Біологія. 7 клас. Узагальнення з теми "Вступ" (підручник К. Задорожного)

Додано: 22 вересня
Предмет: Біологія, 7 клас
20 запитань
Запитання 1

Що є обєктом вивчення науки біології?

варіанти відповідей

жива та нежива природа нашої планети

життя в усіх його про­явах

будова та властивості речовин

взаємодія організмів між собою та середовищем існування

Запитання 2

Що таке популяція?

варіанти відповідей

сукупність організмів одного виду, що мешкають на певній території

система, утворена організмами, які співіснують на пев­ній території, та середовищем їхнього існування, що тісно взаємопов’язані, утворюють єдине ціле

сукупність усіх екосистем планети Земля

наука про живі організми та середовище їх існування

Запитання 3

Що таке екосистема?

варіанти відповідей

сукупність організмів одного виду, що мешкають на певній території

система, утворена організмами, які співіснують на пев­ній території, та середовищем їхнього існування, що тісно взаємопов’язані, утворюють єдине ціле

сукупність усіх екосистем планети Земля

наука про живі організми та середовище їх існування

Запитання 4

Що таке біосфера?

варіанти відповідей

сукупність організмів одного виду, що мешкають на певній території

система, утворена організмами, які співіснують на пев­ній території, та середовищем їхнього існування, що тісно взаємопов’язані, утворюють єдине ціле

сукупність усіх екосистем планети Земля

наука про живі організми та середовище їх існування

Запитання 5

Для яких організмів не характерний клітинний рівень організації?

варіанти відповідей

Бактерії

Віруси

Гриби

Рослини

Тварини

Запитання 6

У яких організмів клітинний і організмовий рівні організації збігаються?

варіанти відповідей

Одноклітинні організми

Віруси

Людина

Птахи

Комахи

Запитання 7

Прикладом якого рівня організації живого є ДНК?

варіанти відповідей

Молекулярний

Клітинний

Організмовий

Популяційно-видовий

Екосистемний

Біосферний

Запитання 8

Прикладом якого рівня організації живого є лелека?

варіанти відповідей

Молекулярний

Клітинний

Організмовий

Популяційно-видовий

Екосистемний

Біосферний

Запитання 9

Прикладом якого рівня організації живого є зграя вовків?

варіанти відповідей

Молекулярний

Клітинний

Організмовий

Популяційно-видовий

Екосистемний

Біосферний

Запитання 10

Прикладом якого рівня організації живого є озеро?

варіанти відповідей

Молекулярний

Клітинний

Організмовий

Популяційно-видовий

Екосистемний

Біосферний

Запитання 11

Прикладом якого рівня організації живого є нейрон (нервова клітина)?

варіанти відповідей

Молекулярний

Клітинний

Організмовий

Популяційно-видовий

Екосистемний

Біосферний

Запитання 12

На якому рівні організації живого знаходиться зображений на малюнку об’єкт?

варіанти відповідей

Молекулярний

Клітинний

Організмовий

Популяційно-видовий

Екосистемний

Біосферний

Запитання 13

Яка наука вивчає ою’єкт, зображений на малюнку?

варіанти відповідей

Ботаніка

Зоологія

Мікологія

Мікробіологія

Цитологія

Анатомія

Фізіологія

Етологія

Запитання 14

Яка наука вивчає ою’єкт, зображений на малюнку?

варіанти відповідей

Ботаніка

Зоологія

Мікологія

Мікробіологія

Цитологія

Анатомія

Фізіологія

Етологія

Запитання 15

Яка наука вивчає ою’єкт, зображений на малюнку?

варіанти відповідей

Ботаніка

Зоологія

Мікологія

Мікробіологія

Цитологія

Анатомія

Фізіологія

Етологія

Запитання 16

Яка наука вивчає ою’єкт, зображений на малюнку?

варіанти відповідей

Ботаніка

Зоологія

Мікологія

Мікробіологія

Цитологія

Анатомія

Фізіологія

Етологія

Запитання 17

Яка наука вивчає поведінку тварин?

варіанти відповідей

Ботаніка

Зоологія

Мікологія

Мікробіологія

Цитологія

Анатомія

Фізіологія

Етологія

Запитання 18

На занятті гуртка «Юний дослідник» діти з учителем планували наукове дослідження: «Визначення залежності продуктивності курчат породи Х від складу кормів». Установіть послідовність етапів цього дослідження.


А. Проводимо зважування на кожен п’ятий день дослідження протягом місяця, результати заносимо в таблицю.

Б. З’ясовуємо, що курчата породи Х залежно від вигодовування можуть набирати масу в межах 50–100 грамів на місяць.

В. Аналізуємо результати дослідження, визначаємо, який корм дав кращий приріст у курчат.

Г. Зображуємо у вигляді графіка приросту дані з таблиці про зважування.

Д. Робимо висновок, як впливають на приріст курчат звичайні та комбіновані корми.

Е. Обираємо для дослідження три групи курчат одного віку породи Х, готуємо звичайні та два різні комбіновані корми.

варіанти відповідей

А, Б, В, Г, Д, Е.

Е, А, Б, Г, В, Д

Е, А, Г, Б, В, Д.

Е, Д, Г, В, Б,А

Запитання 19

Ольга та Ілля вирішили провести дослідження, яке дозволить з’ясувати, чи впливає на проростання насінин гороху додавання кухонної солі до води, якою змочували папір для пророщення насіння. Вони приготували 8 коробок з-під старих DVD-дисків, у які поклали однакові паперові рушники. У кожну з коробок поклали по 10 насінин гороху однакового розміру. Вирішили поливати їх щодня по столовій ложці на коробку протягом тижня, після чого підбити підсумки – порівняти кількість пророслих насінин. Для коробок 1–2 брали чисту питну воду, для 3–4 – питну воду, в яку на 100 мл води додали одну чайну ложку солі без «гірки», для 5–6 – воду з двома чайними ложками солі на 100 мл, для 7–8 – з трьома.

Яку гіпотезу могли перевіряти у своєму дослідженні Ольга та Ілля?

варіанти відповідей

Додавання солі сприяє кращому проростанню насіння.

Проростання насіння залежить від кількості розчину, яким зволожували папір.


Коробки з-під старих DVD-дисків кращі для пророщування насіння, ніж горщики.

Проростання насінин за різної кількості солі залежить від того, скільки горошин було взято. 

Запитання 20

Під час роботи над проєктом учні й учениці обговорювали, як батьки застосовують біологічні знання у професійній діяльності. Учень висловив думку, що для роботи у власному овочевому магазині приватному підприємцеві знання з біології не потрібні. Учениця сказала, що її мама працює лаборантом у цитологічній лабораторії і постійно застосовує знання з біології.

Хто каже правильно?

варіанти відповідей

Лише учень

Лише учениця

Обоє помиляються

Обоє мають рацію

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест