Сценарій спортивного свята "Малі Олімпійські ігри"
Мета: Ознайомити учнів з історією виникнення Олімпійських ігор та традиції. Пропагувати гуманістичні цінності олімпізму. Виховувати любов до фізкультури та спорту: розвивати фізичні уміння та навички, зміцнювати здоров'я, виховувати почуття дружби, колективізму.
Змістом спортивного свята є змагання з різних видів спорту, знайомство з символікою Олімпійських ігор.
Місце проведення: подвір'я школи
Обладнання: Олімпійський прапор та смолоскип, прапор, фішки та стійки, естафетні палички, обручі, м'ячі, скакалки, Державний прапор України, Олімпійський прапор та смолоскип , музичний супровід (записи мелодій)
Дійові особи: ведучі, Зевс, Афродита, Афіна (давньогрецька боги).
Хід свята:
Звучать фанфари.
Виступ учнів з віршами.
1.Щоб здоровим, сильним бути, Треба нам про сум забути. Спортом треба всім займатись І частіше усміхатись! Бо усміхнена людина – Це здоров`я половина!
2.Нам відомо – це чудово, Коли ти і ми здорові. Тільки треба знати, Як здоровим стати. Є один рецепт у світі – Він усім підходить дітям : Якщо будем спорт любити, Зможем років сто прожити !
3.Щоб мати здоров’я, слід правильно їсти,
Вживати поживне і тільки корисне.
Не їсти надміру, не шкодити тілу
І пам’ятати про вітаміни.
4.Хто здоровий, той сміється,
Все йому в житті вдається,
Радість б'ється в нім щоднини
Це ж чудово для людини!
5.Хто здоровий, той не плаче,
Жде його в житті удача.
Він уміє працювати,
Вчитись і відпочивати.
6.Хто здоровий — не сумує,
Над загадками мудрує,
Він сміливо в світ іде
Й за собою всіх веде.
7.Бо здоров'я — це прекрасно,
Здорово, чудово, ясно!
І доступні для людини
Всі дороги і стежини!
8.Зібрались сьогодні ми всі на змагання
Приготувалися з самого рання.
Бо Олімп нас кличе, зізнатися час,
Що може і вміє тут кожен із нас.
Виходять богині Афіна і Афродита –під музику
Афродита Вітаємо усіх на СВЯТІ СПОРТУ! - Школо ! Ми боги Олімпу, дізнавшись, що у цьому «палаці» відбудеться відкриття Олімпійського тижня завітали до вас із самої Греції за повелінням бога Зевса.
Афіна Зевс - головний з богів - олімпійців, бог неба, грому і блискавок.
(Під звуки грому з'являється Зевс )
Зевс:
Я – головний та всемогутній Бог. Своїм наказом війни припиняю і назначаю ігри замість них. Щоб кожен міг у чесній боротьбі свою відвагу й силу показати і славу здобувати на віки. як переможець у безкровній битві! Хай буде так, однині і довіку для всіх цей мій божественний наказ. Тож розпочнем змагання в цей же час!
Афіна Олімпійський спорт - це дивовижне явище в історії людства і воно заслуговує на пильну увагу.
Зевс. Тож у Олімпії був виданий наказ щоб ___дня, місяця вересня 2021 року в цьому палаці, біля славетного Білого міста відкрити споруду- ____________школу, де будуть панувати - ідеали і цінності олімпізму.
Афіна О спорт! Ти – насолода. О спорт! Ти - будівничий!
Зевс О спорт! Ти – справедливість! О спорт! Ти виклик !
Афродита О спорт! Ти – благородство! О спорт! Ти – радість !
Зевс О спорт! Ти – плідність! О спорт! Ти – мир!
Афіна : Гаслом Олімпійських ігор є слова «Citius. Altius. Fortius», що означає «Швидше. Вище. Сильніше».
Зевс: Сьогодні ми запрошуємо всіх до славетної країни Олімпії. Класи, під прапор Олімпійських ігор, струнко! Увага! Прапор олімпійського руху - внести (винос прапора - 4 учні)
Афродита : На олімпійському прапорі не пишуть слів, але люди всієї планети знають, що п’ять переплетених кілець символізують мир, дружбу і взаєморозуміння спортсменів п'яти континентів. Вони сповіщають про чесну боротьбу на спортивних майданчиках.
Зевс : За традицією на церемонії відкриття Ігор запалюють олімпійський вогонь – символ миру і дружби народів планети. Тож нехай і на нашому шкільному подвір’ї запалає олімпійський вогонь. Довгий шлях долає цей вогонь. Сьогодні священний вогонь миру і дружби прибув до нас на свято.
І сталося диво! (Звучить Гімн Олімпіади - Зевс-передає смолоскип кращому спортсмену школи - Олімпієць зі смолоскипом робить почесне коло)
Афіна : Нехай вогонь Олімпіади додасть вам сили і наснаги!
Зевс : Нехай сьогодні з вами поруч крокують спритність, мужність, перемога.
Афродита : Бажаємо, щоб у цій школі, діти і спорт були разом навік. (Оплески)
Афіна:
Хто назвав ті ігри грою?
Праця й піт без перестанку.
З часом нервами і кров’ю
Завойована пошана.
Їх відлуння сонця дзвін
Вмить, коли для переможців
Лине їх держави гімн. (Звучить Гімн України)
Афродита: Прийшла нарешті та година - те свято миру і добра для юних олімпійців ігри, нам розпочати вже пора.
Боги разом : Олімпійські ігри оголошуються в і д к р и т и м и !
Афіна: Свято це - складне завдання, нехай супроводжує удача.
Якщо всі вже готові, Нехай директор мовить слово
Зевс Слово надається вчителю фізичної культури –_______________ ,яка ознайомить з порядком проведення малих Олімпійських ігор ..
Шановні друзі ! Сьогодні ви стали свідками відкриття «Малих олімпійських ігор» в нашій школі. Запалав символічний олімпійський вогонь, на рівні з прапором України замайорів олімпійський прапор, а це значить, що протягом навчального року в нашій школі будуть проводитись різні змагання, спортивні вікторини та інші заходи. Я впевнена, що багатьом з вас стануть близькі і зрозумілі гуманістичні ідеали олімпійського руху. Заняття спортом допоможуть виховати чесність, толерантність; розвити красу тіла й рухів; інтелект, культуру мови та спілкування. А розпочати конкурсну програму нашого заходу я хочу словами олімпійців України:
Україно, нас благослови! - Дай нам крила, щоб важкі дороги нас вели до перемоги. - Україно, нас благослови! Ми клянемось славити тебе, - Щоб на світі знали всі народи Твою силу, твою вроду. - Ми клянемось славити тебе!
Перед змаганнями всі учасники вимовляють клятву, давайте і ми сьогодні поклянемося бути чесними, додержуватися правил змагань. (Читає клятву)
Клянемося – докладати всі зусилля задля перемоги.
Клянемося – виявляти волю і терпіння.
Клянемося – проявляти благородство і мужність.
Клянемося – ставитись до суперників з повагою.
Клянемося – піклуватися про своє здоров’я.
Вас чекають змагання. На подвір’ї школи розміщено 8 станцій. Кожен обирає собі станцію, на якій хоче прийняти участь, підходить і записується, щоб позмагатись. По черзі кожен на станції проходить змагання, кожного учня записуються результати. На станції може бути лише один переможець, який отримає сьогодні винагороду.
І станція – Змагання з дартсу.
Інвентар: дротики, коло з дартсу, турнірна таблиця, ручка
У кожного гравця є три спроби кинути дротики. Після кидання всіх дротиків, сумуються всі набрані бали і заносяться до турнірної таблиці. Перемагає гравець, який набере найбільшу суму балів. Якщо сума балів однакова в декількох учнів, проводиться для них гра знову, перемога за учнем у якого найбільша кількість балів.
ІІ станція – «Кеглі»
Інвентар: турнірна таблиця, ручка, кеглі, м’яч, крейда
По черзі учні котять шар у направлені складених кегель. У кожного одна спроба. В результати записується кількість збитих кегель. Переможці учні, які збили всі кеглі. Якщо таких гравців декілька, для них проводиться гра ще раз.
ІІІ станція –«Накинь кільце»
Інвентар: турнірна таблиця, ручка, підставка для накидування, 5 кілець, крейда.
Від зазначеної лінії учасник кидає 5 кілець, скільки кілець накинуто, стільки балів отримує учасник. Переможець-учень, який накинув всі кільця. Якщо сума балів однакова в декількох учнів, проводиться для них гра знову, перемога за учнем у якого найбільша кількість балів.
ІV станція – «Доріжка обручів»
Інвентар: турнірна таблиця, ручка, 9 обручів.
Перед учнем розміщено 9 обручів, по сигналу вчителя учасник стрибає заданим способом з обруча в обруч, засікається час, коли учень закінчив виконувати стрибки, вимикається секундомір і записується результат. Перемагає учасник , у якого час виконання завдання буде найменшим.
V станція –«Армреслінг»
Інвентар: турнірна таблиця, ручка, парта, два стільці, крейда.
Ознайомлення з основними правилами змагання.
До участі в поєдинку спортсмени допускаються тільки в спортивному одязі і спортивному взутті. Руки до середини плеча і кисті рук повинні бути оголені.
Забороняється користуватися будь-якими предохраняющими бинтами і пов'язками на зап'ястях і ліктях, а також мати обручки і персні на пальцях.
Руки учасників повинні бути чистими, без ознак шкірних захворювань, нігті коротко підстрижені. Бейсбольні кепки повинні зніматися або повертатися козирком назад. Допускається використання взуття на потовщеною підошві, висота підошви не обмежується. У роті не повинно бути жувальної гумки.
Час, відведений для виходу спортсмена на двобій після оголошення його прізвища суддею-інформатором, не повинно перевищувати двох хвилин. В іншому випадку спортсмену буде зараховано поразку.
У стартовій позиції спортсмени повинні захопити руки таким чином, щоб рефері бачив суглоби великих пальців і мав можливість контролювати правильність захоплення дотиком до них своїм пальцем.
Захоплення рук повинен розташовуватися над центром столу (у вертикальному положенні). Лікті можуть встановлюватися в будь-якому місці підлокітника, кисть і передпліччя повинні становити пряму лінію.
Вільною рукою спортсмен повинен захопити штир столу.-в нашому випадку край столу.
Плечі учасників поєдинку повинні бути паралельні краю столу і не виходити за контрольну лінію.
Поєдинок починається по команді «Ready! Go! »(Рос.« Готовність! Марш! ») І закінчується по команді« Stop! »(Рос.« Стоп! »).
Перемога присуджується спортсменові при будь-якому зіткненні пальців, кисті або передпліччя суперника з валиком, або при перетинанні ними умовної горизонталі між верхніми краями валиків.- у нашому випадку-торкнутися парти.
У разі зриву захоплення або оголошення попередження учасники мають право на відпочинок протягом 30 секунд.
Після першого розриву захвату руки спортсменів повинні ув'язуватися спеціальним ременем.
Час відпочинку спортсменів перед повторним поєдинком фіналу не повинно перевищувати 3-х хвилин.
До порушень правил змагань відносяться:
Невиконання команд рефері.
Передчасний старт.
Відрив ліктя від підлокітника.- в нас від парти
Зісковзування ліктя з підлокітника.
Перетинання середньої лінії столу головою, плечима.
Торкання головою або плечем свого передпліччя або захоплення рук.
Умисний розрив захоплення в некритичному для себе становищі.
Використання становища, яке може спричинити за собою травму власної руки.
Провокування ситуації, при якій рука суперника може бути пошкоджена.
За вказані порушення правил спортсмену оголошується попередження. Спортсмену, який отримав два попередження, зараховується поразка.
Якщо спортсмен порушує правила в критичному для себе положенні, то йому зараховується поразка. Критичним становищем вважається відхилення руки спортсмена від вертикалі на 45 градусів і більше.
1)Гравці змагаються парами, з пар записуються переможці,перші пари вибирають самі собі.
2)Хлопці змагаються з хлопцями, дівчатка з дівчатками.
3) Переможець визначається серед хлопців і серед дівчат. 4). Проводиться стільки турів, скільки потрібно, щоб визначити переможця.
VІ станція- «Мій улюблений вид спорту».
Інвентар: турнірна таблиця, ручка, різнокольорова крейда
За 20 хвилин, потрібно намалювати малюнок «Мій улюблений вид спорту». Суддя на станції визначає кращий малюнок.
VІІ станція-«Комбінована естафета»
Інвентар: турнірна таблиця, ручка, крейда, гімнастична лава, 7 гімнастичних палиць, 3 обручі, 3 м’яча для великого тенісу, кошик, стійка.
З лінії старту по сигналу вчителя учень біжить до гімнастичної лави, лягає на неї і підтягує руками себе лежачи на животі, встає, біжить до гімнастичних палиць і перестрибує їх на двох ногах, добігає до обручів бере м’ячики для великого тенісу і розставляє їх в обручі, добігає до стійки і оббігає її, повертається до обручів, збирає м’ячики, ставить їх в кошик, стрибає через палиці на двох ногах, добігає до лави і біжить, щоб лава була між ногами, фінішує. Вимикається секундомір і записується результат. Перемагає той у кого буде найменший час.
VІІІ станція –Піраміда»
По сигналу вчителя швидко розібрати пірамідку і зразу ж її зібрати. Засікається час. Перемагає учасник, який виконає це завдання за менший час.
Інвентар: турнірна таблиця, ручка, піраміда, парта.
Підведення підсумків змагання. Нагородження переможців грамотами та медалями.