Тести 10 клас "Радянська модернізація. Утвердження тоталітарного режиму в Україні".

Додано: 11 березня 2021
Предмет: Історія України, 10 клас
Тест виконано: 323 рази
24 запитання
Запитання 1

Укажіть причину згортання нової економічної політики

варіанти відповідей

літературна дискусія

хлібозаготівельна криза

індустріалізація

колективізація

Запитання 2

Комплекс заходів, які застосовувало компартійно-радянське керівництво у 1920-х – 1930-х роках, що мали на меті розбудову й модернізацію великого машинного будівництва і важкої промисловості прискореними темпами - це...

варіанти відповідей

«індустріалізація».

«суцільна колективізація».

«коренізація».

«форсована індустріалізація».

Запитання 3

Укажіть роки першої п'ятирічки.

варіанти відповідей

1928-1932 рр.

1933-1937 рр.

1918-1934 рр.

1938-1942 рр. 

Запитання 4

Зображений агітаційний плакат 1930-х рр. є джерелом для визначення...

Напис па плакаті: «Арифметика зустрічного промфінплапу. Плюс ентузіазм робітників».

варіанти відповідей

причин індустріалізації.

джерел індустріалізації.

масштабів індустріалізації.

переваг індустріалізації.

Запитання 5

«Перекачування коштів із села в місто» наприкінці 1920–1930-х рр. було одним із

варіанти відповідей

шляхів стримування зростання цін на сільгосппродукцію.

способів матеріального стимулювання селянства.

джерел фінансування індустріалізації.

інструментів проведення грошової реформи.

Запитання 6

Розгляньте агітаційний плакат часів утвердження тоталітарного режиму в Україні (1929–1939 рр.) і виконайте завдання. На плакаті напис: «Правильною організацією праці звільнимо колгоспників для роботи в соціалістичній промисловості. Дамо мільйони робочих рук на фронт індустріалізації».

Плакат дає змогу визначити...

варіанти відповідей

характер індустріалізації.

причини індустріалізації.

джерела індустріалізації.

етапи індустріалізації.

Запитання 7

Укажіть особливості соціально-економічної ситуації УСРР у роки першої п'ятирічки?

1) Підвищення купівельної спроможності населення

2) Запровадження в містах нормованої торгівлі хлібом за картками

3) Переведення промисловості на семиденний робочий тиждень

4) Поширення стаханівського руху

5) Ліквідація куркульства як класу.

варіанти відповідей

1, 3

2, 4

2, 5

4, 5

Запитання 8

Встановити, до якої п'ятирічки відноситься виконання завдання, яке пропагує плакат. Напис на плакаті: «Релігія - гальмо п'ятирічки!»

варіанти відповідей

першої п'ятирічки (1928-1932 рр.).

другої п'ятирічки (1933-1937 рр.).

третьої п'ятирічки (1938-1942 рр.).

четвертої п'ятирічки (1946-1950 рр.).

Запитання 9

У якому році було оголошено про завершення програми, про яку йдеться у фрагменті доповіді голови Раднаркому УСРР Власа Чубаря?

"Ми маємо ряд індустріальних велетнів, що їх побудовано... і першим найліпшим є Дніпрельстан... У нас пущено за ці роки дванадцять доменних печей... Наша машинобудівна промисловість зростає нечуваними кроками. Треба відзначити побудову Харківського тракторного заводу..."

варіанти відповідей

1921 р.

1928 р.

1932 р.

1938 р.

Запитання 10

Політичний процес в СРСР, що започаткував широкомасштабні репресії в країні наприкінці 1920 — на початку 1930-х рр., увійшов в історію під назвою

варіанти відповідей

справа «Українського національного центру».

справа «Спілки визволення України».

Шахтинська справа.

справа Промпартії.

Запитання 11

З якою метою партійно-державне керівництво СРСР і УСРР на початку 1930-х рр. розповсюджувало зображені плакати?

варіанти відповідей

Продемонструвати світові високі темпи розвитку промисловості.

Переконати радянське суспільство в перевагах соціалізму над капіталізмом.

Засвідчити єдність Комуністичної партії та народу у здійсненні індустріалізації.

Мобілізувати робітників на трудові рекорди та подвиги.

Запитання 12

У роки нової економічної політики у сфері трудових відносин


варіанти відповідей

масово створювалися трудові армії та трудові табори.

застосовувався вільний найм робочої сили.

здійснювалася примусова трудова мобілізація.

упроваджувалося прикріплення робітників до підприємств.

Запитання 13

Який перелік назв і термінів стосується суспільного життя України 1930-х рр.?

варіанти відповідей

«Інтегральний націоналізм», русофільство, румунізація, пацифікація, осадництво, утраквістичні школи

Соціалістичний реалізм, форсована індустріалізація, суцільна колективізація, Голодомор, Великий терор, «стаханівський рух», СВУ, культ особи, тоталітаризм, "закон про п'ять колосків".

Лікнеп, непман, «Плуг», червінці, кооперативи, коренізація, продподаток, хлібозаготівельні кризи,

Українська академія наук, Українська автокефальна православна церква, «Молодий театр» Леся Курбаса, українські університети, УНР.

Запитання 14

Укажіть політику радянської влади, про яку свідчить цей плакат.

Напис на плакаті: "Іди в колгосп! З усім реманентом до колгоспу вступай! Не ріж своєї худоби! Не продавай!".

варіанти відповідей

українізації

колективізації

непу

«воєнного комунізму»

Запитання 15

Укажи рік початку насильницької колективізації?

варіанти відповідей

1928 р.

1929 р.

1925 р.

1932 р.

Запитання 16

Із якою метою партійно-державне керівництво УСРР наприкінці 1920-х рр. розповсюджувало зображений плакат?

варіанти відповідей

Спонукати одноосібників добровільно вступати в колгоспи.

Викликати у селян зневажливе ставлення до одноосібників.

Посилити класову боротьбу на селі проти куркульства.

Роз’яснити селянству завдання політики «ліквідації куркульства як класу».

Запитання 17

Терміни «чорна дошка», «розкуркулення» пов'язані з

варіанти відповідей

індустріалізацією.

колективізацією.

коренізацією.

культурною революцією.

Запитання 18

Що було характерним для процесу колективізації в УСРР?

1 масовий добровільний вступ селян до колгоспів

2 проведення кампанії з розкуркулювання заможного селянства

3 ліквідація системи державної хлібозаготівлі

4 розширення мережі машинно-тракторних станцій

5 державне стимулювання приватних присадибних господарств

6 запровадження внутрішніх паспортів для населення міст і новобудов

7 майнове розшарування колгоспного селянства

варіанти відповідей

1, 2, 5

3, 4, 7

2, 4, 6

1, 3, 7

Запитання 19

Уривок історичного документа, що характеризує часи Голодомору: «Урожай у нас був хороший, але радянська влада до того часу «заготовляла» наш хліб, до тих пір доводила свої плани і завдання до нас, аж допоки ми не залишилися без фунта хліба», - можна використати для пояснення його

варіанти відповідей

мети.

жертв.

масштабу.

передумов.

Запитання 20

«Закон про п'ять колосків» був складовою політики  

варіанти відповідей

освоєння цілинних та перелогових земель.

масових репресій проти селянства.

передання земель заможних селян бідняцьким господарствам.

введення госпрозрахунку між державою та колгоспами.

Запитання 21

У 1931 р. в УСРР діяло 226 дитячих будинків, у яких перебувало 39 318 дітей. Наприкінці 1933 р. таких будинків було вже 452, у яких перебувало 96 057 дітей. Що спричинило зазначені зміни?

варіанти відповідей

«радянізація» Західної України

«Великий терор»

Голодомор

«червоний терор»

Запитання 22

Зрощення правлячої партії з державним апаратом, установлення жорсткого контролю за суспільно-політичним життям та економічною сферою в Україні в 1920—1930-х рр. свідчило про

 

варіанти відповідей

зміцнення тоталітарного ладу.

зниження рівня життя населення.

завершення будівництва основ соціалізму.

зростання ролі громадянського суспільства.

Запитання 23

У результаті здійснення в Україні в 1920–1930-х роках політики коренізації

варіанти відповідей

розширено повноваження республіки у сфері зовнішньої політики для здійснення культурної роботи серед українців за кордоном.

збільшено питому вагу українців серед керівних кадрів республіканського партійно-державного апарату.

замінено російську мову в діловодстві, освіті, засобах масової інформації державною українською мовою.

реорганізовано національні адміністративні райони на території республіки в звичайні райони.

Запитання 24

Характерним для культурного життя радянської України в 1921-1928 рр. було

варіанти відповідей

згортання антицерковної політики та відмова від атеїстичної пропаганди.

посилення боротьби з «космополітизмом» та «низькопоклонством перед Заходом».

створення творчих об'єднань літераторів, художників, театральних діячів.

повернення в культурний простір імен репресованих українських літераторів.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест