Заняття з елементами тренінгу для класних керівників на тему:
«Толерантне спілкування»
Мета: формувати толерантне ставлення один до одного, до своїх
вихованців, підвищити самооцінку, самопізнання, можливість
зробити приємне іншій людині.
Вступне слово
Доброго дня! Ми раді вітати вас на нашому занятті « Толерантне спілкування». Ви всі знаєте, що 16 листопада - Міжнародний день толерантності.
Інформаційне повідомлення
У наш час толерантність розуміють як повагу і визнання рівності, відмову від домінування та примусу, визнання права інших на власні думки і погляди. Отже, толерантність насамперед має на меті прийняття інших такими, якими вони є, і взаємодію з ними на основі згоди.
Розподіл людей на толерантних та інтолерантних є досить умовним. Кожна людина у своєму житті здійснює як толерантні, так і інтолерантні вчинки. Але здатність поводитися толерантно може стати особистісною рисою, а відтак — забезпечити успіх у спілкуванні. Толерантні люди більше знають про свої недоліки та переваги. Вони критично ставляться до себе і не прагнуть у всіх бідах звинувачувати інших. Толерантна людина не поділяє світ на два кольори — чорний і білий. Вона не акцентує на розбіжностях між «своїми» і «чужими», а тому готова вислухати і зрозуміти інші точки зору.
Почуття гумору і здатність посміятися над своїми слабкими і тронами — особлива риса толерантної людини. У того, хто шитий до цього, менша потреба домінувати і зверхньо ставитися до інших.
Отже, толерантна особистість знає і правильно оцінює себе. Її добре ставлення до себе співіснує з позитивним і доброзичливим ставленням до інших.
Сподіваємося, що на занятті буде панувати : відкритість, свобода думки, совісті, переконань і просто - цікаве спілкування:
Не кажи: «не знаю»,
Не кажи: «не вмію»,
Не кажи: «Не можу»-
Хіба можна тліть?
А кажи: «навчуся»,
А кажи:«зумію»,
А кажи: «я зможу»-
Оце значить жить!
Жити так , щоб приносити радість собі та іншим.
А зараз пропонуємо переглянути презентацію
1.Перегляд презентації (Толерантність - це…)
2.Самопрезентація «ініціали»(назвати свої позитивні риси)
3.Вправа «Асоціативний ряд до слова «толерантність»
Т ______________________________________
О ______________________________________
Л ______________________________________
Е _______________________________________
Р ________________________________________
А ________________________________________
Н _______________________________________
Т _______________________________________
Н _______________________________________
І _______________________________________
С _______________________________________
Т ______________________________________
Ь ______________________________________
Назвати характеристики людини, що асоціюються з поняттям толерантність і починаються з букви вертикального рядка.
4.Вправа на активізацію уваги учасників. Розповідь притчі:
Жила на світі сім’я. Вона була непроста, більше 100 чоловік. Сім’я займала все село. Ви подумаєте: «Ну і що, хіба мало на світі таких сімей?» Але річ у тому, що сім’я була особлива - мир і спокій панували в ній. Отже ні сварок, ні лайок не було.
Дійшов поговір про цю родину і до самого владики країни, вирішив він перевірити чи правду говорять люди. Прийшов до старійшини родини і сказав: «Як ти досягаєш згоди і миру у сім’ї?» Той взяв аркуш паперу і написав три слова: «ЛЮБОВ», «ПРОЩЕННЯ», «ТЕРПІННЯ», а в кінці дописав: «100 РАЗІВ ЛЮБОВ», «100 РАЗІВ ПРОЩЕННЯ», «100 РАЗІВ ТЕРПІННЯ»,
ЦЕ все? - запитав владика.
Так, все - відповів старий - це і є основа життя будь-якої сім’ї. Подумавши додав: «І світу теж».
Таким чином ведучий підводить учасників до характеристики рис толерантної людини.
5.Вправа невербальні етюди
Учасники об’єднуються у групи. Кожна група одержує картки з темою етюду, який через 10 хв. повинна показати без слів іншим учасникам.
Знову невдача
Наполягати на своєму
Розмова про найболючіше
Володіти собою
Епоха змін
Ранок розумніший за вечір
І закінчити наше заняття я хочу словами Б. Шоу
Тепер, коли ми навчилися літати
по повітрю, як птахи,
плавати під водою, як риби,
нам не вистачає тільки одного:
навчитися жити на землі, як люди.
6.Прощання «Запрошення до чаю»:учасники по черзі промовляють фразу: «Приходь до мене на чай, бо я …гарна господиня, цікавий співрозмовник , вмію готувати смачний пиріг тощо…»