казку.

Номер слайду 16

Асоціації зі словом "зірка"

Номер слайду 17

Наукові асоціації: Небесне тіло: Найперше, що спадає на думку - це яскравий об'єкт, що світиться на нічному небі. Газовий шар: Зірка - це величезна газова куля, яка світиться завдяки термоядерним реакціям. Різноманітність: Існують різні типи зірок: карлики, гіганти, нейтронні зірки, чорні діри. Цикл життя: Зірки народжуються, живуть і вмирають, проходячи через різні стадії еволюції.

Номер слайду 18

Культурні асоціації: Символіка: Зірка використовується в різних культурах як символ вказівки шляху, удачі, божественності. Міфологія: У багатьох міфах і легендах зірки пов'язані з богами, героями, душами померлих. Астрологія: Зірки використовуються для складання гороскопів і передбачення майбутнього.

Номер слайду 19

Поетичні асоціації: Світлонадія, майбутнєКрасанічне небо. Нескінченністьбезмежність Всесвіту. Бажанняпадаюча зірка

Номер слайду 20

Слово «зірка» нагадує нам про неземну красу, яка може нести світло, вести за собою, може бути взірцем краси. А що може означати словосполучення слів «зірка» і «хлопчик»? Яким ми очікували побачити Хлопчика-зірку?

Номер слайду 21

ЗIРКАХЛОПЧИК Краса , далека, незвична Неземна краса, яка може нести світло, вести за собою Може бути взірцем краси Яким ми очікували побачити Хлопчика- зірку?(Він повинен бути красивим, і з ним повинно бути пов’язане щось чарівне )

Номер слайду 22

Була зимова ніч, стояв пекучий мороз. Сніг товстою ковдрою укривав землю й гілля дерев, коли Лісоруби продиралися крізь хащі. Навкруги, потріскуючи, ламалися промерзлі галузки, а коли вони підійшли до Гірського Водоспаду, то побачили, що він нерухомо завис, бо його поцілувала Крижана Королева. Був такий холод, що навіть звірі й пташки не знали, як його перебути.

Номер слайду 23

Як поставилися Лісоруби до своєї знахідки?

Номер слайду 24

Опис хлопчикаІ з року в рік хлопчик гарнішав і гарнішав, а жителі села тільки дивувалися його красі, – мав личко біле й ніжне, мов вирізьблене з слонової кістки, і золоті кучері – як пелюстки нарциса, і губи – як пелюстки червоної троянди, і очі – як фіалки, що дивляться в чисту воду струмка. І він стрункий, немов квітка в полі, де не ступала нога косаря»

Номер слайду 25

Зовнішня краса. Внутрішній світ золоті кучері – як пелюстки нарциса губи – пелюстки троянди очі – фіалки стрункий – мов квітка він виріс гордим, себелюбним і жорстоким; дивився згори вниз; він попихав дітьми й називав їх своїми слугами

Номер слайду 26

Зовнішність хлопчика змінилася, а чи змінилася його душа? З якого моменту починаються зміни в його душі?

Номер слайду 27

І Хлопчик-зірка, сповнений великою радістю і подивом, убіг до хати. Та коли побачив ту, що чекала на нього в хаті, він презирливо зареготав і мовив:— Ну а де ж моя мати? Я тут не бачу нікого, крім цієї бридкої старчихи.— Я — твоя мати, - відповіла йому жінка.— Ти збожеволіла, як ти можеш казати таке! — гнівно вигукнув Хлопчик-зірка. — Ніякий я тобі не син, бо ти - бридка старчиха в лахмітті. Тож тікай звідси, і щоб я більше не бачив твого бридкого обличчя! (...)Мати благала не проганяти її, але серце Хлопчика-зірки залишалося незворушним.

Номер слайду 28

- Ой, синочку мій! - скрикнула жінка. - Невже ти й не поцілуєш мене на прощання? Я ж стільки натерпілася мук, доки відшукала тебе!- Нізащо, - відповів Хлопчик-зірка, - адже на тебе навіть бридко глянути, і я радніше поцілую гадюку чи жабу-ропуху, ніж тебе. Тоді жінка встала і поплентала, обливаючись гіркими сльозами, до лісу, а Хлопчик-зірка, побачивши, що вона пішла, зрадів і побіг гратися зі своїми товаришами. Та тієї ж миті, як ті побачили його, вони стали глузувати з нього, кажучи:- Та ж ти бридкий, як ропуха, і відразливий, як гадюка! Тікай звідси геть, бо нам гидко гратися разом з такою потворою, як ти. - І вони прогнали його з садка. Тоді Хлопчик-зірка задумався і промовив сам до себе:- Що це вони кажуть? Ану піду я до кринички й погляну на себе у воду, і вона скаже мені, що я гарний.

Номер слайду 29

І він пішов до кринички і глянув у воду, але що ж він побачив! Обличчям він став схожий на жабу, а тіло його вкрилось лускою, як у гадюки. І він кинувся обличчям у траву і заридав, а потім сказав собі: Це, певне, така мені кара за мій гріх. Адже я відмовився від рідної матері й прогнав її геть, я посоромився її і вчинив жорстоко з нею. Тепер я піду й шукатиму її по всьому світу і не знатиму спочинку доти, доки не знайду її. (...)

Номер слайду 30

Коли всі відвернулися від нього через його потворну зовнішність , тому що Хлопчик-Зірка образив свою маму, почалася еволюція, перетворення зовнішньої краси у внутрішню, але через страждання і приниження.

Номер слайду 31

МИЛОСЕРДЯЕГОЇЗМ, СЕБЕЛЮБСТВОШлях духовного очищення. СТРАЖДАННЯТЕРПІННЯМИЛОСЕРДЯДОБРО

Номер слайду 32

Яку винагороду отримує Хлопчик-зірка за свою доброту, милосердя, терпіня, страждання в кінці казки?

Номер слайду 33

Справжня краса - це поєднання зовнішності та внутрішнього світу людини.

Номер слайду 34

Домашнє завдання: Пройти тестування у вигляді гри

Номер слайду 35

Ваш емоційний стан

Номер слайду 36

Використані джерела. Ніколенко О. М. Зарубіжна література. 5 кл.: підруч. для ЗЗСО / О. М. Ніколенко, Л. В. Мацевко-Бекерська, Н. П. Рудніцька. – Київ, Видавничий центр «Академiя», 2022.https://academia-pc.com.ua/wp-content/uploads/2022/02/nikolenko-zarubizhna-literatura-5-klas-vcz-akademiya.pdf Онлайн-платформа «Друзі Полліанни» до підручника «Зарубіжна література» (О. М. Ніколенко та ін.).https://www.academia-nikolenko-5klas.com.ua/ Оскар Вайлд. Вікіпедія. https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9 E%D1%81%D0%BA%D0%B0%D1%80_%D0%92%D0%B0%D0%B9%D0%BB%D0%B4 Оскар Уайльд. «Хлопчик-Зірка». Тематика казки. Основний конфлікт твору. Символічний зміст назви твору.https://naurok.com.ua/oskar-uayld-hlopchik-zirka-tematika-kazki-osnovniy-konflikt-tvoru-simvolichniy-zmist-nazvi-tvoru-139350.html. Оскар Вайлд. «Хлопчик-зірка». Символічний зміст назви твору.https://naurok.com.ua/oskar-vayld-hlopchik-zirka-simvolichniy-zmist-nazvi-tvoru-261167.html. Матеріал: Презентація до уроку на тему: «Шлях Хлопчика - зірки від егоїзму й байдужості до відкриття в собі любові й милосердя» (Опублікувала: Чут Наталія Василівна)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Смирнова Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
4 листопада
Переглядів
248
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку