Тиждень зарубіжної літератури
Літературна вітальня для учнів 5 класів
«В гостях у казки»
Чи є на світі людина, яка хоча б раз у житті не мандрувала дивовижною країною казки?! Напевно, ні. У дитинстві всі мріють познайомитися з добрими феями, гномами або чарівником. Кожен хоче мати чарівну паличку, мати богатирську силу або казкову вроду.
В казки ми вчимося, як на світі жити, тому що казка – це глибокий колодязь мудрості, який неможливо вичерпати, він завжди сповнений розуму, доброти.
Отже, ми відправляємося в чарівний світ казок.
Чарівна жар – птиця, Мудра і весела
Мов вода джерельна, Зазирнула всюди:
З чистої криниці, У міста і сіла.
Що усіх нас манить, Казці завжди раді
Кожного навчає Друг вона надійний
І бабуся, й мама Настрій нам підніме.
Її добре знає
Станете дорослі,
Та не забувайте:
Казку – скарб коштовний
Дітям передайте.
«Відгадай казковий персонаж»
П’ятикласники отримали завдання підготувати розповідь про будь – якого персонажа вивченої казки, але не називати його. Тобто треба було «зашифрувати» героя – казки і загадати його свої суперникам.
«Кіт, однак, знову всміхнувся, тільки трохи ширше.
"Ніби сподобалося," - подумала Аліса, й повела далі:
- Чи не були б ви такі ласкаві сказати, як мені звідси вибратися?»
Звісно, це Чеширський Кіт з казки Л. Керролл «Аліса в Країні Див»!
«Намалюй героя казки»
Знайомлячись на уроках з літературною казкою, з її автором і героями, учні створили цікаві, гарні ілюстрації до творів. Сьогодні настав час презентації цих робіт.
«Зустріч з літературним героєм»
Учитель зачитує наступні розповіді про літературних героїв. Команди по черзі узнають літературного героя, а потім один з представників команди втілюється у відгаданий образ, розказує про себе. Перемагає той, хто краще передасть образ героя.
«Найпрекрасніше у світі – просто ходити. Ой, я така рада! Я радію всьому. А найбільше – тому, що деякий час я не могла ходити. Інакше б я ніколи не дізналася, яке це щастя – мати здорові ноги. Завтра я пройду вісім кроків.»
Неможливо не впізнати за цим монологом найулюбленіший для дітей усього світу образ дівчинки Полліанни, котра, незважаючи на смерть батьків та інші життєві випробування, радіє кожному дню і намагається допомогти всім, з ким зустрічається.
«Характеристика героя»
Відомо, що саме у грі розкривається характер маленької людини, її погляди на життя, її ідеали. А як, на вашу думку, розкриваються у грі характери невгамовних героїв Марка Твена?
Літературна вікторина для учнів 8 класів
10 клас
Театралізоване літературне свято «Наш безсмертний Гоголь»
Україна для Гоголя була колискою, матір’ю, коханою, молитвою. Він згадував її у далеких мандрах, як материнську ласку. А яка чарівна вона у «Вечорах на хуторі біля Диканьки»! Що це за дивовижа? Що це за вечори?! Шум ярмарку, звуки скрипки і бубна, українські пісні, барвиста народна мова, щира, справжня веселість. І сміх - яскравий, непогамовний, невмирущий.
Інсценізація уривку з твору М.Гоголя
«Вечори на хуторі біля Диканьки».
Виконавці – учні 10 класів
Після виступу відбулось обговорення вистави.
Ось деякі запитання :
9 клас
Дебати. Зображення «влади золота» : руйнівна сила чи благо?
(За «Гобсеком» Оноре де Бальзака)
В е д у ч а . У життя героїв повісті «Гобсек» золото, багатство відіграють велику роль. Без них не можуть прожити графи й графині з вищого світу, не може відкрити свою контору адвокат Дервіль і залагодити свої справи навіть Фанні Мальво. То що ж тоді означає золото? Невже Гобсек має рацію, коли надає йому такого значення?
Позиція: «Влада золота» - благо
Опозиція: «Влада золота» - руйнівна сила
Представник позиції . Так, без золота, значних коштів важко досягти успіху в суспільстві як у часи Бальзака, так, мабуть, і тепер, у наш час.
Представник опозиції. Ідеться про те, яку роль відіграє золото в житті людини. Якщо воно є самоціллю, то має згубний вплив, приводить особистість до деградації, як це трапилося із Гобсеком.
Представник позиції Якщо ж кошти є засобом для досягнення успіху в якійсь корисній справі (і для самої людини, і для суспільства), то вони сприяють розвиткові особистості.
Представник опозиції. Коли немає особистого щастя, друзів, взаємності в коханні, то мало допомагають навіть значні кошти. Недаремно кажуть, що «й багаті теж плачуть» та ін.
Позиція: «Влада золота» - благо
Опозиція: «Влада золота» - руйнівна сила
В е д у ч а (підсумовує). Мабуть, у нашій суперечці істина знаходиться десь посередині: кожна людина повинна бути забезпеченою на такому рівні, щоб мала змогу гармонійно розвиватися. Саме ж багатство заради багатства користі не приносить.