1.У Китаї із часів правління династії Хань (250 років до н.е.) вживають напій під назвою «Чайний гриб». Люди похилого віку нашого регіону також вживають його. Учні висловили свою думку з цього приводу. Учень 1 –«Напій має лікувальні властивості» ;Учень 2-«Чайний гриб» є симбіотичним комплексом ,утвореним оцтовокислою бактерією і дріжджами»;Учень3-« Подібні симбіози дріжджі утворюють також у «Молочному» та «Рисовому» грибах». Хто з учнів висловив вірне твердження?
А) учень1 Б) учень 2 В) учень 3 Г) всі твердження вірні
2.Зараз є популярним вирощування екзотичних рослин. В мого однокласника дома вирощують комахоїдні рослини. Я з друзями оглянули ці дивовижні рослини. Учні висловили свою думку з цього приводу. Учень 1 –«Пастки росички круглолистої-це видозміна листка» ; Учень2-«В природі комахоїдні рослини трапляються там ,де в середовищі не вистачає Нітрогену» ; Учень3-«Хижацтво є додатковим мінеральним живленням ,рослина є фотосинтезуючим автотрофом. Тобто росичка- міксотроф». Хто з учнів висловив вірне твердження?
А) учень1 Б) учень 2 В) учень 3 Г) всі твердження вірні
3.На верхівці кімнатної рослини аглаонеми я побачила краплі води ,показала бабусі. «Рослина плаче»- сказала бабуся. Я позвала однокласників ,які живуть поруч . Учні висловили свою думку з цього приводу. Учень 1 –«Рослина виділяє заву воду». Учень 2- «Надлишок води виводиться завдяки процесам випаровування в гутації.» Учень3-«Якщо вдома «заплаче» кала або монстера, то ймовірно вологість повітря різко підвищилось і слід чекати дощу Хто з учнів висловив вірне твердження?
А) учень1 Б) учень 2 В) учень 3 Г) всі твердження вірні
4. Я з однокласниками обговорювала значення знань з біології для майбутньої професії. Учень 1-«Для кінолога біологічні знання важливі»; Учень 2-«Для фітодизайнера біологічні знання важливі» Учень3-«Для продавця овочів біологічні знання потрібні» Хто з учнів висловив вірне твердження?
А) учень1 Б) учень 2 В) учень 3 Г) всі твердження вірні
5.Багато моїх знайомих зараз хворі на грип. Я з однокласниками обговорювала проблему вірусних захворювань. Учень1-«Вірус сказу людині може передатися через укуси хворих лисиці, вовка, собаки» Учень 2-«Вірусні захворювання не передаються статевим шляхом» Учень3-«Віруси передаються тільки повітряно-крапельним шляхом». Хто з учнів висловив вірне твердження?
А) учень1 Б) учень 2 В) учень 3 Г) всі твердження вірні
6.Спостерігаючі за зграйкою хатніх горобців учні висловили твердження .Учень1-«Кількість горобців у нашому місті зменшилась через нестачу їжі взимку; шумове забруднення ,пов’язане з повітряними тривогами і вибухами»Учень2-«Хатній горобець – птах року 2024» Учень3-«Хатні горобці завдають шкоду врожаю зернових» Хто з учнів висловив вірне твердження?
А) учень1 Б) учень 2 В) учень 3 Г) всі твердження вірні
7.Я йшла із школи з однокласниками через сквер. Ми звернули увагу на лишайники на деревах. Учні висловили твердження .Учень1-«Лишайники-індикатори повітря». Учень 2-«Сквер є агроценозом»Учень3-«Штучні екосистеми стабільні довгий час без втручання людини» Хто з учнів висловив вірне твердження?
А) учень1 Б) учень 2 В) учень 3 Г) всі твердження вірні
8. Збираючи букет з опалого листя дерев ,я звернула увагу ,що більшість листових пластинок тополі, берези асиметричні .Я показала букет однокласникам. Учні висловили твердження .Учень1-«Асиметричність листової пластинки деяких дерев свідчить про забруднення повітря»». Учень 2-«Асиметричність листової пластинки залежить від температури» Учень 3-«Асиметричність листової пластинки залежить від мінерального живлення рослин» » Хто з учнів висловив вірне твердження?
А) учень1 Б) учень 2 В) учень 3 Г) всі твердження вірні
9.На стовбурі дерева я побачила гриб трутовик справжній. Пригадала, що назва трутовик походить від слова «трут» Так в давнину називали матеріал, здатний загорятися від іскри. Розповіла про це однокласникам» Учні висловили твердження .Учень1-«Частину свого життя трутовики існують як паразити ,частину- як сапрофіти » Учень2-«Трутовики шкодять лісовому і парковому господарствам» Учень3-«Трутовики –не завдають шкоди деревам». Хто з учнів висловив вірне твердження?
А) учень1 Б) учень 2 В) учень 3 Г) всі твердження вірні
10.У вихідні я з друзями часто гуляємо на узбережжі моря. Після шторму на піску залишаються водорості і черепашки молюсків. Учні висловили твердження .Учень1-«Гідросфера становить приблизно70% поверхні Землі».Учень2-«На поширення гідробіонтів впливає солоність води».Учень3-«для водного середовища характерні висока густина, менші коливання температури ніж у наземно- повітряному». Хто з учнів висловив вірне твердження?
А) учень1 Б) учень 2 В) учень 3 Г) всі твердження вірні
11.В Чорному морі мешкає акула катран. Рибалки випускають її знов до моря. Але я з однокласниками змогли добре катрана розглядіти . Учні висловили твердження .Учень1-« Катран –хижак». Учень 2-«Катран має обтічну форму, що зменшує тертя о воду» Учень3-«Катран не має зябрових кришок» ».Хто з учнів висловив вірне твердження?
А) учень1 Б) учень 2 В) учень 3 Г) всі твердження вірні
12.На підводних каміннях я з однокласниками назбирали мідій .Цей двостулковий молюск є важливим компонентом екосистеми моря. Учні висловили твердження .Учень1-«Мідії є фільтраторами води».Учень2-«Мідії знищуються черевоногим молюском рапаною.» Учень3-«Мідії не використовуються людиною» Хто з учнів висловив вірне твердження?
А) учень1 Б) учень 2 В) учень 3 Г) всі твердження вірні
13.У Чорному морі поширені медузи: аурелія, коренерот, люцернарія .Їхні тіла виглядають красиво, але плавати поблизу від деяких медуз небезпечно. Учні висловили твердження .Учень1-«У коренерота щупальців немає».Учень2-«Медузи мешкають тільки в солоних водоймах» Учень 3-«Люцернарія веде прикріплений спосіб життя». Хто з учнів висловив вірне твердження?
А) учень1 Б) учень 2 В) учень 3 Г) всі твердження вірні
14.Гуляючи на свіжому повітрі біля моря я і мої друзі вирішили перекусити, купили суші. До їх складу входить норі- висушені червоні водорості з роду Порфіра .Учні висловили твердження .Учень1-«Цю водорость людина вирощує штучно».Учень2-«Порфіра поширена в Чорному морі» Учень3-«Червоні водорості запасають вуглевод-багрянковий крохмаль». Хто з учнів висловив вірне твердження?
А) учень1 Б) учень 2 В) учень 3 Г) всі твердження вірні
15. На узбережжі ми побачили порожні пляшки і інше смиття. Який внесок в охорону природи може внести учень. Учні висловили твердження .Учень1-«Це справа дорослих» .Учень 2-« Просвітницька діяльність, роз’яснення серед школярів ,мешканців мікрорайону» .Учень3-«Організація прибирання узбережжя школярами і їхніми батьками» Хто з учнів висловив вірне твердження?
А) учень1 Б) учень 2 В) учень 3 Г) всі твердження вірні