Тема: «Квадрат. Прямокутник. Периметр квадрата і прямокутника»

Про матеріал
Тема: «Квадрат. Прямокутник. Периметр квадрата і прямокутника» Мета: повторити та систематизувати знання учнів про квадрат та прямокутник, отримані в початковій школі, розглянути формули для обчислення периметрів квадрата і прямокутника, відпрацювати навички побудови квадрата та прямокутника за допомогою лінійки ; розвивати уміння виділяти основні ознаки та властивості квадрата і прямокутника; виховувати акуратність при виконанні побудови геометричних фігур та відповідно правильність записів у робочому зошиті; розвивати логічне та абстрактне мислення, пам’ять. Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь. Обладнання та матеріали: комп’ютер, мультимедійна презентація, набір геометричних фігур, лінійка, олівець, танграм. Хід уроку I. Організаційний момент. Привітання вчителя з учнями, перевірка готовності до уроку. II. Перевірка домашнього завдання. III. Актуалізація опорних знань. Фронтальне опитування. 1). Що таке чотирикутник? Назвати його елементи. 2). Що таке периметр? Як знаходити периметр трикутника? 3). Чим відрізняється чотирикутник, наприклад, від трикутника? IV. Повідомлення теми та мети уроку. Сьогодні на уроці ми розглянемо такі геометричні фігури як: чотирикутник, квадрат, прямокутник. Навчимося правильно їх будувати та позначати основні елементи. Вивчимо формули знаходження їх периметрів. V. Вивчення нового матеріалу. Впродовж життя ми часто зустрічаємося з предметами, які нагадують нам ті чи інші геометричні фігури. Наприклад, на що схожа поверхня парти, дошка? А де ви можете бачити квадрат? Прямокутник? Прямокутником називається чотирикутник, у якого всі кути прямі. Точки А, В, С, Д прямокутника називаються вершинами прямокутника. Відрізки, що сполучають сусідні вершини прямокутника, називаються сторонами прямокутника. Сторони АВ і СD, ВС і АD називаються протилежними. Протилежні сторони прямокутника рівні між собою. АВ = СD, ВС = АD Сторони прямокутника АВ і ВС, СD і АD називаються суміжними. Їх називаються шириною і довжиною. Відрізки, що сполучають протилежні вершини прямокутника, називаються діагоналями прямокутника. Периметром прямокутника називається сума всіх його сторін. Периметр прямокутника дорівнює подвоєній сумі його ширини і довжини. Формула периметра прямокутника: P дорівнює подвоєній сумі a і b, де a і b – сторони прямокутника. Квадратом називається прямокутник, сторони якого рівні. Периметр квадрата дорівнює довжині сторони, помноженій на чотири. Формула периметра квадрата: P дорівнює чотирьом a , де a – сторона квадрата. VI. Фізкультхвилинка. VII. Закріплення знань. Формування вмінь. 1. Практичне завдання. Побудуйте довільний прямокутник. • позначте його вершини, • виміряти сторони прямокутника, • знайти периметр прямокутника. 2. Творче завдання. На кожній парті розкласти набори з геометричними фігурами. • з набору вибрати квадрат і знайти його периметр, • з декількох квадратів скласти квадрат та знайти його периметр, • з декількох прямокутників або трикутників скласти квадрат, прямокутник. 1. Вправа За допомогою лінійки накресли прямокутник зі сторонами 4 см і 3 см. Знайди його периметр. Розв’язання 3 см 4 см P = 2(a+b)=2(4+3)=14 (см) Відповідь: 14 сантиметрів периметр прямокутника. Завдання з підручником. Виконай завдання на с.130, №5 3. Вправа Сторони прямокутника дорівнюють 8 см і 10 см. Обчисли сторону квадрата, периметр якого дорівнює периметру прямокутника. Розв’язання P = 2(a+b) – формула периметра прямокутника 1. 2(8+10)=36 (см) – периметр прямокутника P = 4a – формула периметра квадрата Оскільки периметри прямокутника і квадрата рівні, то сторону квадрата знаходимо за формулою a= P:4 2. 36:4=9(см) – сторона квадрата Відповідь: 11 сантиметрів сторона квадрата Робота у групах Вправа з ТАНГРАМОМ І група Скласти з частинок танграму прямокутник . Знайти його периметри. ІІ група Скласти з частинок танграму квадрат . Знайти його периметри. 4. Завдання підвищенної складності. Знайти числові значення фігур: 50 70 40 VIII. Підсумок уроку. Продовжіть речення: • На уроці я дізнався про… • Сьогодні я навчився… • Найбільше мені сподобалося… • Я не зрозумів… IX. Рефлексія X. Домашнє завдання. С.130,№9.
Перегляд файлу

Тема: «Квадрат. Прямокутник. Периметр квадрата і прямокутника»

Мета: повторити та систематизувати знання учнів про квадрат та прямокутник, отримані в початковій школі, розглянути формули для обчислення периметрів квадрата і прямокутника, відпрацювати навички побудови квадрата та прямокутника за допомогою лінійки ; розвивати уміння виділяти основні ознаки та властивості квадрата і прямокутника; виховувати акуратність при виконанні побудови геометричних фігур та відповідно правильність записів у робочому зошиті; розвивати логічне та абстрактне мислення, пам’ять.

Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.

Обладнання та матеріали:  комп’ютер, мультимедійна презентація, набір геометричних фігур, лінійка, олівець, танграм.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

Привітання вчителя з учнями, перевірка готовності до уроку.

  1. Перевірка домашнього завдання.
  2. Актуалізація опорних знань.

Фронтальне опитування.

1). Що таке чотирикутник? Назвати його елементи.

2). Що таке периметр? Як знаходити периметр трикутника?

3). Чим відрізняється чотирикутник, наприклад, від трикутника?

  1. Повідомлення теми та мети уроку.

Сьогодні на уроці  ми  розглянемо такі геометричні фігури як: чотирикутник, квадрат, прямокутник. Навчимося правильно їх будувати та позначати основні елементи. Вивчимо формули знаходження їх периметрів.

  1.                Вивчення нового матеріалу.

Впродовж життя ми часто зустрічаємося з предметами, які нагадують нам ті чи інші геометричні фігури. Наприклад, на що схожа поверхня парти, дошка? А де ви можете бачити квадрат? Прямокутник?

Прямокутником називається чотирикутник, у якого всі кути прямі.

Точки А, В, С, Д прямокутника називаються вершинами прямокутника.

Відрізки, що сполучають сусідні вершини прямокутника, називаються сторонами прямокутника. Сторони АВ і СD, ВС і АD називаються протилежними. Протилежні сторони прямокутника рівні між собою.

АВ = СD, ВС = АD

Сторони прямокутника АВ і ВС, СD і АD називаються суміжними. Їх називаються шириною і довжиною.

Відрізки, що сполучають протилежні вершини прямокутника, називаються діагоналями прямокутника.

Периметром прямокутника називається сума всіх його сторін. Периметр прямокутника дорівнює подвоєній сумі його ширини і довжини. Формула периметра прямокутника: P дорівнює подвоєній сумі a і b, де a і b  сторони прямокутника.

Квадратом називається прямокутник, сторони якого рівні. Периметр квадрата дорівнює довжині сторони, помноженій на чотири. Формула периметра квадрата: P дорівнює чотирьом a , де a  сторона квадрата.

 

 

 

 

 

  1.                         Фізкультхвилинка.
  2.      Закріплення знань. Формування вмінь.
  1. Практичне завдання.

Побудуйте довільний прямокутник.

  • позначте його вершини,
  • виміряти сторони прямокутника,
  • знайти периметр прямокутника.

 

  1. Творче завдання.

На кожній парті розкласти набори з геометричними фігурами.

  • з набору вибрати квадрат і знайти його периметр,
  • з декількох квадратів скласти квадрат та знайти його периметр,
  • з декількох прямокутників або трикутників скласти квадрат, прямокутник.

 

  1. Вправа За допомогою лінійки накресли прямокутник зі сторонами 4 см і 3 см. Знайди його периметр.

Розв’язання

3 см

 

             4 см

P = 2(a+b)=2(4+3)=14 (см)

Відповідь: 14 сантиметрів периметр прямокутника.

Завдання з підручником.

Виконай завдання на с.130, №5

  1. Вправа Сторони прямокутника дорівнюють 8 см і 10 см. Обчисли сторону квадрата, периметр якого дорівнює периметру прямокутника.

Розв’язання

     P = 2(a+b) – формула периметра прямокутника

  1. 2(8+10)=36 (см) – периметр прямокутника

P = 4a – формула периметра квадрата

Оскільки периметри прямокутника і квадрата рівні, то сторону квадрата знаходимо за формулою a= P:4

  1. 36:4=9(см) – сторона квадрата

Відповідь: 11 сантиметрів сторона квадрата

Робота у групах

Вправа з ТАНГРАМОМ

 І група

Скласти з частинок танграму прямокутник . Знайти його периметри.

ІІ група

Скласти з частинок танграму квадрат . Знайти його периметри.

 

  1. Завдання підвищенної складності. Знайти числові значення фігур:

 

 

 

 

 

 

50

 

 

 

 

70

 

 

 

 

40

 

 

 

 

 

  1.      Підсумок уроку.

Продовжіть речення:

  • На уроці я дізнався про…
  • Сьогодні я навчився…
  • Найбільше мені сподобалося…
  • Я не зрозумів…
  1.               Рефлексія
  2.           Домашнє завдання.

С.130,№9.

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 грудня
Переглядів
99
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку