«Толерантне спілкування» (Заняття з елементами тренінгу для класних керівників)

Про матеріал
Заняття з елементами тренінгу для класних керівників на тему: «Толерантне спілкування» (до Дня толерантності). Мета заняття - формувати толерантне ставлення один до одного, до своїх вихованців, підвищити самооцінку, розвивати самопізнання, вчити шукати можливість зробити приємне іншій людині. Даний матеріал містить цікаві і пізнавальні вправи.
Перегляд файлу

 

Заняття з елементами тренінгу для класних керівників на тему:

«Толерантне спілкування»

Мета: формувати толерантне ставлення один до одного, до своїх

            вихованців, підвищити самооцінку, самопізнання, можливість

            зробити приємне іншій людині.

Вступне слово

Доброго дня! Ми раді вітати вас на нашому занятті « Толерантне спілкування». Ви всі знаєте, що 16 листопада - Міжнародний день толерантності.

Інформаційне повідомлення

У наш час толерантність розуміють як повагу і визнання рівності, відмову від домінування та примусу, визнання права інших на власні думки і погляди. Отже, толерантність насамперед має на меті прийняття інших такими, якими вони є, і взаємодію з ними на основі згоди.

Розподіл людей на толерантних та інтолерантних є досить умовним. Кожна людина у своєму житті здійснює як толерантні, так і інтолерантні вчинки. Але здатність поводитися толерантно може стати особистісною рисою, а відтак — забезпечити успіх  у спілкуванні. Толерантні люди більше знають про свої недоліки та переваги. Вони критично ставляться до себе і не прагнуть у всіх бідах звинувачувати інших. Толерантна людина не поділяє  світ на два кольори — чорний і білий. Вона не акцентує на розбіжностях між «своїми» і «чужими», а тому готова вислухати і зрозуміти інші точки зору.

 

Почуття гумору і здатність посміятися над своїми слабкими і тронами — особлива риса толерантної людини. У того, хто шитий до цього, менша потреба домінувати і зверхньо ставитися до інших.

Отже, толерантна особистість знає і правильно оцінює себе. Її добре ставлення до себе співіснує з позитивним і доброзичливим ставленням до інших.

 

Сподіваємося, що на занятті буде панувати : відкритість, свобода думки, совісті, переконань і просто -  цікаве спілкування:

          Не кажи: «не знаю»,

          Не кажи: «не вмію»,

          Не кажи: «Не можу»-

          Хіба можна тліть?

 

          А кажи: «навчуся»,

          А кажи:«зумію»,

          А кажи: «я зможу»-

           Оце значить жить! 

 

Жити так , щоб приносити радість собі та іншим.

 

А зараз пропонуємо переглянути презентацію

 

1.Перегляд презентації (Толерантність - це…)

 

2.Самопрезентація «ініціали»(назвати свої позитивні риси)

 

3.Вправа «Асоціативний ряд до слова «толерантність»

 

Т  ______________________________________

О  ______________________________________

Л  ______________________________________

Е  _______________________________________

Р  ________________________________________

А  ________________________________________

Н  _______________________________________

Т   _______________________________________

Н  _______________________________________
І   _______________________________________

С  _______________________________________
Т  ______________________________________

Ь  ______________________________________

 

Назвати характеристики людини, що асоціюються з поняттям толерантність і починаються з букви вертикального рядка.

 

 

4.Вправа на активізацію уваги учасників. Розповідь притчі:

Жила на світі сім’я. Вона була непроста, більше 100 чоловік. Сім’я займала все село. Ви подумаєте: «Ну і що, хіба мало на світі таких сімей?» Але річ у тому, що сім’я була особлива - мир і спокій панували в ній. Отже ні сварок, ні лайок не було.

 

Дійшов поговір про цю родину і до самого владики країни, вирішив він перевірити чи правду говорять люди. Прийшов до старійшини родини і сказав: «Як ти досягаєш згоди і миру у сім’ї?» Той взяв аркуш паперу і написав три слова: «ЛЮБОВ», «ПРОЩЕННЯ», «ТЕРПІННЯ», а в кінці дописав: «100 РАЗІВ ЛЮБОВ», «100 РАЗІВ ПРОЩЕННЯ», «100 РАЗІВ ТЕРПІННЯ»,

ЦЕ все? - запитав владика.

Так, все - відповів старий - це і є основа життя будь-якої сім’ї. Подумавши додав: «І світу теж».

Таким чином ведучий підводить учасників до характеристики рис толерантної людини.
 

 

5.Вправа невербальні етюди

Учасники об’єднуються у групи. Кожна група одержує картки з темою етюду, який через 10 хв. повинна показати без слів іншим учасникам.

 

Знову невдача

Наполягати на своєму

Розмова про найболючіше

Володіти собою

Епоха змін

Ранок  розумніший за вечір

 

  І закінчити наше заняття я хочу словами Б. Шоу

 

Тепер, коли ми навчилися літати
по повітрю, як птахи,
плавати під водою, як риби,
нам не вистачає тільки одного:
навчитися жити на землі, як люди.
 

6.Прощання «Запрошення до чаю»:учасники по черзі промовляють фразу: «Приходь до мене на чай, бо я …гарна господиня, цікавий співрозмовник , вмію готувати смачний пиріг тощо…»

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Пиць Іванна
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
24 березня
Переглядів
73
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку