Практична "Світ інформації та масмедіа"

Додано: 20 березня 2020
Предмет: Громадянська освіта, 10 клас
Тест виконано: 1159 разів
24 запитання
Запитання 1

Будь-які відомості, створені людиною для передачі в часі та/чи просторі,— це


варіанти відповідей

масмедіа  

інформація

інформаційний процес

ЗМІ

Запитання 2

Як називають гарантовану державою можливість людини безперешкодно висловлювати думки в мас-медіа?


варіанти відповідей

свобода пересування 

свобода слова 

свобода зібрань

свобода совісті

Запитання 3

Що із запропонованого Не є ознакою медіатексту?

варіанти відповідей

вторинність

завершеність

потокове виробництво

колективне виробництво

Запитання 4

Будь-які вислови, контекст чи візуальне зображення, що призводять до створення чи поглиблення вже наявної ворожнечі між різними групами суспільства,- це

варіанти відповідей

мова ворожнечі

фейк

пропаганда

оцінне судження

Запитання 5

Контроль офіційної влади за змістом, випуском у світ й поширенням друкованої продукції, змістом п’єс, кіно і фототворів, радіо- і телевізійних передач

варіанти відповідей

джинса

редагування

тотальний контроль

цензура

Запитання 6

Завершіть речення

Протидія кіберзлочинності та рівень кібербезпеки сьогодні є

варіанти відповідей

особистою справою громадян України

проблемою далекого майбутнього нашої держави

проблемою, якою опікується виключно кіберполіція

пріоритетним напрямом політики нашої держави

Запитання 7

Помилкове твердження наведено в рядку

варіанти відповідей

маніпулювання здійснюється для того, щоб управляти масами, поведінкою людини через вплив на свідомість, інстинкти та ідеологію людини

за допомогою маніпуляцій людині нав’язуються певні ідеологічні кліше, штампи сприйняття дійсності та реакції на події

роль маніпулювання не слід перебільшувати, впливати на людей однаково легко за будь-яких умов

під впливом маніпуляцій можна послабити уявлення про події та ставлення до них або змінити їх

Запитання 8

Наявність чого з переліченого в медіатексті рекомендують вважати ознакою його достовірності?

варіанти відповідей

даних соціологічних досліджень

двох або більше джерел інформації

коментарів експертів

цитат з офіційних документів

Запитання 9

Цензура в демократичних суспільствах характеризується

варіанти відповідей

втручанням держави у творчу діяльність митців задля недопущення поширення небажаних для влади ідей

обмеженням поширення відомостей, що зображують владу в негативному світлі

забезпеченням стабільності державного ладу поряд із дотриманням прав і свобод людини

існуванням системи обов'язкових дозволів, сертифікацій, реєстрацій, ліцензій, які мають отримати мас-медіа для роботи

Запитання 10

Помилкове твердження наведено в рядку

варіанти відповідей

масмедіа маніпулюють суспільною думкою, оскільки вибирають із безлічі подій ті, які вони вважають доречними

масмедіа визначають, які події важливі, а які ні, й формують "порядок денний"

люди споживають обрану медіаінформацію як пріоритетну, не усвідомлюючи, що ці пріоритети нав'язані

масмедіа пропонують лише новини, а не погляди та оцінки подій, про які йдеться в новинах

Запитання 11

Як у середовищі журналістів називають приховану рекламу?


варіанти відповідей

«джинса»

фейк 

медіа  

маніпуляція

Запитання 12

Основоположним принципом якого підходу до пояснення свободи слова є те, що людська гідність не може бути забезпечена без свободи слова?

варіанти відповідей

ліберального

утилітарного

позитивістського

демократичного

Запитання 13

Навмисно зманіпульовану новину називають

варіанти відповідей

лайфхаком

ключовим повідомленням

фейком

рекламою

Запитання 14

Реклама за жанрами поділяється на

варіанти відповідей

соціальну, політичну, комерційну

економічну, політичну, комерційну

соціальну, політичну, економічну

соціальну, державну, комерційну

Запитання 15

Ознаками джинси є

варіанти відповідей

мовна культура без негативних стереотипів щодо окремих осіб або груп

чітке розмежування між фактами та коментарями

збалансованість, достовірність інформації

прямі посилання на місця продажу, контактні дані фірм

містить думки та оцінки автора

один і той же матеріал розміщено в кількох ЗМІ

Запитання 16

Бути медіаграмотним означає:

варіанти відповідей

Вміти критично мислити та розділяти інформацію на основну і додаткову;

грати ігри;

запам'ятовувати факти про медіа;

мати доступ до інтернет-ресурсів.

Запитання 17

Прочитайте і визначте, де у наведених реченнях

А. факт

Б. думка

В. судження

Г. упередження

 

1. Сьогодні я прийшов/прийшла до школи на другий урок

2. Я не підтримую учнів, які не здатні прийти на перший урок

3. От ти завжди пропускаєш найцікавіші заняття

4. Мені більше подобається приходити на другий урок.


варіанти відповідей

а2 б1 в4 г3

а1 б4 в2 г3

а3 б2 в1 г4

а4 б3 в2 г1

Запитання 18

Оберить чотири ключові теми/ситуації, від яких молоді люди – користувачи інтернету можуть постраждати:

 

варіанти відповідей

спілкування з незнайомцями (грумінг), інтернет-зловживання

використання чатів

погрози, переслідування (кібербулінг, кіберхуліганство)

онлайн – флешмоби

секстинг

шахрайство, крадіжки та віртуальні фінансові пастки.

Запитання 19

Установіть відповідність між термінами та їхніми тлумаченнями

А. Кіберзлочин

Б. Грумінг

В. Секстинг

Г. Кібербулінг

 

1. залякування через інтернет або соцмедіа. До нього належать відправлення негативного повідомлення, глузування, розсилання фотографій або відео в мережі.

2. онлайн-стеження за дітьми та молоддю, сексуальні домагання. Відбувається через контакти різними способами з людьми, яких вони добре не знають.

3. шахрайство, здирництво, несанкціонований доступ до персональної інформації користуваців та автоматизованих баз даних, розміщення протиправного контенту, який пропагує екстремізм, тероризм, порнографію, расизм тощо.

4. поширення аба обмін сексуально відвертими текстами, фотографіями та відео через мобільний телефон або інтернет-додатки, несанкціоноване перенаправлення інтимного образу особи без її згоди.

варіанти відповідей

а3 б2 в4 г1

а3 б1 в4 г2

а3 б4 в2 г1

а2 б4 в1 г3

Запитання 20

Установіть відповідність між термінами та їхніми тлумаченнями

А. пропаганда

Б. маніпуляція

В. новини

Г. фейк

1. підробка у широкому сенсі, перекладається як «підробний, фальшивий»

2. техніка свідомого використання інформації заради формування певного погляду, ставлення до певної особи або явища.

3.форма комунікації, спрямованої вплинуть на ставлення населення до певного питання

4. не просте висвітлення реальності, а соціально сконструйована, відредагована реальність.

варіанти відповідей

а2 б3 в4 г1

а3 б2 в4 г1

а1 б2 в3 г4

а3 б4 в1 г2

Запитання 21

Оперативне інформаційне повідомлення, яке містить суспільно важливу та актуальну інформацію, що стосується певної сфери життя суспільства чи окремих його груп, - це

варіанти відповідей

фейк

новина

пропаганда

реклама

Запитання 22

Засоби одночасного передання інформації групі людей ( технічні засоби створення, запису, копіювання, тиражування, зберігання, поширення, сприйняття інформації та обміну її між автором медіатексту й масовою аудиторією)- це

варіанти відповідей

інформація

інформаційний процес

масмедіа

блог

Запитання 23

Формами медійної мови виступають

варіанти відповідей

візуальні символи, знаки

радіо, телебачення, кінематограф

книни, періодична преса

мобільні пристрої

Запитання 24

Яка основна відмінність соціальної реклами від інших її видів?

варіанти відповідей

спрямованість на широкі кола населення

фінансується благодійними організаціями або державою

не розрахована на отримання прибутку в кінцевому результаті

створюється задля використання в політичній боротьбі

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест