16 червня о 18:00Вебінар: Збереження здоров’я дітей з особливими освітніми потребами

Творчий проект "Виховання серця"

Про матеріал

Творчий проект "Виховання серця", який побудований на спадщині Василя Сухомлинського. В даному проекті міститься конспект уроку з літературного читання (позакласне читання) на тему: В.О.Сухомлинський "Горбатенька дівчинка". Також фотозвіт дитячих робіт, творів, малюнків тощо.

Перегляд файлу

 

Творчий проект

на тему:

 

 

 

 

 

 

Виконала:

вчитель початкових класів

Грушківського НВК (ЗОШ І-ІІІ ст.-ДНЗ)

Іваньо Ольга Ярославівна

ПАСПОРТ ПРОЕКТУ

 

Тема: Виховання серця.   (Розбудова проекту на засадах спадщини        В.О.Сухомлинського)

 

Мета: виховання почуттів співпереживання, жалю, милосердя, співчуття;

формування свідомого ставлення до людських чеснот; показ величі та краси добра; виховання справжньої людської радості – творення добра для інших;

сприяння розвитку творчих здібностей учнів та участі їх у благодійній діяльності;

інформування про традиції доброчинності, історичні та духовні надбання рідного міста, українського народу, їх національну спадщину; практичне формування в школярів ціннісних (гуманітарних, громадських і духовних) орієнтирів; надання конкретної допомоги: шкільній бібліотеці, «пернатим друзям» розвивати в учнів доброзичливість, вміння співчувати, милосердя; виховувати дітей у дусі відродження українських традицій благодійності

 

Тип проекту: колективний, груповий

 

Вид проекту: творчий

 

Тривалість проекту: довготривалий (4 тижні)

 

Керівник проекту: Іваньо О.Я.

 

Учасники проекту: учні 3 класу

 

Девіз проекту:

 

 

 

Людина починається з добра,
Із ласки і великої любові,
Із батьківської хати і двора,
З поваги, що звучить у кожнім слові.
Людина починається з добра,
З уміння співчувати, захистити.
Це зрозуміти всім давно пора,
Бо ми прийшли у світ добро творити.

 

 

 

 

Хід роботи над проектом

 

 І.Організація проекту

Формування основної проблеми і дидактичної мети.

 

ІІ. Підготовчий етап

Розробка плану проекту

1. Розподіл дітей за групами, враховуючи їхні інтереси та захоплення.

2. Ознайомлення з темою колективної роботи.

3. Проведення інструктажів.

 

ІІІ. Планування проекту

1. Обирання учнями запропонованих учителем групових проектів.

2. Обміркування шляхів розв’язання проблеми.

3. Пошук матеріалів: бібліотека, мережа Інтернет.

 

ІV. Робота на уроках та в позаурочний час

 

1. Відкрий своє серце для добра

  •                  Опитування серед учнів на тему: «Хто сьогодні, на вашу думку, потребує допомоги, підтримки?»
  •                  Створення «Скарбнички добрих справ»

 

2. Виховання доброти

  •                  Літературне читання. Урок доброти. Людяність – в людині головне. В.О.Сухомлинський «Горбатенька дівчинка»
  •            Година класного керівника «Добра не та людина, яка вміє робити добро, а та, яка не вміє робити зло».

 

 

 

3. Зробимо світ добрішим

  •                  Подаруй книжку бібліотеці

 

    4. Твори добро, бо ти людина

  •                  Допомога пташкам

 

     5. Добро очима дітей

  •                  Конкурс « Добра казка». Складання казок, оповідань  про добро.

 

  •                 Конкурс « Добро очима дітей». Малюнки про добро.

 

 

 V. Результати реалізації проекту

  •                 Підбиття підсумків проекту
  •                  Обговорення труднощів, які виникли під час створення проекту

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відкрий своє серце для добра!

 «Роки дитинства – це, насамперед, виховання серця»
                                               В.О. Сухомлинський

 

Опитування серед учнів

 

 

      

 

 

 

 

                 

 Виховання доброти

Урок доброти

Тема: Людяність – в людині головне. В.О.Сухомлинський «Горбатенька дівчинка».

Мета: вчити аналі­зувати та оцінювати поведінку і вчинки дійових осіб; формувати вміння визначати головну думку твору; поглибити знання дітей про загальнолюдські моральні якості; удосконалювати читацькі навички. Розвивати зв’язне мовлення, критичне мислення, вміння висловлювати власну думку. Виховувати доброту, чуйність, людяність, викликати бажання наслідувати добрі справи однолітків.

Обладнання: портрет В. Сухомлинського, листки з прислів’ями для роботи в парах, збірка «Казки школи під голубим небом», відеоматеріали, сонечко з промінцями, будиночки з рисами характеру, слова для словникової роботи, ілюстрації, текст оповідання.

Хід уроку

  1.   Організація класу

Всі почули вже дзвінок

На улюблений урок.

Зараз сядуть всі дівчатка

А за ними і хлоп’ятка.

Працюватимем старанно

Щоб почути у кінці

Що у нашім 3 класі

Діти – просто Молодці.

 

1.2. Інтерактивна вправа «Розминка «Закінчи речення одним словом»»

Учитель перед початком уроку пропонує учням заручитися підтримкою своїх однокласників у навчальній діяльності. Для цього він пропонує закінчити одним словом речення: «Я бажаю вам…» (Можливі варіанти відповідей учнів: успіху, перемоги, наснаги, твор­чості тощо.)

 

2. Мовна розминка

         2.1. Робота над чистомовкою.

Це-це-це — чисте в мене серце.

Да-да-да — як  у озері вода.

Сі-сі-сі — щиро ми усі.

Ро-ро-ро —віримо в добро.

3. Актуалізація опорних знань

   3.1. Перевірка домашнього завдання

- З якими творами ми ознайомилися на минулих уроках?

- Щоб перевірити, як ви зрозуміли текст, проведемо бліц-опитування.

  1. Де стояла маленька хатина?

  2. Для чого побудували цю хатину?

3. Скільки хлопців було у лісі?

        4. Скільки хлопчиків прийшло ще до хатини?

        5. Що сказав перший хлопчик?

  6. Що сказав другий хлопчик?

  7. Що сказав третій хлопчик?

        8. Яка головна думка цього тексту?

        - А тепер найактивніші почитають домашнє оповідання.

- Хто є автором  оповідання «По волосинці?»

- Хто такий В.О.Сухомлинський, що ви про нього знаєте?

 

4. Мотивація навчальної діяльності

    4.1. Інтерактивна вправа «Передбачення»

- Уважно  подивіться  на  слова і назву, як ви гадаєте, про  кого або про що  буде  наше  сьогоднішнє оповідання.            

- Почніть свою розповідь словами «Я думаю…», «На мою думку…»  (Діти висловлюють своє припущення)

- Чи можна із заголовка дізнатися, як автор ставиться до дівчинки?

- Ви коли-небудь зустрічалися з людьми з фізичними недоліками?

- Чи легко жити людині з фізичними вадами?

- Як ви думаєте з якими неприємностями їм доводиться зустрічатися в житті?

- Як ви думаєте, як почуваються люди, коли їх  фізичні недоліки з подивом розглядають.

 

5. Повідомлення теми і мети уроку.

- Отже, сьогодні ми з вами познайомимося ще з одним оповіданням В.Сухомлинського. Ми будемо вчитися читати швидко, виразно, правильно,  перевіримо, чи справдилося  ваше  передбачення  і я дуже сподіваюсь, що знайомство з цим оповіданням буде для вас ще одним уроком по вихованню кращих рис характеру.

 

6. Ознайомлення з новим матеріалом

6.1. Вступна бесіда

      - А які риси характеру ви знаєте?

          Ці риси оселилися в будиночках. Прочитайте їх.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Чому у першому будиночку оселилося сонечко, а у другому хмарка?

- В якому будиночку оселилися б ви? Чому?

- Як ви гадаєте, яка риса характеру найголовніша, яка об’єднує в собі всі інші?

- Саме про це буде наше оповідання.

 

6.2. Словникова робота

-В цьому тексті вам зустрінуться нові слова

- Прочитайте сходинки слів «луною» за вчителем.

П’ять                    іспит

благав                    лагідно

живенько          насмішки

чорноокий          полегшено

пустотливих           горбатенька

ЖИВЕНЬКО – швидко

БЛАГАВ – наполегливо просив

ПУСТОТЛИВІ – грайливі, безтурботні

ЧОРНООКИЙ – з чорними очима

ІСПИТ – екзамен, перевірка

 

6.3. Інтерактивна вправа «Кероване читання з передбаченням»

Після читання кожної частини учням ставляться запитання. Пропонується зробити передбачення стосовно того, що буде далі. А після читання наступної частини це передбачення аналізується, перевіряються (справдились чи не справдились очікування).

Читання оповідання вчителем із передбаченням, зупинками

  • Після читання дасте відповідь на питання:
  • Який іспит витримав клас?

 

                                                 Горбатенька дівчинка

Клас розв’язував задачу. Учні схилилися над зошитами. Коли це у двері хтось тихо постукав.

  • Відчини двері й подивись, хто там стукає, - мовив учитель.

Чорноокий хлопчик, що сидів за першою партою, живенько відчинив двері. До класу зайшов директор школи з маленькою дівчинкою. Тридцять п’ять пар очей впилися у незнайому дівчинку.

Вона була горбатенька.

І зупинка

   -  Кого привів у клас директор?

   -  Чому всі діти звернули увагу на дівчинку?

  - Що означає вислів   очі впилися? (уважно придивлялись, почали  розглядати)

  -   Як ви думаєте, що трапилося далі?

 

Учитель затамував подих і повернувся до класу. Він подивився у вічі пустотливих школярів і мовчки благав: хай не побачить дівчинка у ваших очах ні подиву, ні насмішки.

У їхніх очах була тільки цікавість. Вони дивились на дівчинку й лагідно всміхалися.

 ІІ зупинка

  • Чого боявся вчитель?
  • Як сприйняли діти дівчинку?
  • Що означає вислів   затамував подих (заціпенів, завмер, затримав дихання)
  • Як ви думаєте, що трапилося далі?

Учитель полегшено перевів дух.

      Цю дівчинку звуть Оля, - сказав директор. – Вона приїхала до нас здалеку, хто      поступиться їй місцем на першій парті? Бачите, яка вона маленька?

Усі шість хлопчиків і дівчаток, що сиділи за першими партами, піднесли руки:

  • Я…

Учитель був тепер спокійний: клас витримав іспит.

  ІІІ зупинка

  • Що означає вислів  перевів дух (спокійно видихнув)
  • Який іспит витримав клас?
  • Як ви вважаєте, чи правильно вчинили діти?

 

 Фізкультхвилинка

В цьому класі друзі всі –

Я і ти. І ми, і ви.

Руку дай тому, хто зліва,

Руку дай тому, хто справа.

Одне одному всміхніться,

І ніколи не сваріться.

 

6.4. Читання по черзі – до кого доторкнуся

 

6.5. Гра «Швидко відповідай» - Перевіримо, як ви зрозуміли оповідання.

  •                  Де відбувалися події?
  •                  Який йшов урок?
  •                  З чого це видно?
  •                  Хто перервав урок?
  •                  З якої причини?
  •                  Як звали нову ученицю?
  •                  Яку фізичну ваду вона мала?
  •                  Про що «мовчки благав» учитель?
  •                  Як діти зустріли новеньку?
  •                  Чому вчитель «полегшено перевів дух»?

 

  1.        Вибіркове читання
  •                  Прочитайте, чим займалися учні в класі.
  •                  Чому діти «впились» поглядом у незнайомку?
  •                  Як почувався вчитель?
  •                  Як учні зустріли дівчинку?
  •                  З якою просьбою звернувся директор до дітей? Прочитайте, як діти відгукнулися на це прохання.

 

6.7. Вправа на розвиток читацьких навичок.

На дошці записано початки речень. Діти мовчки читають їх і відшукують закінчення у тексті, зачитують його вголос.

1. Коли це у двері…              2. Чорноокий хлопчик…                

3. Тридцять п’ять пар…         4. Він дивився у вічі…         

5. Вони дивились на…            6. Хто поступиться…

7. Учитель був тепер…

 

6.8. Читання деформованих прислів’їв. Робота в парах

- Зараз ви попрацюєте в парах. У вас на парті є листочок  рожевого кольору. Прочитайте  деформовані прислів’я, з’єднайте лініями частини прислів’я.

 

 

 

 

 

 

  •                   Поясніть, як ви їх розумієте.

 

7. Рефлексія. Обмін думками, міркуваннями.

7.1. Бесіда

-    Як ви гадаєте, чому вчитель так хвилювався? (боявся, щоб не проявили жорстокість)

-    І якими виявилися діти?

-    Чи можна сказати, що між учнями цього класу та вчителем було повне взаєморозуміння? (Діти розуміли вчителя з одного погляду)

   -   А як би діти були жорстокими і немилосердними, як би вони себе повели?-      -    Яка головна думка оповідання «Горбатенька дівчинка»? (Ніколи не можна        сміятися над вадами інших дітей; потрібно бути терпимим до чужого горя; не залишати наодинці немічних, інвалідів.)

- Як треба ставитися до таких людей?

- Як би ви по іншому назвали це оповідання?

- Чому нас навчило це оповідання?

- Що вас найбільше вразило?

- Який ви для себе зробили висновок? (треба бути людяним)

 

7.2. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»

  • Діти, до нас заглянуло сонечко під назвою Людяність, але воно без промінчиків. Промінці  - це будуть гарні риси характеру, які об’єднує у собі людяність. Давайте згадаємо, про що ми говорили на уроці і подаруємо сонечку промінці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

              7.3. Перегляд відео фрагменту мультфільму «Квітка-семицвітка»

        - Чим схожі мультфільм і оповідання?

- Чи потрібно бути людяним? Навіщо?

7.4. Інтерактивний метод «Займи позицію» (вчитель створює ситуацію, коли кожен учень має можливість висловити думку, переконати товариша, проаналізувати думки інших та вибачитись, подякувати і змінити попередню позицію).

 

 

                              «Людям потрібно бути добрими, щоб» 

 

 

тебе похвалили дорослі                                                         дарувати людям добро   

                                               взамін отримати винагороду

 

  1. Підсумок уроку
  1.   Інтерактивна вправа «Мікрофон».

Продовжіть думку:

На уроці:  я вчився…

                  я дізнався… 

        я зрозумів… 

        я хотіла б… 

 

              -  Мені сподобалось, як ви працювали. Дякую за роботу.

-   Ви ще маленькі. У вас усе життя попереду.  В народі кажуть: «Життя  прожити -  не поле перейти», тому у вас буде безліч життєвих ситуацій, з яких потрібно знайти достойний вихід. Мені б хотілося, щоб  ви запам’ятали сьогоднішній урок на все життя і росли  дійсно  Людьми з великої букви.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховна година «Добра не та людина, яка вміє робити добро, а та, яка не вміє робити зло»

 

«Людина повинна не вимислювати свої   уявлення про добро, а шукати і відкривати його у собі як об’єктивно існуюче»
                                      В. О. Сухомлинський

 

       

Мета: Формувати у дітей почуття доброти,  любові до навколишніх людей,

  допомогти дітям усвідомити, що чуйного, доброзичливого  ставлення

           потребують не лише люди, а й весь оточуючий світ; розвивати       

  потребу робити добро, не чекати винагороди.

  Виховувати в учнів доброту, порядність, бажання підтримувати

  ближнього у скрутну хвилину.

Вступне слово вчителя

Шановні діти, гості! Сьогодні  ми зібралися щоб поговорити про добро. Ми маємо  показати і довести, що ми вчимося жити добрими людьми.

 Врятує світ краса –

 Завжди так говорили.

 Тепер врятує світ лиш доброта.

 Бо однієї вже краси занадто мало

 Бо стільки всюди зла – людина вже не та.

  Тож люди на землі!

  Спішіть добро творити,

  Щоб нам не згинути у морі зла

  Щоб кожен міг серед краси прожити

  У царстві справедливості й добра.

Здавна люди на землі цінували чесне, щире, правдиве життя. Треба утримуватися від поганих вчинків. Зло, як відомо довго не забувається. А от  добро помножує добро.

- Діти, щоб люди вас поважали, приязно ставились до вас, ніколи не забувайте і завжди дотримуйтесь золотого правила вихованості: ставтесь до людей так як би ви хотіли, щоб люди ставились до вас.

  Все: із доброго чи злого,

  Починається з малого.

  Листя  виросте з листочка,

  З нитки витчеться сорочка,

  Хліб – маленької зернини,

  Дощ із чистої краплини.

  • Діти, а що означає саме слово доброта?

(довідкове бюро)

Доброта -  чутливість, стан душі людини, що спонукає творити добро.

 Мозковий штурм

 

-    А зараз проведемо мозковий штурм

  • Чи можна прожити без доброти? Чому
  • Навіщо людям доброта?
  • Самому робити добро чи чекати  поки попросять?
  • До кого можна бути добрим?
  • Кого в нашому класі можна назвати добрим?
  • На що схожа доброта? Мені здається, що на посмішку матері, а вам?
  • Де в природі можна взяти фарби й звуки, щоб описати доброту?
  • Давайте доберемо тематичний словник до слова «доброта» створимо павутинку.

Створення асоціативного куща

 

 

 

                                               Доброта

 

 

 

 А зараз з допомогою  нашого словничка спробуємо змалювати портрет  доброї  людини.

Послухайте  лист від одного хлопчика. Хто покарав його?

  • Я образив   товариша.
  • Я штовхнув однокласника, я вдарив собаку;
  • Я забрав іграшки у сестри. Всі пішли від мене, я залишився один і гірко заплакав.
  • Хто покарав його? – спитала сусідка
  • Він сам себе покарав – відповіла мама.
  • Чи  можна назвати добрим цього хлопчика?
  • Чому?
  • Чому він плакав? Яким був хлопчик? (жорстоким, грубим, злим)
  • Яким ви уявляєте портрет доброї людини? (доброзичлива, уважна, чуйна, ввічлива, весела, правдива, люб´язна, привітна, дружня)

Тож, діти намагайтеся поводитись так, щоб всі люди казали про вас саме такими словами.

Мудрець сказав: «Живи, добро звершай

        Та нагород за все це не вимагай

           Лиш в добро і вищу  правду віра

        Людину відрізня від мавпи й звіра

        Нехай живе ця стара:

        Людина починається з добра.

«Добре слово, що ясний день» – говорить народне прислів´я. Словом  можна висловити, що завгодно: про що думаєш, чого хочеш. Треба тільки вміти правильно ним користуватися, щоб тебе зрозуміли і не образились.

«Слово – це справжнє чудо!»

- Ви вірите діти?  Слово може  бути другом, а може бути ворогом. Наш народ склав дуже мудрі прислів´я про слово, але вони розсипались спробуємо їх зібрати.

 Робота в групах (учні відновлюють прислів’я)

- Добре слово і залізні ворота відкриває.

- Тепле слово і в мороз зігріє.

- Добре слово людині що дощ в посуху.

- Слово – ключ яким відкривають серця.

- Людина не може жити одна.

- Найбільше щастя і радість людини – це спілкування з іншими людьми.

 

     До всіх сердець як до дверей

 Є ключики малі.

 І кожен легко підбере               

     Якщо йому не лінь.                       

 Ти, друже, мусиш знати їх,

 Запам´ятать неважко –

 Маленькі ключики твої –

 «Спасибі» і «Будь ласка».

 Зеленіє навіть пень

 Як почує «Добрий день».

 

 

 

Коли згасає сонце у росі

й зоря лягає лагідно на плечі,

серед знайомих рідних голосів

ми чуємо привітне «Добрий вечір».

Щоб знову зустрітись в годину призначену

Щиро кажу я усім: «До побачення».

Будь ласка, спасибі і Будьте здорові -

Слова необхідні й корисні у мові.

Приємно їх чути і в школі, і  вдома,

Від мами, учителя й просто знайомих.

 

         Тож радьмо частіше їх, друзі, вживайте,

 Даруйте сміливіше радісний настрій.

 

- Саме ці чарівні слова роблять людину ввічливою, привітною і доброзичливою. Сказавши їх – радієш іншому, бажаєш добра ближньому.

Тож не забувайте їх щодня промовляти.

 

 Пошук добрих слів

- А зараз спробуємо відшукати добрі слова. Щоб знайти вихід з будь-якої ситуації.

 

1.Оленка робила подарунок для мами. Братик побіг і частина папірців злетіла. Оленка готова була заплатити, але братик сказав чарівне слово. Яке?

Оленка посміхнулась і сказала братику…

 

2.Бабуся зшила для Катрусиної ляльки плаття, але воно виявилось малуватим. Катруся засмутилася. А бабуся попросила  принести ляльку і зшила інше плаття. Дівчинка була рада. Вона…

 

3.До  Тані на день народження прийшли друзі. Вони вітають її, вручають подарунки. Побачивши книгу, Таня  засмучено відповідає: «У мене вже є така! Взявши коробку цукерок  каже: «Я такі не люблю».  (Як вона мала вчинити?)

 

4. Тарасові на день  народження батько подарував  велосипед. Хлопчик  був радий. Як він  міг виразити свою радість?)

 

- Діти, а чи чули ви про лицарів?  Яку людину ми називаємо лицарем?

(Лицарем називають людину, котра здатна на подвиг заради іншої людини)

Лицар той. Хто вміє дотримуватись даного слова, хто ввічливий, правдивий, хто заступається за молодших, слабших і кидається на допомогу людині, яка  потрапила в біду.

Лицар той,  кого не лякає важка праця, хто уважний до своїх близьких, у кого в грудях б´ється благородне серце.

Лицарями в нашому класі є хлопчики. Це вони – захисники нашої Вітчизни. Тому батьки і вчителі плекають надію, що вони виростуть вірними, достойними синами нашої Батьківщини.

 

          Клянемось лицарями бути,

 А отже, доброті служити

 За слабих заступитися і дарма не битися.

 

  • Діти, що означає бути гарним другом? (ввічливим, уважним, не обманювати товаришів, не ображати, завжди приходити на допомогу, бути подільчивим, добрим)

- У кожного з вас є друзі. Ось послухайте поради, якими ви повинні користуватися. Розкажуть вам  Саша  і Ліза.

  • Діти, хто такий чарівник?
  • Чи  може бути кожен з вас добрим чарівником?
  • Чи потрібна чарівна паличка?

Ні, не потрібна. Добрий чарівник завжди дарує радість іншим.

Ось і в нас є добрі чарівники. Хочете їх послухати?

 

Вірш «Я  чарівник»

А ще учні  нашого класу створили скарбничку добрих справ: написали твори про доброту. Кращі з них пропонуємо вашій увазі. (Зачитують твори). Нарешті прийшов час заспівати.

 

Пісня «Доброта»

 

Ставлення людини  до природи

Милосердного, доброго ставлення потребують до себе не тільки люди, а й  увесь  оточуючий світ.

Кожна, навіть найменша комашка, найтонша билинка здатні відчувати біль.

 Тому ми повинні любити та піклуватися про природу.

  

                    Метелика вловити я не хочу:

  Він – квітка неба, хай живе собі!

  Щоб радісно було мені й тобі.

  І квітку лісову не стану рвати,

  Й додому я її  не понесу,

  Бо вдома їй джмеля не погойдати,

  І не попити ранками росу!

  І ні стеблинку, гілку чи травинку

  Я не ображу -  це смертельний гріх!

  Бо в кожнім з них живе тримка живинка,

  Що світиться довірою до всіх.

 

 

 

Учень:  Людина чуйна

  І та не вижене із двору,

  Коли проживає десяток  - другий літ,

  Охороняючи садок його й комору,

  Притулок дасть, поїсти дасть, як слід.

 

Вчитель: Наш український народ  склав вислови про важливу цінність людини, яка має бути девізом для кожного. Які прислів´я ви знаєте?

 Зле слово ранить, а добре – лікує.

 Доброму всюди добре.

 Життя дано на добрі справи.

 Добро довго пам´ятається.

 Хто людям добра бажає, той і собі має.

 Перший крок до добра – не роби зла.

 

Ситуація із творів Сухомлинського

- І нарешті настав час говорити про людину, яка все своє життя присвятила дітям. Сам був доброю людиною і хотів, щоб всі діти виростали добрими, чуйними, працьовитими, любили маму, тата, свою рідну домівку і нашу велику  прекрасну Батьківщину.

  • Про кого іде мова? Хто ж ця людина? (В.О.Сухомлинський)

Написав для вас, діти, дуже багато повчальних оповідань і казок. Над деякими ми з вами і попрацюємо в групах. (Вчитель зачитує оповідання)

1 група: Назвати з якого твору ці рядки?

(Степанко знайшов на шкільному подвір´ї 20 копійок.)

  • Яки був хлопчик Степанко?
  • Як ви вважаєте: чи справді Семенко знайшов гроші? Як вчителька повелася?
  • Чому хлопчик почервонів? Для чого він так зробив?

2 група: З якого твору ці рядки? (щодня приходить дід Іван до школи по воду… )

  • Чому саме до школи ходив дідусь по воду?
  • Що відчував старенький, коли чув щебіт дітей?
  • Що хотів автор сказати?
  • 3 група: З якого твору ці рядки ( «Мамо, прийміть від мене цей подарунок»,-  тихо сказала Марійка)
  • Якою була Марійка?
  • Про що вона мріяла? Чи любила дівчинка свою маму?
  • З чого це видно? Чому вона хвилювалася?
  • Чому мама не їла яблук?

Діти, а в яких творах ще висвітлюється така риса  як милосердя, добро.

«Наш тато одужав»

  • Яка радість була в дівчинки?
  • З ким вона хотіла розділити ту радість?
  • Хто поділив радість з Катрусею?

А пригадаємо оповідання «Добре слово»

  • Що трапилося з дівчинкою?
  • Що допомогло видужати Олі?
  • Чого вчить це оповідання?
  • Що взяли для себе із оповідань Сухомлинського? (треба бути чесними, ввічливими, милосердними, люблячим, добрим)

 

Анкета для хлопчиків

 

1.Кого в класі ти можеш назвати принцесою?

2.Кому присвоїш ім´я  «добра фея»?

3.Хто схожий на попелюшку?

4.З ким ти хочеш подружитися?

5.Хто нагадує тобі Еллі зі Смарагдового міста?

 

Анкета для дівчаток

     1.Кого в класі назвеш принцом?

2.Кого відзначиш «Орденом доброго серця?»

3.Кого назвеш лицарем?

4.Для кого б віддала свої улюблені речі?

5.Ідеальний хлопчик. Який він є?

Звучить пісня «Добра посмішка»

 

 

 

Вчитель:

Будьте добрими, чуйними. Вчіться піклуватися про інших, співчувати тим, хто в скруті, допомагати і словом і ділом. А допоможуть вам вчитися батьки, вчителі

   Від рідної хати дитину

   Веде у широкий світ

   Ота єдина стежина,

   Що дарує красу і цвіт.

  Іди по тій стежці дитино,

  Даруй любов і тепло,

  І пам´ятай: ти Людина!

  Вчись, думай і твори Добро!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зробимо світ добрішим!

 

                                                       Діти! Нас подарували у шкільну книгарню,
                                                      Щоб ми вдома на полицях не стояли марно.

                                                      Щоб несли ми людям користь, щоби нас читали
                                                     І про те, що ми цікаві, всім розповідали.

 

 

       

 

 

 

              

 

 

 

 

 

Твори добро, бо ти людина!

 

«Роби добро не тільки тоді, коли тебе бачать люди.                                       Значно більше треба для того, щоб залишатись людиною тоді, коли тебе ніхто не бачить».
                                                                                               В. О Сухомлинський

 

 

 

    

 

 

 

Добра казка!

«Створення казок - не розвага, а засіб розумного  і естетичного розвитку дітей»
                                                                                                    В. О. Сухомлинський

 

        

 

Зразки учнівських робіт!

Подарунок Аліси

           Була собі дівчинка Аліса. ЇЇ тато часто був у відрядженні, тому і сьогодні йому довелося поїхати на роботу. Дівчинка залишилася сама вдома, бо її мама пішла до своєї подруги із якоюсь справою. Після того, як мама вийшла з хати, дівчинці майнула така думка – зробити подарунок батькам, адже тато мав вечором повернутися додому.

           Аліса по прибирала в кімнаті, помила посуд,нагодувала своїх папуг, котиків, песиків, але їй здавалося, що цього замало. Тому вона вирішила сама зварити вечерю. Вона зварила суп, напекла млинців…

          Тато Аліси повернувся швидко і був дуже голодний  та  стомлений. Він запитав у донечки: «А що в нас на вечерю?». Аліса подала татові смачний суп, млинці, варення. Тато здивувався, звідки ж взялося скільки їжі. І в цю мить в кімнату зайшла мама і сказала: «Та це ж наша куховарочка маленька! Яка ти в нас господиня! Вже така доросла!». Дівчинці було приємно чути такі слова від найближчих для неї людей, але найбільше її радувало те, що вона зробила добру справу.

        Веретяна Вікторія

 

 

Казка про Мальви

          Одного разу мама попросила дівчинку почистити клумбу. Коли дівчинка підійшла до квітів, то замилувалася їхньою красою і поринула у свій чарівний світ…

          Дорогою, яка була заквітчана, вона зустріла чарівну квітку Мальву, яка ревно плакала. Дівчинка підбігла до квіточки і запитала її чому вона плаче. Мальва ніжно похилила свою голівку і промовила крізь сльози: «Ти не уявляєш, як мені боляче дивитися на те, як люди зривають моїх родичів просто для того, щоб потім викинути нас напризволяще. Вони навіть не задумуються над ти, як нам боляче. Відірвавши листочок, люди ніби відривають нам рученята, відірвавши нам пелюсточку, вони ніби відривають нам душу…». Більше Мальва нічого не сказала, а просто ступила і пішла. В цю мить дівчинка відчула тривогу, їй було страшно і водночас боляче від почутого. І тут вона почула голос мами, який гукав її. Надя повернулася в реальність і побачила перед собою ту саму Мальву. Мама підійшла до доньки і сказала, щоб вона нарвала свіжих квітів і поставила у вазу. Дівчинка дуже засмутилася і промовила: «Ні матусю. Я не буду рвати квіти, адже їм боляче, вони теж відчувають біль не лише від того, що зриваємо їх, але від того, що забуваємо і викидаємо на наступний день геть, забувши про те, якими вони були красивими і беззахисними». Мама поглянула на дівчинку, поцілувала в маленьку голівку, усміхнулася і сказала: «Яка ж ти в мене хороша дитина. Я горджуся тобою!».

                                             Солнічко Марко    

Добра пташка

            Ця пригода трапилася у пташиній сім’ї. Одного сонячного дня Орел полетів на полювання. Зустрілася йому на путі мама Горобчиха. Він наскільки був голодний, що вхопив її  в свій гострий дзьоб і поніс до себе в гніздо.

            У його гнізді були маленькі пташенята. Він поставив здобич у гніздечко до своїх діток, але було це так не обережно, що одне із його пташенят випало із гнізда. В ту мить Горобчиха вилетіла із пастки і стрімко полетіла на допомогу маленькому пташеняті. Їй вдалося його врятувати.

Це все бачив Орел. Він підлетів до Горобчихи, яка тримала в зубах його дитя, щиро вклонився і подякував Горобчисі.

         Михайленко Юлія

 

Казка про Яринку

             Жила в одному селі з мамою дівчинка Яринка. Кожен день, крім суботи та неділі, мала ходила в поле. А Яринка залишалася удома і нічого не робила, але в неї були три подруги: це мама, Даша і Оленка. Вона дуже любила з ними гратися. Мамі дуже хотілося, щоб Яринка їй допомагала.

            Наступного дня мама взяла Яринку у поле. Дівчинці це не сподобалося, вона хотіла гратися зі своїми подругами. Мамі не сподобалася поведінка донечки, адже вона старалася виховати працьовиту, добру і старанну дівчинку. Мама наводила багато прикладів із життя про те, як потрібно любити працю, адже вона допомагає нам жити.

            Коли вони прийшли додому, Яринка почала допомагати мамі, але перед цим вона попросила вибачення за те, що гралася з подружками і не допомагала. Зрозумівши свою помилку Яринка допомагала матусі у всьому.

                Пугачова Софія

 

Доброзичливий Максимко

           У Максима батьки пішли на роботу і сказали, щоб він не марнував цілий день, а зробив добре діло. Довго думав хлопчик над ти, які добрі діла можна зробити, але нічого в голову не прийшло. Тоді він подзвонив до свого друга Олега і запросив його покататися на велосипедах.

          Хлопці довго каталися, сміялися і веселилися та Максимкові не ходили із голови слова тата, щоб той зробив добре діло. Хлопчик запитав у друга, чи вважається катання на велосипеді доброю справою? Той відповів, що звісно так, ще й для здоров’я здорово. Але хлопчик на цьому не зупинився. Раптом він побачив стареньку бабусю, яка несла велику сумку. Він швидко під’їхав до бабусі, привітався і запропонував підвести сумку додому. Старенька зраділа, адже їй було важко і вони пішли додому.

         Біля дому бабуся поглянула на Максима і щиро промовила, який він добрий, вихований хлопчик і, що таких людей стає все менше. Тоді хлопчик зрозумів, що вчинив добре діло.

         Яшник Андрій

Роботяща Наталочка

          Наталочка йшла стежиною і побачила бабусю, яка дуже повільно пересувалася. Вона тримала в руках палицю на яку опиралася. Дівчинка підійшла до неї, усміхнулася і привіталася, але бабуся не всміхнулася у відповідь. Тоді дівчинка побачила, що бабуся була сліпою. Довго не могла спустити очей Наталочка із бабусі, її серце наповнювалося жалем. Вона доторкнулася до бабусиної руки і сказала, що хоче провести її додому. Бабуся усміхнулася і запитала у дівчинки, як її звати.

        Довго вони йшли додому. По дорозі зупинялися перепочити. Бабуся розповіла дівчинці, що в неї немає близьких, що вона одна-однісінька. Серце Наталі защеміло в грудях і та промовила: «Яка ж бо ви мила, бабусю. Можна я буду навідуватися до вас кожного дня, щоб допомогти вам в домі прибрати, їсти наварити, водички принести». Старенька так зраділа, що аж заплакала. В її очах було сяйво доброти і щирої любові.

                 Барчук Діана

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Добро очима дітей!

 

 

    

 

 

 

 

 

Скарбничка добрих справ!

 

 

    

 

 

 

 

Результати реалізації проекту

 Ти живеш серед людей. Не забувай, що кожний твій вчинок, кожне твоє бажання позначається на людях, що тебе оточують. Знай, що є межа між тим, що тобі хочеться, і тим що можна. Перевіряй свої вчинки . Роби все так, щоб людям, які тебе оточують, було добре»
                                                                                 В. О. Сухомлинський

 

1. Основні результати реалізації проекту

  •                  Формування активної життєвої позиції;
  •                  Розвиток життєвих компетенцій школярів;
  •                  Культивування осмисленої поведінки;
  •                  Розвиток почуття милосердя, доброти;
  •                  Розвиток умінь працювати в команді;
  •                  Вироблення вмінь самостійно робити висновки;
  •                  Удосконалення вмінь презентувати результати своєї діяльності.

 

2. Вплив проекту на учнів школи.

        Наш проект привернув увагу школярів до проблеми «духовної хвороби сучасного суспільства» - байдужості до людей, які потребують, перш за все, нашої уваги і турботи. Діти ніби показували приклад старшим учням, а також і дорослим, якою повинна бути справжня людина.
       Ми вважаємо, що реалізація цього проекту принесла користь не тільки тим, кому ми намагалися робити добро, але , у першу чергу, нам самим, що вчилися творити це добро. Життєвий досвід, отриманий учнями під час роботи у проекті, залишиться з ними на все життя і, ми щиро віримо в це, ще не раз знадобиться у вирішенні різних життєвих ситуацій. Сподіваємося, що цей досвід допоможе дітям у дорослому житті завжди залишатися людиною у самому найгарнішому розумінні цього слова.

3. Перспективи розвитку проекту.

Подальше працювати над спадщиною В. О. Сухомлиньського та втілювати його ідеї добра, милосердя, благодійності в життя. Співпраця вчителів учнів, батьків та соціуму на засадах ідей гуманізму.

 

 

 

doc
Додано
10 травня 2018
Переглядів
789
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку