8 клас. Контрольна робота з української мови за І семестр (для учнів, які навчаються за сімейною формою)

Додано: 12 грудня
Предмет: Українська мова, 8 клас
28 запитань
Запитання 1

Синтаксис вивчає:

варіанти відповідей

А) Частини мови.

Б) Способи об’єднання слів у словосполученні й реченні, будову

       словосполучень і речень, особливості їхнього вживання.

В) Правила вживання розділових знаків у реченні й тексті.

Г) Способи творення слів.

Запитання 2

Граматичний зв’язок між словами у словосполученні здійснюється за допомогою:

варіанти відповідей

А) Змістового зв’язку.

 Б) Закінчення й дієслова бути.

В) Закінчення й частки.

Г) Закінчення або закінчення та прийменника.

Запитання 3

 Речення, у яких граматична основа складається з двох головних членів, є:

варіанти відповідей

 А) Неповними.

Б) Односкладними.

 В) Складними.

  Г) Двоскладними.

Запитання 4

До складу словосполучення належать:

варіанти відповідей

 А) Поєднання іменників або займенників із прийменниками.

Б) Слова, які виступають у реченні головними членами.

В) Головне й залежне слово.

Г) Однорідні члени речення.

Запитання 5

Укажіть двоскладне речення:

варіанти відповідей

  А) Так називали омріяну райську країну.

Б) Грамотний читає і рядки, і між рядками.

В) Учителя і дерево пізнають із плодів.

Г) Підкажи найлагідніше слово.

Запитання 6

Наведені речення складні, окрім:

варіанти відповідей

А) Вже ллється злива листя золотого, і в синю далеч лебеді летять.

Б) Тече Дніпро безмежно, безкінечно.

В) Коли наступить тиша вечорова, у серце тихим спокоєм війне.

 Г) Пильнуйте свої думки – вони стають словами !

Запитання 7

Виділіть прикметникові словосполучення:

варіанти відповідей

А) Троє учнів, шостий зліва, семеро дівчаток.

  Б) План евакуації, обсяг матеріалу, краса природи.

  В) Далеко за обрієм, дуже голосно, глибоко в морі.

  Г) Щасливий від думки, охоплений радістю, здатний виробити.

Запитання 8

Правильно побудовано словосполучення:

варіанти відповідей

А) Вважати необхідним, вибачте мене, два брата.

Б) З біллю в серці, одружитися на дівчині, доглядати за хворим.

В) Знущатися з менших, запобігати помилкам, доглядати хворого.

Г) Вичавлювати сік, учбовий план, приймати участь.

Запитання 9

Відшукайте рядок, що містить словосполучення:

варіанти відповідей

 А) Вкрита садками, попід горою, ховалась далеко.

Б) Теплий вечір, ліс живий, сміялась дзвінко.

В) Біля моря, теревені правити, розпухлі щічки.

Г) Щедра весна, колір неба, написана пером.

Запитання 10

Потребує редагування словосполучення:

варіанти відповідей

А) Оточуюче середовище.

Б) Копіювальна машина.

В) Колишній офіцер.

Г) Провідний спеціаліст.

Запитання 11

 Правильно визначено головне слово в усіх словосполученнях рядка

варіанти відповідей

А сучасне мистецтво, відвідавши бабусю, добре слово

Б цікава історія, запропонувати присісти, важко йти

В далеко від дому, вдалий приклад, говорити тихо

Г перший учень, щиро привітати, повернутися пізно

Запитання 12

Лише словосполучення наведені в рядку

варіанти відповідей

А жити чесно, моторошно від страху, бігаючи на стадіоні

Б шукай друга, повторюй правильно, минають дні

В найбільш розумний, радісно на душі, велике діло

Г ділові папери, хліб і сіль, десять книжок

Запитання 13

 Питальними є всі речення, ОКРІМ (розділові знаки в кінці речень пропущені)

варіанти відповідей

А Що ж воно таке, отой берег дитинства (В. Скуратівський).

Б Слово, чому ти не тверда криця (Леся Українка).

В Хто серця чистого добро злобою чорною поборе (М. Рильський).

Г Сміються, плачуть солов’ї і б’ють піснями в груди (Олександр Олесь).

Запитання 14

Поширеним є речення

варіанти відповідей

А Повіяло холодом.

Б Іван хоче навчатися.

В Петрик гнув кирпу.

Г Відповів кожен з нас.

Запитання 15

 Складений дієслівний присудок є в реченні

варіанти відповідей

А У груші був тоненький голосочок (Л. Костенко).

Б Я буду крізь сльози сміятись (Леся Українка).

В Я хочу вам про рідний край сказать (Олександр Олесь).

Г Тече вода в синє море, та не витікає (Т. Шевченко).

Запитання 16

Тире між підметом і присудком уживається в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

А Ти пісня моя лебедина (Л. Костенко)

Б Мова це розум і руки, сутність народу (М. Луків)

В Він рідний нашим городам і селам ( М. Рильський)

Г Сад великий, але старий, запущений (М. Івченко)

Запитання 17

Прочитайте текст, виконайте завдання до нього (окремі розділові знаки пропущено)

 

(1) Небо моєї України синє, чисте, сонячне. (2) Тому він не може обійтися без книги, без цілого світу художніх образів. (3) Книга велика сила, це правда. (4) Слава тому вчителеві, який на все життя прищеплює юному серцю любов до художнього твору, до його правди, до його краси (за О. Гончарем).


Тире між підметом і присудком пропущено в реченнях:

Запитання 18

Прочитайте текст, виконайте завдання до нього (окремі розділові знаки пропущено)

 

(1) Небо моєї України синє, чисте, сонячне. (2) Тому він не може обійтися без книги, без цілого світу художніх образів. (3) Книга велика сила, це правда. (4) Слава тому вчителеві, який на все життя прищеплює юному серцю любов до художнього твору, до його правди, до його краси (за О. Гончарем).


Тире між підметом і присудком пропущено в реченнях:

варіанти відповідей

А 1, 2;                      

 Б 2, 3;                      

  В 3, 4;                       

 Г 1, 3.

Запитання 19

Прочитайте текст, виконайте завдання до нього (окремі розділові знаки пропущено)

 

(1) Небо моєї України синє, чисте, сонячне. (2) Тому він не може обійтися без книги, без цілого світу художніх образів. (3) Книга велика сила, це правда. (4) Слава тому вчителеві, який на все життя прищеплює юному серцю любов до художнього твору, до його правди, до його краси (за О. Гончарем).

 

Складений дієслівний присудок ужито в реченні

варіанти відповідей

  А 1;                          

  Б 2;                           

 В 3;                        

  Г 4.

Запитання 20

Означення - це другорядний член речення, який називає ознаку предмета і відповідає на питання ...

варіанти відповідей

А непрямих відмінків

Б який? чий? котрий?

В куди? чому? навіщо?

Г як? де? коли?

Запитання 21

Додаток - це...

варіанти відповідей

А Другорядний член речення, що вказує на ознаку предмета.

Б Другорядний член речення, що означає предмет або стан, на який спрямовано дію або щодо якого ця дія відбувається.

В Головний член речення, що вказує на ознаку предмета.

Г Другорядний член речення, що вказує на місце, час, спосіб та причину.

Запитання 22

Обставина відповідає на питання....

варіанти відповідей

А як? де? коли? з якою метою? з якої причини ?

Б кому? чому?

В чий? чия? чиї?

Г непрямих відмінків

Запитання 23

Яким членом речення є виділене слово: Опівночі айстри в саду розцвіли.

варіанти відповідей

 А Додатком

Б Підметом

В Означенням

Г Обставиною

Запитання 24

У якому реченні є два означення?

варіанти відповідей

А Радіють молодій обнові берези, клени, явори.

 Б І барвінком, і рутою, і рястом квітчає весна землю молоду.

В Тихий гомін срібних струмочків чути було звідусіль.

Г Рідний дім, дорога батьківська хата, гостинна, ласкава оселя.

Запитання 25

Додаток є в реченні

варіанти відповідей

 А Весна - художник дуже знаменитий.

Б Брат став дизайнером.

В Мистецтво - найкращий педагог.

Г З вітром весняним сосна розмовляє.

Запитання 26

У реченні Колись велика ріка Конка сьогодні стала річкою додатком є слово?

варіанти відповідей

А Річкою.

Б Конка.

В Ріка.

Г Сьогодні

Запитання 27

У реченні Осиротівши, клени мріють про весняне листя обставиною є слово?

варіанти відповідей

А Листя.

Б Клени.

В Осиротівши.

Г Вестняне.

Запитання 28

Правильно охарактеризовано подане речення:


Хай, милі друзі, вам щастить у дружбі вірній.

варіанти відповідей

Речення розповідне, неокличне, просте, двоскладне, неускладнене.

Речення спонукальне, неокличне, просте, двоскладне, ускладнене.

Речення спонукальне, неокличне, просте, односкладне, поширене, ускладнене.

 Речення розповідне, неокличне, просте, односкладне, поширене, неускладнене.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест