Мета підсумкової контрольної роботи з історії України в 11 класі: перевірити та оцінити рівень сформованості історичної компетентності випускників. Завдання укладено відповідно до вимог загальноосвітньої підготовки учнів, передбачених навчальною програмою з історії України.
Підсумкова контрольна робота з історії України в 11 класі надасть змогу зробити висновок про знання та вміння учнів, здобуті за рік, проаналізувати рівень засвоєння матеріалу, рівень сформованості логічного мислення, практичних вмінь та навичок самоосвітньої діяльності учнів.
Під час виконання підсумкової контрольної роботи з історії України учні мають продемонструвати:
- знання історичних фактів, подій, явищ, процесів, понять, термінів, хронології, картографії, історичних особистостей;
- вміння аналізувати, узагальнювати, визначати причини й наслідки історичних подій та явищ, оцінювати їхнє значення;
- вміння встановлювати відповідність і послідовність між подіями, явищами, процесами та періодами;
- вміння працювати з різноманітними історичними джерелами: історичними документами та картами.
Процес післявоєнної відбудови в Україні (1945 – початок 1950-х років) характеризувався
Суть політики радянізації західних областей України в період післявоєнної відбудови (1945 — початок 1950-х рр.) полягала:
Кампанія боротьби з «космополітизмом», що мала місце в повоєнні роки, мала яскраво виражений:
Про які події післявоєнного періоду згадує у спогадах М.С. Хрущов?
«Стали надходити сигнали, що люди помирають. Де-не-де почалося людожерство... Потім такі випадки почастішали... Я доповів про все Сталіну, але у відповідь викликав лише гнів: «М’якотілість! Вас обдурюють, навмисне доповідають про таке, щоб розчулити й змусити використати резерви». Він уважав, що я начебто піддаюся місцевому українському впливові, що на мене здійснюють тиск, і я став мало не націоналістом, що не заслуговує на довіру».
Якою цифрою на картосхемі позначено регіон, що увійшов до складу УРСР 29 червня 1945, на підставі договору між Чехословаччиною і СРСР?
Укажіть уривок з історичного джерела, де відображено проблему радянської дійсності кінця 1940-х – початку 1950-х рр., на якій фокусує увагу карикатура?
Чи відображено в уривках з історичних джерел окремі аспекти життя українського суспільства в період десталінізації (1953 – 1964 рр.)?
1. «…У рік, коли було одержано найбільший урожай, на цілині працювало понад 75 тисяч юнаків і дівчат з України. Сотні тисяч механізаторів і фахівців, мобілізованих у сільському господарстві багатьох регіонів, приїхали на цілину й організували радгоспи. ...Українські механізатори організували 54 цілинних радгоспи...»
2. «Збирання кукурудзи важко піддавалося механізації й тому постійно доводилося мобілізовувати з міст сотні тисяч чоловік. Строки навчання у вузах пересувалися, а обсяг навчального матеріалу скорочувався, тому студенти тепер мали ще один «кукурудзяний» семестр...»
Про якого діяча йдеться в уривку джерела?
Український дисидент, громадський і державний діяч. У 1959 р. заснував Українську робітничо-селянську спілку. Заарештований в 1961 р. за антирадянську діяльність і до 1976 р. перебував у мордовських таборах У 1990-1992 р. – голова Української республіканської партії, автор тексту Акта проголошення незалежності України.
Яка група репресованих сталінським режимом громадян України не підлягала реабілітації у роки «відлиги»?
Діяльність якого радянського лідера оцінюється в уривку з джерела?
«Одні визволення людей пам’ятають, інші — кукурудзу, треті — житлову політику, четверті — як я, коли з м’ясом стало погано, почали з абстракціоністами боротися. Все було. Але найголовніше — всі ми, весь народ, і ті, хто був там, за проволокою, і ті, хто трясся від страху тут, по цей бік проволоки, всі ми ковтнули інше повітря. Це головне. Це тепер у народу не забрати. Це не пропаде, проросте».
Які зміни в рівні життя населення УРСР відбулися у першій половині 60-х рр.?
Які були наслідки запровадження раднаргоспів для економіки України?
Якою цифрою позначені території, що були приєднані до УРСР у зв’язку з відзначенням 300-річчя возз'єднання України до складу Російської держави?
Вкажіть художницю, авторку картини «Хата в Богданівці», подану в зображенні.
«Кожний, хто живе на Радянській Україні, любить її, з гордістю говорить: “моя Україна”, “наша Україна”. І це цілком природно і закономірно. Тут ми народилися, виросли як громадяни, будівники комунізму…» – це уривок із книги "Україна наша радянська". Хто автор цієї книги?
На ХХ з’їзді КПРС з таємною доповіддю виступив Микита Хрущов «Про культ особи і його наслідки». Микита Хрущов звинуватив Сталіна у створенні режиму, що базується на «підозрах, страху та терорі», розкритикував широкомасштабні репресії у період 1936-1938 років, зовнішню політику Сталіна у період Другої світової війни, звинуватив його в націоналізмі та антисемітизмі.
Коли відбувся ХХ з’їзді КПРС?
Прочитайте уривок із книги М. Горбачова «Життя і реформи» та виконайте завдання.
«...Реформа була для свого часу досить сміливою, перш за все в плані розширення самостійності підприємств і товарно-грошових відносин між ними. Добре пам’ятаю, яке пожвавлення вона викликала в суспільстві, які породила надії, надавши позитивний вплив на розвиток економіки у восьмій п’ятирічці, мабуть, найбільш успішній у післявоєнні роки».
Описана реформа проводилася під керівництвом:
Що стало наслідком підписання СРСР угоди, уривок з якої процитовано: «...Держави-учасниці поважатимуть права людини та основні свободи, включаючи свободу думки, совісті, релігії та переконань, для всіх, незалежно від раси, статі, мови та релігії...»?
На якій проблемі радянської дійсності 1970-х - 1980-х рр. акцентує увагу зображена карикатура?
Напис на карикатурі: «Сьогодні в нашому тресті розшукуються: “пішла в хімчистку”; “пішов на об'єкт; “відійшов покурити”; “пішла в другий відділ”».
Укажіть особливості економічного розвитку УРСР у 70-х - першій половині 80-х рр.
1. Істотне зменшення капіталовкладень у сільське господарство республіки.
2. Збереження за Україною ролі однієї з паливно-енергетичних, машинобудівних і металургійних баз СРСР.
3. Активне залучення іноземних інвестицій у підприємства ВПК.
4. Створення умов для експорту зернових унаслідок інтенсифікації сільськогосподарського виробництва.
5. Орієнтація важкої промисловості на першочергове обслуговування підприємств ВПК.
Особливістю розвитку освіти України середини 1960 - початку 1980-их рр. стало:
Який із цитованих документів відноситься до періоду розпаду Радянського Союзу та відродження незалежності України (1985–1991 рр.)?
Прочитайте уривок із резолюції одного з мітингів українських студентів і вкажіть, яка подія висвітлена в документі.
«Ми, студенти київських вузів, які зібралися до наметового містечка на підтримку голодуючих студентів.., вважаємо необхідним прийняття вимог голодуючих, а саме: 1. Відставка Голови Ради Міністрів В. Масола. 2. Націоналізація майна КПРС та ВЛКСМ на території України. 3. Прийняття рішення про службу юнаків у війську тільки в межах України…».
Що з названого характеризує політику прискорення, проголошену радянським керівництвом у 1985 р.?
Прийнятий у 1988 р. закон «Про кооперацію в СРСР» сприяв:
Як називалась парламентська опозиція у Верховній Раді УРСР (Верховній Раді України 1-го скликання, 1990-1994 рр.)
Зазначте, про яку міжнародну організацію, членом якої стала Україна, йдеться в уривку з джерела:
"Основною статутною умовою для вступу країн є визнання державою-кандидатом принципу верховенства права, її зобов’язання забезпечити права та основні свободи людини всім особам, які знаходяться під її юрисдикцією, та ефективно співпрацювати з іншими державами".
Вкажіть подію, яка відбулася за часи президентства діяча, зображеного на фото:
Установіть відповідність між назвами періодів в історії України та поняттями й термінами, які потрібно використовувати, характеризуючи їх.
1. Україна в роки Другої світової війни (1941 — 1945 рр.)
2. Україна в перші повоєнні роки (1945 — початок 1950-х рр.)
3. Десталінізація (1953 — 1964 рр.)
4. Загострення кризи радянської системи (сер. 1960 — поч. 1980-х рр.)
А. «Відлига», лібералізація, науково-технічна революція, раднаргоспи, «шістдесятники».
Б. «Розвинений соціалізм», «радянський народ», «застій», неосталінізм, Українська Гельсінська Група.
В. П’ятирічка, колективізація, Голодомор, масові репресії, «розстріляне відродження».
Г. Мобілізація, евакуація, Голокост, «новий порядок», рух Опору.
Д. Голод, індустріалізація, колективізація, «ждановщина», «лисенківщина».
Установіть відповідність:
1) волонтери; 2) кіборги; 3) "Небесна сотня"; 4) сепаратисти.
А) збірна назва загиблих учасників "Революції Гідності";
Б) політики, що обіцяють легке вирішення гострих соціальних проблем;
В) добровольці, що надають допомогу тим, хто її потребує;
Г) оборонці Донецького аеропорту;
Д) прихильники відокремлення частини держави.
Установіть відповідність:
1. Обрання першим секретарем ЦК КПУ В. Щербицького.
2. Виступ відомих дисидентів у кінотеатрі «Україна» з протестами проти арештів.
3. Арешт членів Української Гельсінської Групи.
4. Прийняття нової Конституції УРСР.
А. 4 вересня 1965 р.
Б. 25 травня 1972 р.
В. 5 лютого 1977 р.
Г. 28 жовтня 1986 р.
Д. 20 квітня 1978 р.
Установіть послідовність подій.
А «Український народ з почуттям глибокого задоволення і палкої вдячності зустріне рішення про передачу Криму до складу УРСР...»
Б «Засідання рекомендує, щоб Українська Радянська Соціалістична Республіка і Білоруська Радянська Соціалістична Республіка були запрошені стати членами-засновниками пропонованої міжнародної організації...»
В «...собор постановляє скасувати постанови Брестського Собору 1596 р., ліквідувати унію... і повернутися до нашої батьківської святої православної віри і Руської Православної Церкви»
Г «...нас українців, жителів Лемківщини, Надсяння, Грубешівщини, Холмщини і Підляшшя, намагаються... вигнати з наших рідних осель. Українці! Ніхто з нас не сміє на це мовчки погодитися...»
Які із зазначених явищ спостерігалися в розвитку культури України в другій половині 1940- на початку 1950-х рр.?(три правильних відповіді)
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома