Контрольна робота за темою «Узагальнення й систематизація найважливіших відомостей з української мови»

Додано: 23 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 572 рази
30 запитань
Запитання 1

Помилку в написанні імені по батькові допущено в рядку

варіанти відповідей

Борисівна, Анатоліївна, Григорівна

Вадимович, Михайлович, Віталієвич

Петрівна, Олегівна, Георгіївна

Кузьмич, Ярославович, Юрійович

Запитання 2

Правильно написано всі слова в рядку

варіанти відповідей

спакований, розмальований, безпечний, прикріплений

сховок, безправ’я, розказаний, прежовклий

безпорадний, призвіще, розламати, стискання

прехолодний, сфальсифікувати, безперспективний, бестурботний

Запитання 3

Прочитайте речення (цифра позначає наступне слово).

Перед тим, як (1)кроїти (2)новий одяг, кравчиня розгорнула свіжий (3)каталог з модними фасонами і зробила (4)закладки на сторінках зі спідницею з (5)розпіркою, (6)шовковою сукнею з (7)тигровим принтом, сорочкою з (8)бурштиновими (9)застібками та тонким (10)ременем.

НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами

варіанти відповідей

1, 5, 7, 9

4, 5, 7, 8

4, 6, 9, 10

1, 4, 6, 7

Запитання 4

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

Змалку Іван Франко був допитливим хлопчиком, мав добру пам’ять.

Коли Франкові минуло вісім років, батьки віддали його до школи в Дрогобич.

Юнак навчався також у Чернівецькому й Віденському університетах, в останньому захистивши дисертацію, здобув ступінь доктора філософії

Франко захоплювався збиранням книжок, за обсягом його бібліотека нараховувала їх майже п’ятсот.

Запитання 5

Суфікс -ищ- має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ

варіанти відповідей

морозище

горище

вітрище

носище

Запитання 6

Прочитайте текст.

(1) Національний музей-садиба Миколи Пирогова розташований у південно-західній частині міста Вінниці.

(2) Саме тут, у мальовничій садибі Вишня протягом останніх двадцяти років жив і працював видатний учений, геніальний хірург, анатом, творець воєнно-польової хірургії, …Товариства Червоного Хреста, прекрасний педагог і громадський діяч Микола Пирогов.

(3) Микола Пирогов першим у світі здійснив розподіл поранених і хворих залежно від важкості й місця поранення, створив транспортні відділення, застосував ефірний наркоз і нерухому гіпсову пов’язку.

(4) Заслуги науковця високо оцінені медиками всього світу, його відкриття застосовують у сучасній лікувальній справі.


Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

першому


другому

третьому

четвертому

Запитання 7

Звук [ґ] треба вимовляти в обох словах рядка

варіанти відповідей

по..ратися, ..атунок

об..рунтувати, во..зальний

..удзичок, перемо..ти

а..русовий, домо..тися

за..ратований, нама..атися

Запитання 8

Спрощення приголосних на письмі треба позначати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

проїз…ний, піс…ний, парламен…ський

хрес…ний, артис…ці, пристрас…ний

ус…ний, улес…ливий, шіс…надцята

віс…ник, компос…ний, якіс…ний

вартіс…ний, швидкіс…ний, щотиж…ня

Запитання 9

Через ДЕФІС треба писати всі прислівники в рядку

варіанти відповідей

по/бойовому, будь/де, пліч/о/пліч

раз/у/раз, сяк/так, казна/куди

по/нашому, без/відома, колись/то

по/українськи, десь/інколи, що/духу

де/не/де, по/третє, до/речі

Запитання 10

Граматично правильне продовження речення «Проходячи повз вітрину магазину, …» наведено в рядку

варіанти відповідей

мені в око впала червона сукня.

дівчина замилувалася своїм відображенням.

нас вразила величність розміщеної в ній композиції.

тішила око барвистість нової колекції одягу.

очі засліпила яскрава ілюмінація.

Запитання 11

НЕ ПОТРЕБУЄ редагування речення

варіанти відповідей

Хвилювання, яке охопило дівчину перед першою прем’єрою, було чи не найсильнішим у її житті.

Юнак був впевнений, що зможе якнайкраще реалізувати себе у сфері управління та менеджменту.

Лаконічна промова директора врешті-решт завершила кількагодинну нараду.

Чоловік мав можливість ознайомитися з прейскурантом цін, доки очікував на портьє.

Юнак поспішив пройти конкурс на вільну вакансію.

Запитання 12

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Кожен користувач Siri або Alexa,(1) очевидно,(2) знає,(3) що цифрові помічники не завжди правильно трактують команди власників гаджетів:(4) програмам не вистачає визначеної психологами «теорії розуму» –(5) уміння розпізнавати емоції,(6) думки та наміри людей.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

коми 1, 2 – при вставному слові

кома 3 – перед підрядною частиною складного речення

двокрапка 4 – між частинами складного речення, що поєднані безсполучниковим зв’язком

тире 5 – на місці пропущеного члена речення

кома 6 - при однорідних членах речення

Запитання 13

НЕПРАВИЛЬНО розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні


варіанти відповідей

«Кобилянська – це дійсний жрець мистецтва, правдиве його святилище», — сказав Микола Євшан.

Видатний громадський діяч, подруга письменниці Наталія Кобринська згадувала: «Неймовірна витримка, дивовижна пунктуальність, незбагненна тактовність Ольги Кобилянської свідчили про її високу внутрішню культуру».

«Нащо знати тобі ту біду, від якої ніхто не врятує? — запитує Ольга Кобилянська в листі до Осипа Маковея і додає — Не покличу з собою тебе, бо твій корінь у іншому ґрунті».

«Будинок, що на вулиці Димитрова, 5 у Чернівцях, — ділиться своїми враженнями науковець В. Вознюк, — 27 листопада 2009 року відсвяткував 65-річницю з дня затвердження його як літературно-меморіальний музей Ольги Кобилянської».

«Заговорила до мене українською мовою, переконуючи, що мені треба писати не понімецьки, а для свого народу — по-українськи, навчила фонетикою писати, надавала українських книжок», — згадує Ольга Кобилянська в автобіографії.

Запитання 14

Однорідні присудки є в реченні

варіанти відповідей

Ховає час печаль і сум за ґрати.

Земля на тих полях була чиста, чорна і сита.

І Волги плин, і вітер подніпровський несуть веселі наші паруси.

А фіолетово, а синьо при хаті півники цвітуть.

Гарячою, зеленою барвою горить на сонці ячмінь.

Запитання 15

Безособове односкладне речення є в рядку

варіанти відповідей

Журбою поля не перейдеш.

Для ілюстрації сказаного раніше ми наведемо декілька

прикладів.

В передчутті грози виходжу з дому.

Нині холодно навіть удень.

Покремсали життя моє на частки.

Запитання 16

Узагальнено-особове односкладне речення є в рядку

варіанти відповідей

Журбою поля не перейдеш.

Для ілюстрації сказаного раніше ми наведемо декілька

прикладів.

В передчутті грози виходжу з дому.

Нині холодно навіть удень.

Покремсали життя моє на частки.

Запитання 17

Означено-особове односкладне речення є в рядку

варіанти відповідей

Журбою поля не перейдеш.

Для ілюстрації сказаного раніше ми наведемо декілька

прикладів.

В передчутті грози виходжу з дому.

Нині холодно навіть удень.

Покремсали життя моє на частки.

Запитання 18

Неозначено-особове односкладне речення є в рядку

варіанти відповідей

Журбою поля не перейдеш.

Для ілюстрації сказаного раніше ми наведемо декілька

прикладів.

В передчутті грози виходжу з дому.

Нині холодно навіть удень.

Покремсали життя моє на частки.

Запитання 19

Складне з різними видами зв’язку є в рядку

варіанти відповідей

Життя – хороший вчитель, а все хороше коштує

недешево.

У небі чинилося якесь сум’яття: то наповзали густі сірі хмари, то враз наче хто роздирав їх, і виглядали озерця сліпучої сині.

І здавалося, що то од його холодних променів уранці калюжі застигло голубіли.

Здавалось на мить: пливе у безвість ночі під парус хмар високий корабель.

І все то те, вся країна, повита красою, зеленіє, вмивається дрібною сльозою.

Запитання 20

Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення

варіанти відповідей

Ковток свіжої водиці дарує сховане в травах джерело

Місто Страсбург знаходиться в регіоні Ельзас.

Мама була розчулена до сліз нашим сюрпризом.

Вітчима стривожив тон нашої розмови.

Запитання 21

НЕМАЄ орфографічних помилок у реченні

варіанти відповідей

Вогні фар підстрибували, зпалахували, сгасали, і нарешті освітили Монтега

Гадаю, дерево нам не зарадить і для того, щоб позакладати тут щілини, – в них так свишче, наче чорт на трубі грає.

Мар’яні до сказу хочеться верещати, лупцювати офіціанта кулачками по білій сорочкі, затребувати ще еспресо і вихлюпнути юнакові в пику, бо як можна!

Малому тоді саме стріляло у вусі, і він хотів бути якнайближче до мами, найзручніше сісти їй на коліна, хоч він був уже завеликий.

Запитання 22

Апостроф на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

від..ємний, підв..ялити, супер..ядро

ін..єкційний, між..ярусний, б..ювет

з..єднати, кур..йозний, суб..єктивізм

інтер..єр, розм..якшувати, ф..юзеляж

Запитання 23

Правильно увідповіднено за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень у рядку. Зразок поєднання речень подано.

1. Формат виступів «науковий слем» походить від конкурсів молодих поетів «поетичний слем», започаткованих свого часу в американських барах.

2. Через некомерційність таких заходів знайти майданчик для показу наукових досягнень складно.

3. А після популяризації такого формату його авдиторія сягнула кількох тисяч глядачів і вже не в барах, а в концертних залах.

4. Багато хто з прихильників наукового слему приходить сюди дізнатися про щось нове, подане в цікавій формі.


А. Науковий слем – своєрідний розважальний жанр у вигляді виступу, під час якого вчені з гумором розповідають про свою роботу як дослідників.

Б. Як тільки участь у науковому слемі підтверджено, треба надіслати організаторам докладну презентацію виступу, збагачену цікавинками й спецефектами.

В. Під час виступу треба зосередитися на об’єктах і методах дослідницької роботи, оскільки в науково-популярних лекціях найважливішим є пояснити суть проблеми.

Г. Автори обов’язково мають додати до виступу кілька жартів, щоб легше було сприймати інколи складну наукову інформацію.

Д. Хоча учасники наукового слему розповідають кожен про своє, переможцями стають ті, кого обрали глядачі гучністю оплесків.

варіанти відповідей

1-Б 2-Д 3-Г 4-А

1-Д 2-Б 3-Г 4-А

1-А 2-В 3-Б 4-Г

1-А 2-В 3-Г 4-Б

1-Б 2-Д 3-А 4-Г

Запитання 24

Букву е на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

увеч..рі, увічл..вість, упередж..ний

оч..видячки, змал..чку, ч..мдуж

беззаст..режно, кр..шити, змуш..ний

б..нтежний, к..рівний, кл..котить

Запитання 25

Спрощення в групах приголосних треба позначати на письмі в усіх словах рядка

варіанти відповідей

блис..нути, улес..ливий, очис..ний, реміс..ник

тиж..невий, хрус..нути, балас..ний, провіс..ник

доблес..ний, якіс..ний, заздріс..но, випус..ний

безшелес..но, гіган..ський, виїз..ний, облас..ний

Запитання 26

Пряму мову Учителька сказала: «Не тільки я, а й кожен учень повинен висловити своє враження про прочитану новелу» в реченні правильно передано непрямою

варіанти відповідей

Учителька сказала, що не тільки я, а й кожен учень повинен висловити своє враження про прочитану новелу.

Учителька сказала, що не тільки вона, а й кожен учень повинен висловити її враження про прочитану новелу.

Учителька сказала, що не тільки я, а й кожен учень повинен висловити її враження про прочитану новелу.

Учителька сказала, що не тільки вона, а й кожен учень повинен висловити моє враження про прочитану новелу

Учителька сказала, що не тільки вона, а й кожен учень повинен висловити своє враження про прочитану новелу.

Запитання 27

Прочитайте діалог у фойє театру.

— Уже десять по сьомій. Коли починається вистава?

— О восьмій вечора.

ПРАВИЛЬНИМ є твердження

варіанти відповідей

глядачі спізнилися на виставу на 1 годину та 10 хвилин

вистава розпочнеться через 1 годину та 10 хвилин

вистава розпочнеться через 10 хвилин

до початку вистави залишилося 50 хвилин

глядачі спізнилися на виставу на 10 хвилин

Запитання 28

РАЗОМ треба писати всі слова в рядку

варіанти відповідей

анти/корупцiйний, ячмінно/житній, вело/пробiг

фото/ательє, міжнародно/правовий, глухо/нiмий

залiзо/бетонний, фітнес/клуб, вічно/зелений

жовто/гарячий, пiвнiчно/схiдний, євро/банк

чудо/творний, волого/стійкий, кiно/фестиваль

Запитання 29

Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.

Щоб _________ впоратися з контрольними завданнями, не полінуйтеся __________ підручник і повторити матеріал, зосередившись на __________ з правил.

Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

варіанти відповідей

удачно, розгорнути, винятках

успішно, відкрити, виключеннях

успішно, розгорнути, виключеннях

удачно, відкрити, виключеннях

успішно, розгорнути, винятках

Запитання 30

Граматичну помилку щодо вживання однорідних членів допущено в реченні

варіанти відповідей

На території парку не можна розпалювати багаття й викидати сміття.

У музеї просимо залишити зайві речі в гардеробі й одягнути чохли на взуття.

У громадському транспорті не притуляйтеся до дверей і тримайтеся за поручні.

На стоянці дозволено паркувати автівки й залишати скутери й велосипеди.

У супермаркеті суворо заборонено саджати й катати дітей у візках для покупок.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест