Тиждень зарубіжної літератури в школі

Про матеріал
Тиждень зарубіжної літератури в школі ("Літературна вітальня" для учнів 5 класів, літературна вікторина для учнів 8 класів, театралізоване літературне свято( 10 кл.), дебати ( 9 кл.)
Перегляд файлу

           Тиждень зарубіжної літератури                           

 

                       Літературна вітальня для учнів 5  класів  

                                      «В гостях у казки»

     Чи є на світі людина, яка хоча б раз у житті не мандрувала дивовижною країною казки?! Напевно, ні. У дитинстві всі мріють познайомитися з добрими феями, гномами або чарівником. Кожен хоче мати чарівну паличку, мати богатирську силу або казкову вроду.

     В казки ми вчимося, як на світі жити, тому що казка – це глибокий колодязь мудрості, який неможливо вичерпати, він завжди сповнений розуму, доброти.

      Отже, ми відправляємося в чарівний світ казок.

 

                     

                     

Чарівна жар – птиця,                                                        Мудра і весела

Мов вода джерельна,                                                       Зазирнула всюди:

З чистої криниці,                                                              У міста і сіла.

Що усіх нас манить,                                                         Казці завжди раді

Кожного навчає                                                               Друг вона надійний

І бабуся, й мама                                                               Настрій нам підніме.

Її добре знає

Станете дорослі,

Та не забувайте:

Казку – скарб коштовний

Дітям передайте.

 

                          «Відгадай казковий персонаж»

     П’ятикласники отримали завдання підготувати розповідь про будь – якого персонажа вивченої казки, але не називати його. Тобто треба було «зашифрувати» героя – казки і загадати його свої суперникам.

 

 

«Кіт, однак, знову всміхнувся, тільки трохи ширше.

"Ніби сподобалося," - подумала Аліса, й повела далі:

- Чи не були б ви такі ласкаві сказати, як мені звідси вибратися?»

 

Звісно, це Чеширський Кіт з казки Л. Керролл «Аліса в Країні Див»!

 

    

 

                         «Намалюй героя казки»

 

    Знайомлячись на уроках з літературною казкою, з її автором і героями, учні створили цікаві, гарні ілюстрації до творів. Сьогодні настав час презентації цих  робіт. 

 

 

 

 

 

 

                          «Зустріч з літературним героєм»

      Учитель  зачитує  наступні розповіді про літературних героїв. Команди по черзі узнають літературного героя, а потім один з представників команди втілюється у відгаданий образ, розказує про себе. Перемагає той, хто краще передасть образ героя.

 

«Найпрекрасніше у світі – просто ходити. Ой, я така рада! Я радію всьому. А найбільше – тому, що деякий час я не могла ходити. Інакше б я ніколи не дізналася, яке це щастя – мати здорові ноги. Завтра я пройду вісім кроків.»

 

Неможливо не впізнати  за цим монологом найулюбленіший для дітей усього світу образ дівчинки Полліанни, котра, незважа­ючи на смерть батьків та інші життєві випро­бування, радіє кожному дню і намагається до­помогти всім, з ким зустрічається.

 

 

 

                                «Характеристика героя»

 

              

 

        Відомо, що саме у грі розкривається характер маленької людини, її по­гляди на життя, її ідеали. А як, на вашу думку, роз­криваються у грі характери невгамовних героїв Марка Твена?

 

 

     

          Літературна вікторина для учнів 8  класів                                

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                10 клас

Театралізоване літературне свято   «Наш безсмертний Гоголь»

 

     Україна для Гоголя була колискою, матір’ю, коханою, молитвою. Він згадував її у далеких мандрах, як материнську ласку. А яка чарівна вона у «Вечорах на хуторі біля Диканьки»! Що це за дивовижа? Що це за вечори?! Шум ярмарку, звуки скрипки і бубна, українські пісні, барвиста народна мова, щира, справжня веселість.     І сміх - яскравий, непогамовний, невмирущий.

 

 

                       Інсценізація уривку з твору М.Гоголя

                           «Вечори на хуторі біля Диканьки».

 

 Виконавці – учні 10 класів

 

 

 

 

 

 

Після  виступу  відбулось  обговорення вистави.

Ось деякі запитання :

  •          Як ви зрозуміли головний пафос п’єси?
  •          Чи вдалося театральному колективу передати цей пафос?
  •          Який із художніх образів у виконанні твоїх друзів найбільш вдалий? В чому були успіхи і прорахунки?
  •          Які ваші зауваження щодо декорацій, музичного оформлення?

 

 

 

 

                                              9 клас

Дебати. Зображення «влади золота» : руйнівна сила чи благо?                 

                         (За «Гобсеком» Оноре де Бальзака)

 

 

В е д у ч а  . У життя героїв повісті «Гобсек» золото, багатство відіграють велику роль. Без них не можуть прожити графи й графині з вищого світу, не може відкрити свою контору адвокат Дервіль і залагодити свої справи навіть Фанні Мальво. То що ж тоді означає золото? Невже Гобсек має рацію, коли надає йому такого значення?

 

 

 

Позиція: «Влада золота» -  благо

Опозиція: «Влада золота» - руйнівна сила

 

Представник позиції . Так, без золота, значних коштів важко досягти успіху в суспільстві як у часи Бальзака, так, мабуть, і тепер, у наш час.

 

Представник опозиції. Ідеться про те, яку роль відіграє золото в житті людини. Якщо воно є самоціллю, то має згубний вплив, приводить особистість до деградації, як це трапилося із Гобсеком.

 

Представник позиції Якщо ж кошти є засобом для досягнення успіху в якійсь корисній справі (і для самої людини, і для суспільства), то вони сприяють розвиткові особистості.

 

Представник опозиції. Коли немає особистого щастя, друзів, взаємності в коханні, то мало допомагають навіть значні кошти. Недаремно кажуть, що «й багаті теж плачуть» та ін.

 

Позиція: «Влада золота» -  благо

  1. «Все життя зводилося до золота…»
  2. «… З усіх земних благ є тільки одне, досить надійне, щоб людина прагнула його. Це… золото…»
  3. «В золоті втілено всі людські сили»
  4. «… Що може вдовольнити гонор? Золото!»
  5.  «Щоб здійснити наші примхи, потрібні час, матеріальні засоби або зусилля. І золото містить у собі все це в зародку і все дає в дійсності »
  6. «А хіба можуть у чомусь відмовити тому, в кого в руках мішок золота?»
  7. «Золото – ось духовна суть усього теперішнього суспільства»
  8. Золото допомагає керувати іншими людьми
  9. Багатство – це свобода
  10. Багатство допомагає стати впевненіше
  11.  Золото дає можливість задовольнити всі потреби

 

Опозиція: «Влада золота» - руйнівна сила

  1. Жадоба до золота – це хвороба
  2. Золото змінює людину в гірший бік
  3. Золото знищує гуманність і розуміння
  4.  Дає необмежену владу
  5.  Викорінює любов
  6.  Затьмарює розум
  7.  Створює ауру розбрату
  8.  З’являється підозрілість та недовіра
  9.   Є символом вседозволеності
  10.   Руйнує довіру
  11.   Є дріб’язком в порівнянні з людськими якостями

 

В е д у ч а (підсумовує). Мабуть, у нашій суперечці істина знаходиться десь посередині: кожна людина повинна бути забезпеченою на такому рівні, щоб мала змогу гармонійно розвиватися. Саме ж багатство заради багатства користі не приносить.

 

 

 

 

 

doc
Додано
11 березня
Переглядів
105
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку